رواية انتقام لأجل كرامتي الفصل الرابع 4 بقلم مريم أحمد
رواية انتقام لأجل كرامتي البارت الرابع
رواية انتقام لأجل كرامتي الجزء الرابع
رواية انتقام لأجل كرامتي الحلقة الرابعة
ناديه : اه * و كملت بتساؤل* مين معايا؟؟
=شهد
كنت في حاله دهشه بس كملت بهدوء ممتزج بغرور: خير؟؟!
شهد ببكاء: ناديه انا عايزه اقابلك ضروري
ناديه : معرفش والله ظروفي ايه لما افضي هشوف
شهد : طب حاولي ونبي تفضي ف أقرب وقت و متنسيش
قولتلها تمام و قفلت معاها بس كنت مستغربه اي الي هيخليها تكلمني اصلا ؟ اكيد في حاجه و حاجه مهمه كمان …لاقيت الباب بيخبط
ناديه: اتفضل
نور: ممكن ادخل
ناديه بحب : اكيد طبعا
كانت ماشيه تجاها بس سألتها بستغراب: مالك؟!
ناديه و مازالت الصدمه محتلاها: شهد
سألتها نور باستغراب: مالها؟
ناديه : كلمتني
سألت نور بفضول: و بعدين
ناديه : بتقولي عايزه تقابلني
نور بفضول: و قولتلها ايه؟؟
ناديه ببرود : قولتلها اني مش فاضيه
نور بتزمر : ليه يا ناديه لييه؟؟
ناديه بهدوء : يا نور انتي متعرفيش هي كانت بتتعامل معايا ازاي اول مره شوفتها و اسلوبها كان عامل ازاي معايا و بعدين افهمي كل تأخير و فيه خير و هي كلمتني عشان في حاجه عرفتها ف لما اديها وقت هتبقي عرفت حاجات تانيه و دا كله لصالحي في الاخر
نور بإدراك: ايوه صح معاكي حق
و بعدين كملت: ماما كلمتلك حد هيساعدك في الوضوع بتاعك دا اوي
بصتلها بإمتنان و شكرتها علي وقفتهم جمبي
***عدي يومين تقريبا و شهد اتصلت بيا تاني و زي ما توقعت عرفت من نبرة صوتها انها عرفت حاجات تانيه و اتفقت معاها علي المعاد الي هنتقابل فيه***
***في كافيه ما..***
شهد بتوتر: ناديه انا .. انا اسفه اوي علي الي حصل مني اول مقابله لينا بس والله كريم كان قايلي عليكي انك انانيه و حاجات تانيه كتير لدرجه انه صورلي انك ولا الشيطانه الي خُلقت من حديد
*كنت مصدومه مش عشانه بس عشان ازاي يقول عليا كدا وانا عمري ما اذيته و لا سببتله حاجه وحشه؟!!!*
قولتلها بتساؤل : إيه الي حصل خلاكي تكلميني؟؟
شهد بمحاوله لإيجاد امل: يعني انتي مش زعلانه؟
بصيت في ساعتي و بعدين بصتلها فرحت جدا من جوايا اني وصلتلها مرادي لما لاقيتها فهمت ان وقتي ضيق و مش فاضيالها بالرغم من ان دي اول قاضيه همسكها يعني المفروض اني فاضيه و موريش حاجه
شهد: بصي انا عارفه انك مضايقه من كريم و قولت بالحاجات الي عرفتها لازم اقولك عليها عشان تجيبي حقك منه
ناديه بفضول مخفي ورا هدوئها: عرفتي ايه؟؟
شهد : انا عرفت ان كريم بيساعد في تهريب السلاح
خفيت صدمتي و سألتها : معاكي أدله؟؟
شهد: معايا تسجيل سجلتهوله و هو بيتفق معاهم علي الميعاد
ناديه: ابعتيهولي
هزتلي دماغها و بعتته
كملت : عرفت كمان انه بيوصل الاخبار بره
*و هنا كان لازم يبقي معايا حد من الظباط*
بصت في ساعتها و قالتلي انا لازم امشي هو زمانه راجع من الشغل و هيعرف اني بره
هزتلها دماغي و قومت مشيت
رجعت البيت و انا مصدومه لاقيت طنط سهي بتسألني: في ايه يا ناديه ايه الي حصل؟
هزتلها دماغي بعدم استيعاب
سهي: قالتلك ايه؟!
قعدت و حكتلها كل حاجه و قولتلها: اني محتاجاها تشوفلي ظابط كوفء يبقي معايا
سهي : حاضر هسألك
هزتلها دماغي و قولتلها اني هروح انام
*دعيتلي ان صباحي يبقي كله خير و ان ربنا يعيني في الي جاي*
***الصبح***
كنا بنفطر سألت نور: هي ماما فين
نور: بتكلملك ظابط
بصتلها بإمتنان بعدها ماما جت صبحت عليا قولتلها بتساؤل: عاملتي ايه؟؟
سهي : كلمتلك ظابط تبع زينه شغال في المخابرات و هما عارفين جزء من الموضوع و بوجودك انتي و شهد هيساعدهم كتير
حمدت ربنا و شكرتها بعدها طنط زينه جت قعدت معانا و قالتلي ان حمزه هيبقي علي تواصل معايا انا و شهد عشان يعرف الاخبار اول بأول
***في اليوم التالي***
كلمت شهد قولتلها اننا هنتقابل و هتفقنا علي الميعاد
*** في كافيه ما..***
كنا قاعدين و شهد قالت لحمزة الي حصل في اليومين الي فاتوا و كان نفس الكلام الي هي حكتهولي
قالها تمام و عرفها ان لازم الاخبار تبقي معانا اول بأول
قالت شهد: بس في حاجه انا عرفتها قبل ما اجي
قولنالها بتساؤل: إيه هي؟؟
شهد:********
و كأن الصدمه قد الجمت السنتنا…!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام لأجل كرامتي)