روايات

رواية انتقام صفية الفصل الثالث 3 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية الفصل الثالث 3 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية البارت الثالث

رواية انتقام صفية الجزء الثالث

رواية انتقام
رواية انتقام

رواية انتقام صفية الحلقة الثالثة

سلمى واقفه بره الاوضه وعماله تزق على الباب وتصرخ ما تخافيش يا ريم
محمود اخو سلمى صحي على الصويت اوعى كده يا سلمى ضربا الباب بيكتفوا اوي كسر الباب
دخلوا شافوا ريم وقع على الارض وعامله ازاي وضعيه الجنين وعماله تعيط
سلمى خدت ريم في حضنها يا ريم يا ريم قومي يا حبيبتي ده انا ماما
ايه اللي جرى لك يا بنتي يا ريم يا ريم
بقلم امل شعبان
ريم حاسه بحاله ظهور سامعه اصوات ناس حواليها مش مركزه مين اللي بيتكلم
بقيت استوعب حبه ركزت على صوت ماما هي عماله تعيط وتنادي باسمي
سمعت صوت راجل بيقول لي انتي كويسه يا ريم
بدات اركز بالناس اللي حواليا عدلت نفسي وقعدت
لقيت ماما قاعده جنبي وخالتي حنان وطنط فوزيه
كان في اتنين رجاله واقفين
سلمى الحمد لله انتي كويسه يا ريم احكي لي ايه اللي جرىلك يا بنتي
حنان اللي خلاك تصرخي كده يا ريم شفت حاجه خوفتك
بصيت لخالتي وهزيت براسي رفعت ايدي وشاورت على الشباك
سلمى ماله الشباك يا ريم
الست شفتها تاني يا ماما كانت داخله من الشباك ولمستني انا خايفه اوي يا ماما شكلها بشعه جدا
خلينا نرجع على بيتنا
حنان اوصفيلي شكلها كده الست دي يا ريم
لابسه ملحفه سوده طويله شعرها طويل في خصل بيضاء وشها محروق عينيها حمراءاوي
فوزيه يا مراري اتفتحت علينا البيبان من تاني يمر يا مري
حنان يا محمود خد مرات عمي ونزلها وانت انزل معا يا مصطفى
ما تاخديش على كلامها يا ريم وانتي يا سلمى خدي ريم في حضنك وناموا
بقلم امل شعبان
بس ما فيش حد جاوبني لسه مين الست دي
حنان الصباح رباح يا ريم وبكره نتكلم يلا تصبح على خير
سلمى وانتي بخير يا حنان
انا خايفه يا ماما
سلمى هتخاف وانا جنبك يا ريم تعالي يلا اخدك في حضني واقرا لك قران
حضنت ماما وسرحت في النوم
صحيت على صوت زعيق جاي من بره بصيت من الشباك لقيت شاب طويل القامه قمحاوي اللون وسيم يبلغ من العمر 28 سنه
بيضرب راجل كبير في السن الرجل كان يرتدي ملابس قديمه كان لديه لحيه طويله شكله عامل ازاي بتوع الشوارع
زق الراجل وقعوا على الارض
ده متخلف ولا ايه نزلت اجري على تحت فتحت الباب وخرجت بصوت عالي انتي يا حيوان انت ازاي تضرب راجل كبير في السن كده
بصلي وبصوت عالي انتي ازاي تكلميني كده
اتخضيت من صوت بس ما بينتش اللي انا خايفه وقلتله اكلمك زي ما انا عاوزك
لقيته جاي عليه وبنبره صوت خشنه انتي مش عارفه بتكلمي مين
رديت علي بصوت عالي اه عارفه بكلم مين بكلم واحد حيوان عديم الانسانيه بتستقوي على راجل ضعيف زقيتو بايديا على صدره واجريت على الراجل اللي وقع على الارض انت كويس يا عمو قومته من على الارض
الشاب ماشي يا رفعت يا مجنون
بصيتله بصه قرف ما شفتش بني ادم احقر منك
بصلي وضحك ضحكه مستفزه كان هاين عليه امسك حاجه اخبطها في وشك
رفعت بصله هو بيقولي بصوت مكسور سيرد الحق لاصحابه حتى لو بعد حين وان الله يمهل ولا يهمل
بص اللي وضحك ومشي
بقلم امل شعبان
سمعت صوت خالتي حنان بتنادي عليا
ايوه يا خالتي حنان ماشيه وبصيت للشاب بالقرف
الشاب لقيته شدني من ايدي ويبص في عينيا وقاللي انتي من عيله وهدان
لسه كنت رايحه اشتمه لقيت خالتي حنان قطعتني
يا ريم في حاجه ولا ايه
مالك ماسك ايديها ليه كده يا فارس
فارس اول مره اعرف ان الحريم عندكم ليهم صوت بيردوا على اسيادهم
ريم اسياد مين يا جربوع انت لا ده انا مش برد بس ده انا هديك فوق دماغك
حنان ايه اللي انتي بتقوليه ده يا ريم خشي جوه سلمى بتنده عليك
حقك عليا يا فارس دي يا عيله صغيره ما تعرفش ايه اللي بتقوله
خدت ريم و دخلت جوه
حنان بنرفزه ما لقياش غير ده وتتعاركي معاه ياريم
ريم مين ده اصلا انتي والله يا خالتي ما كنتيش اتدخلت كنت اعطيته بالشبشب على دماغه
حنان يا مري تضربي بالشبشب بقولك ايه يا بنت اختي ده من عيله الدهشوري عيله مفتريه ما يعرفش ربنا ابعديني عن المشاكل
ريم ايه بشور ودهشوري ده يا خالتي سيبك من كل ده احكي لي يلا عن الست اللي انا شفتها امبارح
حنان اتوترت حاولي تتهرب من الكلام يوه يا ريم
نسيت اعمل الفطار جريه حنان على المطبخ
بقلم امل شعبان
نروح بقى لعيله الدهشوري
دخل فارس بيتهم اكبر بيت في البلد
والبيت من جوه كان مليان بالاساسات الفخمه
كان في سفره كبيره كان يجلسون علي الافراد العيله
فارس ايه ده بتفطروا من غيري
اخته دعاء كنت فين يا فارس من الصبح كده بتتسرمح
قطعتها بالكلام مامتها عزيزه خلاص يا دعاء لسانك عامل زي المبرد تعال يا حبيب امك اقعد كل
فارس بس ايد مامته قاعد ياكل اه صح عارفين شفت مين النهارده
رد عليه بابا محمد شفت مين يعني
فارس سلمى اللي هي كانت مرات عمي اكرم الله يرحمه السابقه
بقلم امل شعبان
محمد مالها وايه اللي فكرك بيها دلوقتي وهي عايشه في مصر لها اكثر من 14 سنه
دعاء انتوا هاتتوها عن اخوي فارس يا ابوي وضحكه ضحكه خبيثه من تحت لتحت
عزيزه خلاص يا دعاء مالك عماله تلبعي في اخوك من تحت لتحت ليه كده
دعاء هو انا حرام اهزر مع اخوي
محمد خلاص يا عزيز اخوات مع بعض ما تكبريش الموضوع كمل يا فارس
اهو سلمى دي معها حته دين بنت شفتها النهارده بس عليها لسان عاوز قطعه
عزيزه استنى سلمى معاها بنت ازاي سلمى عاقم وما بتخلفش يا مرار لا تكون بنت قطعها صوت زعيق اوي انا قلت محدش يجيب سيره الموضوع ده تاني بايدي خبط الاكل وقعه من على السفره
عزيزه والله ما كنت اقصد يا عم هارون حقق عليا
فارس خلاص يا جدو هو في ايه لكل ده
هارون بص العزيزه ولمحمد وش عليه علامه الغضب بعد كده مشي
محمد لازم تتسحبي من لسانك وتفتح الموضوع
عزيزه يا مرارا لا تكون هي فعلا بنتها
محمد بصوت عالي اكتم على الموضوع يا عزيزه ولا عاوزه ابويا يطردنا بره البيت
فارس هو في ايه يا بابا مين الست دي
بقلم امل شعبان
محمد ما فيش حاجه يا فارس خد اختك واطلع فوق
نرجع بقى الريم
لفيت على كل العيله مفيش حد راضي يقول لي حاجه عمالين يتهربوا مني
اه صحيح افتكرت الراجل اللي كان قاعد جنب السواق هو كان عارف مين الست دي طب هوصله ازاي افتكرت رقم السواق على تليفون ماما
فجاه
بقلم امل شعبان
سمعت صوت صويت جاي من تحت نزلت اجري على تحت شفت فوزيه عمال تصوت وتلطم على وشها وتقول ناديه مات وخالتي حنان عماله تصوت وتلطم على وشها
ماما منهاره من العياط
ما عرفتش اعمل ايه لقيت نفسي قعدت على السلم
متوتره ورجل الشمال بتترعش حطيت ضوافر ايدي في بوقي عماله اقرقط فيهم
خالي مصطفى زعق بصوت عالي وقال بطلوا صويت
وبصوت عالي يا محمود كلم الراجل عشان هننصب الصوان عشان عند اذان المغرب هندفنها
محمود حاضر يا اخويا
فوزيه تعالي يا سلمى عشان نغسل امك
سلمى مش هقدر اشوفها كده يا فوزيه رحت وسبتني ليه ياماااااةةةة
فوزيه تعالي يا حنان
حنان انا مش قادره اتلم على اعصابي راحت وخدت روحي معاه ااةةة اهقوم اغسل وشي يا امراه عم جايه وراكي
ريم خليك انتي يا خالتي حنان انا هساعد عمتي فوزيه
دخلت مع فوزيه اول ما دخلت الاوضه حسيت كاني قلبي اتقبض
بقلم امل شعبان
فوزيه هات الكفن يا ريم
كفنه تيته وخلصنا خالتي فوزيه دخلت تغسل ايديها
قالتلي لم بقيه القماش اللي زايد من الكفن
بوطي باخد القماش برفع راسي لفوق لقيت الست وقفه قدامي وقع القماش من ايدي وانا بحاول اصرخ مش قادره كان صوتي راح لقيت نفسي اترفعت واتلزقت في الحيطه الست قربت مني املا حاول اصرخ او اتكلم صوتي مش طالع قربت مني اوي
فضلت تبصلي وانا في سري بقول نهايتك يا ريم
رفعت ايديها فضلت تمشيها على وشي حسيت كان الدنيا بتلف بيا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام صفية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى