رواية انتقام قاسي الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول
رواية انتقام قاسي البارت الرابع
رواية انتقام قاسي الجزء الرابع
رواية انتقام قاسي الحلقة الرابعة
انا اول لما سمعتها بتقول كده دخلت جري ، ودخلت منال الشقه ومش شافتني وقالت لشيماء
منال _ اي مالك شكلك عامل ليه كده
شيماء _ ابدا مافيش مستغربه مجيك وبعدين
هو انتي ناسيه احنا عاملين ايه من الطبيعي اخاف يكون حد عرف حاجه
منال اقعد وقالت _ لا متخافيش بس انا
عرفت ان مرات احمد حامل ومش عارفه
ازاي حصل بس عايزكي تخليها تنزله
شيماء _ هو انتي اي شيطان ماشي علي الارض
عامله تعملي كده فيهم ليه طيب اميره قولتي
انها كانت شايفه نفسها عليكي وعلشان
معاها مؤهل الجديده ليه بقي
منال _ الله الله اي طريقه كلامك دي انتي ازاي
تتكلمي معايا كده فلوسك وبتخديها
شيماء _ خدي هنا مرات احمد مين
اللي حامل مش انتي قولتي ان احمد مش
بيخلف اصلا
منال _ اه مش بيخلف بس شكلها كانت
غلطه وحماتي سكتت عليها
شيماء _ اخرجي من هنا اي العيله دي
انا مش قادره اصدق وانا غلط مره ومش
ناويه اعملها تاني ،وبعدها مشيت من عندها
وخرجت انا
اميره _ مش قادره اصدق اللي بيحصل
ده معقول فيه ناس كده
شيماء _, بقولك اي ارجوكي خرجني من مشاكلكم انا كان عندي ضمير وقولتك اللي
فيها بس مش عايزه مشاكل
وبدأت افتكر يوم ما كنت تعبانه وكنت
في اوضه في المستشفي ودخلت شيماء وقالت
# فلاش باك
شيماء _ لا بقولك اي حاولي توفقي كده
واسمعي انا عايزه اقولك اي
اميره. _ هو فيه اي بالظبط
شيماء _ حماتك ومنال عاملين لعبه كبيره
اوي وكانو عايزنك تشيلي الرحم
اميره _ انتي بتقولي اي ارجوكي اوعي تكوني
عملتي حاجه انا حامل
شيماء _ انتي مش حامل ولا حاجه جوزك
مش بيخلف انا عارفه الموضوع
كله بس المهم علشان لازم اخرجك
هنا مستشفي شمال وانا اتحايلت
علي الدكتور قد كده علشان ياخد
الفلوس ومش يعملك العمليه
اميره _ كتر خيرك بس ازاي يعملوا كده
ده انا هروح اقدم بلاغ
شيماء _ معكيش اي دليل علي الكلام ده
وبعدين يعني انا وفقت جمبك عايزه تعملي
ليا مشكله ارجوكي امشي من البيت
ده خالص
اميره _ وأحمد متفق معاهم
شيماء _ اللي اعرفه لا منال وحماتك بس
المهم يلا علشان اخرجك حاولي بقي
تعملي نفسك انك تعبانه
# رجوع
شيماء _ ارجوكي يا اميره انا مش ناقصه مشاكل
خليني في حالي اه صحيح سمعتيها لما
قالت إن مرات احمد حامل غلطه
اميره _ مبقاش يهمني خلاص شكرا
يا شيماء وبعدها مشيت
وفي بيت مراد انا روحت
مراد _ اي ده اميره تعالي اتفضلي عامله اي
وبعدها دخلت
اميره _ مش كويسه يا مراد شوفت امك ومراتك
عملوا فيا اي وبعدها طلعت الموبيل وكنت
مسجله فديو كل اللي حصل بين منال
و شيماء
مراد _ اي ده معقول ازاي يعني
اميره _ شوفت عملوا فيا اي مراتك اللي
دريت علي سرها تعمل فيا كده
مراد _ سر اي أنا مش فاهم
اميره _ فاكر لما كان معاك هعده في الدولاب
وبعدها مش لقيتها مراتك اللي كانت .واخده
الفلوس دي واتدها لاخوها
مراد _ انتي عرفتي الموضوع ده ازاي
وبدأت اقولوا علي اللي حصل يوم ما
كانت في مطبخ حماتي وكانت بتكلم اخوها
في التلفون
#فلاش باك
منال _ الو ايوه يا يحيي بقولك اي انت
قولت ليا شهر بالظبط وهتجيب الفلوس
فين الفلوس
يحيي _ ما خلاص بقي ما تنسي مش جوزك
قولتي أنه اتصرف لما عرف أن الفلوس
راحت
منال _ اه اتصرف بس واخد قرض والفلوس
دي ناقصه من بيتي يعني لازم ترجعها
يحيي _ بقولك اي انسي احسن ومحدش قالك
تساعديني ههههه
منال _اه يا واطي وبعدها دخلت المطبخ
اي اميره هو انتي وافقه هنا من بدري
اميره _ هو انتي ازاي ممثله بارعه كده قولتي
ان حرامي اللي دخل الشقه وعمل فيكي
كده واخد الفلوس من الدولاب
ده جوزك مكنش بينام
منال _ عارفه ان انا غلطانه والله بس يحيي
قالي شهر بالظبط وهرجع الفلوس ارجوكي
اوعي تقولي حاجه ل مراد ده ممكن يطلقني
فيها
اميره _ مش هقول بس انتي لازم تروحي
لاخوكي وتخلي يرجع الفلوس
منال _ اه اه هعمل كده والله ده فلوس بيتي
وعيالي
# رجوع
مراد _ انتي ازاي متقوليش ليا
حاجه زي كده انا مكنتش بنام بسبب
الفلوس دي
اميره _ غلط والله وحقك عليا انا اسفه
بس بجد يرضيك اللي حصل فيا
كده
مراد _ طول عمري مش راضي علي اللي امي
بتعمله خالص طيب انتي ناويه تعملي اي
اميره _طلق من اخوك وخلاص ناويه اعيش حياتي وبعدها مشيت من عندو وجت منال
وكان مراد في الصاله
منال _ يخربيت الحر اي مالك شكلك
عامل كده ليه
مراد _ مش كلمت يحيي اخوكي انهارده بيسلم
عليكي اوي صحيح هو انتي مش بقيتي
تكلمي ليه ، ومنال قامت وقفت وقالت
منال _ اي ليه عملت كده طيب قالك حاجه
مراد _ اقصدك علي موضوع الفلوس لا مقلش
بجد انتي ازاي واطيه كده
منال _ انا غلط والله حقك عليا بس اسمع
عايزه اقولك اي
مراد _ مش عايز اسمع صوتك خالص انتي
طالق ومش عايز اشوف وشك
منال _ لا يا عنيا طلما طلقني يبقي انت
اللي برا أنا حضنه يا حبيبي وفي الوقت
ده الباب خبط وفتح مراد وكان البوليس
مراد _ خير يا حضرت الظابط
الظابط _, عايزين استاذه منال محمد مطلوب
القبض عليها
مراد _ هي عملت اي
الظابط _ في محضر متقدم ضدتها من مدام
اميره لو سمحت هي فين ودخلوا اخدوها
منال _ ارجوك اوعي تسبني يا مراد علشان .خاطر
العيال ارجوك والنبي وبعدها مشيت معاهم
وانا روحت بيت حماتي وكان احمد عندها
احمد _ اي مالك يا اميره وافقه كده ليه
اميره _ طول السنين دي عامل تقول ان انا اللي مش بخلف ومخليني اخد في علاج وفق الاخر
يطلع العيب منك انت ، ولقيت حماتي بتقولي
حماتي _ هو انتي مكبره الموضوع ليه المفروض
كنتي انتي من نفسك لو عرفتي ان العيب من جوزك للناس أن العيب منك انتي
احمد _ خلاص بقي يا اميره بلاش تكبري
الموضوع اوي كده حقك عليا يا ستي
اميره _ وهو انت عرفت بقي أن امك
كانت متفقه مع منال أنهم يعملوا العمليه
وميخلونيش ام طول عمري
الحما _ اي الكلام العبيط ده دي كدابه
يا حبيبي اوعي تصدقها
اميره _ اكيد عارف ان انا مش كدابه
لانه متأكد أن شروق مش حامل منه
عملت فيكي اي علشان تعملي فيا كده
حرام عليكي
احمد _ هو انتي عرفتي منين بالكلام ده
اميره _ لأن عارفه من بدري أن العيب
منك انت من يوم ما كنت في المستشفي
بس كنت عايزه اعرف رد فعلا طلقني يا احمد
انا مش طايقه اعيش معاك
الحما _ اوعي تطلقها دي لو مشيت من هنا
هتبلغ عني
احمد _ يعني كلامها ده صح حرام عليكي
عملت فيكي اي علشان تعملي فيا كده
انتي طالق يا اميره لأن ميتهلش وحده
زيك تكون معايا ، وفي الوقت ده نزلت
شروق وقالت
شروق _ وانا كمان ارجوك طلقني انا مش عايزه
اعيش معاك
الحما _ حتي انتي كمان ياختي وانتي
ناسيه أن ممكن اروح لابوكي واقولوا
شروق _ اعملي اللي انتي عايزه تعملي خلاص
مبقاش فارق معايا احمد انتي طالق انتي
كمان انا مش عايز اشوف
حد هنا يلا امشوا
وبعدها مشينا وكنت وافقه انا وشروق
في الشارع
شروق_ انتي ناويه تعملي اي
اميره _ مش عارفه انا بلغت عن منال
بس قالولي حماتي مش هينفع
تتحبس لأن مافيش دليل عليها
شروق _ عالعموم ربنا معاكي ولو عوزتي
اي حاجه كلمني في التلفون ده رقمي
اميره _ وانتي ناويه تعملي اي هتروحي
لاهلك ازاي وهتربي اللي في بطنك ده ازاي
شروق _ من الرعب نزل يوم فرحي علي
احمد بس خوفت اقولهم والله
اميره _ احمدي ربنا أنه نزل
وبعدها روحت بيت ماما وكانت خالتي لواحظ
سايبه المفتاح مع الجيران واستاذنتها
واخدته منها ولسه داخله انام لقيت
الباب بيخبط فتحت وكان ظابط
اميره _, خير يا حضرت الظابط
الظابط _ ليه عملتي كده انا قولت هنجيب
ليكي حقك وفعلا تم القبض علي منال
وكانت هتقول علي كل حاجه
اميره _, مش فاهمه حاجه حضرتك بتقول اي
الظابط _ حماتك راحت في شقتها وحد
اللي عمل كده ولقينا سلسله علي صورتك
وصوره بابكي في أيدها
اميره _ معقول والله ما عملت حاجه وبعدها .
نزلت معاه وروحت القسم وهناك لقيت شروق
شروق _, هو فيه اي أنا مش فاهمه
حاجه
اميره _ بيقولوا ان حماتي راحت بس .شاكين
انا اللي عملت كده ، وفي الوقت ده لقيت
احمد جه جمبي وبيقولي
احمد _ حرام عليكي يا شيخه ليه
تعملي فيها كده انا كنت طلقتك خلاص
اميره _, انت بتقول اي والله ما حصل
انا نازله من البيت مع شروق
احمد _ وانا نزلت بعدك ورجعت لقيت . السلسله
اللي كانت في رقبتك في أيدها
اميره _ منك لله عملت فيا كده ليه والله
ما عملت فيها حاجه وفي الوقت ده
مراد جه القسم
احمد _ شوفت اللي حصل في ماما منها
لله اميره بس انا مش هسكت .الا لما .تاخد . جزئها
مراد _ انت ازاي بتكدب كده عم عبده
اللي ساكن في البيت اللي في وش .ماما
كلمني وقالي
# فلاش باك
عم عبدو قدام شقه مراد فتح مراد وقالو
.
مراد _ عم عبدو تعالي اتفضل
عبدو_ انا جيت ليك لان عارف ان عندك
ضمير انا كنت واقف في الشباك .وشوفت
اخوك احمد وهو عامل يزعق مع امك
وبعدها شوفته زهقها وبعدها نزلت وروحت .ليه
احمد _ خير يا عم عبدو فيه حاجه
عبدو _ انت كويس يا بني والحاجه كويسه ..
احمد _ اه بس هي نايمه معلش وانا
نازل مش هينفع اقولك اتفضل
عبدو _ لا تمام يا ابني وبعدها مشيت
ووقفت في اليلاكونه اصور ولقيته بيحط
حاجه في أيدها وبلغ الإسعاف و البوليس
مراد _ معقول ازاي ده حصل طيب ممكن تبعت
ليا الفديو وبعدها اخد الفديو وراح عالقسم
. #جوع
احمد _ والله ما كان اقصدي اعمل
كده ارجوك هي والله اللي راحت علي طول
مراد _ تروح تتهم واحده ملهاش ذنب
احمد _ مهو أنا كنت هروح فيها
لو كنت سكت ارجوك يلا نمشي من هنا
مراد _, مش هيحصل واللي غلط
لازم ياخد جزائه وبعدها بلغ عنه
وتم القبض عليه وانا خرجت وقولت
ل مراد
اميره _ مش عارفه اشكرك ازاي والله .علي
اللي انت عملته ده بجد انت انسان كويس اوي
مراد _ حتي لو اخويا كان لازم اقول الحقيقه
منه لله الشيطان بقي
اميره _ مش قادره اصدق أنه عمل فيا
كده معقول هونت عليه
مراد _, المهم انتي لازم تبداي حياه
جديده بقي وانتي كل الهم اللي حصل
ده
اميره _،عندك حق وعدا 3 سنين والباب خبط
وفتح مراد
مراد _ منال انتي اي اللي جابك هنا
تاني
.منال _ انا لسه خارجه من السجن
ارجوك مش لاقيه مكان اروحه
مراد _ وانا مالي انا دلوقتي راجل متجوز
ومينفعش تيجي هنا خالص وفي الوقت ده
انا خرجت وقولت
.
اميره _ مين يا مراد اي ده منال انتي
خرجتي بسرعه كده
منال _ انتي بتعملي اي في شقتي
اوعي تكون اتجوزها يا مراد
اميره _ شقتك اللي زيك مينفعش
يعيش في شقه حرام عليكي اللي كنتي
عامله في جوزك وعيالك كنتي دائما سيباهم
ومهتمه بنفسك بس
منال _ ارجوك طلقها وانا ناويه اعيش
خدامه تحت رجلك
مراد _ وانا مش عايز خدامين انا عايز اميره . ملكه
في بيتي صحيح انتي كنتي حامل راح فين
منال _ نزل من كتر الزعل
اميره _ والله ربنا بيحبه امشي بقي
اطلعي برا وبعدها مشيت
وانا حبيت مراد اوي مع أن كنت رافضه
جوزنا في الاول بس طلع كويس
مش زيهم وأحمد كان محبوس
ونسيته خالص
وبكده تكون خلصت قصتنا وانتظرونا في قصه جديده
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام قاسي)