روايات

رواية انتقام الحوت الفصل الثاني 2 بقلم عزيزة زيدان

رواية انتقام الحوت الفصل الثاني 2 بقلم عزيزة زيدان

رواية انتقام الحوت البارت الثاني

رواية انتقام الحوت الجزء الثاني

انتقام الحوت
انتقام الحوت

رواية انتقام الحوت الحلقة الثانية

_الحوت كل يوم عن يوم بيكبر وبياكل اللي بيجي قصاده يا فريد
-صحيح إسم علي مسمي حوت وهو حوت المعمار فعلاً ده مبيدخلش صفقه غير وينهيها وداخل مشاريع ف كل المجالات تحسه عايز يشتري الدنيا ليه هو بس ويكتسح الساحه
_ده ولا غلطه ولا نقطه ضعف ملوش عزيز ولا غالي إبن العويسي
-طب والعمل ايه إحنا كده هتتقفل شركاتنا وهنبقي ع الحديده يا شريك
_لا عاش ولا كان ولا يجي اليوم اللي اسمي يتمحي فيه يا سالم
-احنا لازم نكسب الحوت ف صفنا يا فريد لازم نعمل معاهده سلام ونبدأ بالصلح الخطوه الجايه
_ده اللي كنت بفكر فيه بس بحاول ألاقي خطه
-ومين قالك إني ملقتهاش؟
_ بسرعه انطق قول مستني ايه؟
-انا بقول بنتك موجوده نرتب صدفه تجمعها بيه وتصطاده ف شباكها ونناسب الحوت وتبقي أسراره تحت ايدينا ولينا عين عليه
_عفارم عليك يا سليم ازااااي مفكرتش ف كده
-بس بنتك صدفه مش هتقبل بكده
-علشان كده هنرتب علي أنها صدفه ونقف نتفرج من بعيد
*********************
امجد_اهلا أهلا ب حبيب ابوه اللي شايل إسمه ودراعه اليمين
الحوت-بعد ما وطي باس ايده اهلا بيك يحاج ليك وحشه يبو الحوت
امجد بفخر_مغلطش لما اتبنيتك من المل*جأ وكتبتك علي اسمي واخترتك من وسط كتير
الحوت بجمود-بعد ما غير الموضوع ماما أنغام فين
نزلت انغام من ع السلم بفرحه حبيب وقلب وروح أمه وصل بالسلامه
الحوت _ببتسامه عامله ايه يا ست الكل فهو يعشق أنغام فهي التي قامت بتربيته
أنغام بعد ما حضنته-بقيت كويسه أول ما شوفتك يحبيبي انت متعرفش مع كل مأمورية بتطلعها أنا ببقي هتج*نن عليك إزاي وبخاف تروح ومترجعش
أمجد بغيره-شدها من حضنه متحضنيش حد غيري يا نغومتي حضنك ده ليا لوحدي أنا بس وبعدين ابنك رائد ف المخابرات المصريه قوات خاصه جهاز امني ميتخافش عليه انتي بس اللي خوافه يا قلب أمجد
الحوت ببتسامه -انا خارج أنا منها أنا هطلع ارتاح وزي ما قالك أمجد باشا إبنك يتخاف منه ميتخافش عليه
*******************************
_صدفه تعالي ورايا المكتب عايزك حالا
-خير يا بابا حضرتك عايزني ف ايه
_تعالي يقلب ابوكي اقعدي هنا جنبي انتي دلوقتي كبرتي واتخرجتي وبقيتي مترجمه لغات قد الدنيا
صدفه بفخر-طبعا يا بابا كمل سامعه حضرتك
-انا قررت أوافق أنك تنزلي شغل وتعتمدي علي نفسك
صدفه بستغراب_ازاي وحضرتك مكنتش موافق؟
-انا لقيت أنك افضل تعتمدي علي نفسك وتبني كيانك ويبقالك كيان
صدفه بفرحه_حبيبي يا احلي أب ف الدنيا دي كلها أخيرا وافقت يا ابو جلال
_حبيبت قلب ابوكي بنوتي الشاطره اللي بتسمع الكلام
-هروح بقي ادور علي شغل بكره أن شاءالله
_لا انتي هتشتغلي ف شركه HRA
صدفه بستغراب-دي اكبر شركه ف الشرق الأوسط والوطن العربي والأوروبي إزاي هشتغل فيها؟ دي الشركه الأم وأهم شركه من مجموعه شركات الحوت!!
_طلبو مترجمين بلغات كتير وبكره الإنتر فيو قدمي ال CV بتاعك واللي فيه الخير يقدمه ربنا
صدفه بفرحه-يارب بكره يجي بسرعه وقامت تطنتت زي الأطفال
فريد لنفسه-صدقيني مش هسمح لحاجه تأذيكي طول ما أنا عايش بس مضطر ادخلك معانا ف اللعبه القذ*ره دي يحبيبت ابوكي
*********************
علي الناحيه التانيه”
الحوت ببرود_صفقه الحديد المسلح خلصت والشيكات دخلت الحسابات ف البنك ولا لسه؟
-تمام يا يحي بيه دخلت وكله تمام
_الوفد الامريكي تستضيفه ف أكبر اوتيل وتاخد بالك كويس اووووي من متابعتهم وطلباتهم
-تم والخدمه تمام يا يحي بيه
_نزلت إعلان لمترجمين متخصصين وعملت انتر فيو ولا لسه
-نزلت والانتر فيو بعد الضهر أن شاءالله
_جهز الميتنج اجتماع رئاسي حالا وأنا مسافه الطريق
-تمام يا فندم
***********************
_ايه يا فريد مالك مش علي بعضك ليه
-قلقان يا سالم برن علي صدفه مبترودش والوقت أتأخر
سالم بتوتر-طب اهدا وأن شاء الله خير تلاقيها داخله علينا دلوقت
_مش عارف يا سالم خايف ومش مطمن ليه ياريتها كانت عايشه ومسبتنيش كانت خدت بالها من بنتها حتي من يوم ما اتوفت وسابتني وأنا حاسس بالعجز مش عارف اعوض صدفه عن حضن أمها ودايما أشوف ف عنيها الاحتياج ليها ومبتتكلمش
-طب اهدي يا فريد والأمور هتتظبط أن شاءالله هي قالتلك رايحه فين
-قالت نازله تشتري لبس جديد عشان الانتر فيو
-طب دي بنات ومعروفين بياخدوا وقت علي ما حاجه تعجبهم
-فكرك كده يا سليم
-اطمن خير متقلقش
********************************
_الحقوني الحقوني فيه حد يساعدني
-اثبتي يا حلوه محدش سامعك هتيجي بالذوق يعني هتيجي
_ابعد عني حرام عليك اعتبرني زي اختك
-هههههههههه أختي أنا معنديش اخوات بنات يلا اطلعي
_بعياط وصريخ حرام عليك أبعد
هو بعد ما شد ايدها وضربها بالقلم وبزعيق ادخلي
-الحوت-مش عيب تمد ايدك ع واحده ست وضربه بونيه بالدماغ وقعه ع الأرض ونزل فيه ضرب
_هي بعياط خلاص أرجوك كفايه كده هيموت
-ببرود فيه واحده محترمه تكون بره بيتها ف الوقت ده؟
_هي بعياط أنا أسفه ممكن تروحني ارجوك؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام الحوت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى