روايات

رواية انتقام وحنين الفصل الأول 1 بقلم آية أحمد

رواية انتقام وحنين الفصل الأول 1 بقلم آية أحمد

رواية انتقام وحنين الجزء الأول

رواية انتقام وحنين البارت الأول

رواية انتقام وحنين
رواية انتقام وحنين

رواية انتقام وحنين الحلقة الأولى

كانت أول سنه ليا وانا لوحدي بعيد عن اهلي مكنتش مونساني حاجه بعد انانيه امي وكره اخويا غيرها “هي” هههه اه هي وبسس وراحت اووف الظاهر كده أن مبقاش ليا حاجه اعيش عشانها وموتي لزم أعجله عشان كده هنتحر,,,

زينب : محمد اسامه مش بيرد من امبارح برن انت زعلت اخوك ف حاجه

محمد ببردو : مفيش

زينب بغضب : اقسم بالله لو مكلتمش اخوك وصالحته مهتقعد النهارده ف البيت وتش..

محمد قاطعها ببردو مختلط بعصبيه : انتي هترغي كتير أنا كده كده مش قاعدلك أصلا

زينب : انت من ساعه ماابوك مات وانت شايف نفسك ياض ياقليل الادب انت راعي حتي اني امك

محمد بنظره استهزاء : امي..امي ول مرات ابويا

“ولف وشه ومش”..

زينب فضلت تعيط وتلؤم نفسها ع اللي عملته وزرعت الكره ف قلبه ليها ول اخوه كمان

فلاش بااك..

محمد بفرحه : بابا عندي خبر حلو اوووووي هيطرك من فرحه

شريف بنظره تعجب وابتسامه : اي ياواد لقيت حته اثار ول ناوي تخليني جد وتتجوز

محمد حضن ابوه : ابنك طلع الاول ع الدفعه وكمان اخدت منحه ل فرنسا هكمل دراسه هناك

شريف بفرحه شديده : الله عليك طول عمرك مشرفني ورافع راس وسط الناس ” وباس علي راس محمد ” بتلقائيه لما عمل كده راح محمد ماسك ايد والده وبيسها

محمد بسعاده ع فرح والده : ربنا يخليك ليا يااحلا اب ف الدنيا وافضل ديما مشرفك ياحبيبي

دخلت زينب مرات ابوه ب ادعاء فرحه لأن ابنها كذلك ف كليه مجبش تقدير ولا طلع من الاول

زي محمد : الف مبروك يا محمد

محمد ب ابتسامه: الله يبارك فيكي ياامي كتر خيرك بردو تعبتي معايا

زينب ب ابتسامه كلها حقد : طب وهتسافر فرنسا علي كده وتسبنا

محمد ب ابتسامه بريه : وانا ليا مين غيركم وبعدين ابقا هنزل اجازه كل ترم واقديها معاكم

شريف : شايفه ابني مشرفني ازاي مش زي الواد اسامه الفاشل

زينب بغضب شديد : شريف

محمد : أهدي ياامي بابا مش قاصده اسامه ماشاء الله عليه بيعتمد ع نفسه وعارف يجيب الجنيه إزاي ف شغله صح كده يابابا

 شريف ببردو : امممم

محمد بحماس : بابا صح أنا كنت محتاج 100الف هفتح بيهم مشروع بيهم برا ع قدي كده يعني

شريف ب ابتسامه : أنا اديك روحي لو طلبتها يابني

محمد بفرحه : يعني هتديني يابابااا

زينب بغضب قاطعه كلامهم : شريف تعال معايا عايزاك

شريف : قولي هنا مفيش حد غريب

زينب : ياشريف عيزاااااك يلا

شريف : خلاص يابني روح نام دلوقتي عشان الوقت اتاخر

وبكره نكمل كلامنا …

زينب بغضب وحقد : اييه انت هتديليه 100الف جنيه بجد

شريف ببردو : ابني اي ملوش حق

زينب : حق اي ده إن شاء الله وتجوعنا عشان ابنك

شريف صوته علي : مهو لو كان اسامه مكنتيش هتقولي كده ايوا هديله يازينب واعلي ماف خليك اركبيه سامعه

زينب بهدوء فاجئه : اي ياحبيبي بتناقش معاك بتتعصب ليه بس صل علي النبي كده واهدي

شريف ف حيره من تغير حالتها فاجئه وكلامها برومنسيه بدأ يقلق : بتفكري ف ايه

زينب بضحك : اي ياحبيبي مالك كده بتبصلي كاني حرامي وقفشته أنا بس فكرت وقولت مفيش داعي تتعصب عشان ضغط ميعلاش ولو ع محمد فهو بردو ابني زي اسامه وحقه

شريف : طب يلا روحي جهزي العشاء ع ماخدش دش

زينب : من عنيا ياحبيبي وراحت ف المطبخ

” ف هدوء جهزت الاكل ولاكن نيتها مكنتش خير ابدٱ خرج شريف من الحمام واتعشاء وقبل ماينام طلب من زينب تديله الأنسولين عشان السكر وهنا الشيطان لعب ف دماغها وخلاها ت..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام وحنين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى