رواية انت مرادي الفصل الرابع 4 بقلم يارا ابراهيم
رواية انت مرادي الجزء الرابع
رواية انت مرادي البارت الرابع
رواية انت مرادي الحلقة الرابعة
في فيلا الالفي وصلت يارا وهنا ووراهم عربيات الحراسه دخلوا ولقوا خالد ونجلاء في استقبالهم فقال خالد…
خالد:/ ياه يا يويو كبرتي اوي يا حبيبه عمك وطالعه حلوه زي اهلك الله يرحمهم.
يارا:/ ربنا يرحمهم وبعدين ما انا طالع لك انت كمان يا خّلود ولا انت عندك مانع.
خالد بضحك:/ يا ستي هو انا اطول.
يارا وهي بتحضن عمها جامد وبتعيط وبتقول…
يارا:/ وحشتني اوي يا عمي والله.
خالد وهو بيدمع هو كمان…
خالد:/ وانت اكثر يا قلب عمك والله.
نجلاء وهي بتحاول تضحكهم…
نجلاء:/ بقى كده يا يارا يعني تسلمي على عمك وانا لا.
يارا:/ هو انا طول يا نوجا يا قمر انتِ وانتِ كمان وحشتيني اوي والله.
نجلاء وهي بتحضن يارا جامد…
نجلاء:/ وانت كمان يا يارا وحشتيني اوي والله كلنا.
هنا:/ ايه ده هو انا ما حدش هيسلم عليا ولا ايه ولا يارا بنت البطه البيضا وانا بنت البطه السودا.
نجلاء وخالد بضحك لا هو احنا نقدر بردو وحضنوها هم الاتنين وقالوا في نفس واحد.
الاتنين:/ وحشتيني اوي يا هنون.
هنا:/ وانتم كمان والله العظيم وحشتوني اوي.
يارا:/ طب يلا ندخل بقى علشان البيت وحشني اوي.
ودخلوا كلهم البيت فقال خالد لي يارا…..
خالد:/ انا عايزك تحكي لي كل اللي حصل معاكي طول فتره إقامتك في لندن.
يارا:/ حاضر…حاضر اسمع يا سيدي.
وبالفعل بدات يارا تحكي له كل حاجه من يوم ما راحت هناك لحد ما ايجت مصر وقالت له انها دخلت كليه الالسن وتخرجت منها وانها طول فتره إقامتها في لندن كانت ماسكه كل الشركات بتاعتهم اللي هناك فقال خالد….
خالد:/ اه فعلا انا سمعت ان الشركات فعلا اتشهرت جدا وانها بقت من اضخم الشركات الموجوده في العالم.
يارا:/الحمدلله بفضل الله ثم أنتم.
نجلاء:/يلا.. الغدا جاهز.
يارا:/ هنطلع نغير الاول وبعدين كده ننزل نتغدى.
وطلعت يارا وهنا فقال خالد لي نجلاء…
خالد:/ رني على مراد شوفي لو خلص الاجتماع بتاعه خليه يجي علشان يسلم على بنت عمه.
نجلاء:/حاضر.
****************
وعند مراد في الشركه…
عمر:/خلاص يامراد هي عملت ايه لده كله يا عم هي محترمه شويه ومش بتحب تسلم على رجاله.
مراد:/ماشي مش بتحب تسلم على رجاله بس علي الاقل تتكلم بإحترام ولا ده حرام.
عمر:/يا بني أنت مكبر الموضوع خلاص المهم الاجتماع وخلاص والحمدلله ان الاجتماع تم.
كان مراد لسه هيرد رنت نجلاء عليه….
مراد:/الوا يا ماما.
نجلاء:/الوا يا مراد خلصت شغلك ولا لسه.
مراد:/خلصت يا ماما وجاي اهه.
نجلاء:/ماشي يا حبيبي بس مش تتأخر علشان تتغدي ومش تنسي تجيب الواد عمر معاك اصله واحشني.
عمر:/ حبيبتي يا نوجا انا راشق اصلا.
مراد:/ ايه يا ماما هو احنا كل ما نيجي نعمل حاجه هنجيب عمر معانا.
عمر:/مالك يسطا مش تتدخل بيني وبين نوجا لان الصراحه اكلها لا يعلى عليه.
نجلاء:/ يعني انت جاي عشان الاكل مش علشاني اه يا واطي بس بحبك بردو. 😂
عمر:/ماشي سلام يا نوجا علشان ابنك مش ياكلنا.
وقفل مراد مع أمه وقال…
مراد:/يلا عشان مش نتأخر.
عمر:/يلا يا خويا.
وهما طالعين قابلتهم نهى فقالت….
نهى:/ايه ده هو حضرتك مروح.
مراد:/بضيق… اه يا أستاذ نهى عايزة حاجة.
نهى:/بدلع وهي مش مركزه… عايزة اتجوزك.
مراد:/نعم.! بتقولي حاجه.
نهى:/ها… لا اتفضل أنا آسفه.
عمر:/بضحك.. ما تتجوزها يا مراد. 😂
مراد:/ ريح يلا هي مش ناقصه رخامتك خالص.. وربنا هي تستاهل اللي حصل لها النهارده.
عمر:/ اه والله هههههه اتعلم على حته تعليمه ولسه ما حرمتش بردو.
مراد:/ولا هتتعلم اصلا.. ربنا يصبرني.
وبعد مده صغيره وصلت عربيه مراد ووراهم الحراسه ودخلوا فقال خالد…
خالد:/عملت ايه يا مراد في الاجتماع.
عمر:/بضحك… هههههه حصل بلاوي انما ايه 😂.
خالد:/ايه اللي حصل احكيلي يا خويا.
وبدأ عمر يحكي لخالد وفضل خالد يضحك هو ونجلاء فقال مراد…
مراد:/ ما خلاص انتوا استحليتوها ولا ايه.
وبعدين بص لي عمر وقال….
مراد:/وانت ماشي هوريك يا عمر.
عمر:/ يا اخي روح انت اتعلم عليك اصلا ههههه 😂
مراد ولسه هيتكلم لقي يارا وهنا نازلين هم لابسين حجابهم فقالت يارا نجلاء وهي مش مركزه من اللي قاعد……
يارا:/ تصدقي يا نوجا وحشني اكلك من زمان قوي والله.
هنا:/ اه والله يا بنتي والملوخيه بتاعتها تحفه.
وقعدوا يضحكوا تحت صدمه مراد وعمر اللي مش فاهمين ايه اللي بيحصل ودول اللي جابهم هنا فقال خالد لمراد…
خالد:/مراد دي يارا بنت عمك ودي صحبتها هنا.
خالد وهو بيوجه كلام لي يارا وهنا اللي واقفين مصدومين…
خالد:/يارا دي مراد ابني وده عمر صاحبه من وهما صغيرين.
فاقت يارا لنفسها و فهمت ايه اللي بيحصل فقالت…..
يارا:/اهلا وسهلا بحضرتك يا أستاذ مراد وبعدين قالت لعمر أهلا وسهلا بحضرتك يا أستاذ عمر.
مراد:/اهلا وسهلا بيكي.
قال خالد لي يارا وهنا….
خالد:/يلا يا بنات علشان ناكل عشان ترتاحوا من السفر.
قالت يارا لخالد وهي بتلف راسها بتدور علي حد…
يارا:/أمال فين ياسمين يا عمو.
كان لسه خالد هيرود حد بيجري ويقول انا اهو يا يويو فقالت يارا بفرح..
يارا:/ياسمين.. تعالي ياقلبي كنت بسأل عليكي عامله ايه وحشتيني اوي.
ياسمين:/بعياط… بقي كده يا يارا ما تنزليش نشوفك طول المده دي كلها يعني احنا مش وحشناكي وانا ما وحشتني.
يارا:/ لا طبعا ازاي تقولي كده وحشتيني اوي والله وكنت بسأل عمو عليكي دايما.
ياسمين:/ماشي ياقلبي بس خلاص أنتِ هتقعدي معانا مافيش سفر تاني.
يارا:/مش هينفع والله ياقلبي بس اوعدك هقعد معاكي كتير لحد ما تزهقي مني.
خالد وهو بيقول بضحك…
خالد:/ تعالي كلي دلوقتي وبعدين نتكلم في الموضوع ده عشان المفاجيع دول خلصوا الاكل.
وبالفعل قعدوا كلهم كلوا وبعد ما خلصوا قال خالد…
خالد:/يلا يا بنات اطلعوا ارتاحوا علشان دلوقتي زمنكم تعبانين.
يارا:/ خلي حد من الخدم يودي الشنط بتاعتنا على الفيلا اللي جنبينا.
خالد:/ ليه….!! انتم هتقعدوا هنا معانا.
يارا:/ مش هينفع يا عمو انت عارف اننا محجبين ولازم نبقى في بيت لوحدنا يعني علشان ناخذ راحتنا.
مراد باستغراب قال……
مراد:/متخافيش مافيش ناموس هنا احنا في مكان راقي ولا انتِ مش واخده بالك.
يارا:/ استاذ مراد انا واحده وبتكلم عمها انت مال حضرتك ولا هي حشريه وخلاص وبعد اذنك لما اكون مش وجهت لك كلام ما تتكلمش.
مراد رفع حاجبه بغيظ وسكت وقالت يارا..
يارا:/معلش يا عمو كده هنكون مرتاحين اكثر ويا ريت تخلي ياسمين تيجي تقعد معانا.
خالد:/ ماشي يا حبيبتي بس لما تيجوا تاكلوا هناكل كلنا سوا وبالنسبه لياسمين فانا ما عنديش مانع.
ياسمين:/بفرحه…. اوبا بقى هنخربها😂
مراد:/ مش هتروحي في حته انتِ هتفضلي هنا.
ياسمين:/ يوه عشان خاطري يا ابيه مراد سيبني اروح.
يارا:/ عمي حضرتك موافق ياسمين تروح معانا.
خالد:/ايوه يا يويو عادي.
يارا:/يلا يا ياسمين.
ياسمين ولسه هتقوم مراد مسك ايديها وقال…..
مراد:/بس انا قلت لا هتكسري كلامي.
خالد:/بزعيق…. مراد انا ابوها وانا اللي اقول تروج فين مش أنت كفايه ان انت ماشي بدماغ ومش بتسمع لحد.
يارا بإبتسامه انتصار:/يلا يا ياسمين دلوقتي تقدري تيجي.
ياسمين وهي بتبص لمراد….
ياسمين:/أنا آسفه يا يويو بس بما ان ابيه مراد مش راضي فمش هينفع اروح.
يارا:/تمام ياروحي مافيش مشكله.
مراد لما شاف اخته زعلانه حضنها وقال…….
مراد:/خلاص يا ياسو روحي واتبسطي.
ياسمين:/بفرحه…. شكرا اوي يا أبيه.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت مرادي)