روايات

رواية ايسل الفصل الثاني 2 بقلم شيماء ناصر

موقع كتابك في سطور

رواية ايسل الفصل الثاني 2 بقلم شيماء ناصر

رواية ايسل الجزء الثاني

رواية ايسل البارت الثاني

ايسل
ايسل

رواية ايسل الحلقة الثانية

هتروح فين انهارده
في اي نادي وخلاص هي الدنيا هتقف يعني عشان واحد اتقفل في اماكن كتير مفتوحه
بغمزه: طب اي هتكلم البنات الي قابلناهم عشان يجو
ما تتقل كدا مالك واقع لي انت كده شوفت نسوان
مسح علي شعره بخبث: اصلها دخله
مزاجي وعجباني
اممم ودي اي واحده فيهم
=مفيش غير الوزه الي ملت عنيا
دخل المطعم وحط علب السجاير….
كل واحد ياخد علبته وياريت كل واحد يشتري لنفسه انا مش هجيب لحد
اسلام رن علي مراته….
خديجه: الوو
اسلام:عندي ليكي خبر حلو يوم الخميس هنروح عشان نقرا فاتحه خالد وايسل
خديجه بعدم فهم:ايسل مين وانت لي تعمل حاجه من غير ما تعرفني قبلها
اسلام: هو انا عملت حاجه ده كان مجرد كلام بس لسه هنروح ونقرا فاتحته علي بنت اخويا
خديجه بعصبية: نعم!!!؟ بنت اخوك اي الي تجوزها لي ابنك
اسلام:وميتجوزهاش لي البنت ادب واحترام مفيش بعد كده
خديجه: بس جاهلة ومش مكمله تعلمها وهي مش من مقام ابنك ويوم ما هتختار هتجيب دي
اسلام بغضب: اعدلي لسانك عشان الي بتتكلمي عليها مش حد غريب فاهمه
خديجه باصرار: انا مش موافقه علي الجوازه دي مش عارفه لي بتتصرف من نفسك
اسلام: ابني وانا حر اجوزه البنت الي علي مزاجي وبعدين بتتباهي بي مين احنا عرفين كويس الحال المايل بتاع المدلع ابنك
خديجه:قبل ما تفكر تجوزه هاتله واحده تلايق بي ابنك وتشرفنا
#بقلم_شيماء_ناصر💜💫
اسلام بغضب:ده علي اساس ان المحروس ابنك يشرف حد واي رايك بق ان غصب عنك هجوزهاله
خديجه بضحك: ابق قابلني لو ابنك وافق
اسلام: هتشوفي هقفل دلوقتي بس كلامنا لسه مخلصي اصبري عليا لما ارجع
خديجه: حاضر ياحبيبي باي
في بيت ايسل 💜
قاعده وماسكه تلفونها وجه قدامها بوست ان باب التقديم للكليات مفتوح
ايسل بفرحة:التقديم في الشهر ده كويس جدا مااامااا ماما ماااماا
اية: اييييي بتزعقي لي
ايسل: التقديم مفتوح للكليات هروح عند اي حد عنده كمبيوتر عشان اشوف اي كليه هتقبل درجاتي انا مبسوطهههههه
اية باستغراب: تروحي فين! لو ابوكي عرف هيطين عشتك خلاص بق فاتو ٣سنين كليه اي دلوقتي الي عيزاها
ايسل: ايوا هروح الكليه واكمل تعليمي ولما اخلص هبق اتجوز
اية:بطلي شغل الجنان ده ابوكي مش موافق
ايسل: ايوا ياحبيبتي عارفه بس انتي هتقنعيه
اية: انا مليش دعوه ابوكي عندك رحيله متدخلنيش في الكلام ده كلامه هو الي يمشي
ايسل: مش فاهمه انتي المفروض تقفي جنبي
اية: اقف جنبك في اي حببتي نصيبك انك متكمليش وخلاص احمدي ربنا وبعدين هما الي اتعلمو خدو اي انتي شايفه حال الدنيا عامل ازاي
ايسل: انا مليش دعوه بي حد انا ليا دعوه بي نفسي عاوزه انجح واحقق حاجات كتير ليا مش عاوزه حد من قرايبي يتنمر علي جهلي تاني
اية: اهاا يعني هتكملي تعليمك عشان محدش يتنمر عليكي صح
ايسل:انا اتازيت جامد ياماما وانتي اكتر واحده عارفه ده انا هكمل تعليمي وربنا هيرزقني ببن الحلال
اية: وخالد مش ابن الحلال؟
ايسل:مش عارفه بابا كان بيفكر في اي لما وافق علي كلام عمي وهو عارف ان مراته مش بطيق تشوفني يقوم قايل هجوزك ابنها
اية:مع الوقت هتحبك عشان هتكوني مرات ابنها يلا تعالي ورايا عشان تسعديني في الغداء…..
ايسل بزعل: مظنش ان ده هيحصل
بليل 💜💫
=اي بق هما اتاخرو لي
اي كل الحريم دي مش ملي عينك ولا اي
اسلام: لا طبعا
مازن: اانت واقع ولا اي هههههههه
اسلام بسخرية: هههه اه واقع عقبالك
خالد: بس الي انت واقع عليها دي متفتحش بيت ده لو عايزها تبق مراتك
اسلام: مرات مين معلش!!
مازن: اومال مالك مش علي بعضك لي
اسلام: كلامك غريب قوي من امتي دول بيفتحو بيت هي بس عجباني ودخله مزاجي حولت اجبها سكه معرفتش
خالد: لو جبت سكه معاها الحساب هيبق عليا قشطه ورينا شطارتك بق
اسلام بمكر:عيوني
ريم: هما دول الي هناك صح
حور بدلع:ايوا يلا يابنات وكل واحده تظبطلها واحد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ايسل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى