رواية انتقام مشترك الفصل العاشر 10 بقلم نيرة عبدالله ونسمة حامد
رواية انتقام مشترك الجزء العاشر
رواية انتقام مشترك البارت العاشر
رواية انتقام مشترك الحلقة العاشرة
إتصدم لما شاف صور ليه مع بنت في مواضع مش كويسه
أسد كان بيبص للصور بصدمة وبص لسيف اللي إدارك الموقف بسرعة وأمر مسئول الحفل يقفل الشاشة وفي خلال دقائق ده حصل؛ وأسد نزل من علي المسرح بإحراج والناس كانت بتتكلم عليه وخرج بسرعة من الحفلة
عند ندي كانت قاعدة سرحانة وقطع سرحانها رنة تليفونها وكانت صبا؛ ندي إبتسمت وردت عليها وقالت: ليكي وحشه ي بت
صبا بلهفة: ندي أخيرا رديتي طمنيني عليكي إنتي فين
ندي بضحك: ي بت إصبري عليا؛ أنا كويسة ي ستي متقلقيش
صبا: طب إنتي فين خبطت عليكي كتير وانتي مردتيش
ندي: انا مش في البيت
صبا: إمال إنتي فين
ندي بتوتر: عند خالتو في الصعيد كان لازم أبعد عشان أنسي اللي حصل
صبا: منه لله اللي كان السبب بس متقلقيش ربنا أخد حقك منه وإتفضح إنهارده أحلي فضيحة
ندي: قصدك مين
صبا: أسد طبعا
ندي بخوف: فضيحة إي اللي اتفضحها
صبا: إدخلي علي النت وإنتي هتعرفي
ندي قفلت مع صبا ودخلت علي النت وشافت اللي حصل لاسد وكانت بتقرأ وهي زعلانه والدموع في عنيها وقالت بحزن: ملقتش غير الطريقة دي ي جاسر وفضلت تعيط لحد ما نامت
بعد شوية جه جاسر وشاف ندي نايمة علي الكنبة؛ شالها براحة وحطها علي السرير وباس جبينها بهدوء وراح ينام في أوضة تانيه
أسد بعصبية: إزاي ده يحصل إزاي
هدي بخبث: إهدي ي حبيبي شويه أكيد الموضوع هيتحل متقلقش
أسد: عملت إي ي سيف
سيف: متقلقش كل حاجة إتمسحت إهدي بقي؛ بس مين ليه مصلحة يعمل كده
أسد بغموض: أكيد هو مفيش غيره
هدي بإستغراب: هو مين؟
أسد: متشغليش بالك؛ إسمع ي سيف تجبلي البت اللي كانت معايا بكرا لازما تبقي عندي بكرا
وسابهم وطلع أوضته وقلع جاكته ورماه بعصبية وقال بغضب: ي ويلك مني ي جاسر لو طلعت إنت ورا الموضوع ده
نور كانت قاعدة في أوضتها بتقرأ في كتاب والباب خبط وقالت بهدوء: إدخل
دخل محمد من الباب وقال بمرح: ده إحنا بقينا زي الفل أهو
نور بإبتسامة: ده بفضلك بعد ربنا
محمد: إنتي مكنتيش تعبانه ي نور انتي كنتي بتهربي من واقع مؤلم والدليل اول ما جاسر جه إتكلمتي
نور إبتسمت وقالت: هو انا ممكن أخرج إمتي
محمد: أول ما فترة النقاء بتاعتك تخلص هتخرجي
نور بحزن: يعني لسه كتير
محمد بضحك: وإنتي مستعجلة ليه علي الخروج
نور: ولادي وحشوني أوي
محمد بصدمة: إنتي عندك ولاد
نور هزت رأسها بإه؛ ومحمد أكمل بحزن: أومال بابهم مكنش بيجيلك ليه
نور بغضب: لانه ميعرفش إنهم موجودين أصلا
محمد بعدم فهم: قصدك إي
نور: ولادي جايين بسبب عملية إغتصاب من شخص قذر زباله ومعندوش ضمير؛ ولما عرفت إني حامل رفضت أنزلهم لانهم ملهمش ذنب
محمد كان بيسمعها وهو مصدوم وقالها بهدوء: عن إذنك ي نور وسابها ومشي
أسد دخل المخزن وشافها وهي مرمية علي الارض ووشها كله كدمات بسبب الضرب اللي إتعرضت له؛ مسك شعرها بشدة وقال: بقي بتخوني ي زبالة إما وريتك
البنت بدموع: ي باشا أنا مليش ذنب هو اللي قالي أعمل كده من باب يهزر مع حضرتك بس والله مكنتش أعرف إن دي نيته والله
أسد بغضب: هو مين ي بت إنطقي
البنت: إسمه جاسر ي باشا
أسد زقها بغضب؛ وقال للرجالة: أهي عندكم إتسلوا بيها ومشي وهو بيتوعد من جواه لجاسر
فهد بضحك: بس منظر أسد إمبارح كان يفتص من الضحك
جاسر بضحك: ولسه هو شاف حاجة دي البدايه بس
فهد: إنت هتستفاد بإيه بالحركة دي
جاسر: هتستفاد كتير أوي بس خلي كل حاجة في وقتها
فهد بتنهيدة: عمري ما كنت أتصور إن ممكن يجي اليوم وتقف فيه إنت وأسد قصاد بعض
جاسر: هو اللي بدأ بالغدر ي فهد لما صدق إني ممكن أعمل كده في مراته وإغتصب أختي بكل وحشية قدامي وياريته إكتفي بكده كان عاوز يقتلني كمان؛ يستحمل بقي نتيجة أفعاله
فهد: تفتكر أسد بعد اللي حصله إمبارح هيتصرف إزاي
جاسر: صراحة هموت وأعرف هيتصرف إزاي
وقبل ما فهد يرد عليه سمعوا صوت بيقول: وأنا ميرضنيش تموت الا لما اخلص عليك بإيدي
فهد بصدمة: أسد
جاسر ببرود: كنت واثق إنك هتيجي
أسد قعد وحط رجل علي رجل وقال ببرود: أوعي تكون فاكر إن حركة إمبارح دي ممكن تهز مني شعرة تبقي غلطان لأنها للأسف عملت شوية دوشة إمبارح وبس
جاسر ببرود مماثل: وكل دوشة وبيبقي ليها توابع فحاول بقي تستحمل توابعها ي أسد باشا
أسد بإستفزاز: إنت لجأت للاساليب دي لانك عارف كويس إنك متقدرش تقف قدامي والا كنت وقفت قدامي زمان لما علمت عليك وإغتصبت أختك قدامك وإنت مقدرتش تعمل حاجه
فهد بغضب: أسد إلزم حدك وإياك تجيب سيرة نور فاهم
جاسر ببرود يحسد عليه: بس انا علمت عليك برضوا ولا نسيت إني إغتصبت مراتك
أسد أول ما سمع كده رمي الترابيزة بكل غضب وقال بصوت عالي: هدفع تمن عملتك دي غالي ي ابن الدمنهوري وزي ما خلصت منك زمان هخلص منك دلوقتي وسابه ومشي
فهد: ليه قولته كده ي جاسر إنت كده بتثبت التهمة عليك جاسر بحزن: انا مش محتاج أثبت حاجة عليا ي فهد لان هو مصدق أصلا إني عملت كده
فهد: ليه مش عاوز تقوله علي السر اللي إنت تعرفه
جاسر: زمان كان ممكن أقوله بس بعد اللي عمله معايا مستحيل أقوله حاجة هسيبه كده علي عماه وبعدين السر ده الورقة اللي هتقضي علي أسد نهائي
فهد: ناوي علي إي
جاسر بغموض: هتعرف كل حاجة في وقتها
عند ندي كانت قاعدة بترسم وتليفونها رن برقم غريب؛ ندي إستغربت وردت: ألو مين
أسد: أنا أسد ي ندي
ندي بضيق: خير ي أسد عاوز إي
أسد: انا محتاجك أوي ي ندي عارف إني غلطت في حقك كتير بس صدقيني انا تعبان أوي ومحتاج أتكلم معاكي
ندي بلهفة: تعبان مالك ي أسد قولي إنت فين وأنا هجيلك
أسد: أنا في كافيه إسمه *
ندي: مسافة السكه هكون عندك
بعد نص ساعة؛ ندي وصلت الكافيه وأسد شاور ليها وهي جرت عليه وقالتله بلهفة: مالك ي أسد فيك إي
أسد: انا محتاجك أوي ي ندي
ندي بخوف: فيه إي ي أسد بلاش تقلقني
أسد: شوفتي اللي حصلي إمبارح مش كده
ندي بحزن: إيوه شوفت ويما حذرتك من اللي بتعمله
أسد: إنت صدقتي ي ندي اني ممكن أعمل كده انا توبت صدقيني والصور دي مزوره
ندي: مزورة ومين اللي عمل كده
أسد: للاسف جاسر اللي عمل كده
ندي بتوتر: جاسر إزاي؟ مش جاسر مات برضوا
أسد بشك: دي طلعت كذبه هو عملها ومالك إتوترتي كده لي
ندي: طبيعي أتوتر واحد فاكرينه ميت بقاله 3 سنين وبعدين قولي لي جاسر يعمل كده فيك ده إنت صاحب عمره
أسد: عشان ينتقم مني
ندي وينتقم منك ليه
أسد: عشان جاسر فاكر اني ورا اللي حصل له زمان
ندي: وإي اللي يخلي جاسر يفكر كده
أسد بتوتر: حصل بينا زمان خلاف حاد شوية بسبب صفقة من الصفقات
ندي كانت بتسمع أسد وهي مش مصدقه ولا كلمه من كلامه لأنها عارفة الحقيقة كلها وإتنهدت وقالت: إنت جايبني هنا ليه
أسد: محتاج مساعدتك ي ندي
ندي بعدم فهم: محتاج مساعدتي إزاي
أسد بخبث: إنا عارف إنك بتحبي جاسر من زمان ي ندي انا بقي عاوزك تستغلي الحب ده وتقربي من جاسر وتساعديني أعرف هو بيفكر في إي عشان أبقي سابقه بخطوه
ندي بصدمة: إنت واعي انت بتقول إي عاوزني أروح أعرض نفسي علي جاسر عشان تحمي نفسك منه عاوز تستغل شرف أختك
أسد بضيق: ندي متكبريش الموضوع انا بديكي فرصة عمرك آنك تحققي اللي كنتي بتتمنيه زمان وتقربي من جاسر وبعدين لو حصل بينكم حاجة كده ولا كده انا هبقي أعوضك ي ستي
ندي بصدمة أكبر ودموع: إنت لا يمكن تكون إنسان إنت حيوان فاهم انا مش عاوزه اشوف وشك تاني ي أسد وإنسي إنك عندك أخت فاهم حسبي الله ونعم الوكيل
ومشت وسابته وهي مصدومة في أخوها صدمه عمرها وإتأكدت وقتها إن كل كلام جاسر عليه طلع صح وقررت إنها هتساعد جاسر في إنتقامه منه
جاسر كان رايح أوضته بس سمع صوت عياط ندي من أوضتها؛ خبط علي الباب ودخل لاقاها منهاره من العياط جري عليها وقالها بلهفة: مالك ي ندي بتعيطي ليه
ندي إترمت في حضنه وفضلت تعيط وجاسر ضمها لحضنه وفضل يواسيها
بعد فتره طلعها من حضنه ورفع وشها ومسح دموعها وقالها: مالك بتعيطي لي
ندي بدموع: أسد كلمني إنهارده
جاسر بضيق: وكان عاوز إي ده
ندي بعياط: هحكيلك؛ وحكت له حوارها مع أسد ودموعها كانت نازلة بشده
جاسر بغضب: إبن ال…… انا هدفعه تمن كل كلمه قالها كويس أوي؛ وأكمل بهدوء: إهدي ي ندي وبطلي عياط أنا نفسي أعرف روحتي له ليه
ندي بعياط شديد: مستحملتش يقولي انا تعبان ومحتاجك ومكنش جنبه كنت فاكره اللي حصله امبارح ممكن يغيره وإنه هيحاول يصلح اللي كسره بس متوقعتش إنه يقولي كده
جاسر: أسد بقي شيطان ي ندي ومستحيل يتغير وبعدين ده طعن في شرف وعرض صاحب عمره يبقي متستغربيش إنه يعرض عليكي عرض زي ده
ندي بدموع وعياط: هو ليه بيعمل معايا كده ليه مصمم يأذيني مش كفاية اللي عمله معايا زمان انا بسببه خسرت
نفسي
جاسر مسك إيديها وقالها بغضب: إنطقي خسرتي نفسك إزاي
ندي:………….
جاسر بصدمة: إي
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
تفتكروا ندي قالت إي لجاسر؟ توقعاتكم
نفسي تتفاعلوا بكومنت ولايك
#إنتقام مشترك
بقلم نيرة عبدالله ونسمة حامد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام مشترك)