رواية انتقام أنثى الفصل السادس 6 بقلم شروق حسام
رواية انتقام أنثى البارت السادس
رواية انتقام أنثى الجزء السادس
رواية انتقام أنثى الحلقة السادسة
عدي 3 شهور
وفارس مش مهتم بأزهار ولا بجومانة كل اهتمامه بقي لروز في البداية كان بيفكر ازاي يكلمها لحد ما هي كلمته تطمن عليه بعد اللي حصل في المطعم ومن هنا بدأت كل حاجة وبدأ إعجابه بيها عشان شكلها وفلوسها يزيد
فارس بحب وهو بيركع علي ركبته في نص المطعم ” روز تقبلي تتجوزيني وتقضي باقي حياتك معايا ”
أزهار بصدمة مصطنعة ” فارس ايه الكلام اللي بتقوله ده لا طبعا انت زي اخويا وعمري ما اعتبرتك غير كده ”
فارس بصدمة وزهول ” يعني خروجنا وكلامنا مكنش يعني لك حاجة ”
أزهار بدموع مزيفة ” مش كده يا فارس بس انا بحبك زي اخويا مش أكتر ”
خلصت كلامها وسابته ومشيت تحت صدمته وقلبه اللي اتكسر ل 100 حتة ابتسمت بخبث وهي بتتوعد له باللي اكتر من كده
_” ولسه يا فارس ولسه ده 30 % بس من اللي هيحصل لك ”
…………….
في نفس الوقت
كانت سديم بتراقب أواب وكل الاماكن اللي بيحب يروحها وكانت دايما بتظهر قدامه وهو كان في الأول بيحسب ان كل ده كان صدفة مش أكتر حتي بعد ما هي عملت نفسها اتخبطت فيه ووقعت علي الارض ورجليها اتلوت بسببه هو ماشكش في حاجة ومع الوقت كان بيقابلها في كل مكان بيروحوا لحد ما بدأوا يتكلموا وحبها
_” ايبو بقولك ماترشح لي كتاب اقراه انا عارفة انك دودة كتب وعارف فيهم وبتحبهم أكتر من مامتك حتي هههههه ”
_” ماشي يا سديم ماشي لما اشوفك بس صبرك عليا ”
سديم بخبث ” اه صح علي سيرة طنط عايزة اشوفها هي وعمو ”
أواب بتنهيدة حزن ” بابا وماما الله يرحمهم انا عايش مع خالتو وجوزها هي بتحبني اووي زي ابنها واكتر وجوزها بيحبني وبيعتبرني زي ابنه ”
_” الله يرحمهم ”
كملت بغضب خفي ” شكلك بتحبهم جدا ومتعلق فيهم بذات جوز خالتك ”
اواب بطيبة ” اه فعلا بحبهم اوي ومقدرش اعيش من غيرهم هم اللي عوضوني عن حنان الاب والام بالذات جوز خالتي لانه حتي من قبل ما يتجوزها من كام سنة كان بيجي يلعب معايا وكان بيروح معايا المدرسة ”
كمل بحزن ” بس بقي له فترة متغير معايا ومبقاش يكلمني ولا يسأل عليا زي الأول انا بجد تعبت حتي خالتو مبقاش يجي يشوفها وبقي مع مراته التانية وابنها دايما زي ما خالتو بتقولي ”
سديم بصدمة مصطنعة ” مراته التانية ازاي هو متجوز اتنين مش هو بيحب خالتك ”
_” معرفش بجد معرفش حاجة ومش عايز اعرف كل اللي هاممني انه يرجع يعاملني زي الاول خالتي موافقة علي جوازه عليها فأنا مش هوجع دماغي بالكلام ده ”
سديم بغضب ” خليك كده دايما يا أواب مش في دماغك حاجة أنا هقفل سلام ”
سديم مدتهوش فرصة يتكلم وقفلت السكة في وشه ورمت الموبايل جنبها علي السرير
_” بجد بني ادم حقير معرفش انا زي كنت بدأت احب واحد زي ده ”
مسكت موبايلها تاني ورنت علي أزهار
سديم بنفاذ صبر ” ردي ردي ردي ”
_” الو يا سديم انتي بخير فيه حاجة حصلت ”
_” طلع عارف يا أزهار عارف انا بجد قرفت منه عارف وموافق عادي لا وكمان مش في دماغه متجوز اتنين ولا لأ اهم حاجة عنده نفسه وطلع ابن اختها مش ابنها ”
_” اهدي يا سديم انا اهو مقولتش حاجة بس لو مخلتش جومانة وفارس يطلقوا ميكنش اسمي أزهار ”
………………
بعد يومين
كان فارس فيهم متدمر حرفيا حاسس بغضب وحزن ان ازاي فيه واحد رفضته ومن هنا بدأ يظهر علي حقيقته اللي كان مخبيها عن أزهار طول السنين دي
فارس بسُكر ” زهرة يا أزهار يا فلوس انتي موجودة فين يا فلوووس بقولك انتي فين ”
أزهار مردتش عليه وفضلت بصة له من الكاميرا اللي ركبتها في كل حته في البيت وبتسجل بيها اللي بيقوله وبيعمله
_” انتي فين يا زهرة متخافيش مش هاخد منك فلوس تاني ههههههه لأنك هتكون اعلنتي افلاسك يا حبيبتي هههههه هاخد منك كل اللي وراكي واللي قدامك وحسيبك زي الكل*بة في الشارع تشتحتي بس لو اترجتيني ممكن أوافق اخليكي تشتغلي خدامة عندي ههههه ”
أزهار بغضب ” ده انت اللي هتبقي زي الكلب تحت رجليا ”
_” حتي هطلق جومانة هي كمان وهتجوز روز روز هي حبي الجديد حبيتها قوي هههههه عشان جمالها و هههه فلوسها ”
_” انا اه كنت باخد من فلوس الشركة بتاعتك بس الفتافيت دي مش هتكفي عشان اتجوزها ههههه ”
كمل ببكاء ” هي ليه رفضتني هاااااا ليييه انا كنت هعيشها ملكة ”
فارس بجنون ” انا هموت من غير الفلوس الفلوس هي اللي هتعيشني ملك ومش هتخليني اشتغل باقي عمري ”
_” انا اه ههههه اتجوزتك عشان فلوسك بس انا قرفت منك هههههه عشان قولتلك انا هشتغل وسيبي فلوسك علي جنب ليكي وانا هصرف علي البيت انتي صدقتي هههههه انقلب السحر علي الساحر هههههه ده انا كنت بقول كده عشان تقولي لي لا يا فروسة انا اللي هصرف وحياتك كنت وافق بعد كام محاولة بس هههههه ”
فضل فارس يتكلم كلام كتير لحد ما قال كل حاجة في الوقت ده أزهار خرجت من الاوضة ووقفت قدامه وقالت بإحتقار
_” طلقني بالثلاثة حالا يا فارس حالا ”
_” هههههه من عنيا يا روحي انتي طالق طالق طالق طالق بالثلاثة يا أزهار ”
كملت بأمر ” امضي علي الورق ده يا فارس ”
_” هههه ورق ايه ده ”
أزهار بخبث وسخرية ” هحولك كل املاكي يا فروسة ناقص بس امضتك ”
فارس مسك الورق ومضي عليه كله وهو مش في وعيه ولا حاسس بالدنيا
أزهار بصت له بإبتسامة واسعة شريرة ونزلت فيه ضرب بكل حاجة قدامها لحد ما وشه وجسمه كله بقي مليان كدمات
خلصت ضرب فيه وبعدين ضربت وشها بالبوكس اللي من اول ضربة بقي لونه بنفسجي وأحمر بصت بعدين حواليها علي المزهرية اللي اتكسرت والبرواز اللي اتكسر اللي كان فيه صورتها هي وفارس والياس
راحت ناحية الصورة ومسكتها قطعتها نصين مسكت النص اللي فيه صورة فارس وراحت ناحية المطبخ وفتحت نار البوتجاز وحطت الصورة علي النار لحد ما اتحركت وبقت رماد
…………………
_” أواب هو فارس مكلمكش بقي لي فترة طويلة بحاول اقابله او اكلمه ومش عارفة بقي يتهرب مني ”
كملت بغضب ” كل ده عشان الست أزهار ”
أواب بغضب ” معرفش انا معرفش حاجة ومش عايزة حد يسألني علي حاجة بعد كده ”
_” متعصب ليه يا حبيبي حصلك حاجة حد ضايقك ”
اواب بإستيعاب وهو مش سامع حاجة غير اسم أزهار ” قولتي ايه أزهار أزهار مين ”
جومانة بتنهيدة غضب وهي بتضغط علي اسنانها ” مرات فارس التانية انت متعرفهاش اصلا ولا تعرف اسمها ”
_” اسمها أزهار ايه ”
جومانه بدهشة ” بتسأل ليه ”
_” قوليلي بس ”
جومانة بعد لحظات من التفكير ” أزهار اه افتكرت أزهار إسماعيل المسلمي ”
أواب بص بها بعيون واسعة من الصدمة وسابها وخرج بسرعة ومسمعهاش حتي وهي بتنادي عليه
………………
بعد ساعة
فارس صحي من السُكر والضرب اللي حصله علي صوت موبايله اللي بيرن
فارس بآلم ووجع رهيب ” آلو مين ”
_” انا روز با فارس لحقت تنساني ليكون لسه زعلان مني علي اللي حصل من كلم يوم ”
فارس سكت ومردش عليها
_” لا يبقي انت كده زعلان قوي هبعت لك لوكيشن علي الواتس عايزة نتقابل والبس احلي حاجة عندك عندي ليك خبر يجنن ”
_” تمام يا روز اتمني متوجعيش قلبي تاني ”
_” متقلقش بس متأخرة عليا ”
_” حاضر ”
فارس خلص كلام معها وبص حواليه لقي كل حاجة متدمرة حاول يفتكر ايه اللي حصل بس مقدرش يفتكر خاف يكون قال لأزهار حاجة فحاول يطمن نفسه انها في شغلها ومش هترجع دلوقتي خالص وممكن يكون هو اللي كسر كل ده وهو اللي عمل في نفسه كده نظف كل حاجة حواليه بوجع وصعوبة خلص ودخل مد شاور ولبس وخرج يقابل روز وهو بيتخيل انها هتترجاه انه يتجوزها
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام أنثى)