روايات

رواية انت قدري الفصل السادس عشر 16 بقلم هديل المعداوي

رواية انت قدري الفصل السادس عشر 16 بقلم هديل المعداوي

رواية انت قدري الجزء السادس عشر

رواية انت قدري البارت السادس عشر

رواية انت قدري الحلقة السادسة عشر

كريستينا بزعيق و هيستريه لو هموت مش هموت لوحدي و رفعت سلاحها ثم انطلقت 3 رصاصات احدهم باتجاه يقين الذي اندفع الظابط اتجاهها و بكل قوته و سرعته دفعها لتنصدم الرصاصه بكتفه و كانت سوف تطلق كريستينا الضربه الثانيه لولا برصاصه تليها الاخر تخترق قدم و يد كريستينا لتقع غارقه في دمائها

عمر دخل بجنون علي صوت الرصاص يقيننننننننن كانت يقين واقعه علي الارض و من شدت الواقعه الجرح اتفتح و بدا ينزف من جديد عمر بكل خوف و وجع العالم جري عليها و اخدها المستشفي و اتقبض علي كريستينا

في المستشفي

عمر دخل يقين الارضيه بسرعه و الدكتور قدر يوقف النزيف و يطهر الجرح و دخل عمر ليقين

 

 

 

 

 

 

عمر حمدالله على سلامتك ي حبيبتي

يقين بتعب الله يسلمك ي حبيبي

عمر يلا بقي قومي بالسلامه عشان نتجوز

يقين بدموع مش انت رميت الدبله في وشي

دخلت ملک و بسرعه قالت يلا هتلبسوا الشبكه هنا و الكل العيله جت

يقين بعدم تصديق بجد

عمر انتي حب عمري و مش هسيبك و انتي اتخدعتي

يقين بحب انا بحبكم اويييي

ملک طب يلا يلا بقي عشان نلبس الشبكه

يقين يلا و جت تقوم مقدرتش جت قدر و ملک ساعدوها تقوم و لبسوا الشبكه و امتلات المشفي بالزغاريط

آتي الدكتور الف مبروك

عمر الله يبارك فيك ي دكتور

الدكتور انا هكتب للانسه علي خروج بس ياريت محدش يزغرط عشان المرضي

عمر حاضر ي دكتور

 

 

 

 

 

 

كريستينا فضلوا يحققوا معاها كتير مردتش تعترف علي اللي مشغلنها و اتحكم عليها بالاعدام و قبل تنفيذ الحكم انتحرت و يقين اتحكم عليها ب10سنين مع ايقاف التنفيذ نظرا لمساعدتهم في القبض علي كريستينا و حالتها الصحيه

و تفوت الايام و الشهور و السنين

قدر خلفت تؤام سميتهم ليلي و حسام

كريم قدر يصالح قدر و رجعوا زي ما كانوا و احسن بوجود اولادهم

ملک اتخرجت من كليه الطب

يوسف فصل يشتغل و يطور من نفسه لحد ما ملک تخلص الكليه عشان الجواز

يقين و عمر حبهم كل يوم بيكبر اكتر و يقين طلبه فرحهم يبقي مع ملک علي الاقل تكون صلحت علاقتها مع العيله

في فرح يوسف و ملک و يقين و عمر

كان الفرح اكبر ما يكون عزموا في ناس كتيره جدا جدا و كان العرسان اجمل ما يكون

فستان ملک و يقين كان لونه ابيض و اول ما دخلوا الحفله اشتغلت اغنيه طلي بالبيض

بعدها اشتغلت موسيقي و كريم طلع اخد يوسف و عمر يرقص معاهم

 

 

 

 

 

كريم : راح شد عمر و يوسف وقال ابطال الجمهورية عدو حدود العالمية

عاملين فكرة جهمنية هنغنلكم تحت المية.

يوسف هربانين من العباسية مريحين بعد العملية

القطة بتاعتي المشمشية قاعدي جمبي في العربي

عمر اندمج معاهم وقالهاتلها كبدة وواحد سجق حتي البيبس مأخدتش بوق

يلايازوكش انا هنا من الصبح

يلا ياشحتة انزل بالبوكس.

كريم :مسك ايد عمر و يوسف وبيرقصوا فين الفانك وفين الدوق

فين الفانك وفين الدوق

العربية عطلانة بنزق

العربية عطلانة بنزق

يوسف بص لملک وقال بصيت وسط المعمعة شوفت سمكة

ومدلعة قلبي بينهار ياجماعة

ياطبيب هات السماعه.

عمر و كريم :ياطبيب ياطبيب.

عمر :انا قلبي كاوفير داخلين خارجين ليلاتي

اطلعي باصنصير وطنطت تبق حماتي

في الفرح وجبات كنتاكي انا هصرف اخلص في شيكاتي

والفرح هيمشي كلاتي مش هعزم بس غير.

 

 

 

 

 

 

 

 

عمر و يوسف و كريم :حضنوا بعض وقالوا اخواتي اخواتي اخواتي.

قدر لملک و يقين يلا ي بنات تعالوا يلااا

قدر بتغنى بصوت فى غايه الجمال مكتوبة ليك إني انا اللي تعيشلها ،مكتوبة علي إسمك حياتي كلها

يقين بصت لعمر بحب ،أول ما قلت بحب كانت ليا انا ،مين تستاهلها غيري أو تتقالها؟ ،

ملک و هي مسكه ايد يوسف بكل الحب اللي في العلم مكتوبة ليك واهي كل حاجة بوقتها ،تكمل حياتك بيا لما دخلتها ،

قدر و هي بتلف حوالين كريم وقت أما شافك قلبي شافت عيني فيك ،صورة حبيبي اللي في خيالي رسمتها

قدر و ملک و يقين مع بعض ،قول بقي يا حبيبي ،حبيبي ،لمين انا لو مش ليك؟ ،قول بقي يا حبيبي ،حبيبي ،هحب في مين غير فيك؟

قدر ،طب دا انا ايامي ،أحلامي ،وحياتي واقفة عليك ،نور عيني

قدر و ملک و يقين هقول حبيبي ،حبيبي ،لمين انا لو مش ليك؟ ،قول بقي يا حبيبي ،حبيبي ،هحب في مين غير فيك؟ ،

 

 

 

 

 

 

 

ملک طب دا انا ايامي ،أحلامي ،وحياتي واقفة عليك ،موعودة بيك تبقي انت بختي وقسمتي ،موعودة بيك من قبل ما اتقابل معاك ،مشاعري حبي حياتي شوقي ولهفتي ،متصدقين مني لإني مصدقاك

يقين ،موعودة بيك تبقي انت بختي وقسمتي ،موعودة بيك من قبل ما اتقابل معاك ،مشاعري حبي حياتي شوقي ولهفتي متصدقين مني لإني مصدقاك ،

قدر و ملک و يقين قول بقي يا حبيبي ،حبيبي ،لمين انا لو مش ليك؟ ،قول بقي يا حبيبي ،حبيبي ،هحب في مين غير فيك؟ ،

يقين حطت ايديها علي كتف عمر بحب و بصت في عيونه برومانسية طب دا انا ايامي ،أحلامي ،وحياتي واقفة عليك ،نور عيني

قدر و ملک و يقين بصوت عالي و جميل جدا حبيبي ،حبيبي ،لمين انا لو مش ليك؟ ،قول بقي يا حبيبي ،حبيبي ،هحب في مين غير فيك؟ ،طب دا انا ايامي ،أحلامي ،وحياتي واقفة عليك”

كل واحد شال حبيبته و فضل يلف بيها و الكل كان بيسقف و ام كريم كانت في غايه السعاده إن ربنا رزق عيالها باللي يحبوهم

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت قدري

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى