روايات

رواية بالصدفه الفصل الثالث 3 بقلم مورا

رواية بالصدفه الفصل الثالث 3 بقلم مورا

رواية بالصدفه الجزء الثالث

رواية بالصدفه البارت الثالث

رواية بالصدفه الحلقة الثالثة

احمد:الو؟؟
ليلي:ا….ال…الو
احمد:هو انتي
ليلي؛انا….كنت عايزه اعرف موبايلي جه معاك ازاي
احمد:لو كنتي سمعتيني وقتها كنتي عرفتي…..دلوقت ماعنديش حاجه اقولهالك
ليلي؛انا اسفه علي اللي عملتو ممكن تقول بعد اذنك
احمد؛لا مش ممكن وكفايه بقا لغايه كده..باي
قفل احمد وكان مضايق جدا
كانت سمعاه اسيل ومضايقه جدا عشانه وقررت انها تصلح الوضع
بعد اسبوع…..
الووو
اسيل؛الو….
ليلي؛مين

 

اسيل:ممكن نتقابل….عايزاكي ف موضوع
ليلي؛انتي مين يعني
اسيل؛انا اسيل اخت احمد….اللي ادالك الموبايل نتقابل واحكيلك كل حاجه
ليلي؛مممم ماشي….
نزلت ليلي وقابلت اسيل وقعدو ف كافيه
اسيل؛عامله ايه
ليلي؛كويسه…
اسيل؛بوصي انا احكيلك الموضوع….انا كنت ف المترو…..ولقيت الموبايل بتاعك مرمي ف الارض وانا ماشيه…..وقلت لاحمد وهو قرر يرجعهولك….ولما عملتي معاه كده رجع زعلان جدا وبقاله كذا يوم مضايق ….مش تفهمي منه الاول…
ليلي بزعل؛صدقيني انا عارفه اني غلطانه قوي كمان….بس فهمت غلط خاالص…وحاولت اعتذرله بس مارضيش يكلمني وقفل
اسيل:معلش بس يعني انا اخليه يقبل اعتذارك وخلاص
ليلي:ميرسي بجد….اتشرفت بمعرفتك
……….

 

روحت اسيل البيت
اسيل؛احمد…..تعرف انا كنت فين
احمد؛ايه كنتي فين
اسيل؛قابلت ليلي
احمد:نعم؟؟وقابلتيها ازاي بقا
اسيل؛اخدت رقمها من علي موبايلك وكلمتها وقابلتها فهمتها كل حاجه
احمد؛_وانتي ليه تعملي كده…..ماتغور يااسيل هي من بقيت عيلتنا
اسيل:ماينفعش حد ياخود فكره غلط عنك…..وبعدين انا بصراحه حاسه ان في كده….
احمد:تبقي هبله صدقيني
اسيل:انا مش صغيره يااحمد….انا خلاص اخر سنه ليا ف الجامعه…وكمان داخله المدرسه متاخر . .انا صحيح اختك الصغيره بس فاهماك وعارفاك
احمد:انا ماعرفهاش قوي عشان احبها
اسيل:عارفه انك مش بتحبها بس مجرد اعجاب بس …ليه بقا ماتتعرفوش اكتر ..وانا مصدقت انك حسيت كده انت عمرك مااعجبت بحد من سنين كتير جدا
احمد:مش عايز اعلق نفسي بحد….كفايه اهلنا اللي سابونا

 

اسيل؛في فرق….دي اتبقا حبيبتك يعني اتعيش معاك عمرك كله…..
احمد ؛خلاص كبري دماغك بقا
…….
قاعده زعلانه
ساره:زعلانه يعني
ليلي:ندمت علي اللي عملتو طلع شخص محترم
ساره:قلتلك كنتي افهمي منه الاول
ليلي:طب اعمل ايه
ساره؛كلميه تاني واعتذريله
ليلي؛ماقبلش
ساره:جربي مره تانيه وان ماقبلش تبقي عملتي اللي عليكي وخلاص
ليلي فكرت ف كلام ساره وقررت انها تجرب مره تانيه
……

 

ازيك يااسيل
اسيل؛اهلا ياعمر
عمر؛انتي برضو مش عايزه تصدقيني
اسيل:عمر احنا قفلنا الموضوع ده من زمان ارجوك ماتفتحهوش تاني
عمر:امي اللي كانت ممانعه جوازنا…..وانا مارضتش اتجوز عشانك…واهي امي ميته بقالها سنتين واتقدمتلك كتير وانتي مش موافقه برضو
اسيل؛المفروض كنت وقفت ف وش الدنيا عشاني……
عمر؛دي امي يااسيل
اسيل؛امك ليه ترفضني…..عشان ايه……كل ده عشان عايشه انا واخويا لوحدنا……ايه اطلع مش متربيه يعني ان امي وابويا ميتين….
عمر:ايه الكلام الغريب ده
اسيل:الكلام ده اللي امك قالتو ليا زمان….بس انا مارضتش اقولك عشان ماتكرههاش
عمر؛انسي اللي فات يااسيل ارجوكي…..تعالي نعيش من الاول
اسيل:سيبني افكر شويه

 

عمر؛عايزك تتاكدي اني بحبك قووي ويااما ضحيت عشانك انا عمري مااحب حد زيك ابدا
اسيل:افكر يااعمر وابقا ارود عليك
مشيت اسيل
…….
ليلي كانت متردده قوي وهي ماسكه موبايلها ولكن قررت انها تكلمه وتنهي الموقف ده
ليلي:الوو
احمد:الو
ليلي؛بوص….انا عارف انك مش قابل تكلمني بس هما كلمتين بس اقولهم واقفل…..واوعدك مش اتكلم تاني وانهي الموقف ده……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بالصدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى