رواية انتي ملكي الفصل السابع 7 بقلم رحمة العقبي
رواية انتي ملكي البارت السابع
رواية انتي ملكي الجزء السابع
رواية انتي ملكي الحلقة السابعة
في المستشفى
الدكتور: للممرضه…. هاتي الجهاز بسرعه
الممرضه: ادتو جهاز الصدمات وبدا يعمله الصدمات عشان ينعش القلب بس مكنش في اي فيده وكان كله برا
الدكتور: طلع وكله جري عليه
نور: هاا اي اللي حصل اقصد هوا بقا كويس
الدكتور: للاسف احنا عملنا اللي علينا بس للأسف مفيش فيده البقاءلله
نور: بهستريا…. لالا انت ان انتي كدااب وزقته ودخلت وكله حاول يمنها بس هيا دخلت
نور: بصت عليه وهوا نايم ووجهه شاحب متل شحوب الاموات انحنت عليه وقبلت جبينه وهيا تبكي بحرقه فاكيف لها ان تراه هكذا وهوا من تعشقه هيا حقا تعشقه……………………..
تكلمت بصوت متقطع من البكاء… قوم عشاني عشان انت بتحبني وانا بموت فيك انا مش هقدر مش هقدر اعيش من غيرك ووقعت علي الارض.. وازاي وازاي هقدر وانت روحي وبعدين قامت وحضنت وشه بيديها… قوم عشان انا لسه مشبعتش منك انا هموت من غيرك انا مش عايزاك تسبني وبعدين ارتمت في حضنه وكانت تبكي بشدا.. قوم قوم بقا يانادر ياحبيبي عشان خاطري بالله تقوم بقاا…. دخل الدكتور
الدكتور: لو سمحتي يامدام اخرجي كدا مش هينفع
نور: مكنتش راضيه تسيبه…لالا مش همشي هوا هوا هيقوم دلوقتي
دخل
مؤمن: عشان يخدها وكان بيشدها من اديها وهيا كانت مسكه ايد نادر
مؤمن: نور ياحبيبتي مينفعش كدا حرام… ولاكن ثانيه ووقف مصدوم لما
نادر مسك ايد نور وسحبها عليه
نور: بدموع.. نادر انت كويس انت معايا
نادر: بصوت مبحوح وهامس……..ومش هسيبك عشان انتي ملكي وقرب من ونها وقال بنفس الصوت…. وانا بعشقك وبموت فيكي
الدكتور: كان مصدوم
مؤمن: انا كنت عارف انك مش بني ادم
الدكتور: بجد دي معجزه بس الحمدلله
علي سلامتك يانادر باشا
نادر: الله يسلمك
الدكتور: كدا حضرتك هتنقل علي الغرفه العاديه مع الاستاذ جاسر
نادر: بقلق… جاسر عامل ايه دلوقتي
الدكتور: الاستاذ جاسر بقا كويس وهتشوفو دلوقتي لما ننقل حضرتك بس نادر اتلم فجأه فادوه حقنه مهداه بعد شويه نقلو نادر في غرفة جاسر
ـــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي 🤎✨
عند وفاءوجاسر
وفاء: ببكاء انت بقيت كويس انا اسفه دا كله بسببي ماكنش لازم تعمل كدا
جاسر: بمقطعه هشششش… متتسفيش انتي معملتيش حاجه انا ممكن اموت عشانك
وفاء: حطت اديها علي بقه.. متقولش كده انا ممكن اموت من غيرك
وليد: بغييره مكتومه…. اجيب اتنين لامون ووحده شمسيه وراح مسك وفاء من درعها..تعالي هنا
.
جاسر: ضحك علي وليد….. علي فكره بكره انشاء الله مش هخليك تشوفها اصلا
وليد: مش لما تخدها اصلا
رحمه: بقولوكو اي اهدو كدا
جاسر: صح فين نادر
عمر: اهو المهم الحمدلله على سلامتك انت وهوا
سلام: حمدلله على سلامتك
جاسر: الله يسلمكو
بعد شويه فاق نادر
نور: بقلق.. نا نادر حبيبي
نادر: ابتسم بخفه
نور: ببكاء حبيبي انا اسفه اسفه اوووي
نادر: ياحبيبتي بتتسفي علي اي بس انتي ملكيش ذنب
نور: حضنت نادر انا بحبك اوى انا بجد مقدرش اعيش من غيرك انت روحي
نادر: وانا كمان مش بحبك بس لا انا بعشقك بعشقك بجنون
رحمه: غمزت وليد
وليد: احم احم
نادر: خد باله من اللي حوليه
وليد ورحمه الحمدلله على سلامتك
عمر وسلام حمدلله على سلامتك
وفاء: حمدلله على سلامتك يااستاذ نادر
مؤمن: حمدلله على سلامتك
نادر: الله يسلمكو
مايا: بعيط الحمدلله علي سلامتك يانادر
نادر: خدها في حضنه الله يسلمك يانن عيني
جاسر: بهزار… هاي ندور عامل ايه
نادر:بمزاح فل وانت عامل ايه
جاسر: بص لوفاء.. انا فل الفل
وليد: طب ياجماعه نمشي احنا بقا
جاسر: ضحك مع السلامه
وفاء: باي
وليد: مسكها من اديها ومشيو
رحمه: كانت هتموت من الضحك…. خلاص بقا ياوليد
وليد: بعصبيه… انا اختي بتحب قصاد عيني
وفاء: بهزار متكبرهاش بقا
وليد: بصلها بغيظ.ووصولو البيت
. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي 🤎✨
في المستشفى عند نادر وجاسر
عمر وسلام مشيو
بعد يومين خلاص نادر وجاسر طلعو من المستشفى ووصلو البيت
جاسر: طلع الاوضه بتعته
مؤمن: نادر انا هروح الشركه بدالكو
نادر: تمام
مايا: دخلت تنام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور ونادر دخلو الاوضه
نور:غسلت وشها وسعدت نادر علي انو يلبس وبعدين قعدو
نور: انت كويس دلوقتي
نادر: انا كويس الحمد لله
نور: ببكاء.. كنت هموت من غيرك
نادر: مسح دموعها…. بعد الشر عليكي ياقلبي وبعدين مانا كويس اهو متعيطي ليه
نور: نادر انت احسن حاجه حصلت في حياتي ممكن توعدني انك مش هتسبني عشان بجد مش هقدر اعيش من غيرك
نادر: وانتي النور اللي نوار حياتي انتي عشقي يانور فاهمه وبعدين انا عمري ماهسيبك
نور: وعد
نادر: وعد
نور: طب مي راحت فين صح
نادر: مش عارف بس اكيد هنلاقيها
نور: انشاء الله وبعدين
نادر: خدها في حضنه ونامو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي 🤎✨
بعد مرور اسبوع علي الابطال
عند رحمه ووليد
رحمه: كانت بتطبخ
وليد : دخل… اي ياحبيبتي عامله ايه
رحمه: بصت بحده… كويسه ياحبيبي اي اخبار الشغل
وليد: زي الفل ياحبيبتي
رحمه: امممم واخبار ريم اللي كانت معاك
وليد: اي ياحبيبتي دي مجرد زميله مالك
رحمه: قربت منه بسكينه
وليد: رجع ورا . اهدي بس ياحبيبتي واللهي انا مش مجنون عشان اعمل كده
رحمه: لا ياحبيبي انت اصلا متعملش كدا عارف لي
وليد: ليه
رحمه: عشان انا اللي متقدرش تستغنا عنك لي انها بتحبك
وليد: سحب السكينه براحه…. عارف ياحبيبتي وانا كمان بتموت فيكي انتي روحي
رحمه: بزعل طفولي انت بتسبتني ياوليد
وليد: وانا اقدر ومد ايده في خصل شعرها
رحمه: بتوهان بس انا بحبك والله
وليد: بخبث…. واي كمان
رحمه: وبموت فيك
وليد: واي كمان
رحمه: انت كياني
وليد: واي كمان
رحمه:بفزع……. والاكل شاط ياوليد عاااا وجريت علي المطبخ
وليد: قعد يضحك مجنونه
ـــــــــــــــــــــــــــ
عند وفاء وجاسر
اللي كل يوم وفاء تتصل عليه تطمن عليه وكل يوم يتعلقو
ببعض اكتر
وعمر وسلام اللي عيشين حيات سعيده ــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــ
عند نادر ونور
نادر: جاله تليفون ورد… الو مين
الشخص: اي يانادر نستني
نادر: قام فجاه…. كريم
كريم: ايوه كريم
نادر: انت ازاي
كريم: بمقطعه… انا لما بحط حد في دماغي مفيش حد بيحشني عنه والمرادي الهدف هوا انت ومراتك
نادر: بعصبيه عارف لو فكرت تقول اسمها مره تانيه هعمل فيك اي بس السكه اتقفلت
نور: بقلق في اي
نادر: كان هيقول بس مرضاش يخوفوها… لا مفيش حاجه
… بعد شويه نادر ونور راحو عند الدكتور عشان يطمنو علي نادر
وبعدين رجعو القصر بس اتصدمو من المنظر كانت مي مقتوله
نور: اول لما شافت المنظر حضنته نادر وطلو برا
نادر: اتصل علي وليد وجاسر وعمر ومؤمن وايجو.. بسرعه
وليد: جاب البوليس
نور: كانت خايفه اووي
نادر: قال لعمر ياخد نور عند سلام عمر خدها ومشي ونادر وجاسر ووليد دخلو مي كانت سيحه في دمها وكانت اخدا طعنات كتيير في اماكن مختلفه بس كان في ورقه جمب الجثه
نادر: قرها كان مكتوب فيها… المرادي كانت مي والمره الجايه هتكون نور وزي ماقتلت دي هقتل التانيه
نادر: كان مصدوم وكان خايف لاول مره في حياته
وليد: وجاسر ها هتعمل ايه
نادر: مفيش حل غير اني ابعد نور عني
جاسر: بس ازاي دي مش هتسيبك لو عرفت
نادر: بس لو كرهتني هتسبني
وليد: وأنت هتستحمل
نادر: تكون بتكرهني احسن مايحصلها حاجه وانا مش هقدر اعيش من غيرها
جاسر ووليد حضنو نادر وبعدين
نادر: انا هتكلم مع مؤمن.. وبعدين طلعو والبوليس خدو الجثه
نادر: بعد شويه راح اخد نور اللي كانت مرعوبه وراحو الشقه اللي خطفها فيها اول مره ودخلو الاوضه
نور: انت كويس ياحبيبي
نادر: بجمود انا مش حبيبك
نور: بتوتر… قصدك اي
نادر: يعني كل ده كان وهم
نور: هنا اتصدمت… لالا انت بتهزر صح
نادر: تؤتؤ مش بهزار انا بتكلم جد انا كنت بنتقم منك
نور: بدموع.. طب وانا عملتلك ايه عشان تنتقم مني ها دا انا حبيتك برغم كل اللي عملته فيا بس حبيتك
نادر: ضحك بس كان بيتالم من جواه… انتي ضربتيني قلمين حبيت اندمك بس علي قلبك عشان دا اصعب حاجه وبالمره قولت اتسلي يومين عشان انتي وحده رخيص*ه اووي حته انك حببتي شخص خطفك عشان انتي غيبه بس انا محبتكيش
نور: سقفت بسخريه وكانت بتعيط بهستيريا….. يااه دا انت ازاي كدا وصرخت… انت مش بني ادم انت اناني حقيير معندكش قلب انت مش بني ادم اكيد انت مش طبيعي وبعدين مسكت وشه بديها… طب والوعد اللي بنا انت وعدتني انك مش هتسبيني وانك عشقنتي قولي ان دا هزار بجد انا مش هقدر مش هقدر اعيش من غيرك وانت قولت اني حببتك وروحك
نادر: كل دا كان كدبه وانتي صدقتيها عشان غبيه والصراحه كنت مستمتع معاكي بس دلوقتي زهقت وعايز انضف بقا
نور: مسكته من القميص بتاعه
.
انت بني ادم حقير حقير وانا بكرهك بكرهك يانادر عارف يعني ايه بكرهك ليه ليه كدا ليه.. وغابت عن الوعي
نادر: اتخض عليها وخدها في حضنه قبل جبينها وكان يشعر بغصه تمزّق قلبه
نادر: انا اسف ياحبيبتي اسف اوي
وبعدين شالها كان مؤمن تحت وحطها في عربيت مؤمن
مؤمن: بقلق.. هيا كويسه
نادر: اه بس اغمي عليها من الضغط انت عارف هتعمل اي
مؤمن: اه وليد وجاسر قالولي
نادر: بس ارجوك خلي بالك منها
مؤمن: اكيد دي اختي
نادر: وانا مش عايزها تعرف حاجه ماشي
مؤمن: ماشي وخدها ومشي وبعد كام ساعه وصلو ودخلها البيت الكل سأل في اي
مؤمن: هحكيلوكو في اي بس هدخلها وبعدين راح حطها علي السرير وطلع
مراد: ها في اي
مؤمن: حكاه كل حاجه
مراد: ياه هوا بيحبها اووي كدا
مؤمن: دا بيعشقها
كرما: ياعيني يابني كل ده طب هوا مين معاه دلوقتي
مؤمن: جاسر ووليد وعمر
ــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي🤎✨
في الصبح صحيت من اسوء ليله مرت عليها
نور: انا فين اي جبني هنا وبعدين افتكرت كلامه…… كله كان وهم انتي غبيه انتي رخيص*ه حبيت اندمك انا كنت مستمتع بس خلاص زهقت وعايز انضف بقا . كا ن الكلام يتكرار في ذهنها
كانت تشعر بالخذلان وكانت عجزه عن النطق فاكيف له ان ينسا انه وعدها انه لان يتركها مهما حدث هل سينتهي الامر هنا ابكل هذي السهوله ستركها الن تفرق معاه وكانت تشعر بقلها المحطم يبكي ومن ثم اطلقت صرخا متألمه… ااااااااااااااااااه نااااااادر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند نادر
نادر: قام من النوم بفزع…. نوووووور
بعد مرور شهر علي الابطال
عند نادر:
اللي كان بيدور علي كريم في اي حته وكان خايف علي نور جدا فاهي نور حياته
ووليد اللي كان هوا كمان بيدور هوا وعمر وجاسر كله كان بيدور علي كريم ومش لقينو بس اخيرا لاقوه
كريم: انتو فكرين اني هسبكم كدا
نادر: لا مش هتسبنا لاا انت هتسيب الدنيا كلها عشان محدش يقدر يبص لحاجه بتاعتي وانت اتجرات وهددتني بيها وراح طلع المسدس وقتله بدم بارد وبعدين قال بهدوء… وليد دا دفاع عن النفس
وليد: ايوه بظبط كده
جاسر: ضحك… جبروت
عمر: خبطه… اسكت مش وقته
جاسر: بس انت هتعمل اي مع نور
نادر: مش عارف بس انا عايز ارتاح من كل حاجه
جاسر: بس
عمر: بمقطعه.. صح انت لازم ترتاح
وكل واحد راح علي بيتو
نادر: راح علي البيت وكان سرحان في كل ذكرا ليه هوا ونور عينه وبعدين رما نفسه علي السرير.. وحشتيني اوى وبعدين نام من الارهااق فاهو لم ينام من ذالك اليوم
ـــــــــــــــــــــــــــ
عند نور:
اللي كانت مبطلعش من الاوضه وكانت علي طول تعيط علي حياتها اللي ادمرت من اكتر شخص حبته
نور: خلاص قرارات انها هتسافر وهتسيب كل حاجه في نفسها انا زعلانه ليه مش انا كنت عاوزه كدا من الاول وكمان عرفت اهلي بس انا كدا كويسه مفيش مشكله بس انا مش هرجع هنا تاني انا كرهت كل حاجه هنا حته نفسي انا لازم امشي في اسرع وقت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند وليد ورحمه
رحمه: بس انتو لازم تقفو جمب نادر عشان هما الاتنين بيحبو بعض
وليد: اكيد وان شاء الله خير
رحمه: ان شاء الله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في بيت عمر
عمر : انا لازم اكون مع نادر هوا محتجلي
سلام: اي طبعا لازمتكون معو
عمر: صح
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر الجبالي
جاسر: برا عند باب اوضة…. نادر انت هتفضل كدا كتيير
مايا: افتح بقا يانادر ياحبيبي وكل حاجه هتتحل الموضوع كان صعب علي الكل
نادر: بضيق انا مش عايز اشوف حد
جاسر: طب هنعرف نحل الموضوع ازاي يانادر
نادر: خلاص انا عارف ان هيا مش هتسمحني
مايا: صدقني لو بتحبك ههتسمحك
ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند مؤمن ازاي يعني يانور
نور: خلاص كده انا مش هقعد هنا تاني
مؤمن: طب وجوزك
نور: متقولش جوزي هوا مفكرش فيا وكمان قالي انو بينتقم تخيل عشان قلم دمر حياتي وقالي ولاكن صمتت فاكيف ساتقول ماقاله هل ساتقول انه كان يستمتع ام كان ينتقم لذا فضلت السكوت
حور: طب يانور ازاي كدا مره وحده.
نور: خلاص كدا انشاء الله هسافر بعد بكره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي 🤎✨
في قصر الجبالي كرما وصلت
كرما: فين نادر
مايا: نايم ياماما دا مبينمش
كرما: بحزن علي حال ابنها.. طيب
عند وليد
ناديه وصلت هيا وسيف
وليد: اهلا وسهلا
ناديه: حبيبي وحشتوني اووي
رحمه ووفاء وانتي اكتر ياماما.
وليد: حضن سيف.. وحشتني
سيف: وانت كمان وحشتني اووي
وبعدين دخلو وكله نام بس
سيف ووليد كانو صحين
وليد: ها في اي
سيف: بفكر اخطب
وليد: اي؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي ملكي)