رواية اهو ده اللي جرا الفصل الثالث 3 بقلم لمى وائل
رواية اهو ده اللي جرا الجزء الثالث
رواية اهو ده اللي جرا البارت الثالث
رواية اهو ده اللي جرا الحلقة الثالثة
كان اكرم واقف مصدوم ازاي .. ازاي عايشه وبتتكلم معاهم .. ده هي السبب أن ابوهم اتعدم
نوران= ايه مستغربين كده ليه
ميرا= اكرم انت شايف الي انا شيفا. ازاي
اكرم بزعيق= انتي ..ازي..ازي انا شفت جثتك بعنيا
نوران= ولد عيب اتكلم مع مرات ابوك كويس
اكرم= مين .؟ مرات مين. هو اتجوزك
ميرا= لا يا اكرم بابا مش متجوز غير ماما وكريمه… اكيد لا دي كذابه
نوران=.لا يا حبيبتي .. انا وابوكي متجوزين .. واه اسمي الجديد نوران
اكرم = بقا فيفي الرقا*صه المشهوره بقا اسمها نوران
ميرا= الي بتقولي ده مستحيل
نزل حسين من علي السلالم
حسين= للأسف يا ريري .حقيقي .. والعقد اهو
ميرا مسكت العقد = ده كذب وتزوير .. اكيد دي مش امضه بابا
حسين= اثبتي .. اثبتي ..أن الامضه دي مش امضه ابوكي ..الي مات بقااو ٧ سنين
اكرم راح مسك نوران= انتي عايشهه ازاي .. انا شوفتك وانتي ميته
نوران = اوف كده محكتلوش. يا سوناا اخص عليك
Flash Back 🔙
قبل سبع سنين .. انا كنت برق*ص في الكاب*ريه .. زي كل ليلة.. لقيت راجل ..تقيل وباين عليه الهيبه…. قلت اكيد ده مش هخلي يفلت من ايدي .. وبعد مخلصت نمرتي رحت لي
فيفي( نوران)= اهلا اهلا.. مكنتش اعرف ان الكاب*ريه بيجيلو ناس حلوه كده
ادم = مفيش احلي منك .انتي الي عنيكي حلوه اوي
فيفي= اخص عليك عنيا بس .. انا كده ازعل
ادم= تؤ كلك علي بعضك قمر يا فيفي
فيفي= ايوه بحسب .. متشرفناش .. اسمك ايه
ادم= انا اسمي ..ادم ..ادم الحوسيني
فيفي= يولاا يولاا .. يا جامد انت ..ابن الحوسيني باشا شخصيا
ادم= اه… بقولك ايه تعالي اقولك
فيفي = وشوشني
ادم= متيجي نمشي من هنا
فيفي= ياريت .. حتي نغير جو
ادم= يلا..
اخدني ادم سعتهاا وكتب عليا عرفي واتجوزنا.. بس للأسف .. اللع*ب عندي كان شغال اصل انا مش متعوده ابقي مخلصه بقا .. اشترالي شقه ..جديده ..وقعدني .. فيها
وفي يوم كنت عازمه زبون عندي وابوك قفش*نا
ادم= بتخون*يني يا فيفي
فيفي= ابوس ايدك ..اهدي انا هفهمك
ادم= تفهميني ايه انا هشرب.من دمك.. انا قصرت معاكي .في ايه هااا.. نشلتك من الفقر الي كنتي فيه ..ده جزاتي
الراجل الي كان معايا جري .. وابوك كان بيقولي الكلام ده وهو ماسك في رقبتي لحد مغمي عليا سابني .. فوقت بعديها بشويه سمعتو بيتكلم في التلفون
ادم = حسين.. لازم نتصرف اخوك اكرم لو عرف هيبهدل الدنيا… انا كده هروح في حديد ..
.. بتبيع ابوك يا حسين… خلاص هكتبلك كل حاجه .. بس انقزني يابني ارجوك
بعدها ابوك نزل وانا كنت فوقت ..لقيت اخوك في وشي
حسين= تؤ تؤ تؤ مكنتش اعرف ان بابا زقو حلو اوي كده
فيفي= انت مين ابعد عني
حسين= ايه يا قمر خايف … ليه انا هنا علشان اساعدك ..
فيفي = اه تقتل*ني صح
حسين= اخص عليكي .. دنا حتي وشي برئ بصي
فيفي= عايز ايه يا جدع انت .. اخلص
حسين = انا هغيرك اسمك .. وهسفرك برا تعيشي برنسس.. ايه رايك
فيفي= بجد
حسين= وانا ههزر معاكي يعني
فيفي= ده كده حلويات اوي
Back 🔙
نوران{ فيفي)= اهو ده الي جرا
ميرا واكرم كانو مصدمين ..
اكرم وهو ماسك حسين من رقبتو= يعني انت الي خليت بابا يكتبلك كل حاجه.. تحت تهديد . كان فاكر انت الي قتلها
حسين= ايوا… ودلوقتي الڨلا دي بتاعتي .. وكل حاجه هنا بتاعتي .. وانت ملكش حاجه
اكرم= ليه يا حسين ليه.. تعمل في ابونا كده تعدمو.. حرام عليك
حسين = هو الي كان غبي ورجع في كلامو ..
اكرم بصدمه= يعني ايه
Flash Back 🔙
حسين= ازيك يا حج ادم ..
ادم= حسين عملت ايه اتصرفت في الجثه
حسين=.ههه.. اه اتصرفت دورك بقا تمضي
ادم= ايوه يعني هنعمل ايه .. هنقول ماتت ازاي
حسين= متشغلش بالك
ادم= انت كنت متجوزها عرفي وطلقتهاا.. وقطعت الورقتين خلاص
حسين= الله متهدي يا حج ادم..خلاص انا تصرف.. عزت هات الورق …امضي
ادم= بس ..بس
حسين= مبسش بقاا .. ايه .. امضي
ادم= بصراحه بقا .. انا مش هقدر أحرم اخوك واختك من الميراث
حسين= متقولش اخوك واختك بس .. دول ملهمش حاجه المال ده مال امي
ادم= غلط.. ابو امك كان شريك ابويااا.. لكن مامتك مش شريكه.. في أي حاجه من مالي
حسين=.افهم من كده انك مش هتمضي
ادم= يا حسين .. انا بحبك ومش فاهم انت بتعمل كده مع اخواتك.كده ليه.. هما مش وحشين والله .. يمكن أنا وحش ظلمتكم كلكم.. لاني بش*رب وبعرف ستات كتير .. بس متبقاش زي يابني ..انا عيزك تحبهم .. انت اخوهم الصغير .. وتأكد أنهم بيحبوك
حسين= انا مستحيل احط ايدي في ادهم ..فاهم ..يلا يا عزت ..
ادم= ايه سبب الكره ده كلو يا حسين
حسين بص لابو بشر ومشي
بعد ساعه من نزول حسين .. جه البوليس قبض علي ادم بتهمت القتل
Back 🔙
اكرم =ازاي.وهوم ممضاش
حسين = بصمت جثتو
اكرم = اه يا وا*طي يا حق*ير ..يا زبا*له
ميرا =.انت الي عملت في بابا كده .. انت يا حسين .. مزور امضت ابوك علي العقد .. علشان تكون مراتو … وبابا قايلك انو مطلقهاا ومبصمو وهو ميت
حسين=.حد قالك اني حافظ مصحفين… اه انا عملت كده .. ويلا غورو من هنا كفايه الي عرفتو
اكرم=. حسين .. من النهارده انت ولا اخونا ولا نعرف
ضحك حسين بصوت عالي = انااا الي مش هعتبركم اخواتي اساسا .. دلوقتي انت والقمر ملكوش حاجه هنا.. يلا يلا اطلعوا بره المال ده مالي ومال نوران ..الي خديها حقهاا علشان دي مرات بابي
ميرا= يلا يا اكرم نمشي من هنا يلا
اكرم= مفيش دي مش مراتو والعقد ده مزور .. وهحبسك يا حسين ..وانتي يا نوران
ميرا = يلا يا اكرم يلا
اكرم = انا مش همشي من هنا غير لما اعرف .. لبستهالو ازاي .. والست دي كانت سافرت …
حسين= يااا راجل .. انا كنت فاكرك لماح… جبنا الشغاله الي كانت عند فيفي .. قتلنهاا وشوهنا وشهاا .. وقتلنها بمسدس بابا.. الي انا الي ضربت منو النار …
اكرم=.مش هسيبك يا حسين .. مش هسيبك ..
حسين= يلا مع السلامه بقاا .. دنتو رغاين اوي…. عزت خرجهم برا
===============================================
خرج اكرم و ميرا من الڤلا و ميرا بتعيط .. ركبت عربيه اكرم ومشيو ..
ميرا= هنعمل ايه دلوقتي
اكرم= متقلقيش… انا عندي بيت كنت موضبو من زمان بأسمي .. هنروح نقعد فيه .. لحد نشوف حسابي في البنك واظبط الدنيا
ميرا= شفت حسين عمل ايه ..
اكرم= والله مهسيبو .. انا هسلمو بأيدي
ميرا= لا يا اكرم .. مهما كان ده اخوناا
اكرم= بعد الي عملو ده بتقولي اخوناا
ميرا = ايوه اخونا واحنا احسن منو ومش هنعمل زيو
اكرم= اخرجي برها انتي يا ميرا… انا هروح لي مريم.. علشان اشوف هنعمل ايه
سكت ميرا وطول الطريق كانت بتعيط .. وبتفتكر امها الله يرحمها .. وابوها الي اتش*نق ظلم..
وصلو اخيرا البيت .. ودخلوا من غير ولا كلمه .. وكل واحد راح علي اوضه علشان ينام .. لأن اليوم كان مرهق اوي
=============================================
هند = براڤو عليك يا حسين … نفذت.الي طلبتو منك بلحرف .. كان لازم يعرف الحقيقه علشان يتوجع ..زي موجعني
حسين بيبوس اديها= انا اعمل اي حاجه.علشان خاطر عنيكي
هند= سوناااا بس بقا بتكسف الله
حسين= انا بحبك اوي … حضنها
هند= انا بموت فيك يا بيبي… لنفسها: كده الجزء الاول من الخطه نفع جه دورك يا نوران
حسين=.ممكن سوال طيب
هند= قول يا حبيبي
حسين=.انتي ليه طلبتي .. اني احكي كل حاجه لي ميرا واكرم
هند= اولا علشان كان لازم يعرفو الحقيقه … ثانياً بقا .. أن انت عارف اكرم بيحبنيش ازاي … وبيكرهك .. وانا دلوقتي عيزا يتلهي في الموضوع ده .. علشان اعرف ..اعمل الي انا عيزا ..وادخل شحنه البو*دره الجديده.. ولا ايه يا سوناا
حسين= عمرك ما فشلتي انك تبهريني بذكاءك
هند ضحكت= طب مش يلا علشان اتأخرنا علي الراجل
حسين = اخر سؤال
هند= قول يا حبيبي
حسين= ليه قولتي لي نوران ترجع
هند ضحكت= الشحنه جايه من امريكا… لهنا .. يبقي لازم نوران تبقي موجده .. مش هي الي كانت ممشيه شغلنا هناك… كمان نوران ليها علاقات كتير .. وهتفدنا
حسين= انا بحب دماغك اوي
هند= دماغي بس ازعل
حسين= كلك قمر يا هند
نزل حسين و هند و نوران علشان يتكلمو مع الراجل صاحب .. المخد*رأت .. الي هتدخل .. وازي هتنزل بأسم الشركه ..
============================================
صحيت مريم علي رنه تلفونهاا .. والي كان بيرن برقم اكرم
مريم= صباح الخير …حد يكلم حد الساعة ٥ الفجر
اكرم= صباح النور..مريم محتاجك في موضوع مهم
مريم = اتفضل انا سمعاك
اكرم= لا مش هينفع في التلفون . لازم نتقابل
مريم= تمام قابلني في الكافيه**** كمان تلت سعات كده
اكرم= اوكيه .. اهم حاجه متقوليش لي ميرا
مريم= تمام
بعد تلت سعات
مريم وصلت وكان اكرم قاعد قلقان .. ومتوتر ..
مريم = صباح.الخير .. في ايه قلقتني
اكرم= في حجات كتير حصلت ولازم تعرفيها
مريم = تمام ..انا سمعاك
اكرم حكا كل حاجه لي مريم .الي كانت مصدمومه
مريم= انت متأكد أن ده اخوكم ..
اكرم= مريم .. احنا لازم نتصرف .. ونثبت التهمه علي حسين
مريم= الموضوع مخبيش عليك صعب اوي
اكرم= متقلقيش انا معاكي
مريم= واكيد ميرا مش موافقه .. طبعا
اكرم = ايوه . بتقول أن ده اخونا ولازم منردش الاساءه
مريم= خلاص انا هساعدك .
اكرم = بجد .. انا متشكر جداا .. حط ايدو علي أديهاا
مريم سحبت اديها= العفو انا همشي.دلوقتي
= لا وتمشي ليه.. منتي صايعه الساعه٧ الصبح وجايه تقابلي شباب وتسبلي ليهم
مريم= انت بتقول ايه يا حي*وان انت .. وايه الي جابك هنا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اهو ده اللي جرا)