رواية انتقام امرأة الفصل الثاني 2 بقلم فرح القصاص
رواية انتقام امرأة الجزء الثاني
رواية انتقام امرأة البارت الثاني
رواية انتقام امرأة الحلقة الثانية
بتفتح الباب بهدوء وبتمشي خطوتين بتلاقي فارس ف الغرفه مع واحده في وض*ع مش كو”يس
نادين بصدمه (بتضع ايدها علي فمها) ودموع تنزل من عينيها و بترجع كام خطوه لوره تلقائيه وهي بتردد كلمات بصوت منخفض جدااا
نادين: لا.. لا مستحيل يكون ده فارس
(بتفتح الباب بهدوء وبتخرج من الغرفه مسرعه)
*************************
فارس: هو انا لي حسيت ان كان ف حد هنا
ساره بستغراب: حد؟ حد ازاي وبعدين مين هيتجرأ ويتدخل اصلا
فارس: مش عارف بس انا حسيت بكدا
ساره بتمثيل زعل: امم اقول انك زهقت مني
فارس بإبتسامه: وانا اقدر ازهق منك انت يقمر
ساره بتضحك بصوت عالي ومايص
***************************
سكرتيره الاستقبال: مدام نادين مفتاح الغرفه.. يمداام
نادين بتخرج من الفندق وهي فحاله صدمه كبيره لدرجه مكنتش قادره تقف علي رجليها
بتوقف تاكسي وبتركب
السواق: راحه فين يأستاذه
نادين بدون وعي: مش عارفه.. وديني في اي حته المهم مشيني من المكان ده بسرعه
السواق: انتي كويسه يأستاذه
نادين:لا مش كويسه خالص و مقدرتش تمسك دموعها وفضلت تعيط بحرقه وقهرهه (وبتحط ايدها علي قلبها وكن هيقف من كتر الوجع اللي حاسه بي وبتاخد نفس براحه) وبتكلم نفسها بصوت مسموع شويه… معقول كل الفتره دي كان بيخدعني ومستغباني لدرجادي هونت عليه؟! لي يعمل معايا كدا ليي؟؟ ..ازاي كان قادر يبص ف عيني؟ مكنش بيحس بالذنب خالص مفيش ضمير عنده؟؟؟؟ (وافكار عماله تيجي ف بالها مش قادره تستوعب اللي حصل)
السواق بعد مسمع كلامها خدها و في حته هاديه مفيهاش حد ونزلها
السواق: انزلي اقعدي هنا يمكن ترتاحي شويه
نادين نزلت وخدت نفس عميق وكملت عياط
بعد مرور ساعه مستمره ف العياط
نادين هديت شويه (مسحت دموعها)
نادين بإبتسامه حزينه: انا اسفه تعبتك معايا
السواق: لا مفيش تعب خالص المهم انتي بقيتي كويسه.. وبعدين مش حرام العيون دي تعيط كل العياط ده
نادين بضحكه خفيفه: خلاص بقيت احسن والله..ممكن توديني مكان*****
السواق: اه طبعا تفضلي
نادين: اسمك اي؟
السواق: اسمي خالد
نادين: ماشي يخالد يلا عشان توصلني
خالد:تمام يله
نادين سندت راسها ناحيه الشباك. بسراحان والهواء بيطير خصلات شعرها
(بعد نص ساعه)
خالد: وصلنا
نادين بتفوق من سرحانها:.. تمام شكرا ليك اوييي بجد
خالد بإبتسامه: مفيش شكر انا معملتش حاجه
نادين ابتسمتله ونزلت
***************************مكتب المحاميه نهله
نادين: أستاذه نهله صح
نهله بإبتسامه: ايوا وانتي نادين مش كدا ايوا
نادين: بالظبط
نهله: تمام اتفضلي.. تشربي حاجه؟
نادين: لا شكرا
نهله: طب الموضوع اللي كلمتيني ف علي الفون عايزاكي تحكيهولي بالتفاصيل
نادين: حكتلها بالتفاصيل… وهو مشافنيش اني شوفته. بس كان هاين عليا اروح اجيب الاتنين من شعرهم امسح بيهم الارض..(بندم): بس مش عارفه معملتش كدا ليي حسيت اني جمدت ف مكاني وافكار راحه جايه وبدمع حسيت بإحساس وحش اويي مش عارفه اوصفهولك
نهله (بتديها منديل وكوبايه مايه): انتي عملتي حاجه نص الستات متعرفش تعملو وبعدين ده هيكون ف مصلحتنا..طب انتو عندكو اولاد او حاجه
نادين: لا كنت حامل من فتره وحصلي حادثه واجهضت فيها بس ربنا عالم ان ده هيحصل عشان كدا مأردش اننا نجيب اولاد
نهله: انتي كدا فرصتك ف كسب القاضيه كبيره جدا بس ف حاجه
نادين: اي هي
نهله: محتاجين دليل قوي انه بيخونك لان المحكمه محتاجه دليل ده عشان نثبت كلامك و فنفس الوقت ده هيخليكي تاخدي تعويض كبير اوي منه
نادين:بس انا مش عايزه اي حاجه منه انسان زباله انا عايزه اطلق منه واخلص وبس
نهله:تؤ تؤ تؤ…انتي كدا بتسهلي عليه القاضيه وبعدين انتي مش عايزه تنتقمي منه؟ وبعدين الخيانه مفيهاش مسامحه او رحمه مش كدا
نادين:صح معاكي حق طب اعمل اي او دليل زي اي
نهله: عايزين صور ليهم مع بعض محادثه غراميه بنهم مكلمه تدل انهم ف علاقه مع بعض اي حاجه تثبت انهم ف علاقه غير شرعيه
نادين: تمام هحاول علي قد مقدر اجيب حاجه منهم
نهله: وانا مش هرفع القاضيه لحد ما تقوليلي بس هجهزها
نادين: تمام…
ينهار اسود (بتحط ايدها علي جبهتها) انا نسيت عربيتي هناك قدام الفندق وكمان المفتاح الاوضه بتعتهم لسه معايا….
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام امرأة)