روايات

رواية اهو ده اللي جرا الفصل الأول 1 بقلم لمى وائل

موقع كتابك في سطور

رواية اهو ده اللي جرا الفصل الأول 1 بقلم لمى وائل

رواية اهو ده اللي جرا الجزء الأول

رواية اهو ده اللي جرا البارت الأول

اهو ده اللي جرا
اهو ده اللي جرا

رواية اهو ده اللي جرا الحلقة الأولى

اكرم رفع المسدس في وش حسين وقال بصوت عالي
اكرم = ليه … ليه انت احسن مني .. هااا اديني سبب واحد
حسين= اهدي يا اكرم … شيل الزفت ده من وشي
اكرم = مش شايلو يا حسين… رد عليا ..انت احسن مني في ايه … مترد
حسين= اكرم .. انا اخوك الصغير … عيب …عيب الي انت بتعملو قصاد الناس ده
اكرم = ايه جاي احيك في فرحك ..
حسين = اكرم ..انااا
اكرم= شششششششش… هااههه فاكر … فاكر يا حسين اللعبه الي كنا بنلعبها واحنا صغيرين
حسين بزعيق = اكرم انت بتقول ايه
اكرم = ايه مش فاكر افكرك …ضحك بهستريه هههههههه…
Flash Back 🔙
كانو بيجرو في حديقه المنزل .. وهما بيضحكو.
اكرم =.مسكتك يا حسين ..
حسين=. يووووه …انا زهقت اللعبه دي انت ديما بتفوز فيها
اكرم = ولا تزعل نفسك .. نلعب لعبه تانيه
حسين = ااااييه
اكرم = بص احنا نلعب عسكر وحراميه …
حسين= الله انا بحب اللعبه دي اوي
اكرم = طب عايز تبقي ايه الظابط ولا الحرامي
حسين = الظابط
اكرم = خلاص روح هات المسدس الي بابا جابو ليك ..ويلا نلعب
حسين= انت فين يا حرامي… هلاقيك … هتروح فين
اكرم بضحك= انااا هناااا
حسين= هتروح مني فين …… اوف لاقيتك ..طاخ طاخ طاخ
اكرم وقع في الأرض ومثل انو مات
حسين = هاااااا كسبت كسبت …
اكرم = اتبسط يا حسين
حسين= اوي .. يلا نلعب تاني ..
Back 🔙
اكرم = ايه افتكرت … كنت بستغربك يا حسين ..ديما تلعب دور الظابط وتقتلني وتبقي مبسوط اوي .. .بس النهارده هنقلب اللعبه يا اخويا
حسين = انت مجنون يا اكرم .. هتقتلني تقتل اخوك …
اكرم = اتشاااهد احسن يا حسين
حصل ضرب نار في المكان والنور قطع وكل المعازيم مشيو وهما بيصرخووو
———————————————————-
في الظلام الحالك .. جه البوليس .. واخدو اكرم .. علشان يحققو معااا
ميرا = اكرم
اكرم = ميراا .. والنبي طلعيني من هنا
ميرا = حاضر .. انت ايه الي وداك الفرح بس
اكرم = كنت عايزه اشوفها وهي عروسه
ميرا بحزن = للدرجه دي يا اكرم
اكرم = .احنا لازم نتصرف .. لازم أخرج
ميرا = اخرجك ازاي دي محاوله قتل .. والمعازيم كلهم شهدو عليك يا اكرم .. بما فيهم اخوك و امو
اكرم= بصي روحي البيت عندي .. وخدي فلوس وخليهم يتنازلو.. احلفلك بي ايه مكنتش في وعي .. الزف*ت عادل ..خلاني.اشرب ..لحد ما
ميرا = مفهوم. هحاول اتصرف ..
مشيت ميرا .. من عند اكرم .. وراحت علشان تتفاوض مع حسين
———————————————————-
حسين بهمس = تعرفي أن اليوم احلي يوم في عمري كلو
هند بكسوف = ليه
حسين= علشان اتجوزنا .. انتي كنتي حلم حياتي يا هند ..
هند = والحمد لله وصلتلو… بس لازم تنفز الي اتفقنا عليه
حسين= طبعا.. من بكره .. انتي مديره الشركه الي هنا في مصر
هند بدلع= سوناااا… انت عارف اني بموت فيك صح
حسين= وانا بعشق.
هند= .. انا عايزاك تنفز وعدك ليا
حسين = الي هو ايه
هند= اكرم…
حسين = متقلقيش بابا كتبلي كل حاجه.. وهمحي من حياتنا خلاص ..
صوت خبط علي الباب
حسين = عن ازنك افتح الباب
هند = اتفضل
هند لنفسهااا+= ايواااا اخيراا.. الواحد هيعرف يطلع لفوق .. مش انت يا اكرم .. سبتني علشان حسين بحبني .. طيب .. أناا هوريك .. أن مخربتش حياتك مكونش هند الشامي
===============================================
اكرم لنفسو= ايه الي انا عملتو في نفسي ده .. معقول توصل اني اقتل اخويااا
انا غبي غبي سمعت كلام عادل وتنيلت شربت
العسكري= المتهم اكرم ادم الحوسيني
اكرم= ايوه يا فندم
العسكري = قوم يا شملول .. يلا في زياره
اكرم = حاضر
قام اكرم .. وراح علي اوضه الي فيها الظابط ..
الظابط = الاستاذه بتقول انها المحاميه بتعتك
اكرم= حصل يا باشا
مريم = عايزه موكلي في كلمتين علي انفراد ممكن
الظابط = من حقك .. هسيبكم عشر دقايق
مريم= متشكرين جدا
خرج الظابط
مريم= ايه يا اكرم .. اسافر يومين تعمل مصيبه زي دي
اكرم = والله مكنتش في وعيي.. هي ميرا محكتلكيش
مريم= لا حكتلي .. .. في حد يسكر ويعمل البلاوي دي
اكرم = اتصرفي يا مريم .. انا لازم أخرج من هنا بسرعه
مريم= هحاول ..
اكرم= لازم تحاولي .. بصي في ورق مهم جدا محدش يعرف مكانو غير انا وحسين .. لو وقع في ايد هند كل حاجه هتروح
مريم= ورق ايه ده
اكرم= هفهمك بعدين .. انتي تخرجي من هنا علي الشركه تاخدي الورق الي في الخزنه كلو .. وتخبي
مريم= حاضر اهدي .. اهدي ..وانا هحاول اخرجك
اكرم = أديهم فلوس وهما هيتنازلو
مريم = ميرا راحت تتفاوض معاهم .. يارب يقبلو … انا همشي دلوقتي .. وهحاول اتصرف
=============================================
ميرا = كاااام!
حسين= زي مسمعتي ٨٠ مليون جنيه .. علشان انا وكل الشهود نقول انو كان سكران ونخرجو
ميرا= يا وا*طي …يا حق*ير ..
حسين= كلمه كمان هضاعف المبلغ
ميرا= ده اخوك.. في حد يعمل كده في اخو.. وعلشان مين علشان الزفت*ه الي فوق دي
حسين ضربها بلقلم= اخرسي .. متشتميهاش فهما و لا..
ميرا بصدمه= بتضربني .. بتضرب اختك علشان دي ..ايوه مخلاص ..انت وامك عاملين عصابه علي حته الواد.. علشان انا وهو من بطن فاطمه مرات ابوك وضرتها صح ماشي يابن كريمه
حسين= اخرسي .. واطلعي برا يلا ..
ميرا= هتشوف .. يا حسين مين هيضحك في الاخر ..
============================================
ميرا كلمت مريم علشان يتقابلو وراحو كافيه
مريم بصدمه= معقول طلب المبلغ ده
ميرا= وطردني كمان … هنعمل ايه
مريم = المشكله حتي .. الكاميرات الي كانت في الحفله كلها مش شغاله
ميرا = مرتب كل حاجه الزبا*له علشان يوقعو
مريم= انا بفكر اروح اتفاوض مع أي حد كان في الحفله
ميرا = كل الي كانو في الحفله تبع حسين يعني محدش هيفيدك
مريم = انا زهقت والله .. بس هروح اتكلم معاه تاني
ميرا= روحي ..
مريم= لازم تيجي معايا .. مش هروح لوحدي
ميرا= مقدرش .. ده طردني
مريم= معلش علشان اكرم .. يلا
راحو الڤلا وهما داخلين قابلو عم محمود البواب ..
محمود= استاذه ميرا .. ازيك
ميرا = الحمدلله .. انت اخبارك ايه يا راجل يا طيب
محمود= بخير .. طمنين استاذ اكرم بقا كويس
ميرا لسه هنتكلم مريم وقفتها
مريم = احنا مشوفنهوش .. ليه وهو مش جه امبارح
محمود= ايوه جه
مريم = انت متأكد انو جه شفتو يعني
محمود= دنا مسندو بأيدي دي .. لما وقع الظاهر كده كان سكران
مريم وميرا بصو لبعض

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اهو ده اللي جرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى