روايات

رواية انتقام لا ينسى الفصل الثالث 3 بقلم دودو ناصر

رواية انتقام لا ينسى الفصل الثالث 3 بقلم دودو ناصر

رواية انتقام لا ينسى الجزء الثالث

رواية انتقام لا ينسى البارت الثالث

رواية انتقام لا ينسى الحلقة الثالثة

الرجل باستهزاء : ومن امتى الاحترام ده
خلود باستغراب : هو انت هو انا ناقصاك انت كمان
الرجل وهو يقترب منها : احترمى كلامك معايا انتى لولا بنت كنت وريتك ازاى تتكلمى كده معايا
خلود باستهزاء : ليه ان شاء الله كنت ابن الوزير عشان اخاف حتى لو ابن الوزير مش بخاف من حد ولا يتهدد انا قلتهالك قبل كده
مراد بغضب : انا هندمك بس قريب أوى الصبر يا قمر
ثم ابتعد لتفحصها : بس طلع لبسك اسلامى غريب لاسلوبك على فكره
خلود بغضب : احترم نفسك ولا متعرفش حاجه اسمها غض البصر واسلوبى انا حرا فيه وانا محترمه غصب عنك واى حد واوعا كده خلينى اعدى
تركته وذهبت لحور ولمار
مراد بتفكير : شكلها هتحلو اوى
_________________

 

لمار باستغراب : فى ايه يا خلود مالك وفين إلى كنتى هتشتريه
حور باستغراب أيضا : ايه إلى ضايقك خلى وشك كله احمر وكمان اتخرتى
خلود : مفيش مفيش يلا عشان منتاخرش
حور ولمار نظروا لبعض باستغراب ولكن سكتوا
________________
_ السلام عليكم يا جماعه
=وعليكم السلام يا حبيبى كده تتأخر ومتردش عليا انت عارف ان انا بقلق عليك
(قالتها الام بعتاب )
جاسر ويقبل رأس امه : معلش يحبيتى كنت مشغول بتريقه بس الحمد لله
وأكمل بارهاق : انا هاخد دش وانام امال فين خلود وحشتنى المفتريه دى
خلود وهى تفتح الباب على سماع اخر جمله من جاسر
خلود بمرح : عيب عليك المفتريه اتوحشتك اوى
وجريت لحضن أخيها
جاسر وهو يحضنها : وانتى وحشتينى ده انا جبتلك مفاجاه هتعجبك اوى
خلود بابتسامة وتخرج من حضنه : ايه المفاجأة دى قولى

 

جاسر بضحك على فضولها : أهدى امسكى يستى واعطاها صندوق هدايه
خلود أخذته وجريت على الكنبه
خلود بصدمه : الله بجد يجنن الفستان يا جسورى واووو شوكولاته بحليب
جريت لجاسر لاحتضانه
خلود : بجد انت احسن اخ بس ليه الفستان إلى يجنن ده وكمان لونه فيروزى زى ما انا بحبه
جاسر بضحك عليها : مهما كبرتى بتفضلى زى ما انتى الفستان يستى عشان واحد صحبى فرحوا بكرا وطبعا هاخدك معايا لأن انا مش بحب اروح افراح من غيرك
وقولت انتى بتحبى الشكولاته بحليب قولت اجبلك هو احنا عندنا كام خلود
(ده اخوات الروايات مش اخواتنا إلى كل شويه كف رايح جى😂)
الام بابتسامه لابناها : ربنا يخليكوا ليا يحبايبى يلا يا جاسر ارتاح شويه اعقبال ما اخلص الغدا وابوك يجى من الشغل وانتى يا خلود روحى غيرى وتعالى ساعدينى
خلود وهى تدخل غرفتها :حاضر يا كوكو
_______________

 

مراد يدخل شركته بكل هيبه ووقار ويهابه كل ما فى الشركه
السكرتيرة : مراد باشا الوفد الألمانى قال إنه هيجى يمضى العقود وهما موفقين على الشروط حضرتك كلها
مراد بابتسامه جانبيه : تمام ابعتى اى ورق محتاج أمضى وابقى ابعتى يوسف
السكرتيرة باحترام :حاضر و ثوانى والورق هيكون عند حضرتك
لترفع سماعه الهاتف وتتحدث بعمليه : اهلا يوسف بيه حضرتك مراد باشا عايزك فى مكتبه
يوسف بمشاكسه :مراد بس يا حورى
ليلى بضيق : حضرتك أسمى حور واقتعد أن انا قولت مراد باشا عايز حضرتك مقولتش حاجه غير كده
يوسف ومازال يشاكسها : ماشى يا حور هيجى يوم وتحبينى إذا كنتى مش بتحبينى
حور بضيق : استغفر الله العظيم يارب وقفلت الهاتف
ليضحك يوسف فى الجانب الآخر
_____________
_ايه يا باشا كنت عايزنى
قالها يوسف وهو يدخل مكتب مراد
مراد بحزم : أهدى شويه على البت مش زى اى وحده عرفتها
يوسف بابتسامة: انا عارفه انها غير بس انا مش بلعب بيها انا عايزها حقيقى
مراد : خلاص ادخل من الباب هو ده بس طريقها

 

يوسف بقلق : بس انا خايف ترفضنى مش شايف أسلوبها ازاى
مراد : أسلوبها لانك بالنسبالها زى الشباب إلى بتضايق البنات وده اسلوب دفاع عن نفسها وحتى لو رفضتك افضل وراها لحد متوافق
يوسف : باذن الله خير كنت عايزنى فى ايه
مراد: الوفد الألمانى جى ولازم كل حاجه جاهزه وكمان فى مناسبه احنا معزومين عليها
يوسف بتذكر : اه انا كنت هقولك برضوا عشان تجهز
_____________
جاسر بتصفير : ايه الجمال ده هى دى خلود
خلود اختفت ابتسامتها اول ما أنهى جملته ضربته على كتفه
خلود بغضب : متقدرش تنهى جملتك عدل ده انا كنت فرحانه بالفستان
كانت تردى فستان فيروزى على خمار اوف وايت على كوتش ابيض ولم تضع ميكب لأنها تعلم أنه حرام وضع الميكب خارج المنزل .

 

جاسر بضحك: تب يلا وانتى قمر كده ده انا شكلى هتخانق النهارده كتير عشان سيادتك
خلود بتصنع الغرور : امال ده انا خلود انا مش اى حد برضوا ولا انت نافخ العضلات دى على الفاضى
جاسر بضحك : تب يلا يا ست خلود عشان منتاخرش
…………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام لا ينسى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى