روايات

رواية بالصدفه الفصل الثاني 2 بقلم مورا

رواية بالصدفه الفصل الثاني 2 بقلم مورا

رواية بالصدفه الجزء الثاني

رواية بالصدفه البارت الثاني

رواية بالصدفه الحلقة الثانية

ساره:ايه ده الحقي
ليلي:ايه في ايه
ساره:موبايلك بيرن عليا
قامت ليلي بسرعه واخدت الموبايل
ليلي؛الووو
احمد:الو
ليلي:لو سمحت الموبايل ده بتاعي لقيته فين
احمد:انتي عايزاه
ليلي؛ايه السؤال الاهبل ده اه طبعا عايزاه
احمد:طب ليه الغلط بس
ليلي؛مانت بتسال سؤال غريب
احمد:انتي ساكنه فينن
ليلي؛انا ف ……
احمد:مش بعيد…..قابليني عند كافيه اسمه(..)

 

ليلي؛حاضر بكره الساعه ٩ الصبح انزل من البيت وبجد شكرا قووي قووي
احمد؛ماشي هستناكي….
……
ليلي؛ياااه الحمدلله الحمدلله
ساره:الحمدلله……كويس انه طلع ابن حلال
ليلي؛اروح بكره اخده منه
ساره:اجي معاكي
ليلي؛خليكي انتي ياستي….
……..
الصبح
قامت ليلي وجهزت نفسها ونزلت
…..
انت رايح فين
احمد:لقيت صاحبه الموبايل ورايخ ادهولها

 

اسيل؛ااه صاحبه
احمد؛ايه مالك
اسيل بهزار؛لا لا ولا حاجه….
اخدت منه اسيل الموبايل وفتحت الصور
اسيل:واوو دي موزه يااحمد
احمد ابتسم
اسيل:اوباااا
احمد؛يلا بقا عشان انزل
اسيل؛وانا بقول متشيك قوي كده ليه🤣
احمد:بس يابت انتي ويلا انزلي الكليه
اسيل:الله يسهلو ياعمم
…..
نزل احمد وراح الكافيه وقعد استني ليلي
….
ليلي:اه هو ده الكافيه……
دخلت ليلي وكانت مش عارفه اللي كلمها..
ليلي:انا اعرفو ازاي دلوقت ده….

 

لو سمحتيييي
بصت ليلي وراها واتصدمت
احمد:تعالي
ليلي؛ايه ده…….انت بتعمل ايه هنا
احمد:موبايلك معايا….بس تعالؤ نقعود شويه
ليلي ؛معاك؟ اومال لما قابلتك ف المترووو مادتهونيش ليه
احمد:طب وطي صوتك عشان الناس…..انا افهمك
ليلي؛اوطي صووتي؟انت مجنون……انت سرقت موبايلي عشان الحركات الزباله دي؟
احمد؛ايه الاسلوب الززفت بتاعك ده الناس بتتفرج علينا
ليلي خطفت منه الموبايل
ليلي:غور من وشي…..
مشيت ليلي واحمد واقف مصدوم ومش مصدق اللي حصل
مشيت ليلي وكانت متعصبه قوي
ساره ؛ها عملتي ايه
ليلي:سيبيني ف حالي ياساره
ساره؛ايه يابنتي في ايه
ليلي؛الحيوان…….هو اللي كلمتك من عندو لما موبايلي ضاع
ساره:ايه ده…..طب موبايلك بيعمل معاه ايه
ليلي:معرفش
ساره:مافهمتيش منه ليه

 

ليلي:انا شتمته ومشيت
ساره؛انتي هبله بجد…..ازاي تعملي كده
ليلي:عشان حرامي وزباله
ساره:حرامي ازاي مش بتقولي الموبايل وقع ف عربيه الستات
ليلي:يمكن عامل عصابه ماتعرفيش
ساره؛هو لو عامل كده…ايرجعلك الموبايل تاني ليه
ليلي:خلاص بقا ياساره كبري دماغك اهو خد علي دماغه وخلاص
……..
دخل كان زعلان قووي
اسيل؛احمد…..عملت ايه
احمد:ولا حاجه….انا داخل انام
حست اسيل بقلق ودخلت وراه
اسيل:انت من امتي بتخبي عني حاجه…..انا اسيل اختك وحبيبتك…..من ساعه امي وابويا ماماتو وانت بقيت كل حاجه ليا….وعمرنا ماخبينا حاجه عن بعض…
احمد:افتكرتني سرقتو…..شتمتني قدام الناس وبهدلتني واخدت مني الموبايل ومشيت
اسيل؛ايه قله الذوق دي…
.وانت ماردتش عليها
احمد:ماعرفتش ارود عليها…..كنت خايف الناس تفهم غلط ويعملو فيا حاجه
اسيل؛خلاص ياحبيبي……انت عملت خير …..وربنا شاف الخير ده.سيبك منهااا بقا
احمد كان باصص ومش بيتكلم
……

 

اللي انا عملتو ده صح ولا غلط ياتري
كانت بتتمشي ف الشقه وبتفكر
ايوه ياليلي اكيد غلط….هو شكله محترم كان لازم تفهمي منه حصل ايه
ليلي راحت اخدت موبايل ساره ودورت علي رقمو
ليلي؛كويس انها لسه مامسحتهوش
اخدت ليلي الرقم ورنت عليه
……
كان قاعد ف البلكونه بيفكر
رن رن
بص احمد علي الموبايل
احمد:الو؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بالصدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى