روايات

رواية انتقام أنثى الفصل الثالث 3 بقلم إيمان شلبي

رواية انتقام أنثى الفصل الثالث 3 بقلم إيمان شلبي

رواية انتقام أنثى الجزء الثالث

رواية انتقام أنثى البارت الثالث

رواية انتقام أنثى
رواية انتقام أنثى

رواية انتقام أنثى الحلقة الثالثة

في مكان مه*جور وخاصه في مصنع اتهد من سنين ،كانت علي كرسي خشبي واضح أنه هلكان،مربوط رجليها وايديها بوقها عليه لاصق كانت في عالم اللاوعي …

وعلي النحيه التانيه كان واقف قدامها بيبتسم بكل خب*ث وهو شايف ضعفها ..

قر*ب منها وقعد علي ركبته قدامها وكان لسه هيل*مس وشها بس لقاها بتحرك رأسها ..

فتحت عينيها بتعب وهي بتحاول تفوق أو تتحرك بس مش قادره

فتحت عينيها علي آخرها بصدمه لما شافته قاعد قدامها وبيبصلها بخب*ث وابتسامه ش*ريره ..

امممممم

قصي وهو بيبص في عينيها لاول مره يبص في عين حد ويحس أنه متك*هرب كده …

قصي بهيام : عينيكي حلوه اوي

حلا وهي بتهز ج*سمها كله تحاول تخلص نفسها : امممممم

قصي ببرود : توء توء اهدي ياقطه ده احنا لسه في البدايه

حلا وهي بتهز رأسها بق*وه وعن*ف اكبر : امممممم

قصي قام وقف وحط أيده في جيبه وقالها بب*رود : انتي عايزه تعرفي انتي هنا ليه مش كده؟طيب ياستي انا هقولك ،انتي هنا عشان هزقت*يني وضر*بتيني بالقلم ،وانا بصراحه كده محبش اللي يض*ربني بالقلم ،فقولت اجيبك هنا ليه بقي ،اسأليني ليبيه

حلا هزت راسها وهي مش عارفه تتكلم ودموعها مغرقه وشها …

قصي بسخريه: اه صح مش هتعرفي تتكلمي ،طيب انا هقولك ..

قال جملته وهو بي*قرب منها بخب*ث وبطئ بيحاول يلعب علي اعصابها ..

حلا كانت بصاله بعيون متسعه وجس*مها كله بيترعش بخ*وف ور*عب حقيقي ،لاول مره تحس انها خايفه اوي كده ،لاول مره تحس انها مش قادره تدافع عن نفسها ،كانت لا حول لها ولا قوه ..

قصي وقف قدامها وشال اللزق اللي علي بوق*ها بش*ده لدرجه انها اتألمت ..

حلا بحشرجه ونبره كلها خوف: ا أنت عايز مني ايه ؟

قصي وهو باصص في عينيها اللي مش قادره يحدد لونها لحد اللحظه ديه ،لونها غريب قالب علي زيتي ومره يحس أنه رمادي ،تحس أن عينيها سحر بيجذب اي حد حتي قصي اللي عمره ما حب او فكر يحب أو عمره اتآثر باي بنت ،اتآثر بعيونها !

حلا وهي بتبصله ببراءه وخوف : ا أنت عايز مني ايه ياقصي

قصي بهيام وهو بيقعد علي ركبته قدامها وبهمس : هو انا اسمي حلو اوي كده ..

حلا بتوتر ودموع : ل لو سمحت سيبني امشي

قصي مسح دموعها بطرف ايديه برقه وقال به*مس اكبر: انتي اسمك ايه ؟

حلا بتوتر : قدر

قصي وهو باصص في عينيها : اسمك حلو ياقدر

حلا بتوتر : ل لو سمحت سيبني امشي ا أنا اسفه اني ضرب*تك بالقلم ب بس ارجوك سيبني امشي ..

قصي بهدوء : هشششش اهدي

حلا وهي بتتحرك علي الكرسي بتحاول تفك نفسها : فكني بقي

قصي ببرود : اهدي ياحلا

حلا بتوتر : ح حلا مين ا أنا اسمي قدر

قصي وهو بيق*رب رأس*ه من وشها وبخبث : وهو قدر تعرفني منين عشان تقولي انت عايز. مني ايه ياقصي ؟

حلا مكانتش مركزه في اللي قالته ،غمضت عينيها بقوه وع*ضت علي شفاي*فها وهي مش عارفه تخرج من الورطه اللي هي فيها ديه ..

قصي ش*ال خصله شارده نازله علي عينيها وحطها ورا ودانها وقال بمك*ر : بصي ياحلا ،انا جايبك هنا عشان نتفق اتفاق ،وهو اننا هنمثل اننا بنحب بعض قدام الدفعه كلها ،عايز استوريهات حب وهدايا وكل ما لذ وطاب،عايز احس اننا مرتبطين بجد

حلا بتوتر : ل ليه كل ده ؟

قصي ببرود : عشان كرامتي اللي ضيعتيها قدام الكل ،وشهر بالكتير وهنسيب بعض وانا اللي هسيبك وقدام الكل ..

حلا بدموع وعص*بيه : وانا استحاله أوافق علي كده انت فاهم

قصي بب*رود : توء ويرضيكي اختك حبيبتك ت*تآذي

حلا بخ*وف وقلق : امنيه اختي ،ا انت هتعمل في اختي ايه؟

قصي وهو بيلوي جانب فمه بسخريه : والله لو موافقتيش هخطفها ..

وعمزلها بخبث : وانتي عارفه بقي الباقي

حلا بغض*ب وهي بتهز جس*مها كله في الكرسي : ياحيووووان ياحقيرر

قصي : توء تووووء عيب كده ياقطه

حلا بغيظ وغضب : فكني

قصي ببرود : مش قبل ما تقوليلي موافقه

حلا بدموع وقله حيله : موافقه ،موافقه حسبي الله ونعم الوكيل فيك

قصي بغمزه وبرود : هعديهالك ياجميل

حلا بغضب : فكننني

قصي ق*رب منها عشان يفكها ،حلا غمضت عينيها بتوتر ودقات قلبها هتوصل للسما ..

أما عن قصي فنزل رأسه يبص في عينيها اللي سحرته ،جاب عرق من كل مكان ،صدره كان بينزل وبيطلع بع*نف ..

طول عمره بيسمع عن الحب والمشاعر اللي بتتحس لكنه عمره ما جربه أو حس بيه غير في لحظه قربه من حلا ،خاف من نفسه ،خاف يقع في الحب ،نهر نفسه وهو بيبعد عن حلا وبيقول بتوتر ..

ا امشي

حلا بدموع : ا أنا معرفش انا فين

قصي وهو بيتنهد بضيق : تعالي هوصلك

بعد مرور يومان بالتقريب ..

قصي بهمس وهو ماسك ايد حلا بين ايديه: افردي وشك

حلا وهي بتبصله بغي*ظ: انا وشي كده عجبك عجبك مش عجبك اض*رب دماغك في الحيط

قصي وهو بيبتسم ابتسامه صفراء قدام الكل وبي*ضغط علي ايديها : اتكلمي عدل

حلا بآل*م ودموع: طيب براحه ايدي بتوجعني

قصي وقف وساب ايديها وخرج منديل من جيبه وقرب*ه من وشها ومسح دموعها بهدوء وقال وهو باصص في عينيها بحنان

متعيطيش فاهمه

حلا وهي بتهز رأسها بتوتر : ح حاضر

مسك ايديها مره تانيه وراح نحيه الكافيه اللي فيه كل أصحابه واصحاب حلا او اللي كانوا صحابها..

اول ما دخلوا الكافيه الانظار كلها اتجهت ليهم ،البنات فتحت بوقها بصدمه من اللي شايفينه ،معقوله قصي الصياد ارتبط ؟؟ المعظم مكانش عارف مين اللي معاه ديه لأن حلا شكلها كان متغير ..

قصي بصوت عالي للكل : احب اقدملكوا حلا خطيبتي

الكل بصدمه : اييييييه

قصي ببرود وهو حاط*ط ايده علي كت*ف حلا اللي وشها بقي احمر: ايه مالكوا ؟!

واحد من صحابه: انت بتتكلم جد

قصي : اومال بهزر يعني ؟

صاحبه حلا بغ*ل وح*قد وخفوت سمعه قصي : بقي الم*عفنه ديه تاخد قصي ااااه ياني ياق*هرتي

قصي وهو بيبصلها وقال بغضب : اولا خطيبتي مش مع*فنه ،ديه زي القمر في عيوني ،ثاني حاجه لو سمعت حد فيكوا بيقول عليها كلمه انا مش هرح*مكوا ،حلا خطيبتي واللي يهي*نها يعتبر بيه*ني انا كمان !

حلا رفعت رأسه وبصتله بعيونها اللي مليانه دموع وهي مستغربه رد فعله ،معقوله يكون بيمثل تمثيله هايل حقيقي للحظه اتوهمت أنه فعلا بيحبها ،كانت مست*حقراه اوي ومست*حقره ضع*فها وخوفها منه ،كانت في صراع بين قلبها وعقلها يطووول شرحه ،هي لحد دلوقتي مش قادره تحدد هو شر*ير ولا طيب اللي يشوف ته*ديده ليها يقول ده مغرور واللي يشوف نظرته لعيونها وهو بيمسح دموعها يقول ده احن شخص في العالم ،شخصيه غريبه مزيج من القس*وه والطيبه…

قصي بحنان وهو بيشد كرسي عشان حلا تقعد : اتفضلي ياحبيبتي

حلا بصتله وقعدت بتوتر وهي بتبص علي الكل اللي بيبصولها بح*قد وغ*يره ..

قصي بهمس : متشغليش دماغك بيهم

حلا بتوتر : ب بمين

قصي بغرور : بالبنات اللي بتبصلك معلش اصلهم مق*هورين انتي اتخطبتي للكراش بتاع نص الكليه ..

حلا بخفوت : ماهما ميعرفهوش اللي فيها

قصي بصلها بابتسامه بارده وبعدين بص قدامه وقالها : تشربي ايه

حلا بغيظ : مش عايزه اط*فح حاجه

قصي : اوكي يبقي اتنين مانجا

حلا ب*قرف : مست*فززز

انتي بتعملي ايه مع الأستاذ ده ياحلا ؟

حلا لفت لمصدر الصوت وكان يامن اللي كان بيبصلها بغ*ضب وغ*يظ ..

قصي باستغراب : وانت مالك ياباشا

يامن وهو بيرفع حاجب وبينزل التاني : يعني ايه وانا مالي مش خطيبتي

قصي بصدمه : نعممممم

حلا ما صدقت وقامت بتوتر واستخبت في ظهر يامن وهي بتقول بخوف : ايوه انا ويامن مخطوبين وكتب كتابنا بكره

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام أنثى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى