روايات

رواية انت قدري الفصل الثالث 3 بقلم شيماء ناصر

رواية انت قدري الفصل الثالث 3 بقلم شيماء ناصر

رواية انت قدري الجزء الثالث

رواية انت قدري البارت الثالث

رواية انت قدري الحلقة الثالثة

سوسن: منورة ياحبيبتي
حور: بنورك ياخالتي
سوسن: قوليلي بق انتي اي رايك في العريس
حور بخجل: طبعا موافقه ياخالتو انتي عارفه اني بحب خالد ومن زمان كمان
جنة: ربنا يكتبلك الي فية النصيب يابنتي
خالد: السلام عليكم
حور: وعليكم السلام ازيك
خالد ببرود: انا الحمدلله ياخالتي وانتي عاملة اي
جنة: كويسه ياحبيبي
خالد:اي محدش بيشوفك خالص
حور: انت الي مختفي عننا ومش بتسال
سوسن: اي رايك
خالد: رايي في اي
سوسن خبط كتف خالد براحة وهمست لية: الزهايمر هيشتغل عليا ولا ايي؟…. اي رايك في بنت خالتك
خالد بهمس: جميله ياماما بس هي زي اختي وانتي عارفه… يلا استاذن انا عشان جاي تعبان تصبحوا علي خير
جنة: وانت من اهل الخير ياحبيبي
سوسن: هو موافق ومعندوش اعتراض خلونا نتفق علي الحاجات المهمه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سارة بزعيق: بتتسلا بيا ياروح امك وبحبك وهاجي اتقدملك اخر الشهر
احمد اتعدل من نومة: في اي علي الصبح نهارك طلع
سارة: مبروك عليك كتب الكتاب عقبال الفرح مش تعزمني برضو
احمد: مش فاهم حاجه
سارة: ان شاءلله ما عنك ما فهمت ملكش دعوه بيا تاني واحلي بلوك يتعمل ليك
احمد باستغراب: استني يابت الو الوووو…
مين الي كتب كتابة
فتحت الباب علية فجاء وهو نط من مكانة
احمد بخضة:جرا اي انتي كمان في حاجه اسمها تخبطي
سما بحب: حاضر ياحبيبي انا قولت اطمن عليك ياحبيبي
احمد: مالك بتتكلمي كده لي؟
سما:بلاش ادلعك يلا ياحبيبي عشان تفطر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
=البت دي هبلة مكناش سرقنا شنطتها
-لي مفهاش فلوس او اي حاجه
=لا مفهاش حاجه مفيدة
محمد: سيبك من الكلام الفاضي ده و كلم مراد واتفق معاه علي معاد التسليم
=حاضر
محمد: عملت الي طلبتة منك
=اها بس هو طالب مبلغ كبير عشان يعمل الي احنا عوزينة
محمد: لما يعمل الصنف الاول ويعجبني
=متقلقش من حيث كده انا جبتلة كل حاجه عشان يعمل الطبخة
محمد: اهم حاجه الصنف يكون نضيف ويكيف فاهم
=حاضر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمد: يابت افهمي والله مفيش اي حاجه انتي فاهمه غلط
سارة بنرفزة: ما تبطل كدب بق انا شوفت صورتك وعرفت كل حاجه
احمد: صورتي انا… شوفتيها فين
سارة٠:علي الفيسبوك يافالح
احمد: طب اتلمي واتكلمي عدل بلاش تظلميني ابعتيلي البوست كده
سارة: تمام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كنت في المطبخ بعمل سندوتش شاورما… احط خس بق عشان الدايت ميروحش مني…
مامااا فين المكرونة
هناء: بت دي تالت مره في المطبخ ارحمي نفسك بق وارحميني
سما: حاضر بس قولي فين المكرونة
هناء: والله لو قدام عينك ما هتشوفيها برضو وسعي كده اجبهالك…
سمعت احمد بيزعق وبينده عليا انا فهمت بيزعق لي خدت السندوتش والمكرونة والسڨن وجريت بسرعه علي اوضتي وقفلت الباب
احمد: افتحي الباب ياهانم
سما: مش فاتحه هتمد ايدك عليا صح
احمد: امد ايدي عليكي لا ياحبيبتي مقدرش ده انا هقطعك واحطك في التلاجه بس… اي الي هببتية ده حطة صورتي علي النت وبتقولي اني كتبت الكتاب ياهبلة
سما: وانت محموق لي كده هي السنيورتة شافتها
احمد: اخرجي احسلك
سما: مش خارجه واعمل الي تعملة
احمد: تمام خليكي محبوسة جوه ووريني هتخرجي ازاي لما تجوعي…
سما: لا مش هجوع علشان انا عملت حسابي
هناء: مش عيب عليك عامل زي الشملول واطول مني وبتجري وراء اختك
سما:ايوا ياحجه بق قولي كل الي عندك
هناء: اتوكسي انتي كمان ياختي يالي راحه تعملي محضر من ورانا
احمد بضحك: احسن 😂😂😂.. احم موكوسه هانم ابق امسحي البوست علشان مزعلكيش
سما: عنيا ياشملول

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى