رواية انتي دمي ودموعي وابتسامتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منة محمد
رواية انتي دمي ودموعي وابتسامتي الجزء الخامس والعشرون
رواية انتي دمي ودموعي وابتسامتي البارت الخامس والعشرون
رواية انتي دمي ودموعي وابتسامتي الحلقة الخامسة والعشرون
ابراهيم حط الكياس وعنفه: عيسي مش قولتلك استريح انت ليه بتحب تعاند والسلام
عيسي بقلق وارهاق: حاولت انام مش عارف علاء وعمار فين
ابراهيم: جابوا الاكل وبعتهم يشقروا عالنادي وكمان يطمنوا ع سماح لانها بقت لوحدها وراجعين تاني
عيسي وشه اتغير لحزن: انا كركبتلك الدنيا ووقفت حالك
ابراهيم: ملكش دعوه انت بس مش هنموت من الجوع حياتك عندي اهم من فلوس الدنيا انا خالك يا اهبل
عيسي باس دماغه: ربنا مايحرمني منك وبشكرك من قلبي لانك كنت ليا في مقام ابويا فعلا
ابراهيم ابتسمله: بطل هبل انا فعلا ابوك غصب عنك وان الاوان تسافر تعيش مع امك واخوك عند خليل سراج قال انه مقتلش ابوك يمكن يكون صادق
عيسي: انت مصدقه ياخالي
ابراهيم. لازم نصدقه لان انا ولا صباح شفناه بيضرب رجب بالنار هي عمتك سمعته اه بيهدده بالقتل لكن لو عمل كدا فعلا اهو اخد جزاءه وانضرب بالنار ووقع في الميه ومش عارف ان كان عايش ولا مات اي ان كان بقي الي حصله يستاهله المهم انت ناوي ع ايه دلوقت
عيسي بتنهيده: انا هسافر عند امي واخويا لازم بس الاول اوضح الامر مع لوسي لازم تعرف الحقيقه مش هقدر اعيش لو كانت بتكرهني
ابراهيم: الوحيد الي هيفصل كل ده هو سراج وانا وعلاء هنقلب الدنيا عليه
عمار دخل بصوت عالي: ها يباه نوصل عيسي لبلد عم خليل
علاء: ايوه وانا هحرس المكان هنا
عيسي: انا هسافر بس اتاكد الاول ان لوسي في امان لان شفيق خان سراج وخاني وانا مش واثق فيه وحاسس انه العقل المدبر لكل المصايب واكيد هيؤذي مراتي وسوسن هانم
عمار: عيسي عايزنا نعمل ايه عشان نساعدك
عيسي بغموض: هقولكم بس الاول لازم اشوف لوسين
……………قصص منه محمد كاتب………….
في الاتليه
امل نفخت بضجر: ليه مش قادره اوصلها يانجوان وهي ليه قافله موبيلها
نجوان بنزعاج: انا كمان مش قادره اوصل لمامتها
علاء بقلق: اظن كدا الامر مش عادي او ربما حصل الي بيفكر فيه عيسي
عمار: ان شفيق عمل كماشه عليهم
امل وسعت عيونها: ايه معقول حبسهم
نجوان برتباك : ايوه انا مش مرتحاله
امل اخدت شنطتها: يله بينا يانجوان
نجوان: نروح فين
امل: للوسين طبعا
عمار: اول ما توصله طمنونا
امل خارجه بسرعه: اه اكيد هتصل بيك
امل بالفعل اخدت نجوان وطلعوا ع الفيلا لقوا حراسه ولا حراسه الرئاسه
امل: انا جايه اطمن ع الانسه لوسين
نجوان سحبتها وداخله من البوابه الحارس وقف في وشهم
نجوان بشخط: جري ايه انت مش فكرنا احنا اصحاب لوسين المقربين
الحارس: فاكر طبعا انكم قريبين من الهانم الصغيره
نجوان ببتسامه عبيطه: شكرا انك افتكرتنا وانا فكراك لانك اكتر حارس وسيم هنا
الحارس زقها: بس الريس مش سامح حد يدخل
امل بستغراب: الريس مين
حميده طلع بهمجيته: الريس شفيق بيه وده عشان سلامه الهانم الصغيره
امل: بس انا صديقتها ولازم اتكلم معاها
حميده: سيبي رسالتك معايا ( دخل فيهم بخطواته) سوري اصل كل ما تيجوا تحصل نصيبه والصراحه انا مش واثق فيكم لانكم تابعه
نجوان ضمت حواجبها : ايه الكلام ده
حميده: لانكم قريبين من عيسي الي قتل ابو الهانم الصغيره المره الي فاتت وصلتولها رساله عيسي خطفها عشان كدا سيبوه الرساله بتاعتكم معايا انا هوصلهالها بنفسي
امل بحده: بلغها اننا جينا نشوفها وخليها تتصل بينا
حميده: ماشي شبح وصل الضيوف لبرا
نجوان سحبت امل: يله بينا يا امل يله
لوسين كانت نازله وسألته: مين الي جه
حميده: اصحابك
لوسين: وهما فين امل ونجوان
حميده: جم يشفوكي بس بعد ما قولتلهم انك بترتاحي فوق مشيوا تقريبا مرضوش يزعجوكي
لوسين: طب ليه مفيش اشاره في تلفوني
حميده: احنا كمان كدا متقلقيش هشوف الحكايه ايه
لوسين بدئت تقلق من اسلوبه ولفت تمشي وحميده اكلها بنظراته الي كلها شهوه واتمني يطلع وراها يلتهمها ويقهر عيسي عليها!!!!
………….قصص منه محمد كاتب………
عند عيسي راحوا بعد ما امل بلغتهم الي حصل بالحرف وعيسي بدء وشه يحمر
علاء: كدا زي ما قولت منعنهم يشوفوا حد
عمار بتهكم: هو شفيق عايز ايه
علاء: معرفش
عمار: انا مكنتش بكلمك ولا بسألك
علاء: المشكله دلوقت ان جثه سراج مظهرتش
عمار: لو كان ميت كانت ظهرت جثته وعامت ع وش الميه يبقي كدا عايش ومش ميت
علاء سأله بفضول: ليه متأكد كدا
عمار: لان صعب واحد شرير زي سراج يموت هيعيش عشان ياخد جزائه
عيسي بتأكيد: وانا واثق انه مش ميت
ابراهيم: اظن كدا يابني لازم تفضل لحد ما تطمن ع مراتك ها ناوي تعمل ايه
عيسي: لازم اساعد لوسين تخرج من الفيلا
ابراهيم: انت مستحيل تقرب من الفيلا لانهم بيحرسوها كويس
عمار: لازم نفكر كويس ازاي نقدر تدخل لازم فيه طريقه الناس الطيبه ميمتوش بلوشي
علاء: ايه علاقه ده بالي احنا فيه
عمار نفخ بانزعاج : انا شايف نفسي هكون حلو لو قولت كدا انت مالك ده انت غتت
علاء: المهم لازم نساعد لوسي تخرج من الفيلا هي وامها
عمار: امل ونجوان هيساعدونا
عيسي: دول مش قبلني ليه وافقوا يساعدوني
عمار: اتاكدوا ان شفيق حبسهم وهما اصدقائها
ابراهيم بحيره: بس هنروح نطلعهم ازاي من الحراسه الي حواليهم
عيسي ريح جسمه التعبان ع الكنبه : انا عندي خطه ياخالي
عمار: يله بينا نتكتك
…………..قصص منه محمد كاتب…………
حسن مسك العكاز وطلع ينادي: نوسه انتي فين نووووسه يانوسسسسه
حسن فضل ينادي لحد ما وصل المطبخ لقاها واقفه ع البوتجاز
نوسه بابتسامة ناعمة: ايه فيه ايه مالك يازعبوله
حسن بغيظ : ناديتك ليه مبترديش وليه مروحتيش تشوفيني
نوسه بتقلب الحله: لاني بطبخ ولو مشيت الاكل هيتحرق
حسن بنرفزه : الاكل يتحرق ولا انا الي اولع يعني فرضا وقعت ع دماغي وراسي اتفتحت وبعدين بوصيلي هنا ليه مصدره لي قفاكي
نوسه شاورت له بمرح: انا كتبت ملاحظه ع الجبس
حس بص لقاها كاتبه جواب مش ملاحظه
نوسه ضحكت في استخفاف : وكمان انا مسمعتكش بتصرخ عشان كدا متأكده انك كويس ها في ايه عمال تنادي في البيت كلو باسمي زي عيل سابته امه
حسن اتك ع اسنانه بغيظ لانها دايما بترفعله الضغط
نوسه :لاء متقوليش باني كلامي صح يله روح استناني هجبلك الاكل لحد عندك
حسن اتحرك من قدامها وفي نيته يردلها افعالها
نوسه خلصت الاكل وراحت لحسن ملقتهوش حطت الصنيه وطلعت تدور عليه لقت عكازه مرمي ع حرف الترعه من غير تفكير نطت فيها
حسن ظهر من وري شجره وضحك بقهقه
نوسه: شوفت عكازك واقع في الميه
حسن: موقعش انا غطسته اغسله بس انتي اظاهر حسيتي بالحر غطستي في الترعه
نوسه اتغاظت وطلعت من الترعه كلها طينه: عارف انا اتخضيت اد ايه تكون غرقت ازاي تعمل كدا
حسن: وانتي ليه خلتيني افكر انك سبتيني
نوسه: اه يعني حبيت تعمل فيا مقلب عشان تنتقم مني
حسن لعب حواجبه :شاطره
نوسه : عشان كدا محدش بيقبلك ولا بيحبك وياريت قبل ما تعمل مقلب فكر في غيرك الاول
حسن : طبعا انا في نظرك رخم وتنح وضيفي عليهم معوق ومش قادر امشي كل حاجه فيا زي الزفت
نوسه : انت ليه بتتكلم كدا زي البنات انت راجل ولا شاذ
حسن رفع حاجب بغيظ وراح بايسها
نوسه زقته ومسحت شفايفها بقت كلها طينه وبنفعال: ايه الي انت عملته ده
حسن: عشان تعرفي اني راجل بجد تحبي تاخدي واحده كمان
نوسه وشها احمر : اياك تقرب مني ولا هضربك ع وشك
حسن مثل الجد: يبقي تحترمي نفسك ومتقوليش عني شاذ يله ناوليني العكاز حاسس اني جعان
نوسه راحت جبتهوله: خد
حسن لسه بيمد لها ايده راحت حدفاه في ميه الترعه
نوسه رفعت صوباعها في وشه : انت عملت سيناريو انك وقعت في الميه عشان كدا انزل هاته لنفسك بقي وموت انا ماشيه
حسن بحزم:انزلي هاتي العكاز
نوسه :انزل هاته بنفسك
حسن شخط فيها :تعالي هنا انتي يا خراب
نوسه مدتله لسانها:حسن حموك في كنكه
……..قصص منه محمد كاتب……….
سوسن قاعده حزينه لقتها داخله عليها شعللت النار في صدرها قامت وصرخت
سوسن بعصبيه : امشي اخرجي برررا
تارا :اهدي ياسوسن انا مش جايه اشوف سراج انا جايه لامر شخصي لسه زي مانتي جوزك مات والمفروض تلبيسي اسود ع خسارته
سوسن جسمها ينتفض من شدة الغيظ : بطلي رغي سراج لسه عايش
تارا بسخريه: بجد لسه مش متقبله موته وعندك امل زي ما بيقوله ملقوش جتته عشان كدا عندك يقين انه عايش بس بما اني شاركتك جوزك احب اقولك جهزي نفسك من دلوقت حتي لو طلع عايش مش هيفلت من حبل المشنقه
سوسن : قصدك ايه
تارا: ليه مش فاهمه جوزك ليه اعداء يما وبيشتغل في كل حاجه قذره ومخالفه للقانون وهياخد عقابه اسرع من الواي فاي
سوسن بنفعال: حتي لو عقابه بالسرعه الي بتقولي عليها انتي كمان جهزي نفسك كويس لعقاب ربك للناس الي بتسرق حاجه غيرها وتدمر عيله
تارا رمت الشنطه وهجمت عليها: اه يا وضيعه انت اتجرئتي عليا
الشغاله وقفتها: ابعدي عيب كدا
تارا زقت الشغاله بغل: ابعدي عني ياخدامه
سوسن صرخت فيها : بطلي نباح زي الكلب في بيتي اخرجي
تارا بصتلها بتحدي : انتي واثقه انه بيتك قريب اوي هيبدل الحال
سوسن بعصبيه: عايزه تقولي ايه انطقي
تارا بحقد: قريب اوي انا هبقي ست البيت ده وهاخد مكانك عارفه ليه لاني مراتـ
شفيق دخل بنبرة حادة: تاااار
تارا جريت عليه: شفيق قولها انا ابـ
شفيق لحميده: خرج الست دي برا
تارا: انت بتقول ايه فهمها انا ابقي مين
حميده مسكها من وسطها وهي فضلت تصرخ وراحت زقته
تارا: شفيق قول للست دي
شفيق زاد من ضغطه على دراعها و قال بعصبيه: ارجعي بيتك ومتجيش هنا تضايقي سوسن هانم اتحركي
تارا بحلقت فيه بصدمة وشفيق شاور لحميده بأمر
حميده مسكها من وسطها واخدها لحد برا: يله هوصلك لبيتك بأمان
تارا لفتله وزقته ولطشته بالقلم: انت ازاي تلمسني ياحيوان انت
حميده حط ايده ع خده وحركه وباس ايده مكان ايدها وببرود: الله ايد المشاهير ريحتها حلوه اوي
تارا بتهديد: اياك تتواقح معايا انا هئمر شفيق يطردك بس قبلها هكسرلك وشك ده
حميده ابتسم واتك ع شفته وبصلها بوقاحه
شفيق خرج : حميده يله ع البوابه
تارا راحت عليه : شفيق انت وعدتني هتخليني اجي اعيش هنا وانا كنت مستنيه اليوم ده الي ادوس فيه ع وش سوسن وبنتها بس انت طردتني قدامها( زقته في صدره وصرخت بحده ) ازاي تعمل كدا
شفيق نطق بهدوء غريب: عشان لازم تتحكمي في الي بتعمليه اصبري
تارا نزلت دموعها على خدها: جوزها اختفي اكيد مات تحت الميه ومزنوق في صخره
شفيق بهدوء : لازم نتأكد ان كان مات ولا لسه قبل ما نعمل اي حاجه
تارا من بين دموعها : عاوزني استني لحد امتي قولي
شفيق: انا بحاول اكسب ثقه بنته الاول والقي طريقه واخد كل ثروتهم تبقي ملكي ومراته وبنته هنا لاني هستخدمهم طعم امسك سراج لو عايش ولحد اليوم ده شغلي هينتهي فلو عايزه حياه مرفهه لازم تصبري لكن اي حركه غلط في اللعبه انتي هتخسري كل حاجه
تارا شهقت بقهر: اعمل الي هتعملو بس بسرعه خايفه احمد يرجع يؤذيني
شفيق ببرود: انا هبعت رجالتي يحموكي ارجعي بيتك
تارا باست شفايفه: انا اسفه انا حبيت اكون معاك
شفيق مسح دموعها: لما يأون الاوان هاجي اخدك لهنا يله
تارا: ماشي
شفيق جبلها شنطتها من علارض وابتسملها ولما مشت قرر يخلص منها
لوسين نزلت هي وسوسن لمحهم طالعين
حميده : رايحه فين
لوسين: لقسم الشرطه نعرف اخر مستجدات بابي
حميده: مفيش داعي شفيق بيه مهتم بالموضوع
سوسن بحده: بس انا معنديش صبر اسمع نفس الاجابه
حميده: ممنوع
لوسين اتعصبت عليه: هو ايه الي ممنوع
حميده حب يخوفهم: اصل امبارح اتحطت قنبله جوه الجنينه والسيد شفيق متأكد الي حطها عيسي لانه مقهور منك فبيحاول يرعبك والسيد شفيق قالي اهتم بيكي انسه لوسين وكمان سوسن هانم بأفضل اداء عندي
لوسين: انا مش فاهمه طب ممنوعين من الخروج وفهمناها لكن ليه ممنوع حد يدخلنا حتي اصدقائي
حميده: والله معنديش معلومه انا عبد المأمور وبنفذ تعليمات السيد شفيق بالنص
لوسين: تمام لحد بس ما يرجع شفيق اكيد يا مامي عنده اخبار عن دادي
سوسن بقله حيله: ماشي يابنتي امري لله
لوسين بهدوء: سلين خدي مامي فوق تستريح
الشغاله بطاعه: امرك
حميده اكل لوسين بنظراته الوقحه وهي اخدت بالها فدققت النظر فيه اكتر فتحرك
لوسين وقفته بأمر: استني انت هنا جديد
حميده لف وبصلها: ايوه السيد شفيق شغلني احرسكم
لوسين بشك: بس احنا اتقابلنا قبل كده
حميده ارتبك ونزل وشه في الارض: انا مش من هنا لسه واصل من بلدنا وعيني السيد شفيق
………..قصص منه محمد كاتب………
بعد يومين سوسن حالتها حرفيا اتدهورت من قلقها ع عيسي واختفاء سراج تماما
لوسين خبطت ودخلت: ها يا مامي احسن دلوقت
سوسن بدموع: مش مرتاحه قلبي وجعني
لوسين طبطبت عليها بحنيه: حبيبتي متشغليش بالك وتفكري كتير
سوسن: حلمت بـابوكي ليله امبارح حلم مكنش كويس
لوسين: ايه رايك لو حاسه انك مش كويسه نروح المسجد نصلي ونطلع صدقه
سوسن: موافقه يمكن قلبي يرتاح
لوسين اخدت امها ونزلت لحميده: انا رايحه انا ومامي المسجد
سوسن: ونعدي ع القسم
شفيق دخل هنا: المباحث عامله شغلها ع اكمل وجهه وكلنا بندور معاهم ع سراج بيه ولو فيه اي جديد انا هبلغك
سوسن بعصبيه: انا تعبت من نفس الرد انت قلت هترجع سراج سواء عايش او ميت ايه رايك فين هو واصلا ده كان غلطك انت
شفيق: انا اسف اظن لازم تطلعوا تستريحوا فوق
لوسين: انت قلقان علينا بجد ولا فيه حاجه تانيه في دماغك
شفيق اترسمت في عينه نظرة غريبة لانه فهم انها بدئت تشك فيه
لوسين: لو كنت قلقان علينا تعال معانا انت ورجالتك يله يامامي
شفيق بحده: قلت اطلعوا استريحوا فوق متخلونيش استخدم القوه
لوسين وشها احمر من شدة الغضب و اندفعت ناحيته بشراسة : قصدك ايه
شفيق بمنتهي البرود : يعني انتم الاتنين محبوسين لحد ما يخرج سراج من المخبئ
دخلت عليهم تضحك بشماته فيهم
شفيق ضغط ع اسنانه بعصبيه وغضب: تاااارا اخرجي براااااا
تارا عضت على شفايفها وبعصبية : يااخي تعبت من الانتظار انت شوفت كانت خلاص هتكشف خطتك ايه الي مستنيه اقتلهم يله
سوسن بعصبية صرخت: انتي بتقولي ايه ,, ايه الي بتحاول تعملوه
شفيق: احبسوهم
الراجاله هجموا ع سوسن ولوسين مع التهامي وجرجروهم تحت صرختهم لحد فوق
تارا ضربت الأرض برجلها بعصبية : ليه هتحبسهم انا بكرهم اقتلهم وخلصنا
شفيق بصلها بنظرات غاضبه: متدخليش في شغلي انا مش حذرتك متجيش هنا
تارا: حبيت اكون معاك وهما عارفين انك خنتهم وكدا تقدر تشغل صح وترتاح وتصرح اني مراتك عايزه اكون صاحبه الفيلا دي واخد غرفه نومها وتبقي بتاعتي شفيق ائمر رجالتك يحبسوهم في غرفه الخدامين ارجوك يا شفيق ارجوك
شفيق: حميده خدها احبسها في غرفه الخدامين
تارا: ليه واقف زي الغبي مش سامع سيدك قالك ايه روح نفذ يلللله
حميده هجم عليها كتفها وبيضحك بطريقه تنرفز
تارا: انت ماسكني انا ليه سبني وابعد ايدك القذره عني شفيق عاقبه يا شفيق
شفيق بعصبية : خد الست دي بعيد عن وشي اتحرك
تارا بصرخه في وشه : شفيق انا مراتك
شفيق بنبرة مستفزة : واحده ساقطه زيك تبقي بس للمتعه والسرير( مسك فكها واتك عليه بقسوه) بعد ما اتمتعت بيكي انتي متاحه للكل سراج واحمد وقبل احمد اكيد انه مش اول واحد ومفيش راجل حر يقبل تكوني مراته اخرك ياخدها يستخدمك بس للسرير
تارا لطشته بالقلم وشفيق بالتالي ردلها القلم اجمد واعنف وهي خافت منه ورجعت ع وري
شفيق شد شعرها بشده واتك على أسنانه وقال : ممكن اعمل الي افجر من كدا حميده تارا بتحب الجنس والعنف خدها وهبطها شويه
حميده سحبها معاه بالعافيه وهي فضلت تصرخ لحد ما ضربها ع دماغها فقدت الوعي
…………قصص منه محمد كاتب………….
شفيق دخل لما فتحله التهامي
لوسين بغضب: انت ازاي تتجرء بعد ما بابي اهتم بيك ولمك من الشوارع من عشرين سنه ازاي تتجرء وتخونه
شفيق: محدش بيحب يفضل في المكان نفسه يا لوسين هانم الحياه لازم تتغير طول ما هي مستمره
سوسن: ازاي هتقدر تعيش مرتاح وانت بتخالف القانون
شفيق بتهكم: قانون ا! ده ع اساس سراج يفرق عني
سوسن بلعت ريقها الجاف: قصدك ايه
لوسين: اتكلم ايه الي عملوه بابي
شفيق: تحبي ابدء منين تجاره المخدرات ولا شغله في الدعاره
لوسن بصتله بغضب و صرخت بكل قوتها : انت كداب مش ممكن
شفيق: للاء ممكن لان ابوكي بيبيع المخدرات ولما بيكسب الصفقه بيغسل الفلوس في النايت كلب وبعد النايت كلب ما بيشتغل كويس اوي بيبيع فيه الستات وبكدا يكسب من الناحيتين
لوسين تهز راسها بنهيار دليل انها مش مصدقه : لاء انت كداب بابي لايمكن يعمل الحاجات الوحشه دي انت بتتهم بابي
شفيق ابتسم بسخرية : محدش بيعترف انه ابوه حقير ووضيع بس دي الحقيقه ولازم تقبليها
لوسين خافت واخدت سوسن قدامها وبترجع بيها لوري
شفيق مقرب منهم: متخافيش مش هعمل فيكم حاجه اصل انا لسه محتاجلكم لان لو سراج لسه عايش هيرجع لمراته وبنته ولحد ما يظهر انا اخدت قرار تاني ازاي اتقدم في اللعبه
لوسين: النهارده بس فهمت ليه القضيه مبتتقدمش حتي البوليس الي قولت لك يقبضوا ع عيسي انت متصلتش خفت يقبضوا عليك
شفيق صقفلها بحراره: برافو ذكيه خالص انا الي طلبت من عيسي يقتل ابوكي بس الغبي رفض عشان كدا كنت لازم اطلعه القاتل
لوسين وسعت عيونها بصدمه : يعني عيسي مضربش بابي بالنار
شفيق: تخيلي
لوسين بغضب: رد عليا عيسي مضربش بابي بالرصاص
شفيق بصلها بوقاحه: حميده خد سوسن من هنا
لوسين : ابعد عن مامي ابعدددددددد
سوسن بتضرب حميده: سبني
لوسين: متلمسش امي ابعددددد سيبها قلت سبيها
شفيق اخد لوسين وزقها عالسرير
لوسين بتصرخ فيه بشراسه: اياك تعمل حاجه لمامي
سوسن بتعيط وتصوت: سيب بنتي ياشفيق
شفيق اخد لوسين لحضنه وفضل يفعص فيها بستفزاز لسوسن
سوسن بتصرخ بجنون : انا هقتلك لو قربت منها سامع يا شفيق هقتلك
شفيق على شفايفه ابتسامة خبيثة: انا بس عايز افضل نصايه مع الهانم الصغيره ع انفراد
سوسن بتحذير : اياك تقرب منها سيبها
لوسين جسمها ارتعش : سبني يا حقير
شفيق رسم شبح ابتسامه ببرود وشاور بأيده والتهامي شد سوسن وقفل الباب وشفيق زق لوسين عالسرير وبدء يخلع هدومه ولوسين هزت رأسها و هي بتصرخ وبترجع منه ع وري
…………..قصص منه محمد كاتب…………….
عربيه مشروع دخلت من البوابه ووقفت الحارس خبط ع الشباك وسالها: دخلتم هنا ازاي
امل: جيت اوصل حاجات للانسه لوسين والامر مهم جدا
الحارس: بس السيد شفيق منع دخول اي شخص او خروجه لدواعي امنيه
امل فتحت الباب ونزلتله: انا واخده اذن من السيد شفيق ولو بلغته انكم عصيته الاوامر انت عارف العقاب
الحارس بص لزميله : ادخلي
امل ركبت العربيه وقفلت الشباك ودخلت من البوابه وكلهم معاها عيسي وخاله وولاده في يونيفورم عمال دخلوا رافعين كراتين
الحارس: رايحين فين كدا ومين سمحلكم
امل: لوسي طلبت مننا حاجات من الاتيليه
الحارس: ومين الناس الي معاكي
امل: العمال جايبين الكارتين
نجوان: انت مش فاكرني ياحلو يا وسيم
الحارس شوحلها بقرف: لاء مش فاكر ولاعايز
نجوان: قاسي اوي ردك
امل بسرعه: يله نحط الحاجه عشان نمشي
نجوان: يله يا شباب ادخلوا
عيسي داخل موطي دماغه ولابس طاقيه الحارس دقق ورايح عليه
نجوان وقفت قصاده وقلدت سماعيل ياسين بحركه شفايفه: قولي انت بجد مش هتفتشني صح
امل دخلت وهما وراها وحطوا الكراتين وعيسي دخل وراح بص ع فوق بحذر
عيسي رجع لهم: علاء عمار اتصرفوا كئنكم بتفرزوا الكراتين وطولوا الوقت انا هطلع اشوف لوسي
علاء وعمار نفذوا كلامه وبدؤا يفتحوا الكراتين وعيسي اتسحب ع فوق
الحارس لمحه: رايح فين مش حطيتوا الكراتين رايح فين كدا
امل ارتبكت بسيط: رايح غرفه لوسين هانم عشان تنزل تشوف لو كنا هناخد حاجه معانا الاتليه
نجوان: يله اطلع اسألها بسرعه عشان نمشي
الحارس بشك: وهو يعرف منين ان غرفه الانسه لوسين انتم مين( راح لعيسي) اقلع الطاقيه
عمار وعلاء ترقبوا وامل ونجوان واقفين حرفيا مرعوبين وعيسي خلع الطاقيه ورجع شعره التقيل ع وري ولف بصله
الحارس برق: عيسي
عيسي رفسه في ايده طير المسدس ورجع رفسه في وشه وعلاء وعمار ونجوان بيكملوا بداله الضرب
امل: عيسي يله بينا احنا نطلع بسرعه للوسين بسرعه
………….قصص منه محمد كاتب…………..
شفيق شد الملايا وحدفها عالارض وقرب عليها ببطئ: ليه محبتنيش انا يالوسي منا بقالي سنين قدامك بس عجبك الواد عيسي مش كدا
لوسين بتحاول تهرب منه سحبها من ساقها اتكفت ع بطنها وصرخت : سيبنييي سيبني يا حقيييييير و
شفيق ضمها وبيحاول يبوسها وهي فضلت تعافر وتصرخ زقها عالسرير دموعها نزلت وفضلت تضربه ع صدره ووشه وتصرخ فيه
شفيق ضحك بمتعه: عارف انك خايفه مني بس انا هريحك
لوسين فضلت تحدفته بالي ايدها تطوله وتصرخ فيه بشكل هستيري
شفيق شدها من البلوزه بحقد ومن بين اسنانه: قولتيلي بتحبي العنف عشان لما اذيكي محسسش بالندم (راح ضربها بوكس في معدتها صرخت بألم )
في نفس اللحظه عيسي كان طلع فوق مع امل وسمع صرخات سوسن الي مكتفها التهامي وثلاثه اخرين معاه
امل صرخت: طنط سوسن
سوسن تصرخ بدموع: عيسي ساعد لوسي روح بسرعه ساعد مراتك
عيسي بيتحرك بحركة سريعة يلحق تؤام روحه
التهامي ضحك بانتصار ووجهه المسدس في وشه : كويس انك هنا حتي مضيعش وقتي الف عليك
سوسن ضربت الحارس في حته حساسه وطلعت تجري ع التهامي زقته اتكفا ع وشه وعيسي ضربه ع ضهره بقسوه واخد منه السلاح وعلاء وعمار طلعوا واتولوا المهمه بداله
عيسي: امل خدي مدام سوسن ع تحت بسرعه
سوسن عيطت بحرقه وهمست بخوف : عيسي ابني
امل بتسحب فيها بخوف ع تحت: يله من هنا بسرعه
سوسن رفضت تمشي من غير ولادها لكن امل اجبرتها تنزل تستناهم تحت
التهامي زق عيسي وعيسي داخل يسحقه
علاء: عيسي سبهولي وروح انت للوسين
عيسي جري فتح الباب لقاه شفيق بيحاول يعتدي عليها عينه اتحولت لنار جهنم وشده من فوقيها وضربه ضربات عنيفه ولوسين قامت تجري تشوف مين لقته حبيبها عيسي الي شفيق ضربه بالشلوط في صدره وعيسي اترنح شويه وشفيق جري ع برا لانه خاف منه
لوسين جريت عليه ضمته من وسطه كأنها بتتحمي فيه وهو ضمها وقالها: يله نتحرك
لوسين طلعت تجري مع عيسي لقتهم ضربين التهامي
لوسين: فين مامي
عمار: نزلت تحت مع امل في العربيه مع ابويا
شفيق طلع ومعاه مسدس وبقي يضرب عليهم نار
عيسي: عمار خد لوسي بسرعه من هنا
لوسين: واسيبك
عمار شدها: يله يا لوسي مش وقته
عيسي شد من التهامي مسدس وضرب ع شفيق الي اتخبا وعيسي نزل يجري ع تحت وشفيق راح وراه
ابراهيم ضرب طلقه خوفت شفيق ورجع يتخبا تاني
عيسي: لازم تمشي بيهم من هنا ياخالي وانا هعطله واخده لطريق تاني
ابراهيم: بس بسرعه
شويه عيسي حصلهم ع العربيه وراح لقاها منتظراه وجريت عليه: عيسي
عيسي طبطب على ظهرها بحنان: عامله ايه
لوسين خرجت من حضنه و بصوت مخنوق : انا كويسه انت فيك حاجه
عيسي بص في عيونها الي حرفيا وحشته اوي : لاء انا تمام
عمار طلع دماغه من الشباك وزعق فيهم بغيظ : ده وقته يله بسرعه
ابراهيم حرك العربيه ورجاله شفيق وشفيق طلعوا وراهم وهما ماشين في الطريق لمحوا عربيه بتديهم نور عمار دقق
عمار: احمد دي عربيه احمد
عيسي: اقف ياعمار
احمد راح عليه وساله: كنت فين ياعيسي انا قلبت عليك الدنيا
عيسي: روحت اطلع لوسي ومدام سوسن الكلب حابسهم شفيق خانهم وأأذاهم
احمد: عرفت ده انه خاين وكلب وخان سراج بيه وعمل علاقه مع تارا ودلوقت بيطاردوني عشانها مدام سوسن سراج بيه طلب مني اجي اساعدكم وابلغ عيسي يقف معاكم
سوسن قلبها دق بعنف وفرحه : انت شوفت سراج
احمد: ايوه مركب لقته وطلعته واتصل بيه اساعده
سوسن سألته بلهفه: وهو فين دلوقت
احمد: هو عندي واطمني بقي بخير واتعافي شويه
لوسين عيونها دمعت بفرحه: خدني عنده ارجوك يا احمد
احمد: سراج بيه موجود في
انضربت رصاصه في ضهر احمد وعيسي عينه مبرقه ويصرخ بأسمه زي المجنون والكل صرخوا عليه
عمار صرخ بفزع: الكل يدخل العربيه يله
عيسي نزل ع ركبه: احمد امسك نفسك هاخدك ع المستشفي
احمد بياخد انفاسه بالعافيه: مفيش داعي امشوا يله امشوا
عيسي بصوت باكي: مقدرش اسيبك وامشي
احمد بيزق فيه: بقولكم امشوا يله امشوا
عيسي نزلت دموعه: مقدرش اسيبك يا صاحبي
احمد: كلنا هنموت يله امشي ياعيسي وانا هعطلهم عنكم
عمار وعلاء شدوا عيسي للان ضرب النار بقي زي الحرب وعيسي رافض يتحرك لكن ولاد خاله اجبروه احمد لما حس انه بقوا في امان طلعلهم من وري العربيه وهما فرغه فيه مسدساتهم ومات احمد في سبيل ينقذ صاحب عمره بروحه
شفيق نزل وقرب من جثه احمد وضربه طلقه في دماغه: مدام جتلهم هنا تبقي كنت عارف مكان سراج لانك بالنسبه لهم الكلب الامين
استوب وتعالوا بقي نعيش رومانسيه حلوه اوي في كل ده مع لوسين وسيسو بجد حاجه كدا زي العسل
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي دمي ودموعي وابتسامتي)