روايات

رواية انتقام أنثى الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رشا منصور

رواية انتقام أنثى الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رشا منصور

رواية انتقام أنثى الجزء الثاني والعشرون

رواية انتقام أنثى البارت الثاني العشرون

رواية انتقام أنثى
رواية انتقام أنثى

رواية انتقام أنثى الحلقة الثانية والعشرون

عمتي إحسان. …
كنت بحكي مع سناء وفجأة لقينا عبدالرحمن وانجي داخلين علينا ومعاهم أكياس كتير بصيت ل سناء
اللي قالت ليا إيه ده هما خرجوا من الدار امتي؟
عبدالرحمن. …
دخلنا البيت أنا وانجى وفجأ لقيت الكل بيبصلنا قولت لهم فى ايه يا جماعه مالكم وفين الولاد نادى عليهم يا سناء أنا جبت لهم هدوم المدرسة والشنط ولقيت عمتى بتقولى عوزاك تجيب ل عبدالله لما تبقي فاضي
ضحكت وقولت لها أنا جبت حاجات عبدالله قبل ما اجيب لعيالي يا عمتى
ولقيت سناء بتقولى سبحان الله كنت لسه هكلمك بكره. ع حاجات المدرسه كويس إنك افتكرت
قولت لها أنا عمري ما هنسي حاجه أنا ملزم بها
سناء….
ناديت العيال وفرحوا بالشنط وهدوم المدرسة ولقيت فجأة أنجي بتقولى الكيس ده لكي استغربت بفتح لقيته الهيلز اللى كان عجبني لما شوفت أنجي لبساه وكان نفسي فى واحد زيه ولما روحت اجيب ملقتش اللون الفضي وزعلت
ولقيتها بتقولى أول ما شوفته ولقيت اللون الفضي جيبته ع طول كنت مبسوطه اوى ولبسته وشكله حلو عليا ولقيت عبدالرحمن فتح كيس تانى وطلع منه شنطه لونها فضي وقالي كدا بقي الطقم كمل حضنته وأنا من جوايا مبسوطه أنه افتكرني وافتكر عيالي ومعملش زى ما مروان عمل مع ابنه ومعانا ولقيتهم كلهم قالوا حلاوة بقي اللمه دى عاوزين كيكه حلوة من ايدك قولت لهم من عنيا
أنجي. …
سلمت ع الكل وبعدين سألت ع لمياء كلهم بصوا لبعض وسكتوا ولقيت عبدالرحمن قالهم أختى فين انطقوا
امي حمديه. …
اطمن يا ولدى أختك فوق مع عريسها بس هو قال نسيبهم أسبوع كمان مش عاوزين ينزلوا يقعدوا معانا
سناء….
ضحكت وقولت مروان طر’دنا وقالنا سبوني مع مراتي وحطوا لنا الأكل ع باب الاوضه
أنجي. …
لقيت عبدالرحمن مستغرب وقال أنا مش مطمن ما يمكن عمل فيها حاجه ومش عاوزنا نعرف
بس أنا كنت فاهمه وبالذات لما بصيت ل أمي ولقيتها ضحكت هو اكيد عمل الشيخ درويش 😄😄
ولقيت عبدالرحمن طلع لاخته رغم ان الكل قالوا بلاش
عبدالرحمن. …
خبطت. ع الباب جامد. ولقيت مروان بيز’عق وبيقول هو أنا مش قولت محدش له دعوة بنا قولت له أفتح بدل ما اكسر’ الباب فوقك ولقيت لمياء فتحت وحضنتني وبتقولى وحشتني اوى ومرة واحدة لقيت مروان بيشدها وبيقولها متحضنيش حد غيري أنتي ملكي أنا بس
قولت له أنت اتهبلت’ أنا أخوها قالي ودى مراتى حبيبتي لوحدى ولقيته بيمسكها كأنها هتتخطف. منه بصيت لها قولتلها انتى كويسه قالتلي أيوة اطمن هو بس بيغيير عليا حتى من ابنه اسأل الجماعه يحكولك عمل معاه ايه
ولقيت مروان بيقولى أنزل بقي عاوز اقعد مع مراتي خرجت من الاوضه وأنا مش عارف هو ايه اللي حصله
وهدان…..
لقيت عبدالرحمن نازل ع السلم وهو بيكلم نفسه ويضرب. كف ع كف قولت له فى ايه يا ولدى أختك فيها حاجه أنا من يوم الفرح مشوفتهاش أوعى تكون تعبانه ولا فى حاجه مزعلاها لقيته قالي ليه هو مانعك أنت كمان ولا إيه
ولقيته بص ل أخوي ولقيته قاله أبنك اتهبل’ يا عمي ده عاوز يمنعني اسلم ع أختى ويقولى دى مراتي ملكي أنا بس
بنبص لقينا الكل ضحك وعثمان اخوى بيقوله هو عملها معاك ده طر’د أبنه وغيران منه وطردنا. أحنا كمان يابني والله شكله الجواز خلي عقله اتلحس
وكلهم فضلوا يضحكوا ويقولوا له ابنك مجنون يا حج 😄
قولتلهم بشرة خير يا ولاد ربنا يسعدهم ويفرحنا يارب
جيلان…..
اليوم عدى وتانى يوم الصبح كنت مجهزة شنطتي وشنطه أحمد وكنت متوقعه ألاقي مروان منتظر يسلم علينا لكن معبرنيش حتى لما ابوه ادانى الموبيل ورنيت عليه كنسل فى وشي 😕 ماشي يا مروان المهم مين اللى يكسب فى الاخر وركبت العربيه والغفير ركب قدام جنب السواق ووصلنا القاهرة وفضل الغفير يدور ع سمسار ونتفرج ع شقق لحد ما عجبتني شقه ايجارها عشرة الألف جنيه توقعت ان الغفير يعترض لكن لقيته اتفق وبيكتب العقد بأسمي ودفع الفلوس وأول ما قعدت فى الشقه قالي نص ساعه وجاى
ولقيته بعد كدا راجع ومعاه طلبات البيت وحطها فى المطبخ وادانى تلات ألف جنيه وقالي الأسبوع الجاى هكون عندك
وسبني ومشي يااااه الشقه حلوة أوى
الغفير….
نفذت. أوامر الحج عثمان وأول ما نزلت من عند الست الدكتورة أخدت رقم البواب واديته ورقه ب 200 جنيه وقولت له الحج حماه ست الدكتورة هيبقي يتصل عليك يعرف أخبارها ويطمن ع حفيده لحد ما ابنه يرجع من السفر بعد كام شهر ووصيته يخلي باله عليهم بس ميعرفهاش حاجه
وخدت بعضي وسافرت بعد ما اتصلت بالحج وطمنته
عمتي إحسان. …
اتفاجأت الصبح برساله ع الواتس من الشيخ درويش ومكتوب فيها المطلوب تم إيدك ع المعلوم
قومت غيرت هدومى وخرجت حولت فلوس ع رقم الشيخ واتصلت عليه اتاكدت ان الفلوس وصلت له وقالي أنه عمل السحر بالمرض بالتدريج علشان محدش يشك فى حاجه
وقفلت معاه أول ما رجعت البيت قبلت عبدالرحمن سألني كنت فين قولت له بمشي رجلي شويه يابني وشحنت موبيلي بالمرة وأول ما دخلت البيت وتأكدت ان مافيش حد غيري أنا وانجى حكيت لها ع كلام الشيخ
أنجي. …
يا ماما حرام طفل صغير يمو’ت هو ذنبه ايه ما كنتى عملتي سحر أنه يطلقها. وخلاص وكانت خدت أبنها وسافرت لقيت ماما قالت ليا مينفعشي لمياء مضا’يقه من الواد ومش عوزاه وامه راسمه ع الورث أنتى مشفتيش قوتها وهى قاعدة بره الزريبه ومخرجه البهايم وقالت قدام الكل لولا ان دول ورث ابني كنت مو’تهم.
تفتكري بالعقل كدا المواشي دى هتفضل لحد ما ابنها ما يكبر ولا هى ناويه لنا ع حاجه علشان تورث
دى يابتي قدرت تنيم الغفير رغم أنها محبو’سة ومش معاها حاجه مبالك بقي دلوقتي هى كانت ناويه تخلص علينا يابتي علشان يتفضل أبنها بس اللي يورث
وقفت محتارة معقوله يكون كلام ماما صح
جيلان…..
بعد ما الغفير ما مشي عملت قهوة وقعدت أفكر ازاى اخد فلوسهم واخلص منهم انا دلوقتي مبقتش واثقه فى مروان يعني لازم اخطط. لوحدى ولازم افوز بالفلوس ومعاها عبدالرحمن مش قادرة انساه
بس غصب’ عني مضطر’ة أنتظر لما مروان يبعتلي فلوس العيادة وقتها هكتب العيادة بأسمي واعملها معمل واخد الفلوس ليا وخليه بقي جنب عروسته يشبع بها وأكيد وقتها هيطلقني وبعد شهور العدة أتجوز عبدالرحمن بس المهم دلوقتى أفكر ازاي ألفت نظر عبدالرحمن ليا ده مش طايقني.
وعدى كام يوم وابتديت أنزل أشوف المنطقه وطبعا أحمد معايا لانى متوقعه أنهم مسلطلين. البواب ينقل لهم أخباري
ولحظت ان أحمد ع طول ساكت وبقي يشتكي من بطنه. أكيد بسبب أكل المطاعم أنا يعتبر عايشه ع الدليفري بس اضطر’يت أعمل أكل علشانه وأول ما الأسبوع خلص جالي الغفير خو’فت اعرفه ان أحمد تعبان أحسن ميدنيش فلوس وقولت له أنه نايم علشان ميشفهوش.
وبعد يومين لقيت حالته بتزيد وأنا مش عارفه اى مستشفي هنا ناديت ع البواب قولت له هاتلي دكتور الولد عنده شويه برد ولما الدكتور كشف عليه صمم يتعمل له اشاعه وتحاليل أخدت منه عنوان المستشفي بتاعته وعملت كل اللى طلبه وتانى يوم روحت استلم التقرير اتفاجأت بالدكتور طلب منى احجز الولد فى المستشفي لأن الاشعه طلعت ان فى ورم فى المعدة وده السبب فى وجع بطنه طول الوقت
مكنتش مصدقه قولت له انا كنت عامله له فحص شامل من شهرين وكان زى الفل الورم ده ظهر أمتى
اتصلت ع مروان ولقيته بيز’عقلي وبيقولى أوعى تفتكري ان أفعالك دى هتخيل عليا بطلي العيبك دى
مش عارفه أعمل ايه وأنا لوحدى مكنشي قدامى غير إنى استني الغفير وعرفت البواب أول ما الغفير يجيلي يبعته ليا المستشفي ويعتبر بقيت قاعدة هناك ع طول كنت بروح اخد شاور وارجع تانى ابني بيضيع. منى وأنا دكتورة ومافيش فى أيدي حاجه أعملها أول مرة أحس بالعجز ده
وأول ما الغفير جالى قولت له اتصل بالحج عاوزة أكلمه
عثمان…..
كنا قاعدين كلنا بنفطر ولقيت الغفير بيتصل بيا وأول ما رديت لقيت جيلان بتعيط وتقولى الحقني. ابني بيمو’ت وفى المستشفي وكلمت مروان من تلات أيام مصدقنيش وقفل موبايله الواد محتاج عمليه تعالوا ليا
قولت لها انتى عملتي ايه فى الواد انا مش هر’حمك لقيتها بتقولى طلع عنده ورم فى المعدة ومحتاج عمليه فى أسرع وقت تعالى واتاكد من الدكتور بنفسك
كلمت الغفير وقولت له اسأل الدكتور ولو كلامها صحيح أدفع الفلوس اللى معاك فى الحسابات وكلمني عرفني اللى هيتقالك
قفلت معاه
وطلعت ع مروان وأول ما فتح الباب ولسه هيز’عق روحت ضر’به بالقلم قولت له أنت ولا نافع تكون أب ولا تكون راجل أصلا
مروان….
ايه فى إيه مهما عملت مش هننزل أنا ومراتي تحت ولسه هيرد عليا لقيت جاله تليفون وأول ما رد لقيته قال أنا جايلك حالا خليك معاهم بعد ما قفل قالي البس بسرعه أبنك بيمو’ت فى المستشفي ولازم يعمل عمليه حالا
لسه ببص ل لمياء وبقولها تعالى معايا لقيت عمتى قالت ؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام أنثى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى