رواية بحر امالي الفصل السابع 7 بقلم نور عبدالغني
رواية بحر امالي الجزء السابع
رواية بحر امالي البارت السابع
رواية بحر امالي الحلقة السابعة
_انت بتقول ايه ي مراد
_مراد اللي سمعته ي فهد
_فهد يعيني انت لما فقدت الذاكره كنت اصلا متجوز
_مراد ايوا ي فهد
_فهد بعصبيه وانت ازاي تخبي موضوع زي دا
_مراد بضيق هو دا وقته ي فهد
_فهد ايوا ي مراد دا وقته أما أعرف أن اقرب الناس ليا اتجوزت وانا معرفش يبقي دا وقته
_مراد لاء مش وقته دلوقت لان أنا لما كنت متجوز مراتي كانت حامل وولدت يوم ما أنا عملت حادثه
_فهد وانت عرفت منين
_مراد في حد بعتلي وقالي
_ فهد مش يمكن يكون الحد دا بيضحك عليك وبيستغل انك فقدت الذاكره
_مراد ما أنا فكرت في كدا لحد ما بعتلي وقالي لو عاوز تعرف التفاصيل
قابلني وانا رحت وقابلته ورحتله بس كان لابس حمامه ونظاره ومقدرتش احدد مين
بس قالي أن بنتي عند كيان الكيلاني وبنتك اسمها جنه وكمان الام بتكون نسرين محمد المنياوي
_مراد يعني ممكن كيان اللي جات المستشفي دي بنتي تكون عندها
_فهد بتفكير فعلا بنتك هي جنه
فلاش باااااااك
_كيان اتعرفتو ع بعض
_نسرين دا سرحان خالص من ساعت ما جيه دا أنا حتي معرفش اسمه
_فهد أنا اسمي فهد الدميري
_نسرين وانا اسمي نسرين محمد المنياوي
اند فلاش باااااااك
_مراد طب يلا نروح أنا عاوز اشوف بنتي تعال ي فهد نروح لكيان ونعرف منها التفاصيل
_فهد طب استني لبكرا
_مراد مش قادر ي فهد عاوز اعرف فين مراتي وبنتي
_فهد استني ي مراد كيان جايه عندي البيت بكرا علشان تقعد جنب بابا
وبالمره نفاتحها ف الموضوع
_مراد طب جنه هتيجي معاها
_فهد للأسف لاء
_مراد لاء أنا رايح اشوفها
_فهد بتفكير لاء ي مراد عمو عبدالله كان هيروح يجبها بكرا من الحضانه ابقا روح انت
_مراد بقله حيله طب ماشي هات العنوان بقا
_فهد بتزكر مش معايا العنوان
_مراد امال عمو عبدالله كان هيجبها ازاي
_فهد مش عارف استني هتصل ع كيان
ورن فهد ع كيان
_فهد السلام عليكم
_كيان بنعاس وعليكم السلام ي استاذ فهد خير ف حاجه
،_فهد بلاش استاذ قوليلي فهد زي ما بقولك كيان وإلا هقولك ي استاذه كيان
_كيان تمام ي استاذ فهد اقصد ي فهد
سرح فهد ف اسمه وقال ياه هو أنا اسمه حلو كده
_كيان ايوا ي استاذ فهد أنا معاك
_فهد فاق من سرحانه
_فهد ممكن ي كيان عنوان حضانه جنه علشان السواق اللي هيجبها
_كيان بعدم تركيز وانت عاوز عنوان الحضانه بتاعتها ليه أن شاء الله هتخطفها مثلا
_فهد بضحك اخطفها ايه يركيان انتي نسيتي ولا ايه
_كيان بعدم تركيز نسيت ايه
_فهد بقله حيله في ايه ي كيان مش احنا اتفقنا أنك تيجي لبابا وانا هودي جنه واجبها
_كيان بصدمه من اللي قالته بجد سوري بس انا لسه صاحيه دلوقت ومش مركزه
_فهد ولا يهمك ابعتيلي العنوان
_كيان تمام هبعته واتس مع السلامه
_فهد مع تمام وقفل
_مراد ايه ي عم الحبيب هو انت دا كله علشان تجيب العنوان
_فهد بضحك حبيب هههه أنا والحب في جمله واحده مستحيل
أنا بكر*ه الستات كلهم بسب امي أنا بكر*هكم كلهم وعمري ما هحب ولا حتي هتجوز وبعدين ممكن كيان اصلا تبقي اختي
_مراد ليه مش انت والحب في جمله واحده هو انت مش انسان وبشر زينا وبتحب وتتحب
_فهد بطل هزارك دا ي بني وبعدين أنا نمشي علشان أنا اروح انام تعبان جدا النهارده وكمان بكرا يوم طويل ولكن قاطعهم صوت رساله كانت من كيان
_فهد كيان بعتت العنوان
_مراد طب ابعته
_فهد تمام هبعته وبعته ومشا
___________________________________________”بقلمي نورعيدالغني”
ومع اشراق شمس صباح اليوم التالي
تستيقط بطلتنا بنشاط وسعاده لأنها هتروح الجامعه وكمان هتروح شغلها الجديد
ويتراوح كيان تصحي جنه وبتصحي جنه وبيروحو يتوضو ويصلو وبعد كدا يلبسون ويروحو
علشان يفطرو
_كيان ماما الفطار جاهز
_نسرين ايوا جاهز الاكل ع السفره
وبتروح تفطر جنه لانها مش جيلها نفس تاكل
_جنه نيته عملتي Lunch box
_نسرين ايوا ي حببتي جاهز وفي الشنطه وحطتلك شوكلت ياريت تكليها بعد السندوتشات
_جنه حاضر ي نينه
_نسرين يحضرلك الخير ي روحي يلا كملي أكلك
واكلو وذهبت كيان الي الصيانه بعد ما ودت جنه الحضانه
واخدت سيارتها وراحت الجامعه وقابلتها نور صحبتها بحراره وحب
وبعدين دخلو المحاضره وخرجوا
نور مالك ي كيان الفتره الاخيره مكنتيش بتيجي ليه
كيان مش عارفه ي نور بس حاسه بحاجه غريبه وشعور وحش
حاسه ان عمي هيجي تاني ومفتقده بابا اووي ونفسي اشوفه
_نور بحزن علي صديقتها معلش ي كيان يلا نروح الكفتريا
_وراحو يشربو قهوه
_وبعد فتره دقت الساعه لتعلن اقتراب المحاضره الثانيه
_وراحو وحضروها وبعدين خرجت هي ونور
_وقالتلها احكيلي بقا ايه اللي حصل في الفتره دي
_وبداءت كيان تحكلها منذ أن رءت فهد
_نور بضحك ايوا بقا للدرجادي مش قادر علي بعدك فخلاكي تهتمي بأبوه علشان تبقي ديما جنيه
_كيان اسكتي ي نور أنا بعتبر فهد اخويا
_نور بس اللمعه اللي ف عينك وبتحكي عنه بيها دي اسمه حب
_كيان بتوتر حب بطلي هبل ي بنتي والله بعتبره اخ
_نور ماشي ي ستي هعديها بمزاجي
_وقالت لها يلا وصليني ف طريقك
_وركبو العربيه وصلت كيان نور البيت وتابعت طريقها الي فهد
_عند مراد راح لجنه الحضانه ولكن مقدرش يعرفها من وسط الأطفال وهما خارجين
فراح يسأل المديره لقي بنت صغيره قعده ف جنب راح عندها واول ما شافها حس انها بنته لاني شبه اووي وكمان إحساسه قاله اني دي بنته
_فنادي عليها وقال جنه
بصت جنه لمصدر الصوت
😳😳😳😳
_____________________________________________”بقلمي نور عبدالغني”
_عند كيان راحت ع العنوان واول ما وصلت انبهرت بجمال المنزل برغب انها كانت عايشه ف فله إلا أن بيت فهد كان عباره عن قصر زي بتوع اميرات ديزني
_وراحت كيان وقبل ما تدخل أوقفها حارس البوابه وقالها انتي الاستاذه كيان
_كيان ايوا أنا الاستاذه كيان
_الحارس تمام وفتح البوابه بتاعت القصر ودخلت جنه وركنت العربية بتاعتها ودخلت
_وانبهرت بجمال القصر الداخلي الذي لا يقل جمال عن جماله الجارحي ورنت علي فهد وقالت له انها وصلت
_فهد تمام ي كيان أنا في الطريق وجاي اقعدي عندك في الرسبشن معا اجي
_كيان تمام
_وفضلت قاعده وبعد وقت وصل فهد الي كيان
وكانت الصدمه 😳😳😳😳😳
___________________________________________”بقلمي نور عبد الغني
ف جهه مجهوله
_المجهول ايوا باشا أنا راقبت فهد باشا ذي ما قولتلي وفي حاجه غريبه حصلت
_الباشا متتكلم ي ز*فت انت لسه هتستغرب
_المجهول لقيت عربيه الاستاذه كيان اللي كانت في الصيانه عنده ف البيت
_الباشا بعصيبه يعيني ايه راقبلي كيان وفهد
__المجهول ازاي ي باشا اراقبهم ف وقت واحد
_الباشا متبقاش غبي حطلي واحد من رجالتك اللي ف مصر يراقب كيان وأنت راقبلي فهد
_المجهول حاضر
_الباشا قفل الفون وقعد يضحك بهستريه ويقول هدمرك ي فهد وهخليك تتمني الموت
_____________________________________________”بقلمي نور عبدالغني”
ي تري مين المجهول دا وايه عاوز يدمر فهد ؟/وليه فهد اتصدم أما راح لكيان؟/وايه اللي الصدمه اللي حصلت لما جنه شافت مراد ؟/ هل كيان وفهد هيحبو بعض ولا هيبقو اخوات ؟/
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بحر امالي)