روايات

رواية انتقام عاشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم وتين الصافي

رواية انتقام عاشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم وتين الصافي

رواية انتقام عاشق الجزء الرابع عشر

رواية انتقام عاشق البارت الرابع عشر

رواية انتقام عاشق
رواية انتقام عاشق

رواية انتقام عاشق الحلقة الرابعة عشر

-وبعدين يا بابا حصل اي
قالتها وتين ب بلهفه لأنها تعرف الباقي
كمل بابا بحزن ظاهر علي ملامحوا
ف بيت عيلة ثناء
راشد بعصبيه وصوت عاالي ÷انت يا بت يا ثناااء انتي يا بت
خرج راجل ف اخر عقدوا السادس واتكلم ب استغراب
×ماالك ياا ولدي هي ثنااء عملت حاجه ايااك
قاطع كلامهم دخول ثناء وهي مبتسمه للبيت
جري عليها راشد ومسكها من طرحتها وضربها كف
كل د حصل وثناء واقفه مصدومه
جري ابوها وبعد رااشد عنهاا وقال ×مالك يا ولدي هي عملت ايه يخلك تضربها اكده
رد راشد بسخريه÷قول معملتش ايهه يا عمي دي خلت راسناا ف الطين
بس الحق عليك يا عمي لما سمعت كلام مرتك ووديتها تتعلم ف بلاد البندر
اتكلم الراجل العجوز اللي اتضح انوا ابوا ثناء ×حصل ايه بقولك وايه مناة كلامك ده

 

 

رد راشد والغضب عميه ÷هانم مكنتش راحه مصر تتعلم لاا دي كانت راحه تحب وتتحب لا وكمان جيبه معشوقها ويااها انهيه
حمدان والد ثناء بغضب وهو بينظر لبنتوا×صُح الحديت ديه
هزت راسها بنفي من وسط دوعها
واخيرا قدرت انها تتكلم +لااه لااه يا بوي انا م معملتش اللي عيقول عليه رااشد يابو ….
قاطعها بصفعه اوقعتها ارضا وصاح مزمجر×اوماال واد عمك عيكدب يا خسااره تربيتي فيكي يا بت ال***** وانهال عليها ف الضرب
×موديكي للعلام راحه تحبي وتتحبي لااع وانتي عاارفه انك ل ولد عمك ياا..
وكمل بغضب اعمي×انهده كتابك ع ابن عمك
عند خالد
=يعني اي يا وليد حددوا كتب كتابها انهرده هو فاكرها سايبه ولا اي ازاي يجبرهااا ع واحد هي مش عايزاه
رد وليد بخبث +وايه عرفك يا حضرت المهندس انها رايداك انت مش هو
وكمل هو بيبخ سموا زي الافعي+وبعدين هي هتسيب رااشد ولد الدمنهوري اللي معااه اراضي واملاك وماال يكفي يعيشها بافي حياتها وهي ست هانم عشان تبصلك انت
اتحنح وكمل ا اقصد يعني انك لساك شب ف اول عمرك ولساك كمان عم تبني نفسك و ومتفهمنيش غلط يعني انت محلتكش حاجه
وانسحب ب هدوء من بيت خالد
عند راشد
÷عملت اللي قولتلك عليه
هز وليد راسوا +ايوه يا ساعدت البيه ولعبت ف عقلوا وانو اصغر منيك بكتير
÷طب خد دول حلال عليك
ورمالوا فلوس كتير ع الارض
وليد يبقي مساعد خالد وهو مهندس ولكن حديث التخرج
وهو من نفس البلد
=وليد
+ايهه تاني ! وانت لساك اهنه د انا قولت مشيت من زمان
=والنبي يا وليد انا عاوز اشوف ثناء و ولو ل مره اخيره
رد وليد بخبث+بص يا خالد انت صاحبي انت عارف اكده زين انا هروح وهبعت بت تقول ل ثناء انك رايد اتشوفها ف الجنينه الخلفيه و ولو مجاتش ساعتها انت هتفهم انها اختار راشد وفلوسوا
هز خالد راسوا بحزن بالغ وهو ع ثقه ب محبوبتوا
_______________
——————————–

 

 

من فتره
=ثناء
÷اي يا خالد
=ه هو يعني
÷اتحدت علي طول
ضحك ع لهجتها الصعيدي المميزه ورد
=يعني انت من عيله غنيه وليها اسمها ف البلد و وانا ي …
قاطعتوا ثناء بحركه من اديها
÷انت عارف يا خالد اني معيفرقش ويايا موضوع الفلوس والارض والذات الاهم عندي هو ان اللي الشخص اللي هكمل معاه حياتي يبقي بيحبني سكتت سويه وبعدين تابعت وهي بتنظر ف عينوا ÷مش انت بتحبني عاد
ضحك بصوت عاالي وحاول تقليد لهجتها=د انا دايب فيكي وبموت عليكي عااد
ابتسمت وجريت بخجل من قداموا
_____________
—————————-
ف الجنينه قبل كتب الكتاب ب ساعات
=يله يا ثناء تعالي تعالي وانا هاخدك ونهرب منها
قالها خالد بحزن وأسي ع ضياع محبوبته
عدت ساعه و التانيه ومفيش حد جه
جر شنطتوا اللي كان محضرها
ورجع بلدوا
واتكتب كتاب ثناء علي راشد

 

 

واللي بااع كل الارض وعمل بيها شركه بناءومصنع اسمنت
وانا رجعت هنااا كنت بشتغل ليل نهاار لحد م قابلت والدتك يا وتين كانت ست طيبه اوووي حبتني وحببتني فيخا و واتجوزنا و اتوفت بعد م اتولدتي ربنا يرحمهاا
ردت ثناء اللي كانت مصدومه من كل الكلام د وبعض الحقائق اللي مكنتش تعرفها زي اللي عملوا وليد
=ا انا والله معرف ولا حد جه وقالي انك عايز تقابلني ي يا خالد
كان ساكت وبعدين تابع
بعدها اشتغلت ومامتك كانت بتساعدني لحد م قدرت اعمل شركاي واللي كبرت ف فتره صغيره ف السوق
وبقيت بتنافس شركه راشد
خد نفس عميق وكمل
بعدها عرفت ان راشد متورط ف اعمار تهريب الس”لاح والمخ”رات
كلمتوا ونصحتوا يبعد عن السكه دي ويخاف علي مراتوا و ابنوا
لكنوا م سمعش كلامي وقالي ا اني شخص وس”خ واني بفكر لسا ف مراتوا ب بس والي كنت بنصحوا لانوا كان فيوم صاحبي واخوياا
بعد اكتر من 7 سنين قرأت ف الصحف خبر وفا”ة رجل الاعمال الشهير راشد الدمنهوري
اتكلمت ب بصدمه ودموع ووجع قلب-و وبعدين
بعدها عرفت اللي قت”لوا وكان راجل اعمال برضوا

 

 

قولت ابنوا صغير ومش هيعرف ياخد حق ابوا وفعلا انا قضيت ع الراجل د ونهيت ع كل ثروتوا وبلغت عنوا واتسجن
و ومن فتره عرفت انو خرج
اتنهدت -طب وانت عرفت منين ان وليد د ك كان مع راشد ومرتحش ل طنط
من سنتين
______________
=ألو
÷ايوه م معايا استاذ خالد الصافي
=ايوه يا ابني انا انت مين
اتكلم الولد بدموع وصوت اشبه للهمس÷انا عز وليد ابن ليد صاحبك او او اللي كان صاحبك
÷اه يا ابني خير في حاجه وليد بخير
اتكلم الشاب د بعياك=لا لا مش بخير ابويا بي”موت وطالب انوا يشوف حضرتك
فعلا روحت ع طول علي عنوان المستشفي اللي ادهوني
دخلت اوضة العنايه المركزه اللي كان نايم وليد فيها و الاجهزه محواطاه كان ضعيف اوي و
رفع كمامه الاكسجين لما شافني واتكلم بضعف
÷ت تعالي قرب يا خالد
قربت ف كمل÷ش شايف ي ي خالد ر ربنا ب بيخلص لك حقك ا انت و وثنااء ع انت انسان نضيف ي خالد و وانا عامتني ال فلوس
اتكلمت ب استغراب=ف فلوس اي اللي بتقول عليها
حكي وليد ل خالد كل اللي حصل
÷س ساحمني ي خالد انا عارف انك راحل طيب و وهتسامح
اتكلمت من وسط صدمتي
=حاضر حاضر يا وليد
÷لا لا قولها حابب اسمعها قبل م اموت
=بعيد الشر عنك
÷ق قولها
=مسامحك يا وليد بس نام وارت..
مكملتش كلامي والاجهزه بدأت تطلع صوت عالي جريت ع الدكتور
واللي قالنا خبر وفا”توا
______________________
اتنهدت بحزن ع بابا وعلي طنط وعلي عموا اللي مات من غير م يتوب ويرجع ل ربناا و واخيراا افتكرت أحمد اللي يا تراا لو سمع كل الحقيقه دي اي هيكون رد فعلوا
قاطع تفكيروا

 

 

طنط وهي بتمسح دموعها وبتقف مره واحده وبتبص ورايا التفت ك كان احمد
كان الدموع مغرقه وشوا والحزن ظاهر ف عنيه
جريت عليه ونسيت كل اللي عملوا كان مل اللي شاغل تفكيري ساعتها ازاي اخفف عنوا اواي اشيل عنوا لو جزء من الالم
حضني جاامد اووي وكانوا بيستمد قوتوا مني او او كأنوا بيودعني
بعد فتره بعدني عنوا
ونظر لعيوني وقال_أنتِ طالق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى