رواية اولادي والميراث الفصل الرابع 4 بقلم شهد أحمد
رواية اولادي والميراث الجزء الرابع
رواية اولادي والميراث البارت الرابع
رواية اولادي والميراث الحلقة الرابعة
كيان قالت بدل ما ترجع البيت تروح عند ابنها عمر واول ما وصلت حصل أنه زوجه عمر خديجه هيا اللي فتحت الباب ل كيان اول ما خديجه شافت كيان
خديجه. بفرحه ماما كيان اهلا وسهلا بيكي ده الدنيا نورت اتفضلي اتفضلي
كيان. كانت مستغربه طريقه خديجه معاها بس فرحت أنها عملتها بطريقه حلوه عكس جميله مرات ادهم وقالت ده نورك ي بنتي اول فين عمر
خديجه. عمر عنده مهمه ي طنط وممكن يرجع بالليل انتي هتقعدي بقا معايا لحد ما عمر ياجي وعقبال ما ياجي ادينا قاعدين مع بعض
كيان. ماشي ي بنتي
خديجه. هااا قوليلي تحبي تأكلي اي او تشربي اي
كيان. لا ولا حاجه ي بنتي
خديجه. ودي تاجي ازاي ي ماما وبعدين ما تكسفيش مني ده انا زي بنتك ولا انا مش بنتك زي عمر ولا اي
كيان. لا ي حبيبتي انتي زي بنتي زيك زي عمر بالضبط
خديجه. بفرحه تسلميلي ي ماما وعلشان كده بقا اي رئيك اقوم اعملك اكله رز باللبن إنما اي اكيد هيعجبك
كيان. ملوش لازمه اقعدي بس نتكلم مع بعض شويه عقبال ما عمر ياجي
خديجه. ي ماما هنتكلم وهنقعد مع بعض وهنعمل كل اللي انتي عايزاه بس هقوم اعملك الرز باللبن وكمان اجبلك عصير
كيان. ماشي ي بنتي وخديجه راحت تعمل الرز باللبن وكمان تجيب العصير وكيان كانت قاعده بتقول ربنا يبارك فيكي ي خديجه ي بنتي طلعتي عكس جميله مرات ادهم ده انتي ناقصه تشليني من علي الارض شيل وقاطع تفكيرها خديجه وقالت
ذوقي بقا ي ماما وقوليلي رئيك
كيان. اخدت منها الطبق واكلت وقالت تسلم ايدك ي بنتي
خديجه. ب اسف انا اسفه ليكي ي ماما علشان مش بناجي عندك انا وعمر بس انتي شايفه ابنك علي طول بره وانا بقعد لوحدي ومش بيفضا علشان ناجي ليكي
كيان. ولا يهمك ي بنتي وبعدين بدل ما تقعدي لوحدك يبقا تعالي اقعدي معايا عقبال ما عمر يرجع وبعدين يبقا ترجعي بيتك تاني
خديجه. حاضر ي ماما وقعدوا يتكلموا مع بعض ويهزروا وكيان حبت خديجه اووي وهما قاعدين عمر جاء
عمر. اي ده ماما
كيان. ازيك ي عمر عامل اي
عمر. كويس ي امي بس انتي اي اللي جابك
خديجه. عمر انت بتقول اي دي امك
كيان. بقا دي مقابله امك ي عمر بدل ما تخدها في حضنك بتقولها انتي اي اللي جابك هنا تسلم ي ابني عن اذنك
خديجه. استني ي ماما انتي مش هتمشي وبعدين الوقت أتأخر ازاي هتمشي في الوقت ده
عمر. انا جاي تعبان ومش قادر انا داخل انام
خديجه. عمر انت بتعمل اي انتي ليه محسسني إنها مش امك. ولكن عمر سابها ودخل علشان ينام
خديجه. قعدت جنب كيان وطبطبت عليها وقالت متزعليش تلاقيه بس تعبان وحصل معاه حاجه في الشغل علشان كده راجع مش طايق نفسه بصي تعالي معايا
كيان. علي فين بس ي بنتي
خديجه. تعالي بس واخدتها علي اوضه وقالت لها ارتاحي وان شاء الله الصبح عمر هيكون كويس وهياجي عندك
كيان. انا مش عرفه اقولك اي ي بنتي
خديجه. متقوليش حاجه ي ماما ارتاحي ومتفكريش وسابتها وراحت عند عمر
خديجه. انت اي اللي انت عملته مع امك ده ي عمر ده بدل ما تروح وتاخدها في حضنك تقولها انتي جايه ليه يعني انت ولا بتروح تشوفها ولا عايزها تاجي تشوفك انت اي
عمر. بقولك أي ي خديجه انا مش ناقص انا تعبان وعايز انام
خديجه. لا مش هتنام ي عمر انت ازاي عايز تنام بعد ما كسرت بخاطر امك انت اي ده
عمر. بصوت عالي خديجه ملكيش دعوه هيا كانت امك ولا امي وبعدين انتي ليه خلتيها تقعد ومش مشيت ليه
خديجه. انت عايز انك تنزل في الوقت المتاخر ده مش خايف عليها ليجرا ليها حاجه
عمر. روحي نامي ي خديجه روحي
خديجه. انت نزلت من نظري ي عمر عايزني انام بعد الكلام اللي قولته وبعد ما شوفت معاملتك ل امك انا ازاي كنت مأمنه علي نفسى معاك انت ملكش خير في امك اللي ربتك ازاي هيكون فيك الخير ليا انا مكنش متخيله انك بالشكل ده ي عمر وبعد اللي شوفته منك ده كويس أنه احنا لسه مجبناش ولاد علشان ميطلعوش شبهك ويرموني انا وانت لما نكبر وسابته وطلعت من الاوضه وراحت عند كيان لقتها قاعده بتعيط
خديجه. اي ده ي ماما انتي بتعيطي متزعليش ي حبيبتي هو مش يستاهل انك تنزلي دمعه وحده علشانه وبعدين أنا بنتك وهنام معاكي كمان انهارده يلا ومسحت ليها دموعها
عمر. كان قاعد في الاوضه بزهق وقال ،،،،،،،
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اولادي والميراث)