رواية انتقام عاجز الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور شريف
رواية انتقام عاجز الجزء الحادي عشر
رواية انتقام عاجز البارت الحادي عشر
رواية انتقام عاجز الحلقة الحادية عشر
صرخت ابتسام لما لاقت فريدة بتقعع قدمها علي السلم :_فريدةة يا بنتييي؟؟
ابتسمت ايمان بنتصار :كدا عصفورين بحجر واحد عثمان وبنته ناقص انتي يا ابتسام..
ابتسام نزلت وراها وشدتها لي حضنها.. فريدة انا جمبك قومي يا حبيبتي عشان خاطري..
خرج تميم بسرعة وشافها صرخ بصوت عالي :_
عملتوو فيهاا ايي سق*طت
حطت فريدة ايديها علي بطنها بدأ الدم يخر*ج منها بغز*اره قامت بهدوء ووجع قربت من ابوها.. بابا انت كويس؟؟
قام عثمان بوجع من جسمه وبعض الجروح الي في وشه.. قامت ابتسام وسندته وهوو بيصرخ من ظهره..
طلعت فريدة والد*م بينزل منها دخلت اوضتها هي و تميم..
قفل تميم الباب بلمفتاح وهي دخلت الحمام :يارب ما تكون سق.. طت انا قلقان..
وقفت فريدة وغيرت هدومها بقهر ووجع من النز*يف بتبص بصدمة :-تميمم انا سق*طت!!!
دخل عليها تميم بتوتر :_عملتها ايمان وصلت لي الي هي عايزه لازم نروح مستشفي ضروري انتي بتنز*في..
فريدة بعياطط :امك و اخوكك هم السبب خليك وراهم انت الي اخترتهم وسبتني انا زعلانة منك اوي.
فجاه وقف تميم من علي الكرسي وحضنها :
عارف انك زعلانه بس انا جمبك يا فريدة.. الي بينا مش قليل وعمري ما اشك فيكي لي لحظه.. انا عارف قاسم اخوي عايز اي بس لازم نلعبها صح ياريت محدش يعرف ان بقيت بمشي علي رجلي!!
كانت فريدة فاتحة بوقها من الصدمة والفرحة :تميم انت بجد خلاص هتمشي زي ما انا دعيت ربنا اوي اشوفك كويس..
ضمها تميم ودموعه نزلت.. متزعليش مهما كان ده قضاء ربنا ونا راضي بيه نخلف غيره بس ايدك في ايدي عشان نعدي كل ده..
فريدة بوجع :حاضر بس لازم تعاملني وحش ونا برضو هحاول اطلع و اشوفك ونتقابل..
فجاة دخلت زهرة لاقتهم حضنين بعض وتميم بيعيط..
صرخت زهرة بفرحة :_ تميم انت وقفت علي رجلك؟
بلع تميم ريقه بتوتر :اتمني يا زهرة انا ساند علي فريدة بس مش اكتر..
لا انا شوفتك بعيني ونت معاها انت بقيت واقف كويس انت هتخبي عليا..
دخلت ابتسام لاكن تميم لحق قعد علي الكرسي قبل ما تتدخل :فريدة بنتي انتي كويسة..
فريدة بوجع :لا يا ماما انا مش كويسة خالص هو بابا كويس!!
ابوكي بيصرخ من ظهره ووشه وارم اثار كدمات لازم نروح المستشفي..
تميم بتوتر :اسف يا فريدة مش هقدر اجي معاكي المستشفي..
نزلت فريدة مع ابتسام بهدوء واخدت محمد وعثمان و بعد نص ساعه وصلو :-
حست فريدة بدوخة وكانت هتقع :انا حسه ان ابني عايش؟
خير يا بنتي متقلقيش..
دخلت فريدة والدكتوره بدات تكشف عليها ووقفت النزيف وقالت بحب :النزيف ده بسبب جدار المعدة عندك اما البيبي فا كان في خطر عليه وابنك لسه عايش..
ضحكت فريدة بفرحة :بجد ابني لسه عايش؟
ايوه بس هتاخدي حقن طول الحمل تثبت الجنين لان كان في خطر عليه..
ابتسمت فريدة وخرجت كان محمد واقف بره ها عملتو اي :_الصراحة يا عمي انا لسه بخير انا والي في بطني ياريت ده يبقي سر بينا عشان في خطر..
محمد حضنها بحب :انتي غالية عليا يا فريدة ان شاء الله يفضل بخير وتملي البيت علينا عيال ومتخفيش مش هقول لي مخلوق انا ناوي اطلقها خلاص
ومتقوليش ليها ولا لي قاسم انك حامل لسه!!
ابتسمت فريدة بحب :هو بابا فين؟؟
دخل عمليات بيقولو عنده كسر انتي عارفه ان ابوكي كبر في العمر واقل حاجة من الحاجات دي ممكن يحصل ليه حاجة..
عدا ساعتين خرج الدكتور بتوتر :الصراحة عنده كسر في العمود الفقري ومحتاج راحة تامة لما يتحسن
هنعمل ليه عملية قريب باذن الله..
الحمدلله على كل حال!!
دخلت فريدة وحضنت ابوها.. بابا انا مسق*طش انا بخير بس الجنين كان في مرحلة خطر..
ابتسم عثمان.. الحمدلله يا فريدة ده قضاء ربنا يفرحك يا بنتي..
رجعو علي البيت كانت ابتسام قاعده هي وقاسم في الاوضة وقفلين الباب عليهم وبيتكلمو :
سق*طها عشان اخد حقي ويرتاح قلبي من النار الي فيها..
ابتسم قاسم :اكده احنا كسبنا تميم مش هيمشي تاني وهيطلق مراته و فريدة سقطت..
زهرة كانت قاعده تحت مستنيهم بقلق :
عمي فريدة بخير و عمي عثمان بخير انا قلقانه من ساعتها..
بص تميم من الشباك بفرحة :شكلهم فرحانين ياريت اقدر انزلك واعرف فيكي اي و اي الي حصل..
فريدة بتوتر :هدخل الحمام وارجع بعد اذنكم..
جريت فريدة علي اوضة تميم وفتحت الباب بفرحة حضنته بقوة :ابننا عايش يا تميم ”
تميم بفرحة :كنت عارف الحمدلله يا حبيبتي متقوليش لحد واظهري انك تعبانة وياريت متخرجيش من الاوضه من هنا فترة..
بيبص تميم بيلاقي ليله واقفه وبتبص بصدمة وتوتر :
خدي يا ليله تعالي بسرعة..
دخلت ليله بتوترر:انا اسفة يا تميم بيه ان سمعت حديتكم مش هقول لحد اسفة..
طبطب تميم علي ظهرها بحنان :اتمني متقوليش لحد علي الي حصل يا ليله ويبقي سر بينا..
بتخرج ليله من الاوضة بتلاقي قاسم بيبصلها بمكر :-
بتعملي اي هناا..
بتصرخ ليله عشان يسمعها تميم وفريدة :مفيش حاجه يا قاسم بيه..
بتعلي صوتك ليه يا بت انتي..
بيقعد تميم علي الكرسي وببتدخل فريدة الحمام..
بيفتح قاسم الباب بقلق :_
تميم انت صاحي..
تميم بقرف :عايز اي..
قاسم بمكر :كل خير شكرا علي الي انت عملته رميت نفسك وبقيت عاجز عشان السلا.. ح يدخل المخزن وانك هطلق فريدة زي ما قولتلك..
تميم بتمثيل الحب :اه ما انا هطلقها دي حتي سق*طت هعمل بيها اي دي متحفظش علي ولادي حتي..
فريدة بصدمة :سلا.. ح وطلا.. ق بسبب قاسم؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاجز)