روايات

رواية اهو ده اللي جرا الفصل الرابع 4 بقلم لمى وائل

رواية اهو ده اللي جرا الفصل الرابع 4 بقلم لمى وائل

رواية اهو ده اللي جرا الجزء الرابع

رواية اهو ده اللي جرا البارت الرابع

اهو ده اللي جرا
اهو ده اللي جرا

رواية اهو ده اللي جرا الحلقة الرابعة

= لا وتمشي ليه.. منتي صايعه الساعه٧ الصبح وجايه تقابلي شباب وتسبلي ليهم
مريم= انت بتقول ايه يا حي*وان انت .. وايه الي جابك هنا
اكرم= مين ده يا مريم
حسام= جوزها يا باشا
مريم=.كداب .. احنا كان مكتوب كتابنا بس ونفصلنا..لاني اكتشف انو متجوز
حسام= الشرع محلل اربعه يا مريم
مريم= احنا أطلقنا خلاص غور من حياتي.بقا
اكرم= ممكن تهدي… وحضرتك ممكن تروح دلوقتي
حسام وهو بيزق اكرم= وانت تطلع مين يا ننوس عين ام*ك
اكرم=.احترم نفسك علشان موريكاش مقامك
حسام=.انت توربيني مقامي
مريم= خلاص يا اكرم .. امشي دلوقتي يا حسام و ياريت متقابلنيش تاني
حسام مسك مريم من درعهاا= انتي هتيجي معايا… يلا
اكرم= سيب اديها بقولك
حسام= والله النونو اتكلم وطلعلو حس
اكرم= لا دنتا قليل الادب بقا
بداء حسام يضرب اكرم .. واكرم يضربو… بس حسام اقوي في الجسم من اكرم ..
واتلمت الناس عليمهم .. لحد مجه السكيورتي وفصلهم عن بعض
حسام= يلا يا مريم ..كفايه فضائح
مريم= غور من حياتي بقا
حسام=.كده يا مريم .. طيب
مشي حسام ومريم راحت نحيت اكرم تطمن عليه ..
مريم =.انت كويس
اكرم= اه الحمد لله.. اتنفخت بس
==============================================
حسين صحي من النوم وكان بيبص علي وش هند مراتو.. وبيتأمل في جملهاا ..
هند= صباح الخير يا روحي
حسين=.صباح.هند
هند باستغراب= يعني ايه.دي
حسين= كل الناس بتصحي… بتقول صباح القمر وصباح العسل وصباح السكر ….لكن انا شايفك انتي احلي من دول كلهم .. علشان كده بعد كده هقولك صباح هند
هند بأمتسامه= تعرف اني بحبك
حسين= وانا اوي..
هند= قولي بقا يا سوناا هنعمل ايه.في قالو الراجل امبارح
حسين= مش عارف.. انا مفهمتش هو عايز ايه برضو
هند= ايه يا حبيبي هي فزياا.. مهي سهله .. بص انا هشرحلك
Flash Back 🔙
بعد مخرجو من الڨلا وراحو علشان يتفقو علي الثفقه … وصلو كبا*ريه ودخلو… لقو راجل مستنيهم وحاجز المكان كلو ليه
نوران = اهلا اهلا شريف باشا
شريف = فيفي .. ازيك وحشتيني
نوران= هششش… فيفي ايه ده سر .. احب اعرفك ده حسين ادم الحوسيني صاحب اكبر شركه سكر في الشرق الأوسط.و مراتو استاذه هند .. صاحبه فرع الشركه الي هنا في مصر
شريف قعد من غير ميسلم= اهلا اهلا.. اتفضلو… تشربو ايه
هند = احنا مش جاين نشرب يا باشا
شريف = امال عايزني ايه
نوران= بص يا شيفو.. هما عيايزنك توردلهم شحنه هرو*وين .. هيدخلها ضمن شحنه السكر ..الي جايه للشركه ..
شريف= هما اول مره يشتغلو في الصنف مش كده
نوران= ايوه…بس مش هتكون اخر مره صدقني
هند= واحنا تحت امرك في اي حاجه
شريف = ايه يا استاذ حسين مسمعناش صوتك ..من اول مقعت
هند= لا انا كل حاجه معايا .. استاذ حسين معانا بالفلوس بس
حسين=.زي ماقلت المدام
شريف ضحك= تمام.. هتبقي ابعتلكم التفاصيل مع فيفي
هند= تمام
شريف = اوكي ..يلا يا فيفي
نوران= يلا يا بيبي ..سلام يا هند.. سلام يا سوناا
مشيو نوران وشريف .. وهند وحسين ..بعدهم
Back 🔙
قامت هند وحسين من علي السرير..واخدو دوش في السريع ونزلو لي نوران.. علشان يعرفوا التفاصيل الي عندهااا
==============================================
مريم .. كانت قاعده بتحط لي اكرم دواو علي الضرب الي في وشو
ميرا= ايه يا مريم الي انتي متجوزا ده .. ده متوحش
مريم= انا اسفه جدا يا اكرم
اكرم= يابنتي .. انتي اعتذرتي مليون مره لحد دلوقتي
مريم= معلش.. اصل هو عايز يرجعلي بلعافيه… وانا مش موافقه
ميرا= طبعا مترجعيش.. بقولك متوحش…. انتو كنتو بتعملو ايه في الكافيه
اكرم بتوتر= كنا بنتكلم عن.القضيه
ميرا بشك= الي خصلت من اسبوع كده
اكرم = ايوه .. ميرا .. خلاص كفايه تحقيق
ميرا=.انا عارفه الي انتو عايزين تعملو.. انا هساعدكم
اكرم = بجد
ميرا= بجد
مريم = يبقا نبداء نتكلم في الجد ..
اكرم= .. الورق الي مع مريم.. الي في كل حاجه عن الشركه ..معانا.. وهما لسه مكتشفوش انو معايا الملف ده يحبس حسين وهند
مريم= لا احنا عايزين نحبسهم بتهمه القتل..
اكرم= طب هنعمل ايه
مريم=.لازم ندور علي أهل الشغاله الي ماتت دي.. علشان نقدر نفتح القضيه تاني
اكرم = حتي لو الجثه اتحللت.. مش هتعرف نأكد انها مش فيفي
مريم=احنا هناخد عينه من العضم
اكرم= وده ينفع
مريم= ينفع ..انا ليه واحده صحبتي في الطب الشرعي .. هتعمل التحليل ده
ميرا= وهنثبت أن فيفي عايشه ازاي
مريم= هنجيب ليها صور من زمان ايام ماكانت بترقص..اوي اعتراف رسمي منها
اكرم=.طب احنا لازم نرص الخطه واحده وحده .. بصو .. ميرا انتي هتروحي .. وتحاولي تسجلي لي نوران اعتراف أنها فيفي
ميرا=.بس انا محتاجه حد معايا ..
مريم= انا هبعتلك ..محامي عندي لسه بيتدرب اسمو سعد
ميرا =خلاص تمام
اكرم= انا وانتي يا مريم هنشوف موضوع القضيه ده
مريم= خلاص… تمام .. انا هحاول اجيب الاسم والعنوان ولو وصلت لحاجه.. هقولكم
اكرم= تمام.. وانا مستنيكي..
مشيت مريم.. وميرا واكرم.. قعدو يفكرو ويحاولو يوصلو لي اي حاجه
=============================================
هند = ١٠٠ مليون..كتير اوي يا نوران
نوران=.لا مش كتير .. انتي عارفه هتكسبي قد ايه .. مستر شريف علشان يدخلكم الشحنه هياخد المبلغ ده
حسين= بس .. مزانيه الشركه متسمحش
هند= لا يا حسين بتسمح.. انا عارفه.. خلاص يا نوران اتفقي معاه
نوران= تمام.. .
هند= الشحنه هتيجي امتي ..
نوران = كمان ٧ ايام كده..
هند= وهنستلم ازاي .. وهنبيع لمين
نوران= هنستلم في منطقة اسمها . ****… وهنحطها مع شحنه السكر.. وبس توصل مصر بالسلامه ..هنبعيا لحد.هنا تبعي .. انا هروحلو دلوقتي.. واتفق معاه
هند= حلو اوي.. حاولو علي قد متقدرو اكرم ميعرفش …
نروان= متنسيش .. تطردي عادل الي شغال في قسم الحسابات..لأن وفي وهيقول لي اكرم .. انو اتسحب ١٠٠ مليون من حسابات الشركه
هند= تمام حلو انك فكرتني
نوران= طب استاذنكم ..انا هروح اجهز بقا
هند = وانا وحسين هنروح الشركه يلا يا سونا
حسين= يلا يا روحي.
==============================================
الساعه ١٢. بليل .. تلفون اكرم..رن
مريم =. السلام عليكم
اكرم= عليكم السلام.. خير
مريم= انا وصلت لي عنوان فوزيه
اكرم= فوزيه مين
مريم= يا اكرم ركز معايا.. الشغاله الي اخوك قتلها
اكرم=.ايوه ايوه
مريم= هي ساكنه في قريه ..كده اسمااا غريب
اكرم= مش مهم الاسم عرفتي عنوان بتهم ..
مريم = ايوه… جهز نفسك علي الساعه٧ الصبح.. علشان نتحرك
اكرم= تمام.. تصبحي علي خير
مريم= وانت من اهلو
============================================
تاني يوم الصبح .. كلو أوحد راح ينفذ الي عليه ميرا راحت تقابل سعد علشان يروحو لنوران .. واكرم و مريم راحو القريه ..
ميرا = ايوه انت فين انا واقفه بقالي ساعه
سعد= انتي لابسه ايه
ميرا= تصدق انك قليل الادب
سعد= حيلك حيلك… انا قصدي علشان اشوفك
ميرا= اه .. انا لبسا درس ابيض
سعد = شوفتك خلاص
راح ليها
سعد= يلا نتحرك احنا اتأخرنا
ميرا=.انت الي اتأخرت انا هنا من بدري
سعد= يا سلام.. منتي الي دخلتي شارع في شارع لحد متهت
ميرا= ينفع توطي صوتك ونمشي يلا
سعد= يلا …دنتي مستفزه اوي
ميرا= لا انت قليل الادب .. وشكلك كده مش هتجبها البر
سعد= لمي لسانك ده
ميرا= بص انا مش عايزه اسمع كلمه طول الطريق تمام ..
سعد= لا وانا الي هموت وكلمك..
ميار= ااااه .. يابني.بقااااا
سعد= يلا…يلا
==============================================
وصلت مريم واكرم القريه .. وطبعا راحو علي بيت فوزيه بعد مسألو عليه
خبطو علي الباب .. وطلعتلهم ست بسيطه اوي
اكرم بابتسامه= السلام عليكم
الام= وعليكم السلام
اكرم= ايه يا حاجه هنفضل علي الباب كده
الام= انتو مين
مريم= احنااا…احنااا ناس بتعمل خير ومحتاجينك في كلمتين
الام= اتفضلو
بعد مدخلو والست ام فوزيه عملتلهم الشاي
الام= انا منيش فاهمه .. انتو عايزين ايه .. عملين تلفو ودور ليه
مريم= بصي يا حجه بصراحه كده.. احنا زمايل فوزيه
الام= مين.. انا معرفش حد بلأسم ده
اكرم= لا والنبي يا حجه صلي علي النبي كده.. فوزيه..الي كانت بتشتغل عند الست فيفي.. الناس بتقول انك حمتهاا..وكنتي بتعتبريها بنتك
الام بصريخ= يا فرج يا فرج ..
مريم بخوف مسكت ايد اكرم= مين فرج
اكرم= ابن اختي ..اكيد حد هيضربناا
الام= اطلعوا بره
فرج= خير ياما في ايه
الام= شوف الناس دي .. اني داخله جوه ..
فرج = حاضر يا ياما …..خير يا بهوات
مريم=.احنا يا استاذ فرج.. جاين نسأل علي فوزيه
فرج=.انت يا قمر تسأل علي الي انت عايز.و.. تاخد عيني لو أمرت
مريم بهمس لاكرم= ده طلع ملزق
مريم=.تسلم يا استاذ فرج..بس ممكن تقولنا
فرج = اصل فوزيه دي تبقي مراتي.. وكانت بتشتغل عند الست فيفي . الله يرحمها .. بعد اسبوعين من موت الست فيفي . فوزيه اختفت .. دورت عليها بس ملقنهاش
اكرم=.طيب الي يقولك مراتك حصلها ايه
فرج بعصبيه= أوري مقامو..واعرفو ازاي يتكلم علي ستات البيوت
اكرم بهمس = قولي انتي ..ده بتاع ستات
مريم= لا يا معلم ..هو يقصد أن الي يعرفك فوزيه فين .. تعمل معاه ايه
فرج= ابو*سو.. واخدو في حضني اوي .اوي
مريم بهمس لاكرم= ده متحر*ش كمان
اكرم= مشي الدنيا ابوس ايدك..
مريم = نتكلم جد شويه… استاذ فرج .. مراتك.. اتقتلت
فرج = في داهيه.. المهم انت يا جميل
مريم= بصدمه.. يخربيت التلزيق
وبعد سعات .. حكت مريم واكرم كل حاجه فرج ..الي كان فاكرهم في بدايه الامر بيهزرو.. بس بعد مفهم الحكايه كلهاا التعصب جدا.. وكان عايز ينتقم من حسين.. بس مريم اقنعتو. انو يساعدهم وهما هيرجعو حق مراتو
==============================================
كانت رافعه السلاح في وش ميرا
=.ايه الي جابك يا حلوه.. تكونيش فاكره.. اني هسيبك تدخلي هنا بمزاجك ولا اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اهو ده اللي جرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى