روايات

رواية انتي من اتمنا الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق خالد

رواية انتي من اتمنا الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق خالد

رواية انتي من اتمنا الجزء الحادي عشر

رواية انتي من اتمنا البارت الحادي عشر

رواية انتي من اتمنا الحلقة الحادية عشر

اسد… مالك يا اسد بتفكر كثير ليه مش هيا اللي سابتك وهربت

لا هي ما هربتش هو اللي خدها مني انا عارف هيا عمرها ما تسبني

لا علي فكره هي اللي سابتك لمه خدت منك فلوسك بس وهربت هو مش غلطان

لا غلطان كان عارف اني بحبها ليه يعمل كده

لا يا اسد هو ما بعرفش حاجه عليها انت كونت مخبيها علي الكل ما تقدرش تلوم حد

بسسسسسسس كفايه انا تعبت واذا كان هو ولا هي انا خلاص طلعتها من حياتي بس بقا
_

تدخل نعمه على اسد المكتب وتقول له بتوتر وخوف

اسد ابني ممكن اطلب منك طلب بس يا ريت ما تكسفنيش وحياه اغلى حاجه عندك يا شيخ وتميل على يده وتبوسها

اسد… يبعدها ويضمها الى صدره ايه اللي انت بتقوليه ده وايه اللي انت عملتيه ده انت عارفه انك انت مع مكانتك عندي غاليه قوي انت بس تامري وانا انفذ

نعمه بتوتر.. بس الاول تسمعني للاخر وما تحكمش على الكلام اللي هاقوله لك غير بعدين واذا كنت يا ابني مش هتساعدني يا ريت ما تقطعش عيشي من المكان ده

اسد بخوف.. ايه اللي انت بتقوليه يا داده قولي لي ايه في

نعمه.. بنتي في معها مشكله وعايزاك انت يا ابني اللي تحلها لها انا ما اعرفش حد غيرك

اسد.. قولي لي يا داده ايه هي مش بنتك وانا ان شاء الله هاحلها لك

نعمه.. وهي بتلعب في يدها بس هي يا ابني مش بنتي انا بنتي ماتت وهي بتولد ودي البنت اللي انت طردتها من البيت

اسد وهو يقوم بغضب ايه اللي انت بتقوليه ديت يا داده البنت دي نصابه وحراميه ازاي ما اعداها في البيت معك ومع ابنك دي ممكن تعمل لك حاجه انا عارف الاشكال دي كويس انا لازم الاشكال دي احبسها عشان تتعلم الادب وازاي تكلم اسيادها تدخل البيت ده من غير ما تقول لي هي البنت دي ما عندهاش كرامه مش انا رميتها بر البيت ازاي تدخل ثاني ويخرج من الغرفه

تجري اليه نعمه وتمسكه من يدها اسمعي يا ابن الكلام للاخر ويا ريت قبل ما تعمل اي حاجه افتكر لي يوم حلو في حياتك

واذا ما كنتش يا ابني هتساعدها انا مستعد اخذها وامشي من هنا

اسد.. انت بتقولي ايه يا داده انتي هتسيبينا عشان خاطر البنت دي

نعمه وهي تبكي وهي يا ابني ما لهاش حد يقف معها ورجعت لي وانا اعتبرتها بنتي مكان بنتي وفاء اللي ماتت

اسمعني يا ابني للنهايه وبعد كده احكم

اسدوهو يدخل مكتب غضب ويجلس على المكتب

نعمه وهي تجلس على الكرسي وتحكي له قصه من البدايه

اسد وهو يبرق عينيه وعينيه تحمر وعريقات

اسد.. مش معقول يا دادا اخ يعمل كده في اخته مش معقوله مرأته اصل تعمل كده وليه يقعد ساكت اكيد اخوها كان مخطط

كده مع امراته او هي عملت حاجه وامراه اخوها رمتها مش معقوله يعني

نعمه.. هو يا ابني العنوان ويا ريت تسال على اخوها عشان خاطري هي تعبانه قوي وما اقدرش تبعد عنه والله اعلم ابني ايه اللي بتفكر فيه انت اخر مره نقصتها من الموت وانا امبارح لقيتها

*********فلاش باك*********

ملك وهي تتسحب من جنب الطفل الصغير وتدخل الحمام وتمسك علبه البرشام وتجلس على البانيو وتبكي انا مش من حق اعيش بعد اللي حصل في ده كله ها عيش ليه ولمين وعشان ايه اخويا اللي كنت عايشه له وعيال اخويا اتاخذه مني وسمعتي وراحت يبقى ايه لازم لي في الحياه دي وترفع البرشام على بقها

فجاه تدخل نعمه عليها وتضربها بالقلم على وشها تقع على الارض

نعمه.. بغضب مجنونه يا ملك ايه اللي انت بتعمليه ده م عايزه تموتي عايزه تموتي كافره حرام عليك يا شيخه حرام عليك ده انا بقيت اقوم في نصف الليل عشان خاطر اشوفك واطمن عليك ده انا اعتبرتك بنت يا بنتي ليه بتعملي كده في ليه عايزه حاجه يا قلبي عليك انا عشت معك يومين حسيت كانك بنتي وفاء حرام عليك يا بنتي وايه ذنبي انا اتحرم منك وايه ذنب الطفل الصغير ده يتحرم منك وهي ذنب اخوك انت بتعملي كده عامله نفسك هتريح اخوك ده انت كده هتشيليه ذنب فوق الزنب اللي هو شايله

ملك.. تبكي انا مش قادره مش قادره ابص في عيني ومش قادره ابص في عينين اي حد بعد الكلام اللي يتقال علي انا حق لي الموت

******عوده من الفلاش باك*******

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي من اتمنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى