روايات

رواية اهتديت بحبه الفصل السابع عشر 17 بقلم ريم خاطر

رواية اهتديت بحبه الفصل السابع عشر 17 بقلم ريم خاطر

رواية اهتديت بحبه الجزء السابع عشر

رواية اهتديت بحبه البارت السابع عشر

اهتديت بحبه
اهتديت بحبه

رواية اهتديت بحبه الحلقة السابعة عشر

وصلوا المستشفى وكانت الصدمه المستشفى كلها عماله تجري وكله بيخبط فبعضه والمرضي اللي عالارض واللي عالتروللي واللي بيم’وت عالكرسي ومحدش همه حد وكله بيجري وخلاص سليم وقف واحد وقاله:في ايه بتجروا كده ليه
الراجل:انت مش سامع انذ’ار الحر’يق المستشفي بتو’لع انفد بجلدك وسابه وجري
مالك بصدمه:انذ’ار الحر’يق بابا وطلع يجري
سليم شال سيلا وطلع يجري وراه:مالك اقف مالك استني وطلع يجري ومالك بيجري وكله بيجري مالك شاف أمه جري عليها :ماما بابا فين
امه بعياط:ابوك جوه وخديجه وسما بيحاولوا يشيلوا الاجهزه عشان نلحقوا مالحر’يق وانا بدور علي اي دكتور كله بيجري ومحدش معبرني
مالك دخل جري وسليم وراه وبعدوا خديجه وسما وسليم نزل سيلا وحطها جنب سما وراحوا الاتنين وبدؤا يشيلوا الاجهزه براحه وسابوا جهاز التنفس وسليم شال أبوه ومالك شال جهاز التنفس وطلعوا جري وخديجه وسما وراهم وأمه معاهم ونزلوا جري ركبوا العربيه
سليم:سيلا فين
كلهم بصوا حواليهم ملقوهاش
سليم بزعيق:أنا مش حطتها جنبك ازاي سبتيها
سما بعياط:انا معرفش هي كانت بتجري معانا
سليم:استغفر الله العظيم يارب مالك خد ابوك علي اقرب مستشفي وانا هرجع لسيلا
مالك:خلي بالك من نفسك
سليم:طب يلا بسرعه وفعلا أبوه ركبوه ورا وأمه جنبه سنداه بالجهاز وخديجه الناحيه التانيه وسما جنب مالك ومالك طار بالعربيه وسليم طلع جري
الامن:لو سمحت المبني بيو’لع احنا بنزل الناس وانت طالع
سليم:بنتي فوق ارجوك
الامن:متقلقش هما بينزلوا كل اللي فوق هتنزل دلوقتي
سليم بخوف:لاء مش هستني وزقهم وطلع جري عالغرفه بتاع أبوه وبينادي بعلو صوته:سيلاااااا وطلع يلف فكل المستشفي وينادي :سيلااااااا سيلاااااااااا
وبقا وقف حاطط ايده علي دماغه ومش مستوعب وعمال يلف زي المج’نون علي سيلا والناس كلها بتجري وهو مش شايفها والد’خان ملا المكان ومبقاش شايف وعمال ينادي بعلو صوته:سيلاااااااااا سيلااااااااااا
سيلا من بعيد:سلييييييم أنا هنا
كانت بتجري وراهم ووقعت والترولي وقعت فوقها ومحدش شافها

 

 

 

سليم:سيلا انتي فين
سيلا بتكح:أنا هنا تحت
سليم اعد يمشي ورا صوتها لحد ما لقاها وشالها فثانيه وهي عماله تكح ومش قدره تاخد نفسها وهو اعد يدور عالباب عشان يطلع والدخان كان ملا المكان ومبقاش شايف حاجه وسيلا أغمي عليها وهو بقا عمال يقول:يارب ملناش غيرك يارب يارب يارب
بتوع المطافي كانوا وصلوا وهو شافهم وجري عليهم
قائد المطافي:انت ازاي لسه هنا انزل بسرعه
سليم مكنش قادر ياخد نفسه واغمي عليه ادامهم وسيلا فحضنه،،،،،،،
مالك وصل المستشفي وشال أبوه وهما وراه وجريوا علي جوه والمستشفي كانت مقلوبه كمان لان مرضي المستشفى اللي ولع’ت كلهم جم هنا لأنها اقرب مستشفي
مالك جري علي اي دكتور
امه:لو سمحت جوزي عنده جل’طه فدراعه وهو كان فالعنايه لو سمحت الحقوه هيم’وت مني وعيطط بالله عليكوا الحقوه
صعبت علي الدكتور والممرضين جم وخدوه منهم ودخلوه العنايه فورا وام سليم أعدت عالكرسي وكلهم حواليها وهي بتعيط وبتقول:خلاص والله مش هغلط تاني مش هكر’ه سيلا تاني مش هضايق سما تاني مش هزعل حد تاني مني مش هعارض جوزي تاني مش هزعله تاني هحب الكل وهتقي ربنا فالكل ومش هسيب فرض والله مش هغلط تاني حقكم عليه كلكم يارب جوزي يقوم بالسلامه والله ما هغلط تاني سامحوني واعدت تعيط
سما وخديجة لفوا حواليها وحضنوها وطبطبوا عليها ومالك دمع عشان امه وقال بحزن:أنا كمان اسف انا السبب فاللي حصل ده أنا لو مكنتش روحت المكان ده ومغلطش مكنش كل ده حصل انا السبب انا السبب أن كلكوا زعلتوا سليم وانا السبب أن بابا جاله جل’طه وان حياتكم اتعرضت للخطر بسببي واعد تحت رجل امه أنا آسف يا امي يرات تسامحيني اسف
امه طبطبت عليه وقالت:ربنا يسامحنا كلنا يابني وابوك يقوم بالسلامه،،،،،،،،
حور:أن تي اس مك اي(انتي اسمك اي)
سمر:انا اسمي سمر
حور:جم يل (جميل)
سمر بابتسامه؛والنبي انتي اللي جميله وباستها
حور:عو زه أن ام (عوزه انام)
سمر:امممم طب ايه رايك نقوم ننام سوي
حور فكرت شويه وقالت:امممم ما شي(ماشي)
سمر خدتها ودخلوا اوضه حور وناموا سوي بس حور ادتها ضهرها منامتش فحضنها
سمر:ماتيجي فحضني يا حوري
حور بحده:لا
سمر باستغراب:ليه طيب

 

 

 

حور؛عم ري ما نم ت في حض ن حد قب ل كد ه وم ش عو زه أن ام (عمري ما نمت فحضن حد قبل كده ومش عوزه انام)
سمر:طب جربي
حور:لا
سمر:طب ابوكي منامش معاكي قبل كده
حور:لا طو ل ال وق ت بن ام فق وض تي وه و في أو ضت ه(لا طول الوقت بنام فقوضتي وهو في اوضته)
سمر؛ليه طيب
حور:مش عر فه (مش عارفه)
سمر:طب محاولتيش تنامي معاه
حور:حا ول ت مر ه بس هو زع قل ي وق ال ي لا وع يط وه و مر دش وق فل ال با ب (حاولت مره بس هو زعقلي وقالي لا وعيط وهو مردش وقفل الباب)
سمر بحزن:هو بيعاملك وحش
حور:مش بش وف ه اص لا عش أن يع ام لن ي (مش بشوفه اصلا عشان يعاملني)
سمر:ازاي يعني
حور:بي سا فر اس بو ع اي واس بو ع لا والا سب وع ال لي بي عد فيه هنا بي خل يه طو ل ال نه ار عل ي ال كم بي وت ر لا ما نا يم (بيسافر اسبوع اي واسبوع لا والاسبوع اللي بيعد فيه هنا بيخليه طول النهار علي الكمبيوتر لاما نايم)
سمر بحزن:يارووووحي انتي بتعاني اوي لوحدك ليه كده ودمعت
حور بصتلها ومسحت دموعها وقالت:أن تي او ل وا حد ه تح بن ي وم ش تز عق لي أو تض رب ني او تس بن ي وت عد على الت يل فو ن (انتي اول واحده تحبني ومش تز’عقلي أو تضر’لني أو تسبني واعد علي التليفون)
سمر حضنتها وقالت:بجد بحبك اوي وانشاء الله مش هزعلك ابدا ومش هخليكي تحسي بأي وحده أو حزن ابدا ابدا
حور:بج د يع ني مش هت سب ين ي وه تخ لي كي مع أي ا(بجد يعني مش هتسيبيني وهتخليكي معايا)
سمر:بجد يارووحي ممكن تنامي فحضني بقا
حور:ممم ما شي(ماشي)وفعلا دخلت فحضنها ونامت ولاول مره الاتنين يناموا مبسوطين وحاسين باطمئنان،،،
قائد المطافي:خدوهم بسرعه تحت
اتنين من رجاله المطافي شالوهم ونزلوهم فالاسعاف تحت وبعد وقت فاقوا
سليم؛سيلا سيلا
الدكتور:متقلقش هي بخير جنبك اهه
سليم اطمن وحضنها وشربوهم عصير وبقوا كويسين طلعوا ركبوا ميكروباص
سليم بيرن علي مالك
مالك:الو
سليم؛الو ايوا يا مالك
مالك بلهفه:سليم عامل ايه وسيلا لقيتها
سليم:احنا بخير الحمد لله متقلقش بابا عامل ايه
مالك بحزن:خدوه عالعنايه والدكتور بيقول أن حالته خطيره لانه مكنش ينفع يتشال من عالاجهزه
سليم بتفائل:خير انشاء الله متقلقش انتو فين
مالك:فمستشفي ******

 

 

 

سليم؛تمم جاي وقفل واتجهوا عالمستشفي ،،،،،،،
هانم:يلا يابنات كل واحده علي مكانها
سامي:اتفضلي يا هانم الفون
هانم؛هات الو مين
مراد:مراد الالفي معاكي
هانم:اه اتفضل
مراد:متعرفيش اخبار عن سما
هانم؛مش حطاها فبالي اصلا وبعدين انت عايزها بعد كل اللي حصل من وراها
مراد:مش بتروح عن بالي
هانم بتريقه:يعيني شكلك وقعت
مراد بحده:احترمي نفسك ومتنسيش انتي بتكلمي مع مين انا ممكن انس’فك من علي وش الأرض
هانم؛اسفين يباشا عالعموم هي خرجت مالمستشفي من زمان متقلقش
مراد:عايزها
هانم بخ’بث:اجبهالك بس هتدفع كتير المره دي لان هديها مرخي اعصاب لمده يومين تكون خدت اللي انت عيزه
مراد؛موافق
هانم:اديني يومين وهتلاقيها تحت رجلك
مراد؛اشطا وقفل وقال بابتسامه خبي’ثه؛هتجيلي يا سمكتي اخيرا،،،،،،،
ام سمر:بنتي وحشتني يا حج
ابو سمر؛بنتك ما’تت
ام سمر بعياط؛يعني ايه ما’تت يعني ايه أنا ما صدقت بنتي رجعتلي ورجعت لعقلها بعد المده دي كلها وانت كر’شتها من غير ما تعمل حاجه
ابو سمر قام بغضب:ست انتي قلت بنتك ما’تت تبقي ما’تت وبعدين ايه معملتش حاجه دي انتي نسيتي أنها السبب فمو’ت نادر الله يرحمه
ام سمر بغضب:لا هي مش السبب ده عمره وخلص لحد كده وبعدين اصلا بنتك لا كلمته ولا قالتله حاجه يمكن هو ما’ت من صدمته بس برضو هي ملهاش زنب هي مكنتش مراته ولا خطيبته ولا متي قارئ فتحتها أنا بحب نادر واوي وربنا يعلم حزني عليه بس مش لدرجه اني ارمي بنتي واحملها زنب مش زنبها
ابو سمر:عليه النعمه لو جبتي سيرتها تاني لتكوني طالق
ام سمر بصدمه:انت بتحلف عليه بالطلاق بعد العمر ده كله
ابو سمر بغضب:احلف عليكي وعلي ابوكي كمان
ام سمر مبقتش مصدقه وقالت:انت جرالك حاجه انت مش جوزي ابدا انت اظاهر مو’ت نادر أثر علي مخك أنا مش قعدالك فيها أنا ماشيه
ابو سمر بجمود:لو طلعتي مالبيت هتكوني طالق
ام سمر مردتش عليه ومشيت فعلا،،،،،،،،
سليم وصل امه جريت عليه:اسفه يا حبيبي حقك عليا أنا اسفه اسفه اني ظلمتك وغلط فحقك
سليم بصلها بصه وجعتها اوي ومردش عليها وسابها وراح لمالك
خديجه وسما مقدروش يبصوله حتي فكانوا اعدين وحطين وشهم فالارض
مالك: حمدالله عالسلامه يا سيلا حمدالله على سلامتك يا حبيبي
سليم:الله يسلمك الدكتور فين

 

 

 

 

مالك:هناك اهو
سليم آداله سيلا وراحله
سليم:دكتور لو سمحت
الدكتور:اتفضل بسرعه عشان زي مانت شايف عندي حالات كتير
سليم؛ابويا عامل ايه
الدكتور؛قصدك اللي هو تبع الناس دي وشاور علي مالك واخته وأمه
سليم:ايوا هو ده
الدكتور:مكدبش عليك هو زي مانت عارف عنده جل’طه نتيجه صد’مه عصبيه وكان فالعنايه المركزه وهو خرج منها فوقت مينفعش يخرج فيه فبتالي اثر تأثير سلبي على صحته والحمد لله اصلا أنه عايش ومش جراله حاجه أنا دخلته العنايه تاني وهو مستحيل يفوق قبل بكره بليل وانشاء الله اما يصحي اقدر اقولك وضعه لكن حاليا مقدرش
سليم:يعني
الممرضه:دكتور تعالي بسرعه
الدكتور:اسف مقدرش اقف اكتر من كده سلام ومشي
سليم رجعلهم
مالك:قالك ايه
سليم وطي راسه وقال بحزن:ميقدرش يقول حاجه قبل ما يفوق
مالك:وهيفوق امته
سليم؛مش قبل بكره بليل
مالك:خير
سليم:يارب وشال سيلا وراح قعد بس بعيد عن خديجه وسما وأمه اللي التلاته نظراتهم عليه
فون مالك رن
مالك:الو
علا:ازيك يا مالك ايه الاخبار
مالك:والله يا علا وبدأ يحكي اللي حصل
علا؛لا اله الا الله كله خير متقلقش
مالك:يارب
علا:اجي ولا حاجه
مالك:لاء خليكي مكانك وخلي بالك من نفسك
علا:وانت كمان
مالك ابتسم؛اكيد وقفل،،،،،
بليل
مالك؛روحوا يلا وهخليني هنا أنا وسليم
امه:مش ماشيه الا وجوزي معايا
مالك:متعانديش يا امي وروحي وتعالي الصبح كده كده اعدتك ملهاش لازمه
امه:برضو مش ماشيه روح انت لمراتك وسليم يروح مع مراته وخديجة تروح معاهم وسيبوني لوحدي
خديجه:مش هسيبك يا ماما أنا معاكي

 

 

 

 

مالك بنفاذ صبر:قول حاجه يا سليم
سليم من غير ما يبصلهم وبحده:هي كلمه واحده امي وخديجه وسما وسيلا معاكم روحوا البيت وتيجوا الصبح لو حابين وانت روح لمراتك
مالك لسه هيكلم سليم قاطعه:من غير ولا كلمه وصلهم وروح لمراتك ومسمعش حس حد مفهوم ونزل لمستوي سيلا:روحي معاهم كلي ونامي كويس وتعالي الصبح هستناكي اتفقنا
سيلا:بس انا عوزه اكون معاك
سليم:احنا قلنا ايه
سيلا؛خلاص ماشي وباسته من خده وحضنته ومالك خدهم بالعربيه عشان يوديهم وهما مشيوا من غير ولا كلمه
وسليم راح قعد ادام غرفه أبوه يدعي ويستغفر ربه،،،،،
خديجه صحيت وشافت حور نايمه فحضنها فرحت اوي واعدت تبصلها وبعدين قامت دخلت الحمام وخلصت وطلعت دخلت المطبخ تحضر الاكل بس حست أن في حد مراقبها بصت وراها وو،،،،،،،ستوووووب،،،،،،طويل اهو تعويض عن اول امبارح عشان كان صغير،،،يارب تعجبكم،،،،اهتديت بحبه الحلقه السادسه عشر،،،،،بقلم مياده خاطر 😚 دمتم بخير
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
انا اسفه أنه منزلش امبارح مع أنه كان مكتوب وأقسم بالله بس النت كان خلص ومعرفتش أنزله فنزلت اتنين انهارده🥰🥰
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
سمر حست أن في حد مراقبها بصت وراها وملقتش حد خدت نفسها وبتبص جنبها واعاااااااااااااااااااا
حور أعدت تضحك موووووت علي شكلها وضحكتها كانت جميله اوي بالغمزات
سمر كانت عماله تنهج ومش مصدقه وبتقول:انتي انتي واعدت عالارض مقدرتش وبعدين ضحكت هي كمان وحور وقعت عالارض من كتر الضحك
حور: شك لك كا ن نك ته (شكلك كان نكته)
سمر:طربتيني اوي بجد قلبي كان هيقف وضحكت
حور بطلت ضحك وقالت:خف تي لي (خفتي لي)
سمر:مش خفت بس أنا سيباكي نايمه ونزلت حسيت اني في حد ورايا ببص ملقتش ببص جنبي لقيتك فطبيعي اصوت
حور:ممممممم
سمر:المهم جعانه
حور مسكت بطنها وهزت دماغها بمعني اه
سمر:طب ايه رايك نعمل مكرونه بالوايت صوص
حور رفعت حاجبها يعني مش فهمه
سمر:بصي تعالي وشالتها وحططتها عالرخامه وقالت:أنا هعمل وانتي اتفرجي عليه وهتعرفي يعني ايه ماشي
حور ابتسمت وهزت دماغها،،،،،،
مالك وصلهم ادام البيت ووقف بالعربيه وخديجه وسما وسيلا نزلوا ودخلوا
امه:تعالي معانا
مالك من غير ما يبص:أنا رايح لمراتي
امه:هتسيبنا من غير راجل فالبيت
مالك بصلها؛طب هروح اجبها
امه؛لا يمكن
مالك لبس نضارته:زي مانتي يا امي سلام وسابها ومشي
هي وقفت وبصت للعربيه لحد ما اختفت وقالت فنفسها:أنا اقبل اي حاجه الا واحده رخ’يصه زيها تخش بيتي ودخلت
سيلا؛سما أنا جعانه

 

 

 

سما:طب تعالي اجبلك حاجه تاكليها ودخلت المطبخ
ام سليم:ليها نفس تاكل فاللي احنا فيه ده
خديجه:ياامي دي طفله هي فهمه حاجه
ام سليم:فهمه كل حاجه ياختي بس بتحب تمثل
خديجه:اظن انك نسيتي الكلام اللي قلتيه فالمستشفي انتي زي مانتي وسابتها ودخلت لسما وسيلا
ام سليم:هما كلهم انتي زي مانتي هو في ايه
ضميرها:ايوا انتي زي مانتي انتي اللي قلتيه فالمستشفي كان كلام مش حقيقه
هي:لاء حقيقي أنا مكذ’بتش
ضميرها:انتي بتكذ’بي عليهم ولا علي نفسك
هي:أنا
ضميرها:انتي زي مانتي متغيرتيش
هي:لاء اتغيرت لاء
ضميرها:انتي زي مانتي متغيرتيش
هي:باااااس اتغيرت ووقفت تبص لنفسها وتدرك هي بتعمل ايه وقالت:استغفر الله استغفر الله انا طالعه انام وطلعت
سما:فكرك مصير العائله دي ايه
خديجه:والله منا عارفه بس الحقيقه ان علا بقت مرات مالك وانتي مرات سليم وسيلا يعتبر بنت سليم دي حقيقه لازم بابا وماما يقتنعوا بيها
سما:عندك حق بس المشكله مش باباكي يمكن صدمه مالك كانت شديده عليه بس يارب يقوم بالسلامه وهو كده كده بيحب سيلا وانشاء الله طفل مالك هيحبه برضو المشكله كلها فامك لانها مش بتحب سيلا ومش هتقتنع بإبن مالك أو مرات مالك
سيلا بحزن:هي مش بتحبني ليه
سما حضنتها:اوووو يا سيلا متزعليش يا قلبي هتحبك هو في حد ميجبش القمر ده وزغزغتها
سيلا ضحكت بس من جواها زعلانه
خديجه ضربت علي دماغها وقالت:ينهار ابيض
سما:ايه
خديجه:انهارده ٥ فالشهر
سما:وايه يعني
خديجه:امتحانتنا يوم ١٠ يا هبله
سما برقت:ينهار ابيض ازاي نسينا احنا مذاكرناش حاجه يلاهوي
خديجه:احنا ناكل ونطير نذاكر ونسيبنا من مشاكل العائله دي كلها مش نافع احنا لو سقطنا سليم هيشلوحنا
سما:عندك حق وجهزوا اكل بسرعه وطلعوا فوق وبدؤا يذاكروا وسيلا بتاكل جنبهم،،،،،،
بعد شويه سمر خلصت
حور:لو نه ا اب يض(لونها ابيض)
سمر بتأكيد:اكيد ابيض مش مكرونه بالوايت صوص
حور:مممم
سمر :يلا دوقي واكلتها
حور:ممممممم جم يل(جميل)
سمر:حبيبي يا صغنن يلا ناكل واعدوا ياكلوا شوي وبعد شويه خلصوا
حور:تع ال ي نت فر ج عل ي كر تو ن(تعالي نتفرج علي كرتون)

 

 

 

سمر:امممم طب روحي هاتي الكرتون علي مااعمل فشار اشطا
حور: اش طا(اشطا) وجريت
سمر بانتهاد:ياالله البنت دي جميله اوي وطيبه اوي المشكله انها ملقتش حد يحبها أو يهتم بيها للاسف يارب تكون عوض ليا واكون عوض ليها وعملت فشار وراحت واعدوا يتفرجوا وياكلوا سوي،،،،،،،
ام سمر:سلام عليكم
امها:عليكم السلام ازيك يا حببتي اخيرا افتكرتي امك
ام سمر:معلش يما انتي عارفه بقا الفتره اللي فاتت كانت صعبه
امها؛ولا يهمك يا حببتي تعالي اومال سمر فين هي مش رجعت
ام سمر:والله يما ماعارفه اقولك ايه
امها؛لاء قوليلي ياختي في ايه
ام سمر بدأت تحكي اللي حصل من ساعه ما سمر جت لحد اللحظه دي
امها شهقت:ينهار ابيض طلقك بعد العمر ده كله وكرش بنتك كل ده عشان نادر هو بنتك اللي كانت مو’تته ده عمره وربنا كاتبله يمو’ت فالوقت ده انتي مالك انتي او بنتك
ام سمر:معرفش والله يما وقلبي واكلني عالبت معرفش فين
امها؛معكيش رقمها طيب
ام سمر:برن عليها تلفونها مقفول علطول خايفه ليكون جرالها حاجه خصوصا انها رجعت وتابت وبقت الحمد لله كويسه
امها:متقلقيش يا حببتي خير انشاء الله وجوزك ده والله لعلمه الأدب مبقاش فوزيه عبدالله لو مخلتهوش جاي يزحف عشان ترجعيله ماشي،،،،،،،،
ياحج ابو سمر ياحج ابو سمر
ابو سمر:عايز ايه يا عبد العزيز
عبد العزيز:فينك يا حج محدش بقا يشوفك
ابو سمر؛انا هنا اهو
عبد العزيز:يا حج انت لسه زعلان عمره خلص يا حج ادعيله بالرحمه والمغفره
ابو سمر:فراقه مآثر فيه اوي يا عبد العزيز
عبد العزيز:كلنا هنمو’ت يا حج محدش معمر فيها اخرتها متر فمتر
ابو سمر:المو’ت علينا حق بس الفراق صعب اوي اوي اوي
عبد العزيز:وعسي أن تكر’هوا شيئا وهو خير لكم يا حج
ابو سمر:والنعمه بالله

 

 

 

عبد العزيز:اومال الحجه ام سمر فين مراتي كانت عيزاها فموضوع
ابو سمر بجمود:طلقتها
عبد العزيز باستغراب؛بتقول ايه
ابو سمر:اللي سمعته
عبد العزيز؛انت اجنن’ت ياراجل طلقت مين طلقت مراتك دانت عندك ٦٠ سنه
ابو سمر بغضب:انت بتقول ايه يا مخبول انت انت مالك اصلا أطلق ولا مطلقش اش حشرك يلا غور من هنا غور
عبد العزيز:بتطردني يا حج ماشي يا حج ماشي ابقي شوف مين هيسال عليك من بعدي ومن غير سلام ومشي
ابو سمر: راجل*****قال مين هيسأل عليه من بعده قال هه
ودخل البيت:ياأم سمر ياأم سمر وخبط علي دماغه:ااااه نسيت انها غارت استغفر الله يارب وطلع مالبيت ومشي،،،،،،،،،
جه الليل والبيت كله هوس هوس وكله نايم
سما كانت نايمه جنب خديجه وسيلا فالوسط ومره واحده حد حط ايده بقطنه علي بوء سما وشدها
سما صحيت وحاولت تقاوم بس اتخدرت فثانيه وخدوها ومشيوا،،،،،،
هانم:وصلت يا مراد بيه
مراد بابتسامه:عال هيوصلك ٥مليون حالا علي حسابك
هانم:تسلم يا غالي تحب اوديهالك فين
مراد:هاجي أخدها بنفسي اهم حاجه متنسيش الجرعه المخدره
هانم:ودي حاجه تتنسي برضو
مراد:حلو اوي ربع ساعه بالكتير وهكون عندك
هانم:فانتظارك وقفلت
مراد بانتصار:اخيرا هوصلك يا سمكتي اخيرا،،،،،،،،،،
علا:مالك
مالك:عامله ايه
علا:بخير اخبار باباك ايه
مالك اعد وبيقلع الجزمه:مفيش جديد زي ما هو مش هيفوق قبل بكره بليل
علا:خير انشاء الله متقلقش
مالك:يارب أنا جعان نوم همو’ت وانام
علا:طب مش تاكل الاول
مالك:لاء عاوز انام
علا؛خااص خش نام يلا
مالك:وانتي
علا:اممم خلاص ماشي يلا نخش ننام
مالك:يلا ودخلوا ناموا،،،،،،،،
في صباح يوم جديد💥💥

 

 

 

الدكتور:سليم بيه
سليم صحي وبنوم:ايوا ايوا يا دكتور خير
الدكتور:والدك فاق
سليم:بجد
الدكتور:سبحان الله المفروض أنه مكنش يصحي قبل بليل بس شوف حكمه ربنا اهو فاق بس
سليم؛بس ايه
الدكتور:للاسف هو فقد النطق لمده معينه امته منعرفش بس مش هطول باذن الله
سليم بصدمه:ايه
الدكتور:اظاهر أن الصدمه كانت شديده عليه وبالتالي أثرت كتير اوي
سليم:والحل
الدكتور:هو هيفضل هنا لمده اسبوع مش اقل واحنا هنحاول نخليه يتحسن باذن الله
سليم:لا اله الا الله طب أنا أقدر اساعده بحاجه

 

 

 

الدكتور:العامل الخارجي مهم جداااا بس واحد فيكم بس اللي يعد معاه مينفعش اكتر من كده هو هيبقي صاحي وسامع بس ميقدرش يكلم أو يعمل رده فعل يرات محدش يقوله حاجه تخليه ينفعل عشان صحته
سليم:تمام يا دكتور الف شكر
الدكتور:ده شغلي سلام وسابه ومشي وسليم دخل لوالده واعد جنبه ومسك ايده ولسه هيكلم فونه رن
سليم:الو
مراد***********
سليم بصدمه:ايه،،،،

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على (رواية اهتديت بحبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى