روايات

رواية بداية حياتي معاك الفصل الثامن عشر 18 بقلم داليا أحمد

رواية بداية حياتي معاك الفصل الثامن عشر 18 بقلم داليا أحمد

رواية بداية حياتي معاك الجزء الثامن عشر

رواية بداية حياتي معاك البارت الثامن عشر

بداية حياتي معاك
بداية حياتي معاك

رواية بداية حياتي معاك الحلقة الثامنة عشر

سيرين راحت لعمر المستشفي
سيرين : دكتور عمر ازيك
عمر : سيرين صح
سيرين : اه بالظبط
عمر : خير في حاجة
سيرين : اه يا دكتور عمر
عمر : ها ايه طيب
سيرين : هاجر و وليد انت عارف وليد كان يعرفها ازاي
عمر :اه في عيد ميلاد صاحبتها و كان اخو صاحبتها
سيرين: طب و يا تري قالتلك بقا أنها كانت ماشية معاه
عمر بصدمة: اييييه انتي كدابة طبعا
سيرين : ثواني هوريك اسكرين شوتس و كام ريكورد بيني و بين هاجر وانت تتاكد
_____________
ادم بحنية : ها بقي يا لينا مالك
لينا : عمر مبقاش يحبني
ادم : ليه بتقولي كدا
لينا : عمر مش بيغير عليا لما بقعد معاك و اتكلم معاك خالص
ادم : لا عمر بيحبك علي فكرة بس يعني هو عشان عارف انك بتفكريني باختي
لينا: بجد
ادم : اه ولله بجد اه صحيح انا مسافر انهاردة
لينا بحزن : ليه خليك قاعد معانا
ادم : معلش بقا عشان إجازتي و ماما و بابا
لينا : ماشي بس يعني كان نفسي تفضل معايا قصدي معانا
ادم : مش معاكي رقمي متقلقيش كلميني في اي وقت
__________
عمر ساب سيرين و رجع البيت بسرعة كانت
عمر بصوت عالي : هاااااااجر .. هاجر ؟؟؟؟؟
هاجر : ايوة انا ف الاوضه
عمر : انزلي عايزك
هاجر : حاضر
بعد دقيقتين كانت هاجر نزلت
هاجر : ايه في حاجه ولا ايه ؟؟
عمر : كنتي تعرفي وليد منين
هاجر بخوف : ااا عررفه ازاي
عمر : كنتي ماشية معاه
اميرة:ايه اللي بتقوله ده يا عمر الكلام ده صح يا هاجر
هاجر : لا انا مكنتش اعرفه
عمر : و دول ايه اسمعي يا حبيبتي
بعد ما عمر فتح الريكورد هاجر كانت هتطلع اوضتها عمر شدها من شعرها
هاجر بتالم: حرام عليك سيب شعري
عمر : بتستغفليني و تكدبي عليا
حبيبة نزلت من صوتهم و صراخ هاجر : في ايه يا عمر سيبها حرام عليك
عمر : محدش ليه دعوة بيها فاهمين
اميرة: يا عمر سيبها بقا خلاص
عمر : ليه ليه عملتي كدا انا ربيتك علي كدا
حبيبة شدت هاجر من ايديه و بعدته عنها
عمر : اوعي كدا يا حبيبة الخطوبة دي لازم تنتهي
اميرة : ليه يا عمر ده باين عليهم ناس كويسين وانتي يا هاجر حسابك معايا انا بعدين
عمر : بس ابنهم مش كويس .. انا سألت عليه ناس كتيره اوي على أمل ان حد يقول حاجه مختلفه عن اللي سمعته ملقتش !!
اميرة : سمعت ايه يا عمر
عمر : للأسف يا ماما ميشرفناش انه يبقى نسيبنا .. ومينفعش يكون خطيبها
حبيبة : ليه
عمر : سمعت انه بتاع بنات ومش سايب واحده الا وهوا مكلمها ومعاكسها ومعشمها بالجواز .. دا غير الحشيش والخمره وخروجاته الوسخة اللي بتبقى آخر الليل .. وانا مش هرضى ان اختي تتجوز واحد زي دا والخطوبه خلاص اتفسخت ..
( هاجر مقدرتش تستحمل اللي عرفته .. جريت على اوضتها وهي بتعيط )
حبيبة : انا هطلع اشوفها
__________________________
حبيبة : هاجر حبيبتي لو عايزه تتكلمي او تفضفضي مع حد انا موجوده
هاجر : حبيبة لو سمحتي سيبيني في حالي
حبيبة : انا عارفه انك زعلانة وحاسه انك اتخدعتي .. بس انتي مش غلطانه .. انتي وثقتي في حد ميستاهلكيش
هاجر : عايزة انام ممكن
_____________
هاجر اتصلت علي وليد
هاجر : الو
وليد : ايه يا روحي
هاجر : روحك ايه بقا !!
وليد مستغرب : ايه يا حبيبي فيكي ايه ..
هاجر : في ايه … في انك كدبت عليا يا وليد .. كلامك كله كذب في كذب
وليد : انا مش فاهم حاجه هو في ايه ؟؟؟
هاجر : انت قولتلي اني الوحيده في حياتك وانك عمرك ماتكلمت مع بنت غيري .. ولما اخويا سأل عليك قالولنا انك سافل وحقير وحيوان وبتلعب بالبنات
وليد : حبيبي اللي قال كدا كداب وازاي تصدقيه دا بيضحك عليكي
هاجر بعياط : ماهو لو واحد بس اللي قال كدا هقول انه بيكدب .. انما دي 6 اكتوبر كلها بتقول عليك نفس الكلام .. انا مش عارفه ليه مسالتش عليك قبل ما نتخطب .. ليه ؟؟ ليه خدعتني ؟؟
وليد : هاجر افهميني .. انا هقولك على حاجه و ياريت انك تفهميني ..انا صحيح مكلم بنات قبلك .. بس انا كنت بدور ع الانسانه اللي تدخل قلبي وتكون شريكة حياتي .. ولما لقيتك بطلت كل حاجه
هاجر : وليه لما سألتك قولتلي اني اول واحده ف حياتك
وليد : عشان مكنتش عاوز اخسرك .. انا بحبك ولو مكنتش بحبك مكنتش اتقدمتلك
هاجر : ما انت معشم البنات كلها بالجواز .. ايه اللي يضمنلي انك صادق
وليد : الايام هتثبتلك
هاجر : ولو اثبتتلي وسامحتك .. اهلي هيقتنعو بيك ازاي دول ناويين يفسخو خطوبتنا
وليد : انتي هتقنعيم وهتحاولي ..
هاجر : سلام يا وليد
______________
اميرة : اختك عامله ايه
حبيبة : مش مصدقه الكلام اللي طلع على وليد وبتقول لو هو وحش كدا مكنتش اتقدملها واتخطبو .. وانه اتغير
اميرة : انا مش فاهمة هي عايزة ايه ولله انا تعبت احنا كنا بعاد عنها يا حبيبة اوي
حبيبة : فعلا يا ماما بس هاجر مش صغيرة و كنت بقف جنبها كتير و هي مكنتش بتسمع الكلام
_______________
بعد يومين
عمر بيخبط علي لينا : افتحي يا لينا كل ده بتلبسي
لينا فتحت الباب و كانت لابسة فستان طويل و مقفول و بكم و استغرب أنها لابسة حاجة محتشمة
لينا : ايه رايك في الفستان
عمر : جميل اوي
لينا : طب و ايه رايك في الميكب
عمر : جميل بس الميكب هو اللي يحطك مش انتي اللي تحطيه
لينا : ايه يا عم الكلام الحلو ده
عمر : لفي وريني ظهر الفستان كدا
لينا : لا
عمر بنرفزة : بقولك لفي
لينا خرجت من الغرفة بظهرها و التفتت بسرعة و جريت خارج الغرفة و عمر خرج وراها
لينا : يااااماما
عمر :خدي هنا
لينا : يا ماما و هي بتجري خبطت رأسها في الباب و وقعت علي الارض
عمر : لينا … في ايه انا مقصدش لينا فوقي والنبي
___________________
لينا كانت نايمة و بتحلم بكل حاجة حصلتلها و لما بدأت تفوق
عمر :لينا ردى عليا قولى اى حاجة لينا :…………………………………
اميرة :حبيبتي مالك
حبيبة :لولي ردى متتعبيش قلبنا
هاجر :لينا مالك
لينا : عايزة اروح دمياط
كلهم بصدمة : انتي افتكرتي
لينا : اه و افتكرت انك انت يا عمر اللي خبطتني و انك انت السبب في كل اللي حصلي
اميرة : لا يا حبيبتي عمر مش عمل حاجة ده نصيب هو انتي ظهرتي قدامه بسرعة
لينا :بس كدب عليا يا ماما و مقاليش ان ده اللي حصل ليه يا عمر …. لو سمحت انا عايزة اروح دلوقتي حالا دمياط
اميرة: طب بكرة الصبح يا حبيبتي و كدا كدا اخوكي جاي القاهرة بكرة
لينا : عايزة اروح دلوقتي والنبي يا ماما عايزة اشوف أخويا و ماما و بابا و صحابي
_____________
عمر اتصل علي آدم
عمر : ادم ازيك
ادم : ازيك يا عمر
عمر : ادم انا جاي دلوقتي انا و لينا بس كنت طالب منك طلب
ادم : بجد بس ماما لو شافتها هنقول ايه
عمر : بص هو ده هيساعدها تفتكر يعني انا عايز صحاب لينا يكونو موجودين ميعرفوش حاجة خليها مفاجأة ليهم و يمكن لينا تفتكر
ادم : ماشي انت جاي امتي
عمر : جايين دلوقتي
ادم : ماشي تنورو خليك معايا ع الواتس عشان اوصفلك الطريق ولنا هكلمك تقي تقول لريم و تيجي
عمر : ماشي سلام
عمر : تمام انا اتفقت معاه ع كدا
لينا : تمام يا عمر
__________________
تقي و ريم و جاسر و ادم كلهم متجمعين و يوسف و نجوي
تقي : كل ده يا آدم عايزين نمشي بقا ايه المفاجأة دي
ريم : اه والنبي انا خايفة اتأخر
جاسر : متقلقيش انا مكلم مامتك
جرس الباب رن
ادم : ااه اكيد هما
ادم بيفتح الباب كان عمر و لينا و اميرة و حبيبة
ادم : ازيك يا لينا
لينا حاولت تتماسك : الحمدلله ازيك يا صاحبي
ادم بحزن : تمام اتفضلي و ربنا يستر
ادم دخل قبلهم : دول ضيوف صحابي من القاهرة اتفضلو
كلهم بيبصو علي لينا باستغراب و مش مصدقين عايزين يسالوها انتي شبهها كدا ازاي
لينا : ازيكم يا جماعة
نجوي : سبحان الله يخلق من الشبه 40 انتي شبه بنتي الله يرحمها اوووي
لينا سكتت : اااه ادم قالي
تقي : ازززيك حضرتك انتي هو حضرتك صاحبة ادم
لينا قربت من ريم : وانتي بقا مقولتليش ازيك ليه
ريم : انا مستغربة جدااا انتي شبهها اووي
لينا : ماما نجوي و بابا و ريم و تقي و ادم و ازيك يا جاسر
تقي استعوبت الموقف لحظات : عرفتي ازاي اسامينا
نجوي : قولتي ماما نجوي صح
ادم قرب منها : لينا انتي افتكرتي
ريم : لينا ازااي .. دي لينا
لينا : لينا …. لينا اللي راحت معاكو رحلة و تاهت و فقدت الذاكرة و قعدت سنتين معرفش عنكم حاجة لينا يا ماما
كلهم مستغربين و مش مستعوبين حاسين أنهم في حلم ماعدا جاسر و ادم فاهمين كل حاجة
ادم : اختييي
ادم شدها علي حضنه و بيطبطب عليها و هي بتعيط
لينا : ااااه يا اخويا …. وحشتني اوي
ادم : ليييه ليه سيبتيني كل ده ليه
لينا : الحمد لله يا آدم الحمد لله
نجوي : : بنتي
لينا : اااه يا ماما بنتك بنتك اللي كنتي فاكراها ماتت انا عايشة يا ماما
نجوي حضنتها جامد : ليه يا لينا ليه كنتي فين كل ده كنتي فين
تقي قربت منها و لمست وشها و شعرها : ده بجد
لينا و دموعها بتنزل منها : اااامممم بجد
تقي : لينا بجد انتي عايشة
لينا : اااااه وحشتييني اوي
تقي : ليه ليه عملتي كدا انا كنت همووت من غيرك ليه مشيتي
لينا حضنتها جامد و بتعيط
ريم كل ده واقفة مش بتتكلم دموعها بتنزل منها زي المطر مش مستوعبة اي حاجة ولا بتنطق
لينا قربت منها : مش هتحضنيني بقا حضن جامد زي زمان وحشتيني يا جزمة
ريم : وانتي وحشتيني اكتر يا لييينا ليه كل ده بعدتي كل ده ليه
لينا حضنتها :كان نفسي افتكركم كنت كل يوم بموووت من الوجع وانا عايشة مش فاكرة حاجة
ادم : يا جماعة عايزين نشكر دكتور عمر و طنط اميرة و حبيبة علي أنها كانت عايشة معاهم و حافظو عليهم انا لو اطول اديك عمري كلو مش هيكفيكم بجد
اميرة: متقولش كدا دي بنتي زي ما هي بنتكم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هاجر كانت قاعدة في اوضتها بتعيط و مشغلة ابليكشن انغامي اغنية و كانت بتعيط و بتفتكر كلام وليد
مخبي عليا ايه قولي
صارحني و قولي ايه جواك
كلام عنك بيوصلني
في حاجة بجد انا عارفة
قالولي ان انت حتسيبني
قالولي احاول اني انساك
بحبك بس مش بقدر
أعيش نفسي بالأوهام
صبرت كتير وطال صبري
ماخدتش منك الا كلام
قالولي و شكي عزبني
تعبت بجد نفسي انام
واتاري اللي اتحكالي عليك مكنش كلام ده ولا حاجة
سنين ضيعتها بايدك
وهو العمر في حاجة
خلاص كل اللي كان بيننا
انا اتعودت عالأيام
بحس انا فيها بالغربةبتاخد كل حاجة معاك
عزابي بجد مش بعدك
بجد طلعت أي كلام
واتاري اللي اتحكالي علييك مكنش كلام ده ولا حاجة
سنين ضيعتها بايدك
وهو العمر في حاجة
_____________________
لينا :عمر انا مش هقدر اكمل معاك
عمر : لينا هو انا عملت ايه انا خوفت اقولك محمد قال ممكن ياثر عليها بطريقة سلبية خوفت اقولك تسيبي البيت و تمشي فكري فيها هتعرفي ان كدبتي دي كانت غصب عني
لينا : بس انا كنت فاكراك هتقولي كان ممكن تقولي انا عملت كدا و كنت مش هزعل منك لأنك صارحتني
عمر : للدرجة دي مبقتيش طايقاني ولا عايزاني و خلاص بقيتي عايزة نسيب بعض
قطع كلامهم خبط الباب
نجوي :ايه يا حبايبي انتو صوتكو عالي …..فى ايه مالكوا انتو متخانقين
لينا : مفيش يا ماما انا نازلة
_______________
مر شهر و عمر بيحاول يصالح لينا و هي و موافقة
لينا كانت واقفة في الحديقة و سرحانة عمر ايجا من وراها و هي حست بيه
لينا : ايه
عمر : انتي ايه موقفك هنا لوحدك
لينا بعصبية : وانت مالك و بعدين انت فاكر اننا لسة مع بعض ولا ايه
عمر :ممكن اعرف ايه اللى انتى لابساه ده
لينا :ايه مالو
امير :تحفة بس قصير وانا مسمحش لخطيبتي تلبس كدة والناس تشوفها محدش يشوفها غيرى وبس
لينا بعدت عنه بخطوات
عمر :لينا انا مش عايز اي حاجة من حياتي غير انك تكوني معايا
لينا وقفت اول ماسمعت الجملة دى قلبها دق و كان هيحن بصتله وقالت
لينا :وانا لسة مصممة على موقفى
عمر :لو تعرفي قد ايه بحبك وبخاف عليكي هتخافي انك تخسريني
____________
كانت لينا قاعدة في اوضتها و مخنوقة دخل عندها ادم
ادم :احم احم مالك
لينا :مفيش
ادم:هتكدبى على دوما
لينا:…………………………….
ادم :ليه مش سامحتيه …وقبل ماتتكلمى انا كنت معدى بالصدفة وسمعته
لينا :عايزنى اقوله اي ؟ ها بعد كل اللى عمله فيا
ادم :طالاما عرف غلطة يبقى خلاص سامحية والواد بيحبك وصدقينى لو خسرتيه مش هتعرفى تكسبيه تانى و بعدين هو مكنش قصده يعني يا لينا افتكريله الحلو بقا
_________
ادم : ازيك يا يمني
يمني : آدم كنت عارفة انك لسة بتحبني
ادم : لا ده انا هخطب قريب
يمني : معقولة بالسرعة دي
ادم : يمني
يمني : نعم
ادم : مش لينا اختي رجعت
يمني : ها اااه ازاي مش هي ماتت
ادم : مش عارف بس ازاي انتي مش عارفة ده لينا قالتلي انك انتي شوفتيها و هي في القاهرة
يمني :ازاي يعني دي اكيد كان بيتهيالها
ادم : اه بالظبط زي الجثة اللي كانت كدب
يمني : جثة ايه انت بتكلم عن ايه
ادم : للاسف يا يمني انا مش هتكلم بس علي هيتكلم
و دخل الظابط علي اللي كان ماسك قضية اختفاء لينا
علي : اتفضلي معايا يا انسة يمني حضرتك أستاذ جاسر سمعنا كل حاجة بينك و بينه
_________
جاسر : احم ادم
ادم : ايه
جاسر : انا عارف اني مهما اعتذرلك مش هتوافق بس عايز اقولك انا اسف بجد اسف يا صاحبي
ادم سكت لحظات
ادم : انا بقالي قد ايه محضنتكش
جاسر : بجد
ادم : هرجع في كلامي
جاسر : كفارة يا اخي وحشتني يا عم
ادم : اوعي تبيع صاحبك عشان بنت يلا فاهم
جاسر : فاهم يا صاحبي
ادم : ده صاحبك هو اللي هيشيلك مش هي
جاسر : ربنا يخليك ليا يا اخويا اوعي تتنازل عن القضية دي يا آدم خليها تاخد جزاءها كفاية أنها كسرت قلبك سنتين علي اختك
ادم : عمري م هتنازل و القانون هو اللي هيجيب حقي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يوم كتب كتاب تقي و سليم
سليم :احم احم بقيتي مراتى
تقي : نعم
سليم :نعم ايه مش انهاردة كتب كتابنا برضو
تقي :ااااه
سليم : بحبك
تقي بكسوف : وانا كمان
سليم :وانتى كمان ايه بقا
تقي :احم بحبك
سليم : مسمعتهاش
تقي :خلاص بقا متستهبلش
سليم : بقولك اية ماتيجى نخليها جواز رسمى
تقي خبطته في كتفه :علي فكرة انت قليل الأدب
سليم :بقولك اي انا خايف انام لوحدى فى الاوضة وبخاف من الضلمة ينفع تنيمينى
تقي :لا ولله ما تحترم نفسك
سليم :احترم نفسى اي انتى مراتى يعنى اعمل اللى انا عايزه
تقي :احم انا هروح اشرب ماية
_________________
ادم قرب من حبيبة
ادم : عقبالك ي بيبا
حبيبة : ميرسي ي ادم وعقبالك انت كمان
ادم : قريب ان شاء الله
حبيبة بضيق : ان شاء الله طب خلينا نفرح بيك قريب
ادم : والله لو هي وافقت انا ممكن اكتبه دلوقتي
حبيبة بحزن : انت بتحبها اوي بقي
ادم : اها فجاه بصراحه لقيت نفسي بحبها
حبيبة : ربنا يسعدكوا
ادم : ها موافقه نكتبه هنا بالمرة بقا بقي
حبيبة تنحت لحظات
ادم : بيبا تقبلي تتجوزيني دلوقتي انا عارف ان جنان بس انا طلبتك من عمر و مامتك امبارح وهما وافقو
حبيبة : …..
ادم : ها موافقة ولا ارجع في كلامي
حبيبة :ااه
ادم للماذون : استني ي عم الشيخ اكتب كتابي انا و حبيبة
الكل اتصدمو ما عدا عمر و اميرة
الماذون كتب الكتاب ليهم ….
___________
حبيبة : بجد مش مصدقه اننا اتجوزنا ي ادم حصل ازاي ده
ادم : انا نفسي مش عارف بس انا الفتره اللي فاتت بفكر فيكي طول الوقت يعني ^^ بس مجاتش فرصه اقولك
حبيبة : تقوم تتجوزني علي طول ده احنا مقرناش فاتحه
ادم : قال يعني منعرفش بعض وبعدين الفرح بعد شهر اعرفيني براحتك
حبيبة : شهر ي ادم
ادم : كتير صح انا هخليه اسبوعين
حبيبة : يخربيتك اهدي هلحق اجهز نفسي امتي
ادم : انتي قمر اصلا مش محتاجه حاجه
حبيبة: ههههههههه
ادم : براحتي علي فكره مراتي بقي
حبيبة : مجنون والله
___________
لينا كانت واقفة بعيد عنهم عمر راح عندها
عمر :لينا انا مسافر امريكا و خلاص انا فكرت فى اللى قولتيه وطالاما انتى هتكونى سعيدة فى اننا نبعد عن بعض انا مش همنعك عن رغبتك و
وقبل مايكمل
لينا قربت منه :انت ازاى تقول كدة
عمر :مش انتى اللى قولتى
لينا متكلمتش قربت منة طبعت قبلة خفيفة على خده
لينا :بحبك
و سابته و مشيت
عمر واقف متنح من الى حصل ومش مصدق نفسه و مشي وراها
عمر :انتى قولتى اي انتي لسة بتحبيني
لينا : انا اصلا مكرهتكش
عمر :ممكن متبعديش عنى
لينا :عمري ما هبعد عنك لحظة واحدة
عمر : ما تيجي نكتب كتابنا احنا كمان بالمرة
_______________
ريم و تقي قرروا يعملوا فرحهم في يوم واحد
__________________
نجوي:ايه يا حبيبتي…انتي ماشية
لينا:اه يادوب الحق البنات ف الاوتيل
نجوى :ماشي…خلي بالك من نفسك
لينا:حاضر يا مامتي..بااي
خرجت لينا وقابلت ادم أخوها برة
جريت علي ادم:يا عريس
ادم شالها وباسها من خدها:حبيبتي عقبال يومك يارب
مريم:ميرسي… يلا انا ماشية عشان الحق البنات
لينا و هي ماشية وقفها عمر
عمر:ايه اللي انتي مهبباه ده
لينا :ايه..في ايه
عمر:والله يعني مش عارفة…احنا مش قولنا اللبس دا مينفعش
لينا:انا هركب العربية وهروح الاوتيل محدش هيشوفني…فيها ايه يعني محدش هياخد بالو مني
عمر بيحاول يهدي نفسه و ميتعصبش عليها:اطلعي غيري
لينا:لا
عمر : يعني ده اخر كلام عندك و مش هتغيري
لينا : أيوة
عمر:انتي اللي جيبتيه لنفسك
شالها وطلعها اوضتها بين صرخاتها وضحكه
لينا :نزلني بقاا
عمر نزلها ف الاوضة:اتفضلي بقا نقي طقم محترم…ووريني بقا انشاء الله الفستان كدة
لينا:مش هغير….ومش هوريلك الفستان
لسه هتمشي مسكها من ايدها وقال بصوت رعبها: اقسم بالله يا لينا لو نشفتي دماغك ومغيرتي…مانتي طالعة من البيت
لينا جريت ع الدولاب وطلعت طقم طويل
لينا : يلا بقا اتفضل من غير مطرود
عمر : حاضر هستناكي برة
خلصت لينا لبسها و خرجتله و وصلها لحد الفندق
_________________
خلص الفرح وكل واحد روح بيته
عند جاسر و ريم
ريم :نزلنى يامجنون
جاسر :جنان بجنان مش هنزلك
ريم :جاسر نزلنى بقا بطل جنان
جاسر :مممممم امرى لله
ريم كانت واقفة مكسوفة منه و هو حس بكدة
جاسر قرب منها
جاسر:ريم ادخلى اتوضى عشان نصلى
ريم :بجد يا جاسر
جاسر :ااه عايز نبتدى حياتنا الجديدة بصلاه
ريم :انا بحبك اوى اوى يا جاسر
جاسر : قولتي ايه
ريم بكسوف :احم انا رايحة اتوضى هتضيع علينا الصلاة كدا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سليم:صباح الخير على عيون القمر
تقي :احم صباح النور
سليم :صباح العسل ياعروسة
تقي :سليم بتبصلى كدة ليه
سلييم :هو فيها حاجة انى ابص لجمال مراتى حببتى
تقي اتكسفت :احم طب اوعى كدا
سليم :لية
تقي :عايزة اكل
سليم : ناكل ايه بس
تقي : وسع كدا
سليم:تؤتؤ اوسع ايه بس ده احنا فى الصباحية وكدة يعنى عرسان
تقي اتكسفت :احم سليم بطل بقا
سليم :خلاص بقا
تقي:ايه
سليم :اييه طب هناكل بس بشرط
تقي:شرط !! اتفضل
سليم :غمضى عينك
تقي فهمت قصده :ممممممممم طب ما تغمض انت عينك الأول
سليم :اهووو
تقي قامت بالراحة من جنبه
تقي :خلاص فتحح
سليم :يا بنت ال…. اقسم بالله ما هسيبك
سليم قرب منها وحاوطها بايديه
تقي :سليم ايه اوعى كدة
سليم :هشششش خالص سليم اي وبتاع اي وانتى زى القمر كدة
تقي :اوعى بقا
سليم :عايزك فى كلمتين سر كدة
تقي :احم لا مش عايزة اعرف
سليم كان بيقرب منها وباصص فى عيونها العسلى
وهى كانت باصة فى عيونه ومش حاسة بحاجة كان بيقرب منها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد شهرين
لينا :ايوة ياعمر
عمر :الو ياقلب عمر هييييح مش مصدق بكرة هتكونى مراتى يعنى فرح وليلة بقا و …
لينا :و ايه ؟؟
عمر :متعلقيش …….. المهم نامي كويس بقا عشان بكرة اليوم طويل
لينا : حاضر يا حبيبي
_________________
في الفندق ….. يوم فرح عمر و لينا
نزلت لينا من علي السلم للقاعه وكانت ماسكه في ايد بابها و كانت شبه الاميرات لحد ما سلمها لعمر وقاله ……
يوسف : خد بالك منها ي بني وربنا يرزوقكوا بالذريه الصالحه ان شاء الله
عمر : في عينيا ي عمي …امين ي رب
وكانت اغنية طلي بالابيض شغاله لحد الكوشه وقعدوا …
ادم مسك المايك ووقف الميوزك
ادم : يا جماعة بصو انا صوتي مش حلو اوي تمام بس انا هغني الاغنية دي لاختي اغلي حاجة عندي و عايز اقولك اني بحبك جدا
و بدات الشاشة تظهر صور لينا مع اخوها من و هما صغيرين
و بدأ يغني رغم أنه مش بيعرف يغني لكن احساسه كان قوي و ده كان خلي صوته حلو جدا
اغنية اختي حبيبتي
الفرحه الي انا حاسس بيها لا انا قادر اقولها ولا احكيها ❤ اختي حبيبتي وضي عيوني لعريسها باْيدي حوديها ❤ من يوم ما وعينا علي الدنيا مافرقناش بعضنا لو ثانيه ❤ علي عيني بعدك عني دمعتي مش قادر اخبيها
_________________
يوم الصباحية
عمر كان نايم في حضن لينا
عمر : عارفة لما يبدأ صباحي بيكي ف اعرفي ان باقي يومي هيكون جميل …. بحبك ❤❤
لينا : وانا بموت فيك بجد
عمر : لينا انا عمري مبقاش حلو غير وانتي معايا عمري بقا احلي لما بيمر وانتي موجودة و انتي اصلا كل تفاصيله
لينا : لا يا عمر انا مقدرش علي الكلام الحلو ده
________________
هاجر قررت تسيب وليد و تركز في دراستها و مستقبلها و بعدت عن سيرين
_________
بعد مرور 3 سنين
لينا :يا عمر حوش بنتك عنى بقا زهقتنى
عمر :حد يزهق من السكر دة قلب بابى ياناس
سيلا : حبيبى انت يابابى ثايفة يامامى بابى بيدلعني ازاى حثان انا اموورة وحثولة وبسمح الكلام علتول
(حبيبى انت يابى شايفة يامامى بابى بيدلعنى ازاى عشان انا امورة وعسولة وبسمع الكلام علطول )
عمر : والنبي يا سوسو تقولي لمامي تديني بوسة مش راضية تديني بوسة
لينا : عمر اتلم
سيلا :يابابى يا ثقى (يابابى ياشقى )
لينا : شايف البنت فهمت انك شقي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الجرس رن و عمر فتح كان آدم و حبيبة
حبيبة : يا عمر وحشتني جدا
عمر : وانتي كمان يا بيبا
ادم : فين حبيبة خالو اهم حاجة
سيلا بتجرى :انا اهوووووووووو
ادم :الله حضن بقا لخالو حبيبك
سيلا حضنت ادم
ادم :وبوسة بقا
سيلا : يوووه بقا بابى يقولى قولى لمامى تدينى بوسة وانت تقولى حايز بوثة كتة كتير اوى كتييير
لينا :بنت عيب
حبيبة: البت دي فضحاكو
عمر : اومال فين اياد ابنكو
حبيبة : قاعد مع ماما
سيلا: يلا نتثور ثورة حلوة
كلهم : يلا بينا
سيلا : اضحكو
____________
النهاية

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بداية حياتي معاك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى