رواية انتقام عاشق الفصل السادس 6 بقلم وتين الصافي
رواية انتقام عاشق الجزء السادس
رواية انتقام عاشق البارت السادس
رواية انتقام عاشق الحلقة السادسة
=وتييين
انتفضت وبصيت ع مكان الصوت كان كريم
*كريم يبقي قريب وتين وصاحب أحمد بس كان مسافر وجه ع الحفله
كنت واقفه جنب أحمد واللي اول م سمع صوت كريم قربني منوا وضمني ليه
بص ب استغراب ناحيه كريم _أنت تعرف وتين منين
=وتين تبقي قريبتي رد ع أحمد ورجع بصلي وقال ب استفهام=انت بتعملي اي هنا وقريبه اووي منو كدا ليهه
أحمد اتكلم ب ابتسامه-هي هنا لي ع هي مراتي إنما قريبه مني كدا لي ع مراتي وأنا حر
اختفت ابتستمت كريم وقال بحزن واضح ف نبرة صوتوا
=م مراتك
_اهه في حاجه ولا اي
=هاه لا لا مفيش اي حاجه ألف مبروك ، ومبروك ليكي يا وتين بس مش كنتي تعزمينا ع الاقل
-أحمم كل حاجه جات يسرعه حقك عليا يا كيموا متدايقش
ابتسم ابتسامه خافته وقال =لا خلاص بعد كيمو دي مش زعلان
أحمد كان واقف ووشو احمر من كتر الغضب والتعصيب والغيره برضو
كريم خلص كلاموا معاهم وسلم عليهم ومشي
بعد وقت مش قليل الحفله خلصت
ف اوضه مامت احمد
-اي يا طنط اي اخبارك معلش اتاخرت عليكي بس الحفله و كان لازم افضل جنب أحمد
ابتسمت ابتسامتها الهاديه ك عادتها
فكملت -صحيح بكرا معاد جلسه العلاج الطبيعي وهنروح
كشرت ف ضحكت عليها وعلي ملامحها الطفوليه رغم كِبر سنها -لا لا مش هقبل اعذار هنروح يعني هنروح هتخفي انشا الله
قربت م السرير اللي كانت نايمه عليه وقعدت جنبها ومسكت اديها وقولت -وبعدين أنت مش عايزه تتكلمي ونسمع صوتك بقا ولا اي د انا نفسي اسمع صوتك اووي وانكشك ف تزعقي واصالحك ونضحك سوا بقاا
وابنك الغلبان د اكيد وحشو صوتك كملت بصوت واطي شويه مش غلبان اوي يعني
ف ضحكت
-هنروح صح
ابتسمت
-يلا بقا تصبحي ع خير وأما اروح اشوف ابنك د راح فين
طفيت النور وخرجت
فتحت الاوضه بهدوء لان ممكن يكون نام وانا مش عاوزه ازعجوا
لكن
كان بمشي ف الاوضه بعصبيه
بص عليا-أهلا ب الهانم اخيرا شرفتي
-كنت بطمن ع طنط في حاجه ولا اي
قرب مني ووقف قدامي مكنش في اي فاصل م بينا واتلم بزعيق_ااه في في ياهانم انك عارفه لما تلبسي فستان ضيق وتحطي ميكيب انا هدايق
لا ومكفاش د كلو قالعه نظارتك وفارده شعرك لا وكمان سي ز”فت كريم د تعرفيه منين
اتكلمت بعصبيه وبصوت عالي ل اول مره -وانت عاوز اي مش انت اللي قولتلي مش عاوز اشوف ضفرتينك دول تاني ولا نضارتك قولتها وانا بحاول اقلد صوتوا
وانا اهه فردت شعري وقلعت النضاره مدايق لي بقاا
ولو ع الفستان ف هو مش ديق والميكيب مش اووفر يعني لدرجه انك تتعصب او كدا
وبعدين انت متعصب لي مش انا حتهه خدا”مه لا راحت ولا جات يا ساعدت البيه
نهيت كلامي وانا دموعي مغرقه وشي
انسحبت من قداموا بهدوء ودخلت غيرت هدومي وخرجت
كان هو كمان غير ونايم روحت نمت جنبوا
كنت مديالوا ضهيري ف شدني لحضنوا وهمس جنب وداني_أسف
حاولت ابعد لكن م قدرتش_نامي خليني انام بقاا
الصبح
كنت قدام المرايه ب اللبس
ولتاني مره م ألبسش النضاره وفردت شعري
_ايهه دا أنت رايحه فين كدا
-رايحه مع طنط لدكتور بتاع العلاج الطبيعي
_اها
_كدا
لفيت بصيت ع نفسي-كدا!! كدا إزاي يعني
قام وقف وقرب مني_شعرك د يتلم وماشفهوش مفرد بره الاوضه دي
-بس
اتكلم ب صوت عالي شويه_مفهوووم.
هزيت راسي ولميتوا
وروحنا انا وطنط للدكتور كان بيتعامل معايا بطريقه استغربتها
بس هو طمنا ان طنط خلال وقت ومع التدريب هترجع تتكلم لا وتمشي كمان بس محتاج شغل وثقه ف النفس
ف العربيه
“””
بعد م عرفت اني اتقبل ف الشغل
كنت طايره م الفرحه
ألول يوم اتعرفت ه الكل وكانوا لطاف حقيقي
معادا مديرهم المتس”لط المغر”ور دَ
_الو وتين ممكن تدخليلي
-حاضر يا فندم
_اتفضلي دول 7 ملفات محتاج منك تراجعيهم
-بس حضرتك الوقت اتاخر وهنروح خلاص هلحق امتي
_الشركه بتشتعل شفتين شيفت صباحي وشيفت مسائي ف لو اتاخرتي شويه مش هيحصل حاجه
_وتين
-نعم
_محتاج فنجان قهوه ساده لو سمحتي
-م أجبلك فطار ب المره قوتلها بصوت واطي لكنوا سمعني
_ياريت والله البني آدم جعان اووي قالها ب استفزاز
-حاضر قولتها بغيظ
_وتيين
-نعم يا فندم
_بكرا معانا اجتماع الساعه 9
-اهه عارفه مع شركه العز للانشاء
_اهه ف انتي هتيجي م الساعه 7 ع ترتبي كل حاجه وتراجي الورق وتشوفي لو في حاجه ناقصه
-نعمم 7 ليهه حضرتك د بدري اووي وبعدين كل حاجه جاهزه وانا اشرفت عليها بنفسي
_ دي اوامر ولازم تتنفذ
-اومر اومر حااضر
قولتها بغيظ وخرجت
مرت أكتر م 4 شهور ع المعامله اللي زي الز”فت دي
_وتين ممكن تدخليلي
-حاضر قولتها بتعب وارهاق م كتر م كنت شغاله ف اليوم د وكأن مفيش غير وتين روحي تعالي ودي د وكلي د اووف من دي شغلانه
-نعم حضرتك
_ايهه شكلك تعبان اووي فيكي حاجه قالها بلهفه وخوف كنت مستغرباهم
-احم لا عادي من ضغط الشغل
_طيب اتفضي
قعدت قدامي
_بكرا معاكي اجازه
-بجد احلف كدا ب الله قولتها بفرحه وعفويه
وهو ضحك ع عفويتي
_ب الله
-بس في حاجه اخيره
كشرت ف ابتسم وقال _بكرا الساعه 8 تكوني لابسه الفستان د ومد ايدوا بشنطه
-ايهه لي
_هاجي اشرب قهوه عندكوا
-افندم
_روحي ياوتين وعمي هيفهمك كل حاجه قالها بيأس إني افهموا
وانا عاد فيا عقل يفكر ولا يفهم بعد اللي بيعملوا فيا د .
“”””
=وصلنا ياهانم
-ااه حاضر ممكن تساعدني انزل طنط طيب
=أكيد
كنا بنتمشي ع البحر انا وهي والهوا شديد شويه لكنوا لطيف-ايهه رأيك بقا ف الخروجه دي يا ست الكل
ابتسمت وكانت بتبصلي نظرات كلها فخر وحب
اتمشينا وحكتلها حاجات كتير عني وعن حياتي قبل كدا لكن محكتلهاش عن احمد وحكايه الانتقام
عدي شهر ورا التاني الحياه كانت عاديه جداا
بخلاف احمد اللي كان كل يوم ف حال
مره كويس وحنين وبيخاف عليا
ومره وحش وبيكرهني
حقيقي كنت محتااره
طنط بدأت تتكلم شويه كلمات يعني ود كلن مفرحني جدا بس قررنا انتا نخبي ع احمد لحد م تتكلم كويس وتعرف تمشي ونعملهالوا مفاجئه
ف يوم كنا بنتعشي سوا ف رن جرس الباب
ودخلت واحده م اللي شغالين ف الفيلا وقالت =في واحد برا بيقول انو اسموا دكتور حسن وعايز يقابل حضرتك يا بيه
-د دكتور طنط
_طيب كملوا اكل انتوا وانا هشوفوا واجي
فجأه سمعنا صوت زعيقق_عيدد كدااااااا تاااااني عااايز تتطلب اييد مين يا ر”وح أمك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاشق)