رواية اوقعني الصعيدي في حبه الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد
رواية اوقعني الصعيدي في حبه الجزء الرابع
رواية اوقعني الصعيدي في حبه البارت الرابع
رواية اوقعني الصعيدي في حبه الحلقة الرابعة
دخلت حبيبة وقالت بفرحة/يجماعة عندي ليكم خبرر جميل
الجد والجميع بتعجب/ايه
حبيبة بدموع فرح /انا حامل يزين (ملحوظة صغننه هما يجماعة مجوزين بقالهم سنتين ونص وربنا مكنش لسه ارادلهم بالخلفة والدكاترة قالوا في مشكلة عند حبيبة وحبيبة ساعتها فلاش باك قالت لزين بدموع/اتجوز يزين عشان تجيب العيل اللي انت نفسك فيه
زين/مقدرش يحبيبتي اعيش مع غيرك انت روحي وحياتي من غيرك مقدرش اعيش والعيل اللي عاوزة يما منك يأما مش عايز وبعدين ربناا هيكرمنا لما نصبر ده اختبار من ربنا.
ربنا قال قال -تعالى-: (اصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلَّا بِاللَّهِ وَلَا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلَا تَكُ فِي ضَيْقٍ مِمَّا يَمْكُرُونَ).
قال -تعالى-: (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ). ربنا باذن الله هيجازينا علي صبرنا ده
باك
زين بدموع /قولتلك ربنا هيكرمنا الحمدلله يارب وجري علي حبيبة خدها في حضنو وباس راسها وقال بحب/من هنا ورايح متتحركيش من مكانك يحبيبتي
هزت حبيبة رأسها بماشي وابتسمت
جدها راحلها خدها في حضنو وباس راسها وقال لها /مبارك يحبيبت جدك ان شاء الله يجي بالسلامه
وحضن زين
والجميع فعلوا ذلك وباركوا لهم
عند جميلة والستات كانوا قاعدين مع بعضهم فقالت ورد/حبيبة عرفتي ازاي انك حامل
حبيبة ببسمة وفرحة كبيرة/الصبح حسيت بدوخة جامدة والدوار ده كان بقالو اسبوع غير الاستنشاق فروحت للدكتورة وكشفت عليا وقالتلي اني حامل
ورد/ربنا يحفظه ويجيبهولكم بالسلامة يحبيبتي
حبيبة /ربنا يخليكي ياحبيبتي عقبال عوضك انت وجميلة
ابتسمت ورد بكسوف وجميلة اتنهدت بملل وابتسمت ابتسامة مجاملة ليها وقالت/عن اذن…….
قطع كلامها صوت الخادمة وهي تقول /ي ست زينب بنت اخت حضرتك جت هي واختها
زفرت ورد بضيق وخنقة وكذلك جميلة
فنظرت باستغراب ورفعة حاجب متعجبة من ضيقهم
قطع سيل افكارها صوت بيثرثر وهو يقول /ازيك يخالتو عاملة اي وحشتيني مووت
رفعت جميلة نظرها بتبص علي حبيبة وورد لقتهم فاتحين بقهم بصدمة وغضب بتبص علي اللي بيبصوا عليه لقت فتاة ترتدي فستان قصير جدا لونه ازرق ضيق وتفرد شعرها الاصفر المصبوغ والتانية ترتدي فستان اخضر ضيق نظرت جميلة لهم بقرف وغيظ وقالت/هو احنا فاتحنها ملهي ليلي ولا اي يجماعة
ضحك الجميع علي كلامها وردت عليها ورد بضحك وضيق /شكلها كده ي بت عمي
ميلت جميلة علي حبيبة وورد وقالت/احكولي قصة البت دي علشان مش مستريحالها هي واختها البومة سوري يحبيبة
حبيبة بضحك /لا خدي راحتك
قالت ورد بضيق وغيرة /المقصوفة اللي لابسة ازرق ديه عينها علي مالك والكرتة اللي جامبها عينها علي فارس وزين
يعني بالبلدي عاوزه فلوس وخلاص وكانوا عايشين برة في ايطاليا🇮🇹 ولسه جايين عشان يقضوا الاجازة او بمعني اصح يوقعوهم
جميلة بضحكة شر/بقي الحرباية الملونة دي عينها من مالك اللي هو المفروض جوزي
ورد وحبيبة بإيماءة /اه
جميلة بخبث/شكلنا هنتسلي اوي يجودعان
البنت الملونة ااقصد اميرة بقرف وهي تنظر لجميلة/اده يخالتو مقولتيش ان عندكو ضيوف
ضحكت جميلة بصوت عالي /هههههه ضحكتيني والله وانا مش ليا نفس اضحك ضي.. اي يختي دانا جدي صاحب البيت وابويا ليه في البيت الله يرحمه وجوزي قالتها بخبث ليه برضو في البيت
اميرة بترقب/اده انت مين وجوزك اي اللي بتتكلمي عنه ده
حبيبة بخبث/اده انت متعرفيش اه صحيح معزمنكيش علي الفرح اصل جميلة تبقي بنت عمي احمد الله يرحمه وبخبث اكبر ومرات مالك
صدرت شهقة كبيرة من اميرة والكرتة اختها رؤية
وقالت اميرة بغضب وحقد/مرات مين هو مالك اتجوز امتي وازاي
جميلة بخبث /زي النااس يحبيبتي فيها حاجة
اميرة بحقد وغل/لا مفيش الف مبروك
ابتسمت جميلة بلا مبالاة وهي تخطط هتعمل اي في العقربة
رؤية /اماال فين زين ولا فارس
ورد وحبيبة في نفس الوقت /وانت مالك بجوزي يختي
صدمت رؤية من زواج ورد وفارس وقالت في نفسها/انا مش هطلع من المولد بلا حمص انا لازم اتجوز واحد فيهم
دخل الرجال وكان مالك اخر واحد يخش اتفجأءت جميلة بي وفتحت بقها ببلاهة وقالت /………………!
«»«»«»«»««»«»«»«»«»
في مكان اخر في القاهرة
~~~~~~~~~~~~~
باسم وهي يحدث نفسو /ماشي يجميلة تتجوزي واحد غيري
وقال بزعيق وجنون/انت ملكي انا لوحدي حتى لو اتجوزتي
واتصل علي حد في التلفون وقاله بشر /جهز كل حاجه عشان هتنفذ في الوقت المناسب
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اوقعني الصعيدي في حبه)