روايات

رواية انتقام عاشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم وتين الصافي

رواية انتقام عاشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم وتين الصافي

رواية انتقام عاشق الجزء الحادي عشر

رواية انتقام عاشق البارت الحادي عشر

رواية انتقام عاشق
رواية انتقام عاشق

رواية انتقام عاشق الحلقة الحادية عشر

-هاه يا مامتي يا عسل انتي عاوزه تفطري اي
قولتها بابتسامه مزيف بحاول اداري بيها الحزن اللي احتل قلبي
ردت مامت أحمد بهدوء =وتينن بلاش تداري عليا حزنك يابنتي أنا ….
قاطعتها وقولت-طنط لو سمحتي انا هنا علشانك انت وبس واول م يرجع احمد احنا هنتطلق
ردت بزعل ظهر علي ملامحها=اول مره م ساعة م اتجوزتي بتقوليلي يا طنط
قربت منها وحضنتها واتكلمت بهدوء-انا اسفهه
وكملت بمرح-هاه بقا مقولتيش هنفطر اي
سكتت بتفكير فرديت انا بحماس-يبقا بيض ب طماطم صح
ضحكت وهو بتمتم =مجنونه
رديت عليها وانا رايحه للمطبخ-شكرااا يا امومه

 

 

سمعت صوت ضحكتها
كنا بنفطر وبنهزر سواا الجرس رن
-هروح انا افتح كملي انت اكل يا ماما
هزت راسها
-أنين
حضنتني بدلتها الحضن
-تعالي افطري معانا
جريت ع السفره وقالت بمرح معتاد÷وانا غريبه هستني عزومه عاملين اي بقاا
خلصنا فطار وماما طلعت ترتاح ف اوضتها وانا انين روحنا الجنينه نشرب قهوه
كان الجو ضامت وهادي كأننا بنستمد طاقتنا م الطبيعها والخضره اللي حوالينا
÷لحد امتي
بصتلها بعدم فهم
اتنهدت وردت ب انفعال÷لحد امتي هتفضلي هناا يا وتين
بصتلها ورجعت بصيت قدامي بشرود او انا مش لاقيه رد
كملت بحزن علي حالي وقالت÷وتين أحمد طلقك وانتي لسا قاعده ف بيتوا
اتكلمت بصوت طاغي عليه الحزن -أنين أنتي عارفه اني هناا ع طنط مش عشان حاجه تاني
بصتلي بطرف عنيها
فكملت ب تسآأل -هو حمزه معرفش حاجه عنوا
هزت راسها ب لاا وسكتنا تاني
قاطعت انا الصمت د وقولت-انا خارجه رايحه ل شغلي
÷خوديني معاكي قالتها انين بهدوء
ف العربيه
-عامله اي مع حمزه
÷متخانقين
بصتلها برفعة حاجب-ليه
÷ابداا كنا بنتكلم عنكم ودافع عن احمد واتخانقت معاه وقفلت فوشوا الفون
رديت بهدوء-انين انتي عارفه ان احمد وحمزه اصحاب واخوات وولاد عم ف لازم يدافع عنوا حتي لو هو غلطان
رديت انين ب اصرار÷لا لازم يدافع عن الحق ياوتين
وبعدين بيدافع عنوا ب اي حجه د واحد سابك ومشي من 4شهور ومسألش عليكي
قالتها باندفاع منغير م تفكر الكلام د هيأثر عليا ازاي

 

 

سكت ومعرفتش ارد فعلا معاها حق احمد من اخر مره كان فيها هناا وقالي الحقيقه وهو مختفي ومحدش يعرف عنوا اي حاجه
مسكت ايدي وضغطت عليها وقالت بحزن ودموع÷وتين انا انا اسفهه انا م مفكرتش ف الكلام اللي قولتوا
هزيت راسي بتمام انين مندفغه ف الكلام ود يمكن سبب الاساسي لخناقاتها هي و حمزه اللي اتغرفت عليه لما جات تشتغل ف الشركه وقرر انو يخطبها
روحنا الشركه وااشتغلنا واليوم عدي بملل زي كل يوم
ع العشا
-وبس ياستي د كل اللي حصل ف اليوم بتاعي
بصتلها كانت سرحانه ومش معايا حركت ايدي قدامها انتفضت وبصتلي =ايهه كنتي بتقولي حاجه يا وتين
بصتلها ب استغراب-مالك
ردت بحزن شارد =احمد اتصل
رديت بجمود -وبعدين
ردت بتردد=ق قال انو راجع انهرده
رديت بنفس الجمود -تمام انا هطلع احضر هدومي
=وتين قالتها بحزن وهي بتمسك ايدي
حررت ايدي من اديها وركبت بسرعه قبل م دموعي تخوني وتنزل قدامها
دخلت اوضتي وقفلت الباب وانهرت وراه قعدت ع الارض من كتر الغياط والتعب وارهاق قلبي واستنزافي لي ولمشاعري
بعد فتره
طبعت قبله ع راس ماما وقولت ف هدوء وسبات انا مستغرباه-يلا سلام يا ماما اسوف وشك بخير
ومسكت ايدي وهي بتعيط وردت بحزن شديد ظاهر ل صوتها=لا لا يا بنتي متمشيش

 

 

كنت هرد لكنها مسكت فيا اكتر وتبتت ف ايديا
=مش انتي بتعتبريني زي مامتك يبقي تسمعي كلامي وتقضلي هناا معاياا يابنتي
-يا ماما افهميني انا مش هقدر اقعد هنا اكتر من كدا د غير اقعد بصفتي اي
قاطعني صوت انا حفظاه
_بصفتك مراااتي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى