رواية انثى من نار الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ميرفت السيد
رواية انثى من نار الجزء السابع والعشرون
رواية انثى من نار البارت السابع والعشرون
رواية انثى من نار الحلقة السابعة والعشرون
طوال فترة عمل عدي في بلد تانية رفض يرجع الا بعد ماحلا تكون خلصت دراسة حتى الاجازات كان بيعذب نفسه ويرفض يرجع لعيلته كان عاوز لما يرجع يكون بشكل نهائي
حلا تفوقت بدراستها والنهاردة يوم. تخرجها وتكريمها لانها من اوائل دفعتها
يوم التخرج كان جدها رغم مرضه وكبر سنه صمم يكون موجود ومعاه حبيبة الي بتدرس بكلية هندسة وفاضلها سنة على التخرج ونورا الي بتشتغل دلوقتي بفندق تحت التدريب لانها لسة بتدرس سياحة و فنادق
وهدى مرات منصور الي بتعتبر حلا زي بنتها
وندهو على اسم حلا منير وطلعت عشان تستلم شهادتها وهي ترتدي روب التخرج واهلها والكل بيصقفلها لانها محط اعحاب واحترام الجميع اتفاجئت بدخول عدي سلم على العيلة ووقف معاهم يحييها
معاه بوكيه ورد وبابتسامته وكاريزمته نزلت وراحت لعيلتها حضنتهم وبصتله وسلمت عليه
قالها وهو بيهديها الورد: مبروك ياحلا
: الله يبارك فيك وحمد الله على سلامتك
احلويتي
ابتسمت بخجل: وانت اتغيرت برضه
ياترى للاحسن
: طبعا طلعلك عضلات اكتر من زمان😁😄
قاطعهم خالد ونونا
نونا: مبروك ياحلا
حلا: الله يبارك فيكي
خالد وهو يناولها دعوة زفاف: هانستناكي بفرحنا الخميس الجاي
حلا: مبروك
نونا وهي تنظر لعدي باعجاب : وانت كمان ياحضرة الظابط معزوم
عدي بابتسامة باردة: لو حلا هاتروح هاكون. معاها
بقلم مرفت السيد
خالد: هتكملي شغل معانا طبعاً
حلا: للاسف هشوف التكليف هايكون فين الاول
نونا: اوك ياللا باي
بعد اتصرافهما حبيبة قالت: اعوذ بالله الاتنين اتنح من بعض
نورا: ماجمع الا ماوفق
حلا: خانته 3 مرات ومكمل معاها بسبب ضغط عيلته
الجد: طيب ساعدني ياعدي انا عاملكم عزومة بمناسبة نجاحكم كلكم
حبيبة: اه ياجدو ياشقي بتوفر 3 *1
ضحك الجد: بس يابنت انتي فاكراني عاملكم اكلة سمك ولا ايه
عدي: بس دة واجب عليا
هدى: لا انت مش فاهم ياعدي جدك هايدبح عجل بمناسبة نجاح وتفوق احفاده كلهم
حلا: لأ كدة الكلام كبير ياللا بينا عالبيت
عادو لمنزلهم ليجدو محمد ومنصور وخين وحسين ايضا بانتظارهم بالطبل البلدي وموزعين شربات على الجميع وبانتظار حضورهم ليذبحو العجل ويوزعوه
وكانت مفاجأة عودة عدي
فادية وهي تحتضن حلا: ربنا يحفظك من العين يادكتورة
بكت حلا فتضايق عدي وقالها: ليه بس مالك حد زعلك
حلا: لأ بالعكس ربنا يخليكم ليا بس كان نفسي بابا يكون. هنا دة حلم حياته
الجد: هو حاسس بيكي وفرحان بكرة هنزوره باذن الله
احتضنها اعمامها بكل حب وفخر وقامو بالذبح وتوزيع اللحم على الجميع
وبعدما انتهو جلسو جميعهم مع الجد
حسن قال: اظن كدة انت خلصت انتداب ياعدي ورجعت خلاص صح
عدي: اه خلصت الحمد لله
حسين: طيب احنا عاوزين نستغل وجودكم. كلكم ونحدد فرح نورا وحسن
منصور: مفيش مشكلة
عدي: انت خلصت شقتك ياحسن
حسن: اه طبعاً على ذوق نورا كمان واخترنا العفش ومفيش حاجة ناقصة
عدي: ماشي بعد شهر كويس؟
منصور: حلو كدة تنزلو تحجزو قاعة وتحددو التاريخ ياولاد
حسن: على بركة الله ياعمي
الجد: وانا الي هكتب الكتاب باذن الله
حلا: دي احلى حاجة ياجدو بالموضوع
قامت فادية وهدى بالزغاريد
وحلا وحبيبة ونور قبلو نورا وباركولها
حبيبة: بعد اذنكم بقى ملناش بقعدات الرجالة الحلوين الكبار دول احنا هنطلع نحتفل فوق في شقتنا حفلة بنات وبس
منصور: لسانك عاوز قصه
قبلته حبيبة: حبك انا يامنص ياعسل انت
ضحك. الجميع على شقاوتها
بعدانصراف الجميع عدا العائلة سألهم عدي: اخبار مجدي إيه
محمد: اسكت ياعدي دة خلى عبير تتنازله عن كل ماتملك عشان يكمل معاها ويامنلها ومعاهم بنوتة اسمها اسما وحامل
منصور: مجدي اتغير وبقى حاجة تانيه وعنده صيدليات ربنا يزيده طلع امه تحج على حسابه اما عمك رفض وقال تحرم عليافلوس مراته
الجد: بس هو بيشغل فلوسها مش سارقها
عدي: والله طالما كويسين وبالرضا بينهم دي حياتهم وهما احرار
فادية: كانو جايين بس الحمل تاعبها اوي
عدي: طيب بما انكم مجتمعين انا عاوزكم بموضوع مهم
الجد: خير
عدي: انا………
🙄😳😳😳🤔🤔🤔
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انثى من نار)