روايات

رواية انتقام الفصل الأول 1 بقلم زهرة البستان

رواية انتقام الفصل الأول 1 بقلم زهرة البستان

رواية انتقام الجزء الأول

رواية انتقام البارت الأول

رواية انتقام الحلقة الأولى

انتي مش شايفه شكلها ي امي ترضي اني اتجوز دي ليييه من قله البنات يعني
الام بغضب:انت بتقول كدا علي بنت خالتك يمراد دي غلبانه يبني وابوها مصمم انه يجوزها واحد عنده ٦٠ سنه عشان يخلص منها يرضيك يمراد يبني وبعدين مالها البت ايه اللي مش عجبك فيها يمراد
مراد بغضب:ايه اللي مش عاجبني فيها هو فيها ايه اصلا يعجبني دا كفايه شكلها لوحده وكمان تخينه اوي دي ي امي بتلبس زي الولاد وطريقه تعاملها زي الولاد اي هتجوز صاحبي
الام:بس يمراد عيب اياك اسمع منك كدا تاني انت هتيجي معايا النهارده من غير نقاش انا مش حابه اجبرك عليها ومتفكرشي انها هي اللي مدلوقه عليك هي مغصوبه تتجوزك بالعافيه عشان تخلص من القرف اللي هي عايشاه متكسرشي كلامي يبني امها موصياني بيها وانا مش هسيبها تروح تتمرمط مع الشخص دا وانت عارف انه مهواش كويس ومتجوز تلاته غيرها ومعاملته للكل وحشه
مراد بسخريه:ما هو برضو ي امي مش عارف ايه اللي عجبه فيها عشان يتجوزها شكله اعمي برضو وهي تطول هو حد يرضي بيها الايام دي
سلمي ضربته قلم مراد حط ايده علي وشه بغضب بصتله سلمي بغضب وقالت:بص يواد انت انا سبتك براحتك بتعمل كل حاجه بحريتك انت وانا عارف انك بتلعب بالبنات وكتير ايجي اشتكالي انا مش هسمح تدمر حياه بنات تانيه وهتتجوزها ولو لقيت معاملتك وحشه معاها لا انا امك ولا اعرفك فاهم وتسمع كلامي وبس يمراد وتاريت تبعد عن الاشكال دي اللي بتعمله ده حرام وياما نصحتك مفيش فايده هتندم بعدين يبني ومش هتلاقي حد معاك ولا صحابك اللي ممشينك في القذارة دي يلا بالليل هنروح نتقدملها تنزل تجيب حلويات وهديه ليها واياك تعصي كلامي
مراد بسخريه:ودي يتجبلها هديه اي شليته يعني ولا اجبلها جلبيه من عم محمد البواب
سملي بغضب اكبر:غور من وشي يلا يخساره تربيتي فيك ولا تربيه اي انت قليل الادب وشكل محتاج حد يربيك من الاول واتلم احسنلك يمراد ومفيش فلوس لشهر انزل اشتغل يشملول طالما عملي فيها راجل كدا وبديك ياترا بيعمل بيهم اي اتاري بيصرفهم علي الاشكال الزباله اللي يعرفهم غور من وشي
مراد:ماشي وانا سيبلك البيت وماشي
سلمي:عارف يزفت لو مرجعتش باللي قلتلك عليه وجيت معايا بسكات منتاش داخل هنا تاني
مراد رزع الباب وهو خارج وركب العربيه وراح لبيت اميره اتصل عليها
اميره:الو يمراد بترن ليه خالتي كويسه
مراد بغضب:انزلي الجنينه عايزك في كلمتين
اميره باستغراب:عايزني انا طيب استني شويه ونازله
____
مراد وهو بيمسك ايدها بشده:بت انتي بتستغفليني وعايزاني اتجوزك ليه يختي من حلاوتك مثلا
اميره بعيون مدمعه:مين اللب قال كدا انا مش عايزه حاجه سيب ايدي
مراد بغضب:بصي هقلك كلمتين حطيتهم حلقه في ودنك انتي اسوء حد شوفته في حياتي وشكلك وحش وميشرفنيش انك تبقي مراتي مش شايفه تخنك يختي مفكرتيش تخسي واي اللبس ده اي الخرا ده دي منظر بنت ازاي دا انتي لو مشيتي معايا هيفكروني ماشي مع واحد صاحبي اهتمي بنفسك شويه يمكن العريس اللي جايلك يرضي عنك معرفشي حتي هو عايز يتجوزك ليه دا انتي حتي مفيش ١ في الميه ميزه يشيخه انا قرفانحتي ابصلك
اميره بغضب رقعت ايدها وضربته واتكلمت بزعيق وهي بتعيط:وانا اصلا مش هبص ليك انتي واحد قذر ورايك فيا ميهمنيش انت مالك اصلا اعمل اي ولو مفكر نفسك انك حاجه انت شخص وس*خ اصلاوالكل عارف كدا امشي من هنا ومش عايزه اشوف وشك تاني
مراد بسخريه:ماشي يخالتي والله اديكي سن جدتي بلاش قرف انا ماشي
وو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى