روايات

رواية بجانبك دائما الفصل الثالث 3 بقلم سلمى غنيم

رواية بجانبك دائما الفصل الثالث 3 بقلم سلمى غنيم

رواية بجانبك دائما الجزء الثالث

رواية بجانبك دائما البارت الثالث

رواية بجانبك دائما الحلقة الثالثة

“لا طبعاً دا انتي سيلا الدمنهوري
سيلا بصدمه” انت..
جلس بكبرياء واضعا قدما فوق الاخرى
“اوعي تكوني نستيني ياسيلا ولا تحبي اقولك يامدام مازن المحمدي
سيلا” عايز اي
“اممم اتفاق بسيط كدا بس نكون لوحدنا طبعا
قالها وهو يشير الى صديقتها
سيلا” روحي انتي يا لاما
لاما “تمام ابقي طمنيني عليكي لما تروحي
اومات لها براسها ونظرت للذي يجلس امامها بكبرياء وغرور
سيلا” قول اللي عندك
“…….
سيلا بخبث” سيبني افكر
*************************
“رايحه فين ياحنين
حنين” هروح لريم ياماما كلمتني وقالتلي اروحلها
ميرفت “ملها ريم ياحنين
حنين” ملهاش ياحبيبتي هي بس زهقانه فقالتلي اجيلها
ميرفت “ماشي ياحبيبتي سلميلي عليها
حنين” حاضر يلا عايزه حاجه ياحبيبتي
ميرفت “سلامتك ياضنايا خلي بالك من نفسك
حنين” الله يسلمك ياماما وانتي كمان خلي بالك من نفسك سلام عليكم
ميرفت “وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ذهبت حنين الى طريقها ولا تعلم بأن المجهول ينتظرها……..
************************
ياسين وهو يمسك يده” ايدك لو اتمدت عليها هقطعهالك
مازن بسخريه” دي مراتي واعمل اللي عايزه
ريم بجمود “دا كان زمان انت ناسي انك لسه مطلقني
ياسين بفرحه” بجد اخيرا
مازن بغضب وهو يلكمه “حاطط عينك على مراتي ياندل يازبا. له
رد له ياسين الضربه بقوه” انت فاكرني عبيط ومش عارف انت اتجوزتها ليه
سعاد بصريخ “سيبه يا ياسين سيبه
ياسين بسخريه” م لازم تدافعي عن ابنك حتى وانتي عارفه انه غلط
سعاد ببكاء “انا خايفه عليك
ياسين بغضب” خايفه عليا لو كنتي خايفه عليا وبتحبيني مكنتيش وافقتيه على اللي عمله زمان
سعاد “غصب عني يا ياسين
مازن” ياريت تقفل على الماضي علشان انت اللي هتتأذي مش احنا واهي عندك اشبع بيها م انتو الاتنين زباله زي بعض
فجأه كف نزل على وشه وصوت بغضب قال “اخرررررررس
**********************
” اه انا فين ”
“حمدالله على السلامة، انتي ف المستشفى
” هو حصل اي
“كنتي ماشيه ف الطريق ومعديه وانا الحمدلله وقفت العربيه قبل م تخبطك بس اغمى عليكي من الخضه
” اه صح افتكرت متشكره جدا لحضرتك
“العفو، يلا علشان اوصلك بيتك
” لا لا شكرا مش عايزة اتعب حضرتك
“ياستِ لا تعب ولا حاجه، تعالي بس انتي زي اختي الا صحيح اسمك اي
” حنين
ف نفسه “جميل يشبه لصحبته
فاق من شروده على سؤالها” وحضرتك
“اسر الدمنهوري
حنين بصدمه……..
***************************
مازن بصدمه” انتِ
سعاد بجمود “اه انا عايزني اشوفك بتهين ابني واسكت
مازن بعصبيه” مش ابنك مش ابنك انا اللي ابنك
سعاد ببكاء “لا ابني انت اللي مش ابني
مازن وياسين بصدمه” ازاي
سعاد “انا هقولكم………..
************************
” اسر الدمنهوري
حنين بصدمه” آيلا
التفت ورأه سريعا بعدما استمع الى اسم معشوقته يترنم من بين نغمات تلك الفتاه
أسر بصدمه”آيلا رجعتي امته
دخلت آيلا الى الغرفه بهدوء بعدما كانت تقف على الباب
آيلا ببتسامه “ازاي حضرتك يابشمهندس
أسر بفرحه لرؤيتها بعد سنتين” الحمدلله بخير انتي اخبارك ايه ورجعتي امته
آيلا “لسه راجعه وكنت بتصل على ريم مش بترد ف رنيت على حنين واحده ردت وقالتلي انها ف المستشفى
حنين بتذكر” اه صح فوني
آيلا وهي تمد يدها لها “اتفضلي، اي اللي حصل بقى
حنين” هحكيلك لما نروح لريم عشان محتجاني ضروري
آيلا “طب يلا
اسر” هوصلكم انا
آيلا “شكرا يابشمهندس هنروح لوحدنا
اسر ببتسامه” لسه زي م انتي يا آيلا متغيرتيش عنديه
آيلا “بس انت اتغيرت
اسر”اي اللي اتغير فيا
آيلا” اعتقد انت عارف كويس اي اللي اتغير فيك
أسر “عايز اسمعها منك
آيلا” ات….
حنين بمقاطعه “معلش على المقاطعة بس انتو تعرفو بعض؟
أسر” كانت متدربه عندي ف ال….
آيلا بسرعه ومقاطعه “مش يلا ياحنين علشان ريم
حنين” بس..
آيلا “يلا علشان متقلقش عليكي
حنين” طيب ماشي
أسر استغربت جدا لتصرف آيلا بس مهتمش وطلب انه يوصلهم وبعد الحاح كبير وافقو
أسر ف نفسه “اخيرا ياحياتي رجعتي وعد مني مش هسيبك تبعدي عني تاني انا م صدقت انك رجعتي
آيلا ف نفسها” وحشتني قوي يا اسر بس غصب عني كان لازم ابعد عشان…….. ياسين
***********************
سيلا “الو
” ها قولتي اي
سيلا “موافقه بس بشرط
” سامعك
سيلا “……….

ياترى مازن مش ابن سعاد ازاي
واي علاقة ايلا واسر
وايلا ليه بتبعده عنه وعلاقتها اي بياسين
والاهم من دا كله سيلا كان اي شرطها للمجهول، كل دا هتوضح ف الاحداث القادمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بجانبك دائما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى