روايات

رواية حياة النسر الفصل الأول 1 بقلم مريم صلاح

رواية حياة النسر الفصل الأول 1 بقلم مريم صلاح

رواية حياة النسر الجزء الأول

رواية حياة النسر البارت الأول

رواية حياة النسر الحلقة الأولى

حياة ٢٦بطلتنا بيضاء البشرة ذات عينان بنيتان يزينهما رموش كثيفة وشعر طويل ناعم بني وشفتان صغيرتان كرزيتان وجسد ممشوق رائعة القوام من الآخر جامده اووي 😂 درست كلية ادارة اعمال من صغرها وهي بتحب تعلم اللغات بعيدا عن الدراسة فأصبحت تمتلك التحدث بالسبع لغات ولكنها خبرة في اللغه العامية 😂 تحب ركوب الخيل تعيش حياتها في حدود دينها وتعيش لطموحاتها ولا تؤمن بالحب وعنيدة جداا لديها اخت تسمي دنيا متزوجه وعندها بنت تسمي ليان وباباها يسمي عادل ومامتها تسمي سناء وتعتبر عائلتها نمبر وان في حياتها لا تثق بأحد وتعتمد علي نفسها وليس لديها اصدقاء مقربين وهنعرف ليه مع الاحداث
نسر بطلنا ٣٢سنة بشرته ما بين القمحي والاسمر حاد العيون جسد رياضي شعر اسود ناعم ينزل علي عينيه ووسيم جداا ، عصبي جداا ولكن حنين مع من يحبه يحب السباحه والملاكمة بعيد كل البعد عن البنات ويعتبرهم مضيعة للوقت باباه ميت له مامته اسمها امينة وحنينة جدداا وله اخت اصغر منه تسمي حلاا يعتبرهم حياته يملك شركه من اكبر الشركات في الشرق الأوسط له صاحب واحد يثق فيه ويسمي عدي عيون زرقاء مع شعر اسود ومرح جداا
وسنتعرف علي باقي الشخصيات مع أحداث الرواية
Part 1
نبدأ باستيقاظ بطلتنا وهي تشعر بثقل عليها وأحد يداعب أنفها فتحت عيونها وجدتها ليان الصغيرة
حياة.يروووحيي انتي جيتي امتي وحشتيني اووي (بطريقة الاطفال)
وكانت الطفلة تبتسم وتضحك وجلست تلاعبها حتي دخلت عليها أختها دنيا أم ليان
دنيا.يعني كده تسيبيني وتقعدي معاها أنا كده ازعل بقا
حياة.يلهووي لا تزعلي اي ده انا مقدرش علي زعلك وهم يضحكون ووقفت وحضنت اختها
دنيا.اه سمعت ماما وهي بتقول ان راحه انترفيو انهارده
حياة.اه هروح انهارده بقا ادعيلي ربنا معايا
دنيا. ربنا معاكي يقلبي
حياة قامت وخدت شاور ولبست (حياة استايلها في اللبس يجنن رغم انها محجبه بس جميلة اووي وبتنوع ما بين الدريسات والبناطيل الواسعة علي ما تلتزم بالدريسات بتاخدها خطوه خطوه ♥️)
وهي طالعه من اوضتها
سناء.يلا يا حياة عشان تفطري قبل ما تمشي يبنتي
حياة.معلش يا ماما بقا مش هلحق انا متاخرة اصلا
سناء.يعني كده يا حياة واختك معانا انهارده
حياة.وهي بتبوسها من خدها.علي عيني والله يا ست الكل بس انا متأخرة وكده كده معايا فلوس هشتري فطار وانا ماشي يلا عايزة حاجة
سناء.عايزة سلامتك يحبيبتي ربنا معاكي
في بيت حياة
سناء.يلا يا عادل عشان تاكل يحبيبي
عادل .خلاص جيت اهو يا سناء امال فين حياة ودنيا
سناء.حياة راحت الانترفيو ودنيا
قطعتها دنيا وهي بتقول.دنيتك حبيبتك اهي يا حاج وحشني والله
عادل.يا بت انهدي طول عمرك شقية ونقول هتتغير بعد الجواز وتعقل بتتنيلي أكتر
دنيا.لا كده كتير يا حاج انا زعلت
عادل .لا يا لمضة متزعليش يلا اقعدي امال فين ليان
دنيا.نامت شوية وقعدو ياكلو
عند حياة ركبت المواصلات للشركة ودخلت لقيت البنت اللي بتكون في الطابق الأول سألتها علي المكان اللي هتعمل فيه الانترفيو وطلعت وهي داخله الاسانسير
عدي وهو بيدخل معاها في نفس الوقت
عدي. اوبا الحلويات دي عندنا في الشركة
حياة بضيق.لو سمحت احترم نفسك في اي واتفضل حضرتك الأول
عدي .لا المفروض القمر هو اللي يدخل الاول
حياة بضيق دخلت وهو دخل وراها ووقف جمبها والاسانسير ابتدا يطلع
عدي .والحلويات جاية تشتغل اي هنا
حياة.وانت مالك خليك في حالك
عدي .لا الحلويات طلعت شرسه
حياة بتبرطم في سرها رخم اووي
عدي وهو بيطلع من الاسانسير.سمعتك علي فكرة
حياة. ضحكت في سرها.رخم بس سكر
خرجت هي كمان من الاسانسير وراحت علي المكان اللي وصفته البنت ولقيت السكرتيرة وادتها البيانات
السكرتيرة.اتفصلي دقيقة وجاية
قعدت وهي بتتفرج علي منظر الشركه وخرجت السكرتيرة وقالتلها اتفضلي المستر في انتظارك
دخلت واتفاجأت ب..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة النسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى