روايات

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل السادس 6 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل السادس 6 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة الجزء السادس

رواية اوقعت في حب مجنونة البارت السادس

رواية اوقعت في حب مجنونة
رواية اوقعت في حب مجنونة

رواية اوقعت في حب مجنونة الحلقة السادسة

جنا:الو السلام عليكم
المتصل:وعليكم السلام
جنا بستغرب لانه الصوت الشاب
جنا بستغرب:مين حضرتك
المتصل:انا مالك مديرك في الشغل
جنا بصدمه:م مستر مالك
المتصل:ايوه انا المهم عايزك النهارده في حفله معايا بما انك يعني سكرتيرتي الخاصه
جنا بستغرب:حفلة اي
مالك:حفلة يتم فيها عقد الشغل ولازم تكوني موجوده
جنا بضيق:امممم الساعه كام
مالك:الساعه ١٠
جنا:تمام
مالك:ماشي هلاقيكي قدام الشركه الساعه٩:٣٠ تمام

 

 

جنا:ماشي
مالك:سلام عليكم
وقفل السكه
جنا بضيق:طب استنا حتي ارد السلام واقفل واحد مغرور
جنا داخلت اخدت شاور ونزلت تحت في الصالون عند ولديها
حنان:اخرتي كده ليه في نزول
جنا:مالك كان بيكلمني وبيقولي عيزيني معها في حفله يتم فيها عقد الشغل اها ماانا نسيت قالكم انا بقت سكرتيرة مالك الخاصه مؤقت عقبال مايجيب سكرتيرة يكون واثق فيها
احمد:تمام وانتي مرتاحه في الشغل
جنا:اها الحمدالله
وعدي اليوم وجاء معاد الحفله
جنا ارتدت فستان قصير لحد راكبه لونه احمر وبيلمع وبحملات رفيعه وضيق وكان لايق وجميل جدا علي بشرتها البيضاء وشعرها الاسود منسدل علي ظهرها وتضع في عيونها الخضراء كحل وماسكرا خفيفه وتضع مكياج خفيف
علي وجهه الابيض كانت جميله جدا وكانت ترتدي صندل لونه اسود بكعب لانها قصيره كانت جميله جدا
وذهبت مع سائق بتاعها الي الشركه
وبعد فتره واصلت ونزلت من السياره وكان مالك وسيف واقفين منتظرينها قدام السياره السوداء تباعهم
جنا وذهبت ليهم
جنا ببتسامه:جت في معادي الساعه دلوقتي ٩:٣٠ بالظبط
مالك:تمام
سيف باعجاب واضح وبهزار:اي الجمال والحلاوه دي الله واكبر عليكي قمر ١٤ ياجنا انا بفكر اجي اخد معاد مع دكتور احمد باقص السرعه
جنا ببتسامه:مرسي ياسيف
سيف بضحكه:اسمي طالع منك زاي العسل
جنا ببتسامه ولسه هتكلم بس مالك قاطعها
مالك بضيق:يلاوا عشان منتاخرش
جنا راكبت في المقعد الخلفي وسيف و مالك راكبوا في المقعد الامامي ومالك هو سايق السياره
جنا وفجاء الموبايل بتاعها رن وضعت الهاند فري في اذنيه
جنا:الو ياجنتي
جنه:فينك يازفته
جنا:انا في الشغل ياجزمه قديمه
جنه:في الشغل ازي يابت دلوقتي
جنا بضحكه وبدون وعي:يبت رايحه حفله مع مالك عشان هيتم فيها عقد الشغل ولازم اكون موجوده يبنتي انا شخص مهم في حياة كل انسان ههههههههههه
جنه:وانتي فين دلوقتي
جنا:في العربيه مع مالك وسيف وفي طريقنا للحفله

 

 

جنه:تمام وبتقولي دلوقتي مالك وهو موجود معاكي في السياره يانهاري
جنا:يالهوي تصدقي دها انا نسيت هعمل اي دلوقتي
جنه بضحكه:معرفش سلام ياقطه
جنا:بقا كده ماشي ياواطيه سلام
وقفلت السكه
مالك بحده:بظن المفروض يكون في احترام شوي ياانسه جنا ومترفعيش الالقاب
جنا بضيق:انا اسفه يامستر مالك مش هعيدها تاني
سيف بهزار:جنا هي صحبتك دي مراتبطه
جنا بستغرب:ليه
سيف بهزار:عشان بدور علي عروسه
جنا بضحكه:لا مش مراتبطه
سيف بضحكه بهزار:طب كويس يبقا عرفني عليها بقولك ماجيبي رقمها
مالك بضيق:بطل بقا هزار شوي ياسيف
سيف بخبث:وانت مضيق ليه
مالك بتوتر:لا مش مضيق بس انا دماغي صدعت منكم انتوا الاتنين يلاوا وصلنا انزلوا
كلهم نزلوا وداخلوا مكان الحفله والبنات عنيها منزلتش من علي مالك وسيف
مالك:ازيك يامحمد
محمد:نورت الحفله ياكينج اتفضلوا
مالك وجنا وسيف اعقده علي تربيزه
فجاء بنت جاءت عليهم
البنت:هاي مالك هاي سيف
مالك وسيف:هاي جاسمين
جاسمين بحب:اخبارك اي يامالك
مالك ببتسامه:تمام وانتي
جاسمين برقه:الحمدالله بقالك اسبوع مش بتجي نادي قلقتني عليك
مالك:كنت مضغوط في الشغل شوي فاكنت مش بقدر اجي
اتفضلي اعقدي
جاسمين ومسكت ايدها
جاسمين:تعال نعقد علي ترابيزه لوحدينا عشان عايزك في الكلام كتير
مالك ببتسامه وبص علي جنا:ماشي
مالك وذهب مع جاسمين واعقده علي ترابيزه اقصد سيف وجنا
جنا بغضب وبغيره واضحه:مين جاسمين دي
سيف بستغرب من غضبها:ليه ومالك غضبانه كده ليه
جنا ببتسامه بتوتر وبكذب:لا ابدا اصل اضيق لما انا قولت اسمه من غير لقاب فاانا ا ضيقت لما لقيت دي بتقول اسمه من غير لقاب وهو ساكت فاضيقت وقولت طب ليه بيضيق لما اللاقيني قولت اسمه من غير لقاب فكرتها بقا حد من العاملين زاي انا كده بس اظهر طلعت صحبته

 

 

سيف بخبث:اها امممم دي يستي بكون خطبيت وحبيبت قلب مالك وبكون بنت محمد السيوفي الاحنا جاين الحفله بتاعته دي
جنا بزعل وبصت علي مالك
جنا بخنقه:طب احنا هنعقد في الحفله دي كتير
سيف:معرفش والله ياجنا
فجاء اغنيه اشتغلت ومالك وجاسمين قاموا وبيرقصوا علي سلو وجنا ببتبص عليهم بغيره وضيق
سيف:تحبي ترقصي معايا
جنا بتفكير:ماشي
وسيف وجنا قاموا وبيرقصوا سلو
وسيف بيلف جنا وراحت عند مالك وجاسمين راحت عند سيف وسيف راقص مع جاسمين
جنا فضلت بصه علي مالك ولسه هتنزل من علي الاستيج بس مالك مسك ايدها وراقص معاها
مالك:مالك كنتي بتبصلي كده ليه
جنا لا يوجد رد منها
فجاء الاغنيه خلصت ونزلوا
ومالك ومحمد اتقفوا علي المشروع
مالك:تمام اتفضلي امسكي الملف دها ياانسه جنا
جنا مسكت الملف
جاسمين وجت حضنت مالك
جاسمين:انت هتمشي
مالك ببتسامه:ايوه
جاسمين:طب خليك شوي عشان خاطري
مالك:جاسمين معلش لازم امشي بقا
جاسمين:ماشي ولما توصل القصر يبقا كلمني تمام
مالك ببتسامه:تمام
مالك وجنا وسيف مشيوا وراكبوا السياره ومالك واصل جنا
مالك:اتفضلي انزلي ياانسه جنا
جنا:شكرا

 

 

وجنا نزلت وداخلت الفيلا وطلعت علي غرفتها علي طول واخدت شاور وارتدت بيجامه لونه اسود ونمت علي سرير
وفجاء قامت واعقدت علي سرير
جنا بضيق:طب وانا مالي ليه بفكر كتير خاطب مش خاطب انا ليه مضيقه وزعلانه وغيرانه ليه وليه ماكنتش قدره اشوفهم مع بعض ليه ميكونش انا لا لا اكيد لا دي مجرد اوهام
فجاء موبيلها رن وكان مالك
جنا بغضب وبعفويه:بترن ليه يامستر مالك ها روح رن علي حبيبت قلبك وخطبيتك جاسمين زاي ماقالتلك رن عليه لما توصل وكانت بتقلدها ولا استنا يمكن اتلخبط ودوست علي رقمي غلط ومفكريني جاسمين مش كده سلام يامستر مالك
مالك بستغرب:اا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اوقعت في حب مجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى