روايات

رواية انت دائما الفصل السادس 6 بقلم أصالة محمود

رواية انت دائما الفصل السادس 6 بقلم أصالة محمود

رواية انت دائما الجزء السادس

رواية انت دائما البارت السادس

انت دائما
انت دائما

رواية انت دائما الحلقة السادسة

ازاى مخدتش بالي من جسم البنت ال ف الصورة ازاى مخدتش بالي ان العلامات ال على ضهر رهف مش موجوده رهف ضهرها كله جروح حتي تاتو الطائر الصغير ال على رقبتها مش موجود ف الصوره زقيت ايد رهف بسرعه ودخلت الاوضه ادور على الصور ودي كانت اغبي حركه اعملها معاها ف حياتي بعد الكلام ال قلته مكنش لازم اديها ضهرى بصيت ورايا بخوف بس ملقتهاش
****
جاسر ايده انتفضت بخوف ونفسه تقل رما الصور على الأرض وطلع يجرى لبرا لعله يلحقها بس حتي عربيه فهد مكانتش موجوده طلع موبيله من جيبه وفضل يرن على رهف وكل مره كان بيديه مغلق وفهد مش بيرد دخل جوا البيت بكل غضب ابتسم بشر للبنت ال قاعده وحاطه رجل على رجل قرب منها والخوف بدا يدب ف قلبها قبض علي رقبتها بأيديه
جاسر بشر: انتي تقربي مني انا بلشكل ده قدام مراتي
كانت بتحاول تشيل ايديه بس مش قادره
جاسر بشر: هتروحي لعادل تقليله ابنك الكبير هو ال هيرميك بنفسه ف السجن غورى يلا
ورماها على الأرض وطلعت تجرى بدا يكسر ف كل حاجه حوليه بدا يفتكر ملامح رهف التعبانه والمخذوله هيا كانت محتاجه حضنه عوضا عن الكلام الجارح ال قاله وانه طنش خوفه عليها لما اختفت طول اليوم ولما ظهرت ظهرت تعبانه بلشكل ده
***
رهف قاعده ف العربيه وسانده راسها على الشباك وهيا حاطه ايدها على بطنها بشويش فهد مستغرب وضعيتها وانها اول مره تحط ايدها على بطنها كده
فهد بقلق: انتي كويسه بطنك فيها حاجه
رهف بهدوء: لا انا كويسه متقلقش محتاجه انام بس
فهد : جاسر كان طالع ورانا واحنا ماشيين
رهف بتنهد : عارفه هو منهار دلوقت
سكت لحد ما وصلو رهف نزلت من العربيه وبصت على الفيلا بتاعت فهد وابتسمت
رهف: هعيش معاك ولا ايه
فهد بابتسامه: فيه مفاجئة جوا
دخلت رهف جوا بهدوء وهيا بتبص حوليها واول حد وقعت عينها عليه كانت اولفت
رهف بصدمه: نانا اولفت
وجريت عليها تحضنها واولفت حضنتها بحنيه وهيا بتمشي ايدها على ضهرها
اولفت: اسم الله عليكي يابنتي
رهف ببكاء: انا تعبانه اوي يا نانا جاسر بعيد عني
اولفت بزعل: يابنتي جاسر بيحبك والله اكيد كان مجبر يعمل كده
رهف بهدوء : تعالي معايا يا نانا نامي معايا
اولفت: تعالي يا حبيبتي
طلعت معاها الاوضه ورهف دخلت تاخد شاور اولفت رتبت الهدوم ف الدولاب وطلعت بجامه لرهف ال ندهت عليها عشان تديها الهدوم خرجت من الحمام بلبجامه وراحت على السرير وحطت راسها على حجر اولفت وهيا بتتنهد بنفس تقيل ومش متزن اولفت بتملس على شعرها: انتى عارفه ان جاسر اكتر حد بيحبك
رهف هزت راسها بمعنى ايوه
اولفت : تعرفى لما كنتى بتتعبي بسبب تعامل عمك معاكى كان بيخرب الدنيا ويكسر كل حاجه ف البيت ويدخل أوضة الخزين يفضل قاعد جنبك لحد ما تفوقى ومره منهم وهو داخل الاوضه من كتر العصبيه الاكره اتخلعت ف ايديه فا اتخانق معاها
رهف ضحكت وهيا بتبص لاولفت وقعدت
رهف بضحك: بجد
اولفت بابتسامه: ايوه والله قعد يكلم الاوكره يقولها حتي انتي عاوزه تمنعيني عنها رهف بتاعتي انا بس محدش هيجي عندها
رهف ابتسمت باحراج وهيا بتحط ايدها على بطنها اولفت بصت للحركه وبعدين بصت لوش رهف وسعت عينها بصدمه
اولفت بصدمه: انتي حامل
رهف حطت ايدها على بوقها
رهف بصوت واطي : ايه يا نانا براحه متعليش صوتك
اولفت بسرعه: فهد يعرف
رهف هزت راسها: لا يا نانا محدش يعرف غيرك
اولفت: ولا جاسر
رهف هزت راسها: ولا جاسر يا نانا لسه محدش عرف لما اخلص من عادل الاول
اولفت: لازم تتغزي شوية عشان تربربي كده عشان جاسر ميعرفش يقاومك
رهف بصدمه: ايه ال بتقوليه ده عيب كده
اولفت بحنيه: يلا يا حبيبتي تعالى نامي
رهف نامت ف حضن اولفت بعد محاوله طويله انها تنام
تاني يوم كانت قاعده ف الصالون قدام الشاشه وقدمها سندوتشات كتير واولفت قاعده تراقبها وهيا بتاكل لوحدها من غير ما حد يجبرها
بعد شهر عدى من محاولات جاسر انه يوصل لرهف ورهف ال وزنها زاد عن الاول وبطنها بقيت واضحه لكونها دخلت ف الشهر الرابع فهد رن عليها : رهف افتحي التلفزيون على قناة الاخبار بسرعه
رهف بقلق: فيه ايه
فهد : افتحي بس
اول ما قلبت لقيت صورة عمها
المذيعه: الابن الأكبر لعائله العامرى قام بتقديم مستندات وفيديوهات للعدالة لادانة والده ف قتل عمه الأكبر محمد العامري وتجارته لاشياء غير مشروعه وتم القبض عليه متلبسا ف إجراء عملية من عمليات توريد السلاح
رهف بصت لاولفت بصدمه
رهف بصدمه لفهد ال لسه على الخط: جاسر عمل كل ده
فهد بهدوء: جاسر بيجي كل يوم يسأل عليكي وانا بقله اني مقدرش افيده شكله بقى باهت من غيرك على عكسك انتي ال تخنتي ولو شافك مش هيقدر يسيطر على نفسه
رهف بعصبيه: ما تلم نفسك يالا
فهد بضحك: ليكي مفاجئه عندى بليل
رهف بحماس: ايه هتجبلي شوكولاته
فهد بخبث: حاجه اجمد
رهف : هنشوف
قفلت السكه وقلبت على الكرتون ال كانت بتتفرج عليه اليل جي ورهف كل ال عملته انها طلعت اخدت شاور ولبست بجامه حرير بينك ولمت شعرها كحكه وسابت بعض الخصل من قدام وحاطه طبق الفراوله قدامها
اولفت بملل: كمية الفراوله ال بتاكليها دي تفتح مصنع عصير
رهف بصدمه: ده مش عشاني عشان البيبي
فهد دخل الفيلا وهو حاطط ايديه ورا ضهره وورا جاسر ال داخل من غير اي صوت عشان ميلفتش نظر رهف
فهد بهدوء: هيا لسه صاحيه وبتاكل كمان
رهف وقفت على الكنبه : يكون ف علمك انا بصرف من فلوس جوزى
بصت لجاسر ال ورا فهد بصدمه وحطت ايدها على بطنها ال مش ظاهره من الحجامه الواسعه ونزلت من على الكنبه وحطت وشها ف الارض جاسر قرب منها ورفع وشها تجاه
جاسر بحنيه: كنت بدور عليكي كانى بدور على روحي
وقرب منها وباس شفايفها بهدوء

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت دائما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى