رواية اهو ده اللي جرا الفصل الخامس 5 بقلم لمى وائل
رواية اهو ده اللي جرا الجزء الخامس
رواية اهو ده اللي جرا البارت الخامس
رواية اهو ده اللي جرا الحلقة الخامسة
نوران = ايه الي جابك هنا يا حلوه… تكونيش فكراني هسيبك تخشي بمزاجك
ميرا= نوران .. انا مش هنا علشان اكون عدوه.. انا جايه اساعدكم
نوران= بجد… تؤ تؤ.. وتبيعي اكرم
ميرا بتوتر = اكرم حرمني من حب حياتي.. وانا عايزه انتقم منو
نوران= حب حياتك… وده مين بقاا
ميرا بصت لسعد وسبلت ليه = سعد.. حبيبي
سعد بهمس=انتي بتقولي ايه
ميرا بهمس=« انت تخرس خالص
نوران بعدم تصديق= لا تصدقي اكرم معندوش حق .. حد ميجوزش اختو حته القشطه دي … قربت من سعد.. اتجوزك انا يا قمر انت
ميرا تتصنع الغيار= نوران… كلو الا سعد.. ابعدي عنو بقولك..ميرا راحت وحضنتو
نوران ضحكت= يعني انتي جايه تبيعي اكرم
ميرا هزت راسها بمعني.ايوه
نوران= قولي الي عندك
ميرا= مريم واكرم بيدور علي دليل يحبسو بي حسين.. وفي ملف مهم جدا معاهم
نوران صدقتها= انتي بتقولي ايه .. اوعي يكو.ن عارفه يا ميرا لو طلعتي.بتلعبي بيااا مس هسيبك
ميرا= انا مكذبش ..اتأكدي بنفسك…. وكلميني.. وانا الفتره دي هركز معاهم
نوران = ماشي يا ميرا
==================================≠==========
مريم واكرم وفرج .. كانو بيدور في حاجه فوزيه الي في بيتها علشان يلاقو اي حاجة ليهاا.. وكانو بيفكرو سواا
مريم= احنا كده مش هنوصل لحاجه.. لازم نعرف ادفنت فين علي الاقل
اكرم = اكيد حسين مخبي الجثه ..
مريم = طب هنعمل ايه ..
اكرم= معرفش هي اتعقدت اوي..
مريم = عارف مين الي يعرف
اكرم= مين
مريم= عز .. هو الوحيد الي يعرف.
فرج= وهنعرف منو ازاي
اكرم= سؤال حلو ..
مريم= سهله.. بس احنا كده هنحتاج مساعده..من واحده
اكرم = مش فاهم انا هقولك
مريم شرحت الخطه لي اكرم وفرج .ووضحت كل حاجه
اكرم= كده حلو اوي….بس هنجيب البنت دي منين
مريم= انا هتصرف.
فرج = حلو جوي .. اكرم طلع سلسله في راقبتو فيها مفتاح دهبي باسو وقال .. حقك هيرجه يا فوزيه .. يا حبيبتي
مريم= ايه المفتاح ده
اكرم= ايوا انا شايفو في رقبتك من بدري
فرج = ده مفتاح سلسله.. كنت جايبها لي فوزيه.
مريم= السلسه دي فيها ايه
فرج = فيها صورتي وصورتهاا.. وصوه فرحناا.. بس احلي حاجه في السلسه دي انا ميبنش انها محتاجه مفتاح ومتبرشمه كويس .. الله يرحمها كانت بتحبها اوي
مريم= وهي السلسه دي فين دلوقتي
فرج = معرفش.. اختفت معاها..
مريم= ربنا يرحمهااا
اكرم و مريم وفرج مشيو من البلد بعد إصرار فرج انو لازم يجي يساعدهم
===============================================
نروان وصلت الشركه .واول مدخلت دخلت علي مكتب المدير علي طول ..
نوران بصوت عالي = بتبيعينا يا هند
هند = في ايه يا نوران..مالك
نوران= الملف الي في الشغل بيني وبين حسين فين
هند= يعني هيكون فين في خزنه
نوران رفعه حجبهاا= وحيات امك… وريني
هند= نوران وطي صوتك وبلاش فضائح
حسين= في ايه يا هند السكرتيره بتقول انكم بتتخانقو
هند= نوران داخله سخناا عليا مش عارفه عايزه ايه
نوران= انا هقولك في ايه.. في أن انا وانت اتغدر بيناا والملف الي في كل الشغل بيني وبينك الي كان في امريكااا بقا في ايد اكرم ..اخوك..
هند بصدمه= الي بتقولي ده مستحيل .. انا اختو بأيدي اول متقبض علي اكرم زي متفقنا
نوران= ايوه ياختي مثلي ..هند الي اتفقت معاهم يا حسين
هند = بطلي جنان .. الورق .ه في ضرر ليا انا كمان .. مش انا كنت مساكه سعتها رئيسه الحسبات.. واكيد هتحاكم زيكم ..يعني مش هرمي نفسي في النار
نوران= ممكن تشوفي الورق موجود ولا لا
هند = حاضر
بداء هند تفتح الخزنه بهدوء. وتكتب كلمه السر .. وفتحت الخزنه واتصدمت
هند= ينهار اسود
=============================================
سعد =ايه الي قولتي في الڤلا ده
ميرا = انا مش قولتلك تخرس خالص.. دلوقتي يجو ونفهم كل حاجه
سعد = هما مين دول الي يجووو
ميرا= بص انت خنتقتني ..تشرب حاجه..ولا اسبك واخش انام
سعد= عيب لما تعاملي ضيف في بيتك كده
ميرا= انت لسه شوفت العيب .. العيب جي ..
أوقف كلمهم صوت فتح الباب .. جريت ميرا علي اكرم تحضنو..
ميرا=. حمدالله على السلامه يا حبيبي..انت كويس
اكرم= متقلقيش انا بخير
ميرا = طب ادخل ادخل
بعد مدخلو ميرا شافت فرج .. ومريم وكانت منتظره أن فرج ده يستأذن علشان تبداء تتكلم
قطعت السكوت مريم
مريم= عملتي ايه .. يا ميرا
ميرا تنحنحت= احم.. في أي
مريم ضحكت=.لا اتكلمي عادي .. ده فرج جوز فوزيه الله يرحمها
ميرا=.تشرفنا
فرج = شكرا يا ست البنات
سعد = انا سعد محامي متدرب عن استاذه مريم
فرج = اهلا بيك يا بش مهندس
سعد= بقولك محامي
فرج= ايوه يعني نقولك ايه .. يا محاميحي
ضحكت ميرا
فرج = تدوم يا ست هانم
سعد= علفكره بايخه اوي
ميرا=.اخرس انت .. وصلتو لحاجه
اكرم=. للأسف .. ملقناش الجثه.. وملقناش اي دليل هناك
ميرا= اوف.. هي ملها بتتعقد
مريم= طب وصلتي لحاجه
ميرا= طبعاا.. انا النهارده قولت لميرا علي الي اتفقنا عليه وزمنها دلوقتي اتأكدت وقولتها اني هكون براقبكو
اكرم = براڤو عليكي.. كده قطعنا شوط كويس.. فاضل عز
ميرا= عز ..مالو
اكرم= هو الوحيد الي حسين بيثق في اكيد عارف مكان الجثه فين
ميرا = هنجبها ازاي
مريم= دي مهمتك بقا يا ميرا.. انتي كنتي خاطبتو وهو اكيد دلوقتي عرف انك هتشتغلي معاهم.. انتي هتعزمي في حته وتخلي يسكر ويقولك ..
ميرا= كانت خطوبه زف*ت
مريم= انا عارفه انو اذاكي كتير… بس وعد هنتقم منو
ميرا= بس عز مش غبي واكيد هيشك
اكرم = مش قولتلك.. نشوف بسبوسه
ميرا = هي بسوبسه مفيش غيرهاا
مريم = لا كلو الا بسبوسه دي
================================================
حسين = يابن الكل*ب .. ندولي بسبوسه حلا بسنت السكرتيرة تيجي حالا .. عز جبها
عز = امرك يا باشا
خرج عز وراح علي مكتب بسنت .. المشهوره بسبوسه .. والي كان عز معجب بها كثيرا.. ولاكن هي صارمه معه ..علي عكس حسين التي كانت تحبو
عز = بسبوسه…
بسنت= انا مش قولتلك ميت مرا متندنيش بأسم ده
عز= اصل انا بحبو اوي
بسنت= هو ايه ده
عز= الاسم.. حسين عايزك جوا
بسنت= بجد .. طب شكلي حلو
عز بغمزه= مزه
خرجت بسنت تجري حتي وصلت إلي مكتب حسين
حسين بعصبيه= ازاي ملف مهم زي ده يتسرق هاااا
بسنت= ملف ايه يا باشا بس .. فهمني
حسين = انتي هتعمليهم عليا
بسنت= والله مفيش حاجه اتسرقت.. محدش يعرف مكانهم غير انا وانت والست هند واكرم باشا
حسين= يبقي لانتي لاكرم صح
بسنت= حضرتك بتشك فيا
حسين= روحي علي مكتبك يلا ..
==============================================
رجعت بسنت علي مكتبها وهي بتعيط .. حتي سمعت تلفونها بيرن
بسنت= الو
ميرا = ايوه يا بسبوسه ازيك
بسنت= فينك يا بنتي ..مبشوفكيش.
ميرا = حبت مشاكل مع حسين
بسنت= والله استاذ حسين قلبو طيب بس هو عصبي شويه
ميرا = يا حنين.. كنت عايزاكي في موضوع انا مستنياكي في الكافيه الي جمب الشركه
بسنت= خلاص .. هخلص واكلمك
بعد ما بسنت خلصت راحت الكافيه علشان تقابل ميرا .. الي كانت مستنيها بفارغ الصبر
بسنت= اسفه اتأخرت عليكي
ميرا= ولا يهمك يا بسبوسه
بسنت= هاااا ايه الاخبار
ميراا= فل الحمدلله.. كنت محتاج كي في حاجه
بسنت= سمعاكي
حكت ميرا كل المطلوب من بسنت .. بسنت بعد سمعت
بسنت= لا ميرا.. انا بحب حسين ولا يمكن اخونو
ميرا= يا بنتي تخوني ايه.. انتي هتخلي عز يسكر..ودخلي اوضه.. وتمشي بس
بسنت= لا يا اختي افرض حسين عرف..هيزعل
ميرا= ايه رايك.. اني انا لو انتي عملتي كده..هخدمك في موضوع حسين.. وخلي ياخد بالو منك ..يلا خلينا نخلص من العقربه مراتو
بسنت بفرحه= بجد يا ميرا.. انتي هتعملي كده
ميرا= طبعا يابنتي.. هو انا اطول أن انتي تكوني مرات اخويا
بسنت= بس انتو عايزني اعمل كده في عز ليه
ميرا بدموع= انتي عارفه هو عمل ايه معايا .. وانا عايزه انتقم منو الصراحه
بسنت= ايوه يعني هتعملي ايه
ميرا= هصورو وهو نائم واخلي يعترف بكل حاجه .. علشان حسين يعرف حقيقتو
بسنت= احسن حتي نو بيرخم عليا يا شيخه
ميرا= طب يلا كلمي …واعزمي في *** علشان يتقابلو هناك
بسنت= اوكي
بسنت كلمت عز. الي فرح اوي انها كلمتو اتفق معاها أنهم يتقابلو
===============================÷==÷============
مريم بفرحه= كده احنا ماشين صح ..
ميرا = يارب بتتحل بس
مريم = خير بأذن الله.. انا هكلم صحبتي علشان امهدلها موضوع التحليل تمام
اكرم = انا عندي خبر حلو اوي
مريم = خير
اكرم= مريم.. فكرا الموظف الي اسمو عادل كان بيشتغل في حسابات الشركه
مريم = ايوه مالو
اكرم = كلمني .. وبلغني ..أن حسين كان مبلغو انو هيسحب مبلغ كبير اوي… بس هند طردتو قبل ميتم السحب
مريم= ايوه يعني ..هيعملو ايه بالمبلغ ده
اكرم= م عارف .. بس اكيد هتعرف من عز بكره
مريم = اخوك مش ناوي علي خير يا اكرم
اكرم= عارف .. ..خير بأذن الله
================================÷=============
تاني يوم راحت بسنت علشان تقابل عز … في المكان المتفقين عليه
بسنت بعد موصلت قعدت ترغي مع عز لحد مسكر تماما …
وبعد كده اخدتو علي الاوضه الي كانو حجزينهااا سوا .. وكلمت ميرا
بسنت بخوف= الو..ايوه يا ميرا..
ميرا= ايوه يا بسبوسه.معاكي.. عملتي ايه
بسنت= يلا تعالو اوضه رقم 24
ميرا = تمام يا بسبوسه.. يلا انزلي انتي
دخل اكرم ومريم وسعيد وميرا ..وراحو علي الاوضه وكان معاهم كمان فرج
وبعد مربطو عز وهو سكران بداء يفوقو شويه علشان يعرف يتكلم
عز = انتو عايزين مني ايه
مريم= عز وديت جثه فيفي فين
عز بضحك علشان سكران= فيفي … فيفي مين
مريم= نوران يا عز .. جثه نوران فين
عز = نوران عايشه في البيت هناك
مريم= ده متخلف مش سكران
اكرم= عز.. انت يا عز
عز=. نعم
اكرم=.هسألك سؤال واحد بس ممكن
عز= ممكن يا سيدي
اكرم= دفنت فيفي فين
عز بصوت عالي = الرقاصه
ميرا = ايواااا الراقصه
عز = ميرا انا بحبك اوي… انا اسف
ميرا = هسامحك لو قولتيلي دفنت فيفي فين
عز= بجد
ميرا بنفاذ صبر = ايوه
عز = دفنتها في الحفره.. عند عند فتحي الجنيني..وفي اوضتو وهو زي الحمار بينام ومش حاسس
اكرم= فتحي الجنيني .. تمام كده
مريم = وده اوضتو فين
اكرم= .. في الڤلا القديمه بتاعتنا الي في الصحراء …احنا سايبنو هناك يحرسهاا
سعد= عز.. حسين اخد فلوس كتير ليه
عز= ليه
سعد= يعم انا الي بسألك
عز= ايوه.اخد فلوس علشان شريف باشا ايوه صح صح
سعد = ايوه..شريف باشا عايز الفلوس ليه
عز ضحك= دنتا غاشيم اوي.. علشان اله*روين يخش مع شحنه السكر ياحما*ر
اكرم= يولاد الكل*ب
مريم= سعد فكو بسرعه ونيمو علش السرير.. وشوف تلفون
سعد نقل كل الي علي تلفون عز علي تلفونه .. ومشيو من الفندق ..
============================================
تاني يوم .. ميرا تلفونها كان بيرن جامد
ميرا= الو
نوران= اهلا يا سكر … انا تأكد وعرفت انك مبتكذبيش
ميرا= مش قولتلك..انا هنتقم من اكرم
نوران= طيب يا حلوي.. اكرم ناوي يعمل ايه بلملف ..
ميرا= هيسلمو البوليس.. اكيد
نوران= طيب ..انا عيزا منك خدمه
ميرا= قولي
نوران= انا عيزاكي تسرقي الملف ده
ميرا= بجد… بس
نوران= مبسش .. انتي هتجيبي الملف وانا هنتقملك من اكرم
ميرا= موضوع الانتقام ده شئ كده كده هيحصل.. انا عايزه الحلاوه
نوران= اه… هو انتي منهم
ميرا= ايوا انا عايزه٥ مليون جنيه.. وهسرقلك الملف
نوران= خلاص تمام .. سلام
نروان لنفسهاا= كده صح.. لما انا الي اجيب الملف لحسين وأقنعو أن هند هي الي ادتو لاكرم.. هخلص منهااا والفلوس بدال متتقسم علي تلاته هتبقى علي اتنين…ومين عارف ممكن علي واحد
======}=========================================
ميرا حكت الي حصل ده لي اكرم .. علشان يتصرف .. وبعد كده لبسو وراحو لمريم يستنوهااا
اكرم= هي اتأخرت كده ليه
ميرا= معرفش اهي جت
اكرم بأعجاب= كل مره بتحلوي اكتير يا مريم
مريم بكسوف= اه..شكراا.. قوليلي عملتو ايه
ميرا = اركبي وانا احكيلك
ركبت مريم وحكت ميرا كل حاجه ليهااا…
مريم= تمام اوي .. نوران وقعت تحت ادينا
ميرا = بلظبط
اكرم= يارب بس نلاقي الجثه في المكان الي قال عليه عز
مريم= هنلاقي .. بأذن الله… هو فين فرج
اكرم برفع حاجب=هعدي عليه اخدو من مكان هنا .. بتسألي ليه
مريم= لا ولا حاجه… اهو واقف بيشاور
ركب فرج… واتحركو راحو المكان ال عز قالو عليه واول موصول لقو عمو فتحي الجنيني
فتحي = يا اهلا يا اهلا يا بيه
اكرم= ازيك يا عم فتحي ايه الاخبار
فتحي = بخير يا بيه ..
اكرم= طب الحمد لله.. بص يا عمي فتحي ..خد الفلوس دي ورحو هات اكل وحاجه تتشرب ليا وللجماعه..
فتحي = انت تؤمر يا بيه ..
بعد ما مشي فتحي.. كلهم راحوا ورا اكرم عند الاوضه واول مفتحو سمو ريحه وحشه اوي ..
فرج= شكل الجثه هنا فعلا
اكرم= ايوه الريحه مش حلوه… فرج في كريك..هناك هاتو علشان نحفر
فرج= حاضر
بداء اكرم وفرج يحفرو لحد ملقو حاجه
اكرم بصوت عالي = يا ميراا يا مريم الحقوق بسرعه
جريت مريم وميرا علي الاوضه..
اكرم بابتسامه = الجثه اهي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اهو ده اللي جرا)