روايات

رواية انت عيني الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء نعمان

رواية انت عيني الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء نعمان

رواية انت عيني الجزء الخامس عشر

رواية انت عيني البارت الخامس عشر

انت عيني
انت عيني

رواية انت عيني الحلقة الخامسة عشر

.فرح بعد عذاب
القى سيف بجسده على نور يحجزها عن الرصاصة ولكنه اخترقت جسده هو غادرت السيارة باقصى سرعة وتجمع الناس حولهم ونور تبكى بشدة وتحتضن سيف اسرع اليها حسام
نور انتى كويسة
نور من وسط دموعها :سيف ياحسام سيف هيروح منى
حسام:متخافيش يلا ياجماعة على العربية مش هنستنى اسعاف نقلوه لسيارة حسام ونور تحتضن راسه وتبكى وتتضرع الى الله ان يحميه
وصلوا الى المشفى انزلوه بسرعة ونور ممسكة بيده وهو متشبث بيدها بضعف تم نقله الى غرفة العمليات سريعا
بقت نور مع حسام تبكى بشدة لم تشعربمن حولها حضر الجميع الى المشفى وسيف مازال فى غرفة العمليات حتى خرج الطبيب
اسرعت اليه نور:سيف سيف فين
الطبيب:ياجماعة الاصابة كانت شديدة الحمد لله قدرنا نسطير عليها بس المشكلة انه محتاج نقل دم وفصيلته مش موجودة هنا دلوقتى
خالد:فصيلته ايه يادكتور
الطبيب: فصيلته
a+
وللاسف مش موجودة دلوقتى
نور بسرعة:انا نفس الفصيلة
الطبيب:كويس حضرتك بتعانى من اى امراض يعنى ضغط سكر
نور:لالا مفيش حاجة من دى ممكن تاخدنى بقى
الطبيب:اه طبعا اتفضلى
ذهبت نور وبداو باخذ اكياس الدم المطلوبة
الطبيب:انسة نور كفاية كده اكتر من كده هياثر عليكى
نور:يعنى ايه هو لسه محتاج دم
الطبيب باسف:بصراحة ايوه نزف دم كتير
نور بصرامة “:يبقى خلاص تاخد منى الدم اللى محتاجه
الطبيب:مينفعش هتتعبى جدا ودى مسئولية عليا
نور:مش مهم المهم هو وانا مستعدة اكتب اقرار على نفسى ابوس ايدك اعمل اى حاجة
الطبيب بحيرة شديدة:حاضر بس ربنا يستر عليكى انتى
اكتمل نقل الدم من نور لسيف الذى مازال فى غرفة العمليات اقتربت امينة من نور الباكية تضمها الى صدرها بحنان الام
امينة:نور انتى بتحبيه اوى كده
نظرت اليها وخجلت من الرد لكن كل شئ ظهر علنا للجميع نعم تحبه بل تعشقه
نور:والله ياماما معنديش اغلى منه
امينة :ادعيله يانور ادعيله ده بيحبك اوى
نور بكل ثقة وايمان بالله:ياااارب
خرج الطبيب مبتسما :الحمد لله عدى مرحلة الخطر
الجميع :الحمد لله
بعد قليل خرج سيف من غرفة العمليات وانتقل لغرفة العناية المركزة وقفت نور تنظر اليه وتبكى بشدة وتهمس :سيف ارجعلى ياحبيبى قوم ياسيف قوم
سيرين تبكى هى ايضا:نور ارتاحى شوية انتى تعبانة
نور:لا اطمن عليه اول وبعدين ارتاح
سيرين:حرام عليكى نفسك انتى نقلتيه دم كده غلط هتتعبى
بدات تشعر بدوار :لالا انا انا كويسة
سقطت فجاة مغشيا عليها وسط صراخ وبكاء الموجودين نقلوها لغرفة
فكرى:خير يادكتور بنتى مالها
الطبيب:الانسة نور دماغها ناشفة جدا اتبرعت بكمية دم كبيرة جدا للاستاذ سيف وده اثر عليها
عبد العزيز:وازاى تسيبها تعمل كده يادكتور
الطبيب مرتبكا:ياحاج دى اصرت وكانت بتعيط اوى غير انها كتبت اقرار على نفسها وكنا محتاجينه عشان سيف بس ان شاء الله هتاخد المحاليل وهتبقى كويسة
مر يومين وبدا سيف يستيقظ من نومه العميق كانت امه معه ترافقه باستمرار سمعته يتحدث :نور نور
امينة:حبيبى حمد لله على السلامة كده ياسيف توجع قلب امك عليك
سيف بوهن:ماما نور نور فين
دخل خالد راى سيف مستيقظا:حمد لله على السلامة ياسيف باشا قلقتنا عليك ياراجل
سيف:خالد نور نور فين
نظر خالد لامينة :نور بخير كويسة
سيف:لالا نور فين جرالها حاجة ردى عليا ياماما نور فين
امينة :ياحبيبى والله كويسة متخافش
سيف:لا انا هقوم ادور عليها
اسرع اليه خالد:ايه ياابنى انت اتجننت نور كويسة والله بس يعنى
سيف:يعنى ايه انطق ياخالد حصلها حاجة اتعورت
خالد:لاابدا بس انت احتجت نقل دم وهى اتبرعت بيه بس الكمية كانت كبيرة اوى تعبت وهى الاوضة اللى جنبك
حاول سيف ان يقوم من مكانه امسكه خالد:سيف بطل جنان اهدى بقى
سيف:اهدى ازاى ازاى تسيبوها تعمل كده
امينة :والله ياابنى منعرفش غير لما اغمى عليه الدكتور قال انها كتبت اقرار على نفسها عشان تتبرع بكمية الدم كلها بس الحمد لله دلوقتى احسن
سيف:طيب اشوفها عشان خاطرى ياامى عشان خاطرى
دخلت سيرين غرفة نور مبتسمة:نور سيف فاق
نور:ايه بجد بجد ياسيرين
سيرين:اه والله وكان عايز يجيلك بس مينفعش هيتعب
قامت نور من مكانها:انا اللى هروحله
سيرين:انتى تعبانة استنى شوية
نور:لا هروحله ان بقيت كويسة
كان سيف عصبى جدا يريد ان يذهب لنور والطبيب يرفض بشدة
سيف:قولتلك بعفيك من اى مسئولية عليكى بس هشوفها وارجع
الطبيب”:استاذ سيف مش هينفع لازم تسمع الكلام انت جرحك خطير مش عايزين استهتار
سيف:قلت هخرج يعنى هخرج ان……
قاطعه دقات الباب دخلت نور مستندة على سيرين ماانا راها سيف حاول القيام منعه خالد جرت عليه نوربعيون دامعة:
سيف انت كويس
سيف:دلوقتى بقيت كويس
خالد:احم احم اعتقد المفروض نتطلع بره
سيف:عمرك ذكى يادودو
خالد:ماشاء الله دلوقتى دودو من شوية كان هيرمينى من الشباك
ضحك الجميع وغادورا غرفة سيف وتركوه مع نور
سيف:نور حبيبتى انتى كويسة انتى ازاى تعملى كده ازاى تتبرعيلى بالدم ده كله ينفع تتعبى كده
نور:فداك يا سيف مش كفاية كان المفروض اكون مكانك دلوقتى
سيف:لالا يانور حرام عليكى بعد الشر عليكى حبيبتى ده انا كنت اموت
مر حوالى اسبوع وبدات حالة سيف تتحسن ونور لاتتركه الا فى مواعيد النوم
دق باب الغرفة فتحت نور وجدت حسام
نور:حسام اهلا وسهلا اتفضل
اعطاها باقة من الورود:حمد لله على سلامة سيف
نور:الله يسلمك اتفضل
سيف:انت جاى هنا ليه ايه مش عرفت ان نور بتحبنى انا جاى ليه
نور:سيف ايه حسام ملوش ذنب بصراحة دى لعبة عملتها وحسام ساعدنى فيها
سيف:يعنى ايه بتضحكوا عليا بقى كده
حسام:انا مليش ذنب والله نور كانت عايزة منى كده ماتتكلمى يانور
ضحكت نور:خلاص خلاص ياحسام هقوله كل حاجة
حسام:ماشى استئذن انا وابقى كلمينى هستنى منك تيلفون الف سلامة يا باشمهندس
ماان خرج حسام حتى صاح سيف:ايه البجاحة دى كلمينى وهستنى تيلفون وحضرتك بتضحكى اوى
نور:هههههه سيف مالك غيران ولا ايه
سيف:اه طبعا ومغيرش ليه مش حقى
نور:طبعا حقك بس اصلك مش فاهم حسام قالك الكلمتين دول بناءا على تعليماتى عشان افش غلى منك ومن عمايلك
سيف:بقى كده اروح انده انا لماهى حبيبتى واتجوزها واحرق دمك
نور:حسسسسام تعالى حبيبى
جذبها من يدها :مين اللى حبيبك اقوم اقتله دلوقتى يعنى ولا ايه
نور:هههههه تقتل ابونسب برضه
سيف:مش فاهم
نور:اصل بصراحة عايز يتجوز سيرين بس الحادثة دى اجلت انه يجى ويتقدم رسمى
سيف:بقى كده طيب انا مش موافق ايه رايك بقى
نور :سيف حبيبى اخص عليك ده حسام ده طيب وابن حلال وسيرين موافقة كمان يبقى ليه بقى
سيف:انا هوافق بس على شرط
نور:شرط ايه
شاور على خده:بوسة لبابى
نور:ههههه ده بعينك يابابى وبرضه هيتجوزوا
حضر ظابط الشرطة لاخذ اقوال سيف الذى لم يتهم احد بمحاولة قتله
اندهشت نوروماانا خرج الظابط:سيف ليه مقولتش ان ماهى ممكن تكون هى اللى عملت كده
سيف:انا مش ضعيف عشان الحكومة تاخد حقى وحقك من واحدة زى دى
نور:يعنى ايه هتعمل ايه
سيف: بكره هتعرفى ياحبيبتى
حريق هائل اصاب شركات سليم قضى على الاخضر واليابس
دخلت السكرتيرة على ماهى فى مكتبها
ماهى هانم الحقى حريقة حريقة
ماهى :ايه فين
السكرتيرة:الفرع الرئيسى كله ولع والمطافى مش عارفة تعمل حاجة
اسرعت ماهى الى المقر الرئيسى وجدت النيران تشتعل من النوافذ
كانت كالمشلولة لم تسنطيع فعل اى شئ وهى ترى النار تلتهم كل شئ حضر والدها :ماهى مين اللى عمل كده
ماهى:معرفش معرفش اكيد هو مفيش غيره سيف اكيد هو
اتاها صوت من خلفها:بالظبط كده
التفت وجدت سيف خلفها نظرت اليه بكره شديد
ماهى:انت انت تعمل كده ليه
سيف:عشان مش انا اللى عيلة زيك تحاول بس تاذينى او تاذى حد منى فهمانى اما تحاولى تقتلى نور تفتكرى كان ممكن اسكتلك احمدى ربنا انى مبعتش حد يخلص عليكى ولا يحرق وشك الجميل ده بمية نار
ماهى برعب:ايه انت بتقول ايه انت اتجننت
امسكها من ذراعها:اتلمى ياماهى احسنلك بدل مااحدفك جوه النار دى وساعتها ابقى ريحت العالم منك بس بصراحة مليش مزاج اوسخ ايدى بواحدة زيك
ماهى هتندم ياسيف هتندم
سيف:مش انااللى اتهدد سمعتينى وابقى تعالى فرحى انا ونور حبيبتى
روح قلبى اكيد هتبقى قمر مفيش منها بصراحة الضافر منها بعشرة من نوعية واحدة زيك باااى ياقطة سلام
عادت العلاقات مرة اخرى بين الاسرتين واستقروا على موعد الزفاف فى خلال شهر
سيف كان يريد ان يقام حفل الزفاف فى اكبر فندق فى مصر ولكن نور اردات ان يتم فى حديقة الفيلا بعد تجهيزها بشكل جميل مبهر
واختارت فستان الزفاف جميل وبسيط وبقدر بساطته كانت رقته
وجاء موعد الزفاف الانوار تضيئ الحديقة التى تم تزينها بشكل مبهر وجذاب بتصميم نور كمهندسة ديكور
ارتدت فستان زفافها الذى زادها جمالا جاذبية وسيف ببذلته السوداء الجميلة التى زادته وسامة
انتهت نور من بين ايدى مصففى الشعر والمكياج كانت جميلة رقيقة بحجابها وبرفقتها فريدة وملك وسيرين لايتركوها
حان الميعاد وجاء سيف برفقة خالد وفارس
راها تنزل درجات السلم وعيناه تنتظرها نزلت امامه كانها ملاك
امسك بيدها وانطلقوا وسط سيارات الاصدقاء حتى وصلوا الى القصر واصوات السيارات تتعالى قام الجميع استعدادا للقاء العروسين
ماان وصلوا حتى ارتفعت اصوات الزفة بصوت يهز القلوب
يمسك بيدها لايريد البعد عنها التى كانت متمسكة بيده كانهاامانها وحمايتها
بدا الحفل برقصة هادئة للعروسين الذين لم يشعروا بالعالم حولهم فرحة يشعرون بها وهما الان اصبحوا زوجين وللابد
التف حولهم الاصدقاء يتقاسمون معهم الفرحة يشعرون بالسعادة من اجلهم ماعدا جومانا التى تمتلى بالحقد والغل تجاه نور التى احست انها ستكون ملكة المنزل بعد زواجها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت عيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى