روايات

رواية انتقام عاشق الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الجزء الثاني والثلاثون

رواية انتقام عاشق البارت الثاني والثلاثون

انتقام عاشق
انتقام عاشق

رواية انتقام عاشق الحلقة الثانية والثلاثون

مدت يدها الي قميصه ولمست سلسلتها بحنان خفق قلبه هل تريد ان تستعيدها .،همست بخجل …..كنت عايزه يعني اطلب منك سلسلتي …همست…. وحشتني قوي وكنت كنت بفكر يعني ….
خفق قلبه بعنف ….اندفع وشدها اليه…. قولي والله حاسس اني هيجرالي حاجه من فرحتي هتلبسيها صح .
الا انها قالت ..لا عايزاها معايا يعني ويوم ما هلبسها هتعرف يعني اني خلاص ….تنهد بحزن وابتسم مرغما ومد يده خلعها ووضعها في يدها وقبلها بحنان وهمس …روحي في ايد حبيبي يا رب تنوريلي دنيتي وترجعهالي . قلبي وقلبك عندك اعملي بيهم ما بدالك .
رفعت عيونها اليه فهمس ….بحبك .
تنهدت وظلت تتلمس سلسلتها وابتسمت وهمست …وحشتني قوي عارف كنت بنام اتخيلها علي صدري كنت اغمض والمس مكانها احس براحه وانام ..يوم ماسيبتهالك ومشيت ندمت قلت يا ريتني ماسيبتها يا رتني خدتها ريحه منك .
قبل يدها …كنت بنكوي انها علي صدري اكبر عذاب ليا كانت سلسلتك انها مش علي قلبك كنت بقعد المسها واقول يا تري هشوفها علي قلب حبيبي يوم .
تنهدت وابتسمت ..هتشوفها لاني عايزاها علي قلبي ترجعلي دقته ترجعلي فرحته..هيجي يا يونسي وبتمني ..قبل يدها ..فهمست.. ..تصبح علي خير واستدارت ونامت عالفراش بجواره ظل هو يراقبها وتنهد واستدار ونام بجوارها كانت هيا تداعب سلسلتها وتشعر بخفقات في قلبها استدارت تنظر اليه بعشق ادار وجهه خفق قلبه بعنف فهيا تنظر اليه بهيام ..اقترب منها هامسا….بتبصيلي كده ليه مش قادر وحشتيني.
همست بحنان ….يونسي ممكن تنام …..قطب جبينه تنهدت ….نام عشان ابص عليك عشان وانت صاحي هتقل ادبك .
تنهد بغلب….. طب ليه العذاب ماتيجي في حضني .
تنهدت ..لا عيب احنا مخطوبين .
هتف …اعمل ايه في دماغك.
همست ….يونسي بطل تنهد واغمض عيونه ظلت تنظر اليه بهيام اقتربت منه وهو جسمه متصلب يتحكم في نفسه مدت يدها تداعب شعره وهوا لم يعد يتحكم في نفسه اندفع اليها شدها اليه بهتت…. ايه فيه ايه .
هتف ..لا والله ماعت قادر استحمل الغلايه جوايا شدها ونزل عليها يقبلها بقوه وهيا استسلمت له واستجابت له استجابه خلعت قلبه ابتعد اخيرا وشدها علي صدره…… وحياه الغالين لتنامي والله هزعلك وانت مخطوبه …تنهدت واحتضنته ونامت بسعاده ..ابتسم وهمس ….مش مهم اي حاجه المهم حبيبي فرحان وفي حضني يا رب يقربهولي ويرجعهولي ونام وهو يدعو بصلاح الحال.
مرت الايام والعاشق اصبح متيما والعاشقه ارتوت من عشقه اتي يوما العوده ووصلا الي المطار استقبلهم السائق وذهب بهم وقفا امام احد الفلل الكبيره اشبه للقصر نزل يونس ومسكها وانزلها ..هتفت بغرابه….. ايه احنا نازلين فين .
هتف ..تعالي بس جوا هوريكي حاجه ..دخلت معه كانت الحديقه واسعه ومزينه دخلا الفيلا نظرت اليه…. البتاعه دي حلوه قوي يا يونس بتاعه مين دي غاليه قوي .
هتف ..تعالي شوفي كده….. وذهب الي احد البوكسات هتف…. افتحيهم .
قطبت جبينها وفتحت البوكس فشهقت ونظرت اليه وقلبها يرجف هتفت …..ايه ده.
فكان امامها رخامه مرسومه بعنايه مكتوب عليها فيلا نيران الريميسي .ابتسم وهتف ..الفيلا دي بتاعتك اشتريتها باسمك واخرج لها الورق نظرت الي العقد ونظرت الي المبلغ والذهول يعم وجهها ..
هتفت ..دي بتاعتي انت اشتريتلي دي دي غاليه موت انت اتجننت .
ابتسم بحب .،واشتريلك الدنيا يا قلب يونس واللوحه دي هتنور بره المكان فيلا نيران الريميسي تأمر فيها وتتحكم ولا حد في يوم يقرب منها .
دمعت عيونها واندفعت تحتضنه ،،يونسي انا بحبك قوي انت كلفت نفسك ليه كده انا مش بتاعه شرا ومجايب .
هتف ..لا ده حقك ولسه مهرك هتاخديه وفلوسك اللي كت امانه عندي هتاخديهم انت ليكي حقوق هتاخديها كلها .ابتسمت بحب .،انا بحبك قوي .
شدها اليه .،كفايه دي عندي بالدنيا والله .ظلت تداعب الرخامه ثم قالت ….بس انا مش عايزه كده .قطب جبينه فهتفت .،انا عايزه اسمك يتحط يونس سليمان وبيت يونس سليمان وانا جوا بيته حبيبته وهو محاوط عليا .
ابتسم بحب وهتف .،انا عادي والله .
هتفت .،لا انا بقه مش عادي ..ايه نيران الريميسي من غير يونس .يونس لازم يبقي اسمه منور بيتي ومايحرمنيش منه وولادي يتباهو باسمه .
شدها بسعاده ،،يادي الهنا يا ولاد امتي بس هموت واجيب ماتيجي اما نجرب فوق كده الا انا جايب مراتب هتعجبك .
خبطته وضحكت….. بطل قله ادب وشدته وظلت تتفحص الحجرات ذهبت الي حجرتهم وجدتها مزينه ورائعه واخذها وفتح الدواليب كانت ممتلئه عن اخرها اندفعت واحتضنته ومسكت خده وقبلته بعنف فضحك هتفت .،بحبك يا عسليتي .
ابتسم علي سعادتها وهتف ….حبيبي يؤمر ..ابتسمت وتذكرت شيئا فهتفت يونس هو هو فين عمتك .
احني راسه وهتف ..في الفيلا القديمه حبيبتي هنبقي نزورها .
قطبت جبينها فهتفت ….ايه هتقدر تسيبها هناك دي زي مامتك .
تنهد وهتف .،….مش عايز افرض عليكي حاجه توجعك .
تنهدت واقتربت منه ..لا يا يونس احنا خلاص سيبنا الانتقام والوجع خلاص انت سامحت ابويا اللي كان قاتل ابوك وانت ماتعرفش يبقي انا مش هسامح عمتك اللي كان ليها الف حق تكره ابويا .،هاتها يا يونس ماينفعش تبقي لوحدها مش هعرف اعيش وحد حواليا تعيس دي امك انا مسامحه ..انا ليا سعادتك وبس.
دمعت عيونه اندفع واحتضنها …….،انت ازاي كده قلبك دهب انا ماستاهلش كل ده انا بعشقك يا عمر يونس .
تنهدت …….،وعشان العشق ده انا عايزه دنيتنا يروح منها اي حاجه توجع ويلا بقه عشان نروح نجيبها .ابتسمت وشدته وخرجا وامر السائق ان يذهب الا انهم ذهبو لمكان اخر قطبت جبينها .،دخلا بها لمكان خالي استعجبت .،فيه ايه انت جايبنا المقابر ليه .
ابتسم وهتف …..تعالي بس .،وصلا الي احد المقابر دخلت نيران رجف قلبها ..وقفت امام قبر والدها وعمها لم تكن قد ذهبت اليه نظرت اليه ودمعت عيونها فهتف ،،اقريله الفاتحه وهاخدك واقري لابويا الفاتحه ونبتدي ببركه منهم .،اقترب واحتضنها وهتف .،عمي فاضل انا بطلب نيران منك تبقي حبيبتي ونور عيني بطلبها بحلال ربنا تبقي ست الدنيا وست بيتي بطلبها وعهد عليا قدام تربتك لا ازعلها ولا يوم اقهرها عهد عليا ماتنام يوم وتنزل دمعه منها ..اقترب وجثي علي ركبته .،بطلب تدهاني عن طيب خاطر اشيلها بعيونى .كبش بيده تراب التربه …بطلب ابقي سندها في الدنيا وتراب تربتك شاهد عليا اعفر بيه راسي عشان حبيبي ..جايلك وموطي عشان انا قليل وكنت قليل ونفسي اعلي ببنتك بنتك النور اللي دخل نورلي قلبي شال غلي ووقف طايحتي .كان جالسا محني لتهب نسمه صافيه معطره ابتسم ورفع وجهه اليها
كانت دموعها تسيل بقوه اندفعت تشده وتحتضنه وتبكي وهو يعتصرها ويهمس بحبه ..ظلا لفتره الي ان هدأ كل منهم استدارت وقرات الفاتحه وذهبا الي قبر والده في مكان اخر وقف هو علي قبره وهتف …….،الف رحمه عليك يا حبيبي خدت حقك من ناظم ورديت ليه الف مره اللي عمله ودلوقتي جايبلك حبيبتي ونور عيني تتعرف عليها انا كنت بجيلك لوحدي اعيط من وجعي ووحدتي .،احتضن نيران انا عارف انك سامعني انا اخيرا لقيت فرحي يا ابويا وهعيش لقيت حبيبي وهعيش نام وارتاح يونس اللي اترمي تحت رجلك واقف قدامك اهوه وفرحان بحبيبه شوف قمر واخد قلبي بدعيلك يا حبيبي يرحمك وبوصلك سلامي وبعرفك دنيتي نورت والسعاده اخيرا حطت ..كانت لا تفعل شيء سوي احتضانه والبكاء علي جمال قلبه …اقتربت ونظرت الي القبر …اوعدك يا عمي اشيله بعيوني وافرحه ونعمل احلي عيله …ظلا واقفين ..استدارا وذهبا الي عمته التي بكت بشده لانها علمت ان نيران هيا من طلبت ذلك اخذاها وعادا الي الفيلا …دخلت نيران حجرتها متعبه ..يونسي انا هلكانه هموت وانام كان يوم حلو يا بطتي .
ابتسم وهتف …….،لا لسه ماخلصش يا قلب يونس فيه مفاجاه كمان …
قطبت جبينها ..مفاجاه ايه تاني خليها لبكره والله انا خلاص هقع من طولي .
ابتسم واحتضنها….. طب بشرط تنامي في حضني .
اقتربت وقبلت خده بقوه…. وهو انت فاكر اني مش هنام في حضنك يا بطتي واستدارت ودخلت الحمام ابتسم هو وهتف ،،هتهبليني يا بنت الايه …بموت فيها يا ناس …
خرجت هيا منهكه كانت تلبس بيجامه عليها رسوم كرتونيه وترفع شعرها همست بتعب هنام يا يونسي تصبح علي خير استدارت وقفت فجاه واقتربت منه …يونس ابتسم بحب هتفت انزل كده .،نزل بالقرب منها فهمست ..هو انا قلتلك انهارده اني حبيتك كتير قوي .
خفق قلبه واتسع ابتسامته وهز راسه مسكت خده وضغطت علي خده بشفتيها …..بحبك يا بطتي بحبك بحبك بحبااااك كانت تقبله وهو يشعر انه سيموت من سعادته استدارت يلا حبيكي كتير تصبحي علي خير واتجهت للفراش ونامت واحتضنت المخده وغطت في نوم عميق وهو واقف دقات قلبه تصرخ اقترب منها ومن ملامحها التي تشع سعاده .،حبيبي رايق وبيحبني حبيبي باسني قلبه يا ناس يا رب يا رب علي اد ما وجعتها خليني اسعدها .،دخل الحمام وعاد واقترب وهتف هيا قالت هتنام في حضني يبقي خلاص شدها اليه وحاوطها وتنهد يااااه الواحد حاسس انه كان بيجري وفيه حد ماسك كرباك ونازل لسع فيه حبيبي نايم قط قمر بشعره الاحمر القمر وبيحبني اه بيحبني قال انه بيحبني وانا بموت عليه نفسي فيه افرتك امه بس هصبر لحد مايحس بيا اه اهننه وادلعه اغرقه دلع ..وضع يده علي راسها وظل يتمتم بادعيه الصلاح .
في الصباح قامت هيا تنظر حولها وجدته نائما ملتصقا بها ابتسمت بسعاده….. بحبه قوي خالص ..تنهدت هتتصالحي امتي يا مصيبه هيموت عليكي وانت نفسك تبقي معاه ..نظرت اليه فهتفت بخبث …..لا الوعه شويه عشان يحب ويدلعني كتير نفسي ادلع بدل الهم اللي شفته ..قامت هيا واتجهت للدولاب وفتشت ولبست فستانا يبرز جمالها وتركت شعرها .،نزلت للاسفل وحضرت فطورا فاخرا وصعدت به اليه ودخلت ..حبيبي لازم ادلعه عشان يدلعني برضه مش هبقي بومه ومنشفاها وضعت الصينيه جانبا واقتربت تتامله بهيام همست قمر وبحب قمر وحشتني قوي عايزه اتصالح يا يونسي وافطسك حب ابوسك الصبح وبالليل واقولك بموت فيك يا واخد قلبي قمري وبيعملي كله حاجه حلوه مسكت يده ووضعتها علي قلبها نفسي ده يتراضي بقه عشان تحبني كتير وتدلعني كتير ..اقتربت اكثر وهمست بهيام يونسي عايزه ادلع يا بطتي .
شهقت مره واحده فقد قلبها يونس ونظر اليها بعشق .،هتفت .ايه ده حد يخض حد كده اخص عليك .
تنهد وحد يصحي حد بكلامه ده وانا خفيف عالاخر وماعت مستحمل ..احمرت خجلا وهمت ان تبتعد فركن عليها .،لاااا انسي ..مش حبيبي عايز يبوسني بالليل والصبح ماخدتش انا بوسه الصبح .
همست بخجل بطل ..
ضحك ..ابطل هو انا عت هبطل في سنتي اقترب منها وقبلها بهيام وهيا لا تفعل شيء تستقبل مشاعره ابتعد وهمس حبيبي عايز يتدلع مش كده .،هزت راسها بخجل .
داعب جسدها لتنتفض وتدفعه …..هو كده دلع ده كده قله ادب .
تنهد .،هو فيه احسن من دلع قله الادب تعالي بس انا قايم محصور .
هتفت .،يونسي بطل هزعل .
تنهد .،يا غلبي سحت انا بطلي تقولي يونسي دي .
اقتربت وحاوطته…. امال انت مش يونسي بتاعي والله اموتك موت .
ابتسم ،،اكني بتاعك يا مز يا جامد طب ايه هنقضيها كلام وفرهده حبيبك غلبان وعنده حرمان .
همست ….وانا اعملك ايه الله عايزه اتدلع وبطل .،شدته فتنهد .،شوف مراتك حبيبتك عملتلك احلي اكل .
اقترب واحتضنها ..مراتي حبيبتي بتتعب نفسها تقعد ملكه وكل حاجه تجيلها .
تنهدت وهتفت ..لا عايزه اعملك كل حاجه عايزه ابقي ست بيت ويبقي ليا بيت انا عمر ماكان ليا بيت يا يونس كنت بشتغل عشان اكل كنت بقفل القوضه عليا خايفه علي نفسي منهم ….دا بيتي اللي هفرح فيه مش كده والنبي انا حاسه هفرح بيك وتفرح بيا وهجيب عيال هحبهم قوي واخليهم مش محتاجين حاجه هديهم حب ومشاعر مش هقدر ازعلهم عايزه بيتي مليان مشاعر عشان انا اتحرمت منها .نظر اليها بحب .،وعهد عليا ليكون البيت ده مافيش مره الحزن يخش جواه ..
سمعا طرقا بالباب اتجهت تفتح كانت الخادمه هتفت ..يونس بيه محمود السواق تحت ومستنيك .
ابتسم يونس ..طيب جاي..دخل الحمام وخرج ومسكها يلا محضرلك مفاجاه .نظرت اليه فهتف يلا بس ..نزلا للاسفل .
هتف محمود ….جبت الامانه يا بيه تعبت علي بال ماجبتها .نظرت هيا ليونس لا تفهم همس غمضي عيونك .قطبت جبينها هتف عشان خاطري .تنهدت واغمضت عيونها ..اشار للسائق ان يمتثل لطلبه مر الوقت همست افتح بقه .
هتف .،فتحي يا قلب يونس .فتحت عيونها لتدمع عيونها وتصرخ داده سعيده اندفعت تحتضنها وتبكي بحرقه كتي فين وسيبتيني دورت عليكي وماعرفلكيش مكان انا مش مصدقه.
كانت سعيده تبكي وتحتضنها فهيا امها ظلت تربت عليها….. انا اهوه يا قلب دادتك معاكي وماهسبكيش لحظه .
رفعت عيونها واستدارت واندفعت ليونس احتضنها ورفعها يعتصرها همست بحب .،بحبك قوي انا بحبك قوي مش عارفه اعمل ايه دلوقتي .كانت تكلبش فيه وهو سعيد .
همس ….كان لازم ادور واجبهالك عشان دي امك وانت بترتاحي معاها وانا اللي حبيبي يعوزو انا هعملو …ابتسمت ونظرت اليه بعشق واستدارت تحتضن سعيده واخذتها وصعدت بها تثرث معها وتحكي لها والسعاده تشع منها ..
دخل بدر علي يونس وهتف .،ازيك يا كبير اتفضل ادي كل ورق شركات مراد الريميسي اتنقلت باسم نيران وخالد افندي مشرف في السجن بعد ما اندعك وش امه .
جلس يونس سعيدا ……،انا حاسس ان دنيتي بتنور يا بدر حاسس اني اخيرا هفرح .،
هتف بدر …..حقك يا حبيبي انت شفت كتير بس ايه النظام خلاص مراتك ربنا هداها .
تنهد يونس وابتسم ..نفسي يا بدر نفسي تتراضي وتنسي .
هتف بدر ..مراتك طيبه وهتنسي ربنا يهديلك حالك يا حبيبي .قام وتركه وذهب يونس يجلس فتره مع عمته وهو يشعر براحه انها معه وان نيران قبلت وجودها ..انهي مابيده من اعمال وصعد لزوجته وجد الحجره خاليه تنهد .،اه ماهي سعيده جت هتنساني .
الا انه احس بيديها تحاوطه وتهمس…. انا اقدر انسي روحي .ابتسم بسعاده فهمست بحنان..يونسي ..
هتف بعشق حبيب يونسك ..
كانت تحاوطه من الخلف …همست غمض …عيونك عملالك مفاجاه .
ابتسم بسعاده واغمض عيونه استدارت وقبلت خده وهمست…. انا بعشقك وقلبي من فرحته بيدق بعشق وعشان كده هفرحك زي ما فرحتني افتح عيونك يا قلب نيران ..فتح عيونه نظر اليها خفق قلبه وترقرقت الدموع بعينه ونزلت دمعه من خده عندما …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اصغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى