رواية انتقام امرأة الفصل العاشر 10 بقلم مريم أشرف
رواية انتقام امرأة الجزء العاشر
رواية انتقام امرأة البارت العاشر
رواية انتقام امرأة الحلقة العاشرة
كان بيكسر كل حاجه حواليه بغضب: تستاهلوا كلكم..بس ولو همسكك…يعني همسك!!
_______________________________________________
بعد مده..وبعد ما عرفت ساره ان ضحيتها الأخيره اتسجنت من الجيران اللي جمب شقته..رجعت تاني وقعدت في الصاله وهي قلقانه ..وفي نفس الوقت زعلانه انه اتفلت منها كده من غير ما ياخد جزاته زي صحابه الثانيين..دخلت البلكونه واتكلمت بغل: جبان!!..فاكر انك لو اعترفت ودخلت الحبس هتهرب مني ومن انتقامي..ده انت تبقى مجنون رسمي!!
كانت بتفكر هتعمل ايه..لو اكتشفوا هويتها..لو حكالهم كل حاجه ووصلولها..
: لأ..مش هيحصل..قالتها بثقه…وكملت: هستنى…واختفي شويه لحد ما شوف ايه اللي حصل..
________________________________________________
عند حسام في الڨيلا..وبعد يوم طويل في المستشفى..دخل ولقى خالته وبنتها ليلى قاعدين مع أمه وبيتبادلوا أطراف الحديث..
قامت مروه بسرعه وقالت بابتسامه: الحمد لله على سلامتك يا ابني..سلم على خالتك وليلى..
ليلى بدلع: ازايك يا حسام..أخبارك ايه؟
أجابها من غير مايبصلها: كويس الحمد لله..
وطلع على اوضته من غير مايسلم عليهم..
مروه بحرج: احم…آآسفه جدا يا منال يا اختي..من يوم ما ما*تت ساره وهو في الحاله دي..
منال بحزن: ربنا يرحمها..ده كان بيحبها جدا..
ليلى في نفسها: ” أهي ما*تت وخلصنا منها..حسام دلوقتي هيبقى ليا..ليا أنا وبس!!”
رزع حسام الباب وراه بعصبيه من تصرفات أمه اللي بتحاول تقربه من ليلى عشان ينسى ساره..
قرب من صورتها المتعلقه جنب سريره: متقلقيش يا ساره..مش هخونك أبدا..عمري ما هبص لوحده غيرك يا حياتي..
( معلش يا جماعه بس حبيت أقول..يارب..يارب ارزقنا كلنا واحد وفي وحنين ومحب زي حسام ده😅)
وقعت دمعه منه عالأرض وكمل: وحشتيني قوي..
_______________________________________________
بعد 3 شهور..
واقف قدام الزنزانه وبيبصله بقرف والشاويش بيفتحله بابها..
يوسف بفرحه: خلاص هخرج دلوقتي؟
مازن بجديه: متفرحش كثير..لما هنحتاجك هنجيبك..واحنا مش معنى سيبناك يعني انت بريء مية فالميه..أنا بستنى حاجه وحده تبان..البنت!!
هز يوسف راسه بعدم اهتمام..فكره انها اختفت أو هربت..
وطلع وهو مبسوط..شاف عربيه سوده من بعيد وقرب منها وخبط على ازازها بنوع من الغضب:
– اتأخرت أوي يا زفت…مش مستحمل اقعد هنا لحظه وحده تاني!!
ضحك الشاب وكان أخوه اللي أصغر منه بشويه..
: شكلك عشت أجمل لحظات حياتك جوه..
يوسف بنرفزه: بقولك يا ياسين..حط السيره دي على جنب واطلع على أقرب مطعم اصلي جعان اوي..
________________________________________________
كانت هترمي الزبا*له بس وقفها صوت اثنين ستات بيتكلموا..
: سمعتي يا اختي آخر الأخبار؟
: ايه اللي حصل..ربنا يستر!!
: ماهو الولد الصايع اللي خش السجن في قضية الإغت*صاب ياها..مهو طلع النهارده براءه!!
: ولد ايه واغتص*اب ايه يا اختي؟!
: شكلك نايمه على وذانك..تعالي احكيلك..وحكتلها كل حاجه اتقالت في السوشيال ميديا من حكاية ساره..
حطت ساره ايديها على قلبها بخيبة: خرج؟!!..وانا اللي كنت فاكره ان الحكومه هتاخدلي حقي أخيرا؟!..كلكم زي بعض..كلكم واطي*ين!!
________________________________________________
عند يوسف في بيته العباره عن ڤيلا صغيره..
اتكلم بجديه مقلقه: اسمع يا ياسين..احنا هنفضل أسبوعين كده بالقليله هنا..مفيش خروج من البيت لحد ما نتأكد ان البنت دي سابتنا فحالنا..
ياسين باستهزاء: تسيبنا؟..الله يا جدع..وانا ايش أحشرني..انا معملتش حاجه..انتم السبب واهي بتنتقم منكم انتو!!
يوسف بخبث: متنساش انك كنت بتشاركني في كل حاجه وعندي دلايل..ابقى خد بالك أحسنلك..
ياسين: تصدق انك حق*ير!!
يوسف شلوح بايده: عارف..عارف..
________________________________________________
مرت أيام طويله مليانه أحداث..من ساره اللي هتتجنن وتكمل انتقامها أو يوسف وأخوه اللي رغم اللي حصل لصحابهم معتبروش وكملو فوسا*ختهم و حسام اللي بيعاني كل يوم مع حركات أمه ومياصة ليلى قدامه..
ونيجي لليوم ده..أول أيام فصل الربيع..بس كان الجو بارد نوعا ما..رجعت من شغلها في المكتبه..( طبعا اشتغلت عشان تجيب فلوس تعيش بيها بعدما خافت تروح البنك وتسحب فلوس ليكتشفو أمرها وانها لسه عايشه)..
قعدت قدام اللابتوب بتاعها وبدإت تدور على طريقه تلاقي بيها حساب يوسف وكون أبوها بيشتغل في مجال المعلوميات وكانت بتقضي وقت كبير معاه فصغرها..خلاها تكتسب خبره كبيره..وفعلا قدرت ساره بمساعدة الشريط اللي بيحمل معلوماته الشخصيه توصل للاكونت بتاعه..وبعتتلو ماسدج..
” مساء الخير يا أستاذ يوسف ”
بعد دقايق وصلها الرد..
” يا أهلا بالقمر ”
ساره بقرف: ” مرسي جدا..ايه مش نتعرف؟ ”
رد: ” أكيد طبعا..اسمك ايه؟ ”
كتبت بعصبيه: ” معاك نورا.”
:”اسمك حلو اوي يا نورا..انا يوسف ”
ساره بابتسامة مكر وفي نفسها: والله ووقعت فايدي يا يوسف!!
_______________________________________________
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام امرأة)