روايات

رواية اهملت تعبي ولكن الفصل الخامس 5 بقلم منة محرم

رواية اهملت تعبي ولكن الفصل الخامس 5 بقلم منة محرم

رواية اهملت تعبي ولكن البارت الخامس

رواية اهملت تعبي ولكن الجزء الخامس

رواية اهملت تعبي ولكن
رواية اهملت تعبي ولكن

رواية اهملت تعبي ولكن الحلقة الخامسة

يونس: بابا هي مش خطيبتي انا بقول كده وخلاص علشان وعد
خالد: وعد
يونس: ايوه وعد كنت معدي بصدفه قدام اوضتها سمعتها بتقول ده قاعد علي كرسي ي بابا قصدها ايه ممكن يكون ابوها قالها تتجوزني مثلا
خالد: يبني متحكمش علي حد انت لازم تعرف منها الاول انا عن نفسي مصدقش انهم يقولو كده
يونس: ماشي يا بابا علي العموم مايان جايه تقعد هنا يومين وتمشي هي صديقتي مش اكتر بس خلي بالك علشان سهونه
خالد: هههه يعني عارفه وجايبها معاك
يونس: هي الي قالتلي هاجي معاك اروح لعمتي انا واخويا وهبقا ارجع امريكا تاني
خالد: بس شكلها مش امريكاني الصراحه
يونس: ده من العتبه يابا
خالد: هههه طب ياحبيبي انا ماشي بقه علشان الحفله هتبدا وانت اجهز يلا
وعد: سلمي سلمي

 

 

سلمي: ايه يابت خضتيني يلا علشان نلبس
وعد: شوفتي كان قلبي حاسس ان يونس في حاجه مضيقاه مني وللاسف صدق عني كده لا وكمان مجاش وحكالي
سلمي: ايه قوليلي بسرعه
وعد: بصي ياستي صاحب بابا انا شوفته وكده وهو قاعد علي كرسي فا بابا سالني عنه قولتله ده يابابا قاعد علي كرسي فا اتاري يونس كان سمعني بس مسمعش كل الكلام
سلمي: ممممم علشان كده
وعد: لا وجايب الملزقه دي علشان اغير
سلمي: بصي اعزمي صاحب باباكي ده
وعد: وبعدين
سلمي: تعالي بس كده احطلك ميكب والبسي الفستان
وعد: ميكب تصدقي عمري ماحطيته في خلقتي
سلمي: ههههه تعالي ده انا هخلي يونس ينت*حر انهارده من الغيره
وعد: بعد الشرر
سلمي: ايوه يابا
بعد فتره
وعد وهي بتبص لنفسها في المرايه: مين دي
(وعد كانت لابسه فستان اسود ضيق من فوق ونازل بستان وواسع كده وكانت حاطه ميكب احمر كانت مزهه تتخيلوها بقه 🥲🥲)
سلمي: هنهزر
وعد: يالهوي شكلي اتغير اوي انا بقيت مزه ليه كده انا هخطبني لنفسي
سلمي: هههههه ده يونس هيتجنن يلا بينا
وعد: يلا

 

 

وهما نازلين
وعد: سلمي انا مكسوفه الناس بتبص ليه كده لا انا طالعه
سلمي: يابت استني ياوعد وعد
يونس بتوهان: طلع السلم ومسك اديها قبل ماتدخل اوضتها
وعد: احم يونس
يونس: ياقلبه
وعد: روح لخطبتك علشان شكلها هطق
يونس: طنش كلامها وفضل باصص في عنيها ♡♡
(وعد: ووعد فضلت متنحه فيه كان لابس بدله نبيتي وقميص ابيض وشكله كان قمور تخيلو برضوه🥲🥲)
يونس افتكر: كلامها عليه وساب اديها ونزل وقف بعيد
وعد: قلبك اسود اويي يايونس ازاي تفكر فيا بلشكل ده
سلمي: يلا ياوعد
وعد: حاضر
صاحب احمد دخل الحفله بلكرسي
وعد جريت عليه وسلمت عليه لانها بقالها كتير مشفتهوش
عامل ايه ياعمو اخبار صحتك ايه
#
يونس: كان واقف وشافهم وطنشهم
احمد كان واقف مع يونس ومخدش باله
وعد راحت عنده وعلت صوتها شويه علشان يونس يسمعها
وعد لاحمد: بابا الشخص الي قولتلك انه قاعد علي كرسي الي طلع صحبك اهو
وبصت ليونس
ويونس: طنشها برضوه
وعد: يوووه
اسر: تسمحيلي بلرقصه دي
وعد: لا
وبصت علي يونس كان بيرقص مع مايان
وعد: استني موافقه

 

 

اول ما يونس شافها
راح عند اسر وزقه
يونس لاسر متلمس حاجه مش بتاعتك
اسر: ولا بتاعتك علفكره
يونس: مين قال احب اعرفك ان وعد هتبقا مراتي
سلمي: خلاص تعال ارقص معايا انا يااسر هو انا بومه
اسر: ههههه يلا بينا
وعد ل يونس: مراتك في عينك بلا مراتك قال
يونس: وهو بيبصلها بغضب وبيرقص معاها وطي عند ودنها
يونس: لو لمحتك بتكلمي راجل ولا بترقصي معاه تاني انتي حره مفهوم
وعد: ليه ان شاء الله مش انت الي سبتني من سنه ورجعت خاطب
يونس: شدها من اديها بعصبيه وودها الجنينه
يونس بعصبيه: عايزه تعرفي ليه هاااااا مش كدهه عايزه تعرفي ليه سافرت صححح طيب انا هقولك
وعد بمقاطعه وصريخ فيه: عاااارفه عارفه ليه عملت كده اقولك اناااا لانك يابيه عديت علي اوضتي ولقتني بقول لبابا ده قاعد علي كرسي صححح ومكملتش للاخر كنت هتعرف الحقيقه ان ده صاحب ابويا الي كنت شغاله عنده لاكن انت غبييي ظنيت ظن وحش فياا وفي تربيتي تعرف لما بابا قالي هتتجوزي يونس انا اه اضيقت انه هيجوزني غصب عني وكمان لعيله طردتنا زمانن انا ااااه منكرش اني قولتله مشلول بس انا وافقت وكنت راضيه لان حب ١٥ سنه رجع تاننييي ليا بعد ما نطق اسمكك يااستاذ يونس بحبك من ساعت ماكنت عيله وانا مش النوع الي هسييك علشان مشلول ولا ايه حاجه من الي في دماغك دي لان دي حاجه بتاعت ربنا وانا كنت مستعده اتجوزك عادي ومكنش في بالي اصلا ههه لاكن انت شكيت فيا
يونس بهدوء: مقولتليش ليه قبل مااسافر
وعد بدموع: لسه عارفه انهارده قبل الحفله عن اذنك
يونس: وعد استني
وعد: مستنتش ودخلت
يونس: غبي غبيييي
تاني يوم
وعد كانت قاعده لوحدها في الجنينه سرحانه
يونس: الجميل سرحان في ايه
وعد: بصتله بصه حزن وقامت
يونس: ياوعد

 

 

 

وعد: طلعت وفضلت تعيط صعب اسامحك انت شكيت فيا وكسرت قلبي من سنه وسبتني ومشيت
بعديها باسبوع من محاولات يونس الكتيره انه يصالحها
يونس: بابا انا رايح اسكندريه اوصل اسر وي مايان لعمتهم
احمد وخالد غمزو لبعض: تمام خد معاك وعد
يونس: انا موافق جدا
وعد: انا مش راحه في حته
احمد: علشان خاطري ياحبيبتي روحي معاه وغيري جو ممكن تسمعي كلمتي
وعد: حاضر
يونس: يلا
في العربيه
مايان: انتي جايه ليه هي حافله
وعد: انا جايه معاكو عندك مانع ياحبيبتي
مايان طب وسعي كده علشان اقعد جمب يونس
وعد بغيظ: لا انا الي هقعد هنا جمب يونس وانتي هتقعدي ورا صح يايونس
وعد في بالها : يارب ميكسفنيش ياربب
يونس: صح يقلب يونس
وعد: احم
يونس: معلش يا مايان اقعدي انتي ورا
مايان: اوك
بعد ما وصلو
مايان واسر: تعال يايونس اقعد معانا شويه مينفعش ترجع تاني كده من غير حته ماتاكل انتي مكلتش من الصبح
يونس: مش مشكله بقه يلا حمدلله علي السلامه
مايان واسر: الله يسلمك
بقلمي/ menna moharam
يونس: انا همشي انا بقه
مايان: اوك باي
وعد: انا هقعد ورا
يونس: مسك اديها والله ماانتي قاعده ورا هتقعدي هنا جمبي تمام
وعد: ماشي
وعد: هو انت بتسوق ومكلتش
يونس: لا مكلتش
وعد: والله طب افرض وقعت من طولك يعني
يونس: خايفه علياا
وعد: لا عايزه اوصل يعني انت لو حصلك حاجه كده مش هنوصل

 

 

يونس بحزن: والله
وعد: اها
يونس بعصبيه ووقف العربيه
وعد: ايه يابنيي
يونس بعصبيه: وووعد انا زهقت انا عملت كل حاجه علشان ترضي عني عملت كل حاجهه وانتي مش عايزه تسامحيني انتي عارفه ان الشك اعمي انا اه شكيت بس اعتزرت وفهمت اني فاهم غلط ليه كده قلبك يبقا قاسي اويي كده بصي ياوعد مش عايزه تسامحيني صح انا همشي مش هوريكي وشي تاني ياستي علشان انتي تبقي مرتاحه
وعد بدموع: انا انا بحبك
يونس: اي
وعد بعياط: ببحبك
يونس: وحياه امك
وعد: الله يرحمها بقه
يونس: انا اسف بس بتأكد بس
بعد شويه
يونس: اي رايك نكتب الكتاب علطول من غير خطوبه احنا كده كده عارفين بعض
وعد بكسوف: موافقه
يونس بفرحه: خلاص هيبقا انهارده
وعد: هههه النهارده ايه انت بتهزر
يونس: خلااصصص انا هكلم بابا اهو وهيبقا انهارده
وعد: لا متهزرش طب بص بكره حلو
يونس: حلو جداا
وعد: براحه ونبي لاحسن مش هيبقا في كتب كتاب اصلا
يونس: طب هسوق براحه اهو
بعد ماوصلو
يونس بزعيق: يابابا ياعمييي بابا
وعد: يبني اهدا
يونس: ياستي استني
وعد: رخم
احمد وخالد: ايه يابني حمدلله علي السلامه
يونس: بابا عمي انا عايز اكتب كتابي علي وعد والفرح بعد شهر
احمد: بجد بابنتي الي يونس بيقولو ده اخير هفرح بيكي يافرحه عمري
وعد: صح يابابا
احمد وهو بياخدها في حضنه: مبروك يا اغلي ماليا في الدنيا انتي عارفه انك بنتي وامي واختي وحبيبتي وهتفضلي كده لحد مااموت
وعد: بعد الشر عليك يابابا متخلنيش اقول مش هتجوز الواد ده
يونس: ونبييي انا مالي يالمبي
احمد: ههههه
يوم كتب الكتاب:
سلمي: يااهل البيتتت في الاغاني والرقص ياعالم ياكئيبه
يونس: ايه يابت عامله دوشه ليه

 

 

سلمي: ايه ياعريس فين العروسه
يونس: نايمه باين اطلعلها وصحيها لو نايمه علشان هبعتلها ميكب ارتست هنا وفساتين
سلمي: ماشي ياعريس
يونس: هههه ماشي ياقرده
سلمي: وعد وعد وعد
وعد: سبوني انام بالله عليكو
سلمي: يابنتي انهارده كتب كتابك قومييي
وعد: حاضر
بليل
احمد وخالد: الماذون جه ياجماعههه
وعد بعد مالبست ها شكلي حلو ياسلمي
سلمي بدموع: قمر
وعد بدموع: كان نفسي ماما تبقا معايا في اليوم ده اوي
ولاء بتدخل: اعتبريني امك ولا ايه
وعد وهي بتحضنها: طبعا ياست الكل انتي بقيتي كل حياتي
ولاء بدموع: كان نفسي في بنت شبهك كده
سلمي: ماخلاص ياولاد ده انتو نكدين اوڤر اوي
ولاء ووعد بضحك: يلا ننزل بقه
وعد: يلا
يونس: شكلي حلو يابابا
خالد بدموع: حلو بس ده انت عديت الحلاوه ياواد
يونس: بس بقه بتكسف
خالد: هههه يلا ياحبيبي الف مبروك ياحبيبي
احمد: ايه العسل ده ياولاد
يونس: تسلم ياحمايا ياقمر انت
احمد: الف مبروك ياحبيبي وحطها في عينك ياحبيبي وخلي بالك منها وعاملها احسن معامله يابني ملكوش غير بعض
يونس: حاضر ياعمي وانت معانا برضوه
احمد: برضوه ياحبيبي خلي بالك منها ومن نفسك
يونس حضنه: قاله متقلقش في عنيا
احمد: هروح اشوفها
يونس: ماشي وهاتها وتعالو بقه
احمد لوعد: ايه الجمال ده ماشاء الله تبارك الله يابنتي
وعد: بجد حلوه يابابا
بقلمي/ menna moharam

 

 

احمد: جميله في عيني مهما كنتي وهتفضلي كده وهتفضلي صغيره في نظري وبت بضفرتين مهما حصل يافرحه عمري
وعد: طبعا ياغالي ربنا يخليك ليا يارب
احمد: ويخليكي ليا خلي بالك من يونس بيحبك اوي وبيخاف عليكي وحبو بعض ومهما حصل تفضلو واحد ومافيش حاجه تاثر في علاقتكو وفي حبكو يابنتي
وعد بدموع: حبيبي يابابا
احمد: يلا بقه علشان منتاخرش عليه والمأذون تحت
وعد: ماشي
يونس: ايه ده
وعد: ايه
يونس: انتي نازله منين
وعد: من الاوضه في ايه
يونس: ايه القمر دهه
وعد: احم انت قمر برضوه اوي
يونس: طب يلا نكتب الكتاب علشان هموت واحض*نك
وعد بكسوف:
يونس: مال وشك قلب طماطم كده ليه
وعد: خلاص بقه
لولولولولولولي لولولولولولي
يونس:وهو بياخدها في حضن*ه اخيرا بقيتي مراتي تعرفي اني بحبك من وانا عيل لسه
وعد: وانا كمان بحبك من يوم ماشوفتك وانا حبيتك
احمد وخالد: الف مبروك ياولاد ربنا يتمم فرحتكو وفرحتنا علي خير ياحبايب قلبي
سلمي: الف مبروك ياروح قلبي وعقبال الفرح بقه وبعدين فرحي علطول
وعد ويونس: هههههههه يارب ياختي
احمد لخالد: تعال نسبهم يقعدو مع بعض شويه وتعال اتكلم معاك في الجنينه ياخالد
احمد: فرحان اوي بيهم ياخالد
خالد: انا فرحان اكتر اننا بقينا مع بعض من تاني
احمد: اوعا تكون زعلان
خالد: خالص يااحمد انت مش عارف انت عندي ايه انت الي كنت عملتو زمان هو الصح بس احنا الي كنا اغبياء
احمد: خلي بالك من وعد وحطها في عينك
خالد: ايه الي بتقولو ده
احمد: انا مش ضامن عمري ياخالد
خالد: متقولش كده حسك بلدنيا كلها
احمد وهو بيحط راسه علي كتفه: خلي بالك منها واعتبرها بنتك
خالد: ده بنتي من زمان صح ولا ايه
احمد: هههه طبعا
خالد: فاكر لما انا وانت كنا بنحب نفس البنت
خالد: ولالما كنا بنتخانق علي الكوبايه الي فيها عصير اكتر
بقلمي/ menna moharam
خالد وهو بيبص عليه: احمد احمد قول انك مسبتنيش وهتمشي زي اول مره صح قول متهزرش بقه طب قوم طيب علشاني او علشان بنتك طيب يلا ياحبيبي
خالد بزعيق: ياااااااااااحمددددد

 

 

وعد بهزار: هو ابوك بيزعق لابويا ولا اييييه احنا فيهاا اهو
يونس: ياختي اتنيلي هههههه تعالي نقوم نشوفهم مالهم
في الجنينه
وعد: ايه يابابا انت وعمو ايه ياعمي بتزعق ليه
يونس: في ايه يابابا وعمي ساكت ليه وبيبص عليه لاقه مغمض عنيه
يونس: وهو بيبص لابوه لاقه معيط وفهم
وعد: بابا نايم ولا ايه هههه نايم في كتب كتاب بنتك ياحجج اخصص
يونس بدموع: عمي مش نايم
وعد: هههههه اومال
يونس: وعد اهدي الاعمار بيدي الله
وعد لابوها: قوم ياحبيبي يلا علشان تنام جوا علشان الجو برد عليك صحيح يابابا مش بتصحا بدري تتمشي انت وعمو الصبح صح ياعمو
خالد بعياط
وعد: عمو بتعيط ليه ياحبيبي بس
وعد بزعيق وعياط: يلا ياحج احمد اومااال فين بقه بنتيييي واختييي وامي وحبيبتي ومش هسيبك اااايه كنت بتضحك عليا ولا ايه
وعد: ههههههه قوم بقه انت هتقوم صح صح يايونس
يونس بعياط: وعد اهدي مينفعش كده هو هو مات
بقلمي/ menna moharam
وعد: اخرس انت ازاي تقوللل كده واهدا ااااايه انت بتقولي اهدا اهدا ازاايي وبعدين ابويا ممتش هو هو نايم عادي علشان كان واقف من الصبح بيحضر الحاجه
يونس: وهو بيضربها بلقلم اهدي بقهه هو مات ماااات
وعد بعياط وهي بتترمي في حضنه: لالالالا
خالد: ابوكي كان مريض قلب ياوعد علشان كده كان عايز يجوزك يونس من زمان
وعد بصدمه وعياط:
يونس بقلق: وعد انتي كويسه
وعد وهي بيغمي عليها
يونس: وعد وعد
بعد اسبوع
في اوضه احمد الي نايمه فيها وعد
يونس: لسه مش عايزه تتكلمي انتي فكرك كده هيبقا مرتاح
يونس: ادعيله ياقلب يونس وحشني صوتك
وعد بعياط: تعرف كان حنين اووي عليا كان نفسي دايما اتجوز واحد زيه حنين علي مراته وبنته كده
يونس بدموع: ادعيله ياقلبي
وعد: غيابه سايب فراغ في قلبي كبيررر اوي
يونس: طب تعالي ننزل نتمشي انتي من ساعه ماجيتي من المستشفي وانتي في الاوضه
وعد: سبني يايونس شويه وانا هبقا كويسه
بعد شويه
خالد بحزن: ها لسه زي ماهي
يونس: اه يابابا ارتاح انت علشان متتعبش
خالد بدموع: ارتاح ايه بس انا مصدقت لقته راح مني تاني

 

 

يونس: يابابا علشان خاطري بلاش تعيط علشان متتعبش
خالد: حاضر يابني انا هطلع لوعد
في اوضه احمد
بقلمي/ menna moharam
خالد لوعد: وعد تعرفي انه في مكان احسن من هنا بكتير
وعد وهي بتترمي في حضنه: وحشني اوي ياعمو
خالد: وحشني انا كمان بس ميعزش علي الي خلقه
وعد: الله يرحمه يارب
خالد: عيشي حياتك ياحبيبتي هتفضلي لحد امتي كده ولا بتاكلي ولا بتشربي عيشي انهارده وفكري في بكره وانسي امبارح ياحبيبتي يونس مستنيكي ومضايق اوي عليكي ولا بياكل ولا بيشرب هو كمان خليكو مع بعض
وعد: حاضر ياعمي هحاول علشانكو
خالد: ربنا يصلح حالك يابنتي ويريح قلبك
وعد: عمو انا مش عايزه فرح
خالد: الي يريحك ياحبيبتي
بعد سنه
وعد: اه اه بولد بولدد
يونس: نامي ياحبيبتي انتي لسه في اول التاني احنا هنمثل
وعد: والله انا لسه في التاني
يونس اه والله نامي بقه وبطلي هبل مصدعاني من الصبح
وعد: خلاص بقه متبقاش قفوش كده
بعد ٨شهور
في اوضه العمليات
وعد: عاااااااااااا يايونس بولد الحقني اااااااه مش قادره هات ايدك كده
يونس: ليه
وعد: هات يايونسسسسسس
يونس: خدي
يونس: عاااااااااااااا يابنت العضاضه سيبي ايدي ااااااااه ولدوها ياجدعان هتاكل نص ايدي بنت العضاضه
وعد: انت بتشتم امي طب طلقني يايونس

 

 

يونس: اهدي بقه كده
وعد: ااااه طلقنيييييييييي
طفل بعياط
وعد: اده صوت مين ده
يونس: باين كده ابننا
وعد بدموع: هسميه احمد يايونس
يونس: طبعا ياقلبي احمد يونس خالد
(تمت) 💗

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اهملت تعبي ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى