رواية انتقام جارح الفصل الأول 1 بقلم أميرة محمد
رواية انتقام جارح الجزء الأول
رواية انتقام جارح البارت الأول
رواية انتقام جارح الحلقة الأولى
طب وبعدين هنصحيها ازاى دي
~ ردت بنت تانيه بصوت واطي
_ مفيش غير حل واحد
اسيل : حل اي يا مجنونه
راحت البنت جمب بنت نايمه ع السرير وقربت من ودنها وصرخت بصوت عالى
خلود: الهوييييييييي البيت بيولع
قامت بنت من النوم مخضوضه
ريم وهي بتجري : مين؟ فين ؟طفوو الحريق الهوييي
اسيل : خلصتو
خلود وهي بتضحك: استني يا فصيله انا بحب اللقطه دي اوي
ريم وهي بتجري وراها: وربنا ما هسيبك يا خلود الكلب استني عليا
خلود: هههههههه الجري نص الجدعنه
اسيل ودي العاقله الكبيره: طب يلا يختي منك ليها فوزيه غلت الايجار
خلود : لا لا الست دي هتخليني نشحت بجد
ريم باستغراب : امال احنا ايه صحاب اكبر مطعم في الشرق الاوسط ولا اي
خلود: تصدقي صح يلا كده فين المناديل
ريم : اي ده بجد امتي اصحي تقولولى يلا يا رورو نفطر في النادي مش يلا يا ريم الكلب ننزل نبيع ورد ومناديل
اسيل: اخلصوا لازم نجمع فلوس الايجار والا هننام في الشارع
خلود : منك لله يلا
________________________________________________
_ياخي خد بقا دا انت جدله
_ ياست امشي من هنا مش عاوز هوا غصب
خلود: يعني مش هتاخد
شخص: اه انتي هتهدديني
خلود: تمام انت الى جبتوا لنفسك ____ يالهوي الحقوني الحقوني يا ناس الحقوني يا عالم
واحد: في اي يا استاذه مالك؟
خلود وهي بتعيط : الراجل ده بقولو خد مناديل يقوم يتحمرش بيا يرضيك انا عاوزه الحكومه حالا ~ فين العدل ولا يعني عشان انا غلبانه تيجو عليا يا ظلمه حسبي الله فيكم منكم لله
الشخص وهوا بيسقف: برافوا برافو هايل يا فنانه اي كل ده
واحد من الى واقفين : الكلام ده حقيقي
خلود: اه وربنا (وزودت عياط) هاتولى حقي
الناس كلها اتلمو على الشخص واديلو علقه الله يكون في عونه وبعدها اخدوه علي القسم هوا وخلود
________________________________________________
الظابط: عملك ايه يا انسه؟
خلود بعد ما صعب عليها: بصراحه كده معملش حاجه بس مرضيش ياخد مني ورد يرضيك؟
الظابط بعد ما ظهر عليه اعراض الجلطه: ايه ؟
خلود : في اي يا بشمهندس بقولك مرضيش ياخد مني ورد
الظابط : انتي عندك حول؟ مهندس ايه؟
خالد : دي مجنونه انا هعرف اخليها ازاى تعمل فيا كدا
خلود: يخويا اسكت وانت مفكش حته سليمه كده
خالد: ماشي استني عليا بس
الظابط: بس هششش اسكتي….. دلوقتي يا خالد بيه فهمني ايه الموضوع
خلود: ههه خالد بيه ده مبقاش فيه حته سليمه
خالد بهدوء: كنت معدي بالعربيه لقيت الكائن ده. ..
خلود بسرعه : كائن ايه يا معفن يا مهزء يا
خالد : ششش اخرصي انتي حسابك بعدين ، المهم هيا جات عايزه تبيعلى ورد وانا مش عاوز قلتلها لا وهي مصره اني اخد غصب عني ولما اصريت اني مش هاخد عملت فيلم ولمت الناس عليا وبعدين جيت هنا والباقي عندك
خلود : احمم امتي ده حصل
الظابط: تحب ي خالد بيه نعمل محضر تعدي
خالد بص لخلود : لا انا عاوز تعويض
خلود بغباء : تاخد ورده
خالد: الورده دي تحايلي ابن اختك انما انا عايز 100
خلود : لا يخويا 100 جنيه كتير اوي دي تقضيني شهر ولا اتنين
خالد : مش حاسه انك اڤورتي شويه
خلود: هههه حسيت كده بردو بس بردو مش هديك حاجه
خالد : ومين قالك اني عاوز 100 جنيه
خلود : طلعت اصيل عاوز 100 قرش خلاص ما تقول من الاول جنيه
خالد : عاوز 100 الف
خلود: احمم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الظابط : ما هوا ي دفع ي سجن
خلود : انا لو قلت ل اسيل ميت الف هتقولك خليها اعدام وهنقرا ليها الفاتحه
خالد : خلاص هتيجي تشتغلى ف الڤله لحد ما تجمعي المبلغ
خلود: نو مش موافقه
خالد: مش بمزاجك
خلود : بشرط
خالد: انتي هتتشرطي كمان
خلود : اخواتي يجو معايا
خالد: موافق
________________________________________________
_ اش اش اي المكان ده يابت ي خلود يمكن جينا مكان غلط
خلود: لا لا انا متاكده من العنوان
اسيل: متخرصوا انتو الاتنين ويلا نتاكد
~ راحو عند البوابه والحارس وقفهم
الحارس : انتو مين
ريم : وانت مالك
الحارس: اجري العبي بعيد مفيش هنا دخول
خلود : ولاااا دخلنا عشان مغلطتش فيك احنا هنا الاساس حتا اسال خوختي
خالد خرج : يسال مين يختي
خلود: يسال خوختي
ريم مالت علي اسيل: يخربيت جمال امه
اسيل: اخرصي ي مصيبه ليسمعك
خالد :دخلهم
وهما داخلين خلود طلعت لسانها للحارس
خالد ضربها ع قفاها: متتهدي بقا يشيخه طلعتي عيني
~ في الڤله
كان قاعد ع السفره ولدين وراجل كبير وست كبيره وبنتين
ريم: الهوي هما كلهم اجانب كدا اي الجمال ده
خالد : مش حاسه ان صوتك عالى شويه
خلود: هههههه احنا نتكلم براحتنا يابا
ريان: اوباا مين الى جايبهم اخوك دول
اسر: اتهد واقعد بدل م اجيبك من شعرك ي ريان الكلب
ريان: انت حاططني في دماغك لي يعم انت تلج لي كده مش شايف العسل
ريم: سلام عليكم ي اهل الخير
ريان: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
خالد بصدمه: هوا قلب ع الشيخ الشعراوي كدا امتي
ريم: الكريم اسمو ايه
ريان: معاكي ريان الغلبان مظلوم ف ام العيله دي ولا باخد منهم ل حق ولا باطل
ريم: اسم الله عليك باين عليك غلبان اوي
ريان : اوي متفتحيش في اوجاعي
خالد بصدمه: وحيات امك
ريان: وحيات امك انت
خالد: فرقت يعني
اسر : خالد
خالد: نعم اباشا
اسر: مين دول
خالد : دول بنات كانت محتاجه شغل ف قولت اجيبهم يساعدو فرح ف المطبخ
اسر : تمم بس مش عاوزين حد في المطبخ عايزين لتنضيف الڤله
خلود: نعم دا انا اقعد سنه في الصالون بس
خالد: اسكتي…… تمام ي اسر
________________________________________________
بالليل خرجت ريم من الاوضه الى نامو فيها وكانت رايحه ع المطبخ
_طب وبعدين اروح م الشرق ولا الغرب ولا يكونش الشمال
_ بخ …. بتنيلي ايه
ريم بشهقه : هيي اعوذ بالله من الشيطان الرجيم انصرف
ريان بضحك : يخربيتك دا انتي طلعتي مصيبه
ريم ببراءه : انت تسمع عني كدا
ريان: نا مش شايف غير حرامي تاه مش عارف يروح فين
ريم: احم حرامي ايه يعم ما تعمل معروف وتوديني ع المطبخ
ريان بصدمه: المطبخ ؟
ريم: ايوه وربنا جعاان
ريان : طب تعالى
~ راحوا المطبخ
ريم : الله يسترك دنيا واخره ~ وبدأت تاكل كأنها ماكلتش بقالها سنه
ريان: طب ايه مش هتعزمي عليا
ريم: اجري يبابا بعيد هتقرب من رجل فرخه
هنفخك
ريان: بابا؟ رجل فرخه ؟ هنفخك؟ اي الالفاظ دي ي معفنه
ريم : يعني معفنه دي اي
ريان: نا بقول اغور اتخدم احسن
ريم: خير ما فكرت يلا غور
ريان: غور!
ريم: هههه مش انت الى قولت
ريان: غوري
________________________________________________
♡تاني يوم
خلود: اسيل الاوض وريم الصالون وانا هشرف عليكم
ريم: لا يشيخه مش عارفين نودي خدماتك فين
خلود: يلا كلو فدا مصر
اسيل : الاوض كتير انا قلت ل خالد اننا هننضف الى ساكنين فيها بس يعني سبع اوض والصالون بس الى علينا انا هنضف اربع اوض وخلود تلاته وريم انتي الصالون
ريم: نعم!
خلود: نعم!
اسيل : اخلصوا يلا
________________________________________________
في اوضه الراجل الكبير واسمه شريف اسيل دخلت وملقتش حد دخلت نضفت الاوضه وبعدين خرجت وبعدين راحت تاني اوضه وكان فيها الست الكبيره بس مش باين عليها واسمها مني وبعدين تعبت بس قررت تكمل ودخلت اوضه اسر
اسيل خبطت ومحدش رد ودخلت نضفت الاوضه وكانت هتخرج بس سمعت حد من وراها
اسر: انتي ازاى تدخلى الاوضه من غير اذن
اسيل : اسفه بس انا خبطت محدش رد فقلت اكيد مش موجود
اسر: بعد كده اياكي تدخلى من غير اذن عشان متزعليش
اسيل: حضرتك لو المعامله كدا يبقي نمشي احسن ونا مش بشحت منكم
خرجت ونزلت وقالت لخلود
اسيل: خلود معلش ممكن تنضفي انتي اوضه اسر واخواته وانا هنضف الباقي
خلود: لو عليا مش عاوزه انضف اصلا بس عشان خاطرك ي سوسو اشطا
اسيل: تسلميلي ي قلب اختك
خلود : بس بقا محبش الكلام ده
اسيل : غوري من وشي هتخرجيني عن شعوري
خلود وهي بتجري: هههه لا اغور احسن
________________________________________________
_ ده انا لو في عرض ازياء مش هلاقي كل اللبس ده اييه والمشكله بيجو يقولو محتارين نلبس ايه نينيني بس يلا استعنا ع الشقا بالله
~ وبدأت تنضيف الاوضه وفجأه خرجت بنت من الحمام
سما: انتي مين وايه الى دخلك هنا
خلود: طب وايه لزمه الهدوم الى مبينه اكتر ما مغطيه دي
سما : نعم
خلود: انا خوخو وخلصت خلاص يلا جود باي
________________________________________________
في الشركه
_ هاتلى عنهم كل المعلومات انا عاوز اعرف عنهم كل حاجه
ريان : وليه
خالد: بس ياض بلاش تكسف اخوك اكيد وقع وحب وحده فيهم
ريان : يجدع اكدب كدبه تتصدق
اسر: خلصتو؟
خالد: خلصنا قولنا بقا بتعمل كده لي
اسر : انتقام
ريان: نعم
خالد: نعم
اسر خرج من المكتب وروح الڤله
ريان: هوا اخوك اتجنن ولا انا بيتهيألى
خالد: هي مين الى عاوز ينتقم منها لمؤاخذه ؟
ريان: انا حاسس كده ان الايام الى جايه عنب
خالد: انتي هتقولى دا انا مش ضامن اخوك بربع جنيه
________________________________________________
بعد اسبوع
اسيل: ي هانم احنا مش علينا المطبخ حضرتك
سما بتكبر: وانا قولت هتعملو الغدا وكلامي يتنفذ
ريم لخلود: همسك البت دي من شعرها انا مش عارفه صابره ليه لحد دلوقتي
اسيل: وانا اسفه حضرتك مش هنعمل حاجه وانا هستقيل من الشغل ده ومش محتاجين احنا شغل
سما: هه مش محتاجين دا انتي شويه وهتشحتو وليه شويه انتي اصلا من دلوقتي بتشحتو
اسر: سما
سما: ا اسر انت جيت
اسر: انتي ازاى تكلمي مراتي بالطريقه دي
يتبع……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام جارح)