روايات

رواية انت قدري الفصل الثاني 2 بقلم شيماء ناصر

رواية انت قدري الفصل الثاني 2 بقلم شيماء ناصر

رواية انت قدري الجزء الثاني

رواية انت قدري البارت الثاني

رواية انت قدري الحلقة الثانية

خرجت من القسم وانا خايفه احكي لي ابويا اني اتسرقت هو المفروض يعرف برضو قررت احكي لي امي ورحت علي كافي وطلبت عصير ورنيت عليها
هناء: الو
=االو ياماما انا عاوزة احكيلك علي حاجه
هناء: قولي خير
سما: هو بابا فين؟
هناء: نايم لي في حاجه ولا ايه
سما: طيب انا هحكيلك بس متعرفهوش اي حاجه
هناء بقلق: اخلصي يابت هببتي اي
سما: انا اتسرقت ورحت ا الق القسم اعمل محضر
قولت الكلام ده و لقتها بتزعق وبتشتم وانا تلفوني وقع من ايدي من كتر الخضة
هناء: نهارك اسود قسم
مسكت تلفوني وقولت: عشان اتسرقت ياماما
هناء بزعيق : يابنت المجنونة حصل معاكي حاجه تقولي لي ابوكي مش تروحي تتصرفي لوحدك
وحياتك لهروح اصحية واقولة
سما: يالهووووي لا ياماما استني…
قفلت السكة في وشي يعني اي انا كده خلاص انتهيت
خالد: هاتلي العيال دي
يوسف: تمام يافندم…
خالد: الو
=عاوزاك تيجي انهارده بدري ياحبيبي
خالد: لي ياماما
سوسن: خالتك وبنتها هيكونوا هنا وحبين يشفوك
خالد: ماما انا مشغول ومش فاضي للكلام ده
سوسن: هتزعلني منك كده علي العموم ابق وريني مش هتيجي ازاي سلام..
احمد: واظن ان الامتحان هيكون سهل ومش محتاج غير تركيز وربنا معاكوا
=ان شاءلله يادكتور
لسه هيتكلم تلفونة رن
احمد: الو ياماما
هناء: اختك كانت في القسم
احمد: اي! انا جاي
انا عبيطة اني اتسحبت من لسانة وعرفت ماما زمانها قالت لي مصر كلها اخبي وشي ازاي دلوقتي… تلفوني رن وكان البية احمد
-الو
احمد: بت انتي كويسه
سما: اها لي
احمد: امك جيباني على ملا وشي وبتقولي انك رحتي القسم ارجعي على البيت يلا
سما:حاضر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سما: خلاص بق يابابا متزعلش مني مش هعمل حاجه تاني الا لما اقولك الاول…
احمد: وانتي تتسرقي علي اي بلا خيبة خلينا سكتين
سما: ولاااا انت بتتدخل لي خليك محضر خير
جاسر: ده انا هطين عشتك علشان تتصرف من دماغك
هناء: تحصل معاكي مصيبة تيجي تعرفينا انتي فاهمه
سما: خلاص ياجماعه بق وبعدين انا مطلبتش انهم يسرقوني يعنى
احمد: خلاص ياختي فداكي الشنطة اجبلك غيرها بس مكنتيش رحتي القسم لوحدك مش مستاهلة
سما: لا طبعاً مستاهلة انا خوفت لما شدو الشنطة من ايدي معرفتش اتصرف صح وانا محتاجه الشنطة دي عشان مهمه عندي وبس كده عن اذنكوا….. لقيتهم بصلولي وعنيهم عليا
سما: احم اي ياجماعه انا راحه اكل بس والله اي الرعب ده
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جه بليل رحت قعدت في اوضتي وسبتهم بره في الصالة سمعت اخويا بيتكلم في التلفون وعمال بيحب
احمد: خلاص ياروحي متزعليش انا هجبلك خاتم جديد بدل الي ضاع
=كبرت ياحبيبي وبقيت بتحب لا وكمان هتجبلها خاتم ده انت عمرك ما عبرتني بحاجه … فضلت شويه اتنصت علي المكالمة لحد ما قفل معاها وراح قعد بره وانا قفلت الباب وراحت فتحت الفيسبوك وبقيت بقلب فيه من غيظي
سما: انا غيرانة لي…
هوريك ياروح ماما انت والسنيورة بتاعتك…
وبقيت بقلب لحد ما ظهر قدامي بوست لي جروب بنات بتسال فيه اذا الشاب امان ولا لا
جتلي فكرة شيطانية لدرجة اني حسيت ابليس والعياذ بالله بيكرمني وبيديني جائزةنوبل….. انضميت للجروب ونزلت صورة اخويا وكتبت عليها
(بنات انا وحبيبي كتبنا الكتاب خلاص وبق قرة عيني ادعولنا يابنات) ونشرتها وبعدين رميت تلفوني علي السرير وحسيت بانتصار
لما نشوف بق هل هيطلع عليك نهار ولا لا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى