رواية انا وظابط الفصل الخامس 5 بقلم دعاء تهامي
رواية انا وظابط الجزء الخامس
رواية انا وظابط البارت الخامس
رواية انا وظابط الحلقة الخامسة
اصل اصل مبتعرفش تغير علي الجر*ح
شادي: لا والله
رولان: اه امال عشان اي مثلا
شادي: غيرانه مثلا
رولان: هغير من اي
شادي: يعني عشان البنت هتغيرلي
رولان: لا مفيش الكلام ده واتعد عشان اعرف اغير علي الجر*ح
عدلت وضعية جسموا وابتدت تغير علي الجر*ح شالت الشان والقطن وعقمت مكانه وابتدا تحط الجديد
رولان: بيوجعك
شادي: شوية
رولان: سلامتك
شادي: الله يسلمك
رولان: انا خلصت تقدر تستريح شوية
شادي: انا هخرج امتي من هنا
رولان: لسه كام يوم
شادي: بس انا عايز اخرج انهارده مش بحب المستشفيات
رولان: مهو مينفعش تطلع عشان اصا*بتك كبيره
لسه كان هيرد باب الاوضة اتفتح ودخل ابوه واسلام وكمان مامت رولان كانت معاهم
محمد: انت كويس دلوقتي ف حاجه بتوجعك
شادي: متخفش انا كويس
اسلام: الف سلامه عليك ي ابني
شادي: الله يسلمك ي عمي
_سلامتك ي حبيبي
شادي: الله يسلمك ي طنط
رولان: ي عالم ان موجوده ف الاوضة محدش سال عليا
اسلام: ههه البيت كان هادي امبارح وعرفنا ننام
رولان: والله ي سمسم
شادي: سمسم
رولان: اه بابا وبدلعه عندك مانع
شادي: اه
رولان: نعم
اسلام: اي انتوا هتتخا*نقوا ولا اي
شادي: بابا انا عايز اخرج انهارده
محمد: الدكتور قال اي
رولان: مينفعش عشان اصا*بته
محمد: طب هروح اتكلم مع الدكتور واشوف
راح محمد عند الدكتور وبعد الحاح منه وافق انه يخرج بس لازم يكون ف معاه ممرضة ف البيت ومحمد اقترح علي رولان تيجي تقعد معاهم ف البيت لحد ما شادي يخف واهلها وافقوا بكده وخرج من المستشفى راحوا البيت ورولان كنت معاهم فات اسبوع اتقربوا من بعض ورولان اعترفت لنفسها انها حبته بس مقالتش ليه وشادي كمان وقع ف حبها بس مش عارف اذا هيا بتحبوا او لا
رولان: طب انا همشي دلوقتي
شادي: هتروحي فين
رولان: هرجع بينتنا انت بقيت كويس دلوقتي
شادي: اه صح بقيت كويس
رولان: الايام فاتت بسرعة
شادي: عشان انتي موجوده
رولان: شكرا
شادي: طب هاجي اوصلك
رولان: خليك هطلب تاكسي
شادي: قولت هوصلك
رولان: تمام هجيب الشنطة واجي
دخلت جابت الشنطه وهو اخدها حطها ف العربية ومشيوا طول الطريق ساكتين بيبصوا لبعض من وقت للتاني
وصلوا البيت رولان نزلت وشادي اعتذر منها عشان يروح يشوف شغلوا
طلعت المعارة وخبطت علي الباب
فتحت مامتها ودخلت
رولان: ازيك ي ست ماما كنتي مرتاحه مني
_البيت ملهش طعم من غيرك
رولان: ايوه ما انا عارفه عايزه اكل من ايدك وحشني اكلك اوي
_مفيش غير الاكل ف دماغك
رولان: ده العشق ي نبع الحنان
_صحيح ابوكي كان بيقول اجهزواء باليل عشان شادي هيروح يخطب وطلبوا مننا اننا نكون معاه
رولان الخبر نزل عليها زي الصاعقة
_بت ي رولان انتي سمعاني
رولان: هاا مقاليش
_يمكن نسي
رولان: طيب ي ماما انا هدخل انام عشان تعبانه شويه
_مش هتاكلي
رولان: لا هناام
_طيب ي بنتي
دخلت اوضتها ومقدرتش تمسك دموعها اكتر من كده رمت نفسها علي السرير وكتمت صوت عياطها ف المخده ااه ي وجع قلبي ليه حبيته طالما مش هيكون من نصيبي ليه اتعلقت بحاجه مش من حقي نامت مكانها من كتر العياط فاقت علي صوت مامتها وهيا بتصحيها عشان تجهز قامت ودموعها لسه منشفتش من علي خدها بس قررت انها تحاول تنسه دخلت اخدت شاور ولبست فستان اسود وعليه طرحة حمراء وهيلز احمر ووضعت بعد لمسات الميكب السمبل لتصبح اجمل مما عليه
طلعت من اوضتها بتحاول تتعامل عادي
رولان: ي ست ماما انا جهزت
_لابسه اسود ليه
رولان: ما لبسه طرحة حمراء اهي
_لا غيري الاسود
رولان: لا ي ماما كده هنتاخر وبابا يهزقني يالا
_ماشي ي رولان
مشيوا وهما ف الطريق رولان اخدت بالها انهم مش رايحين من طريق بيت شادي
رولان: هو احنا رايحين فين مش المفروض نروح بيت شادي الاول
اسلام: هاا م هو اداني العنوان وهيستنونا هنااك
رولان: اه فهمت
بعد شويه وقفوا قدام اوتيل خمس نجوم
رولان: احنا فين انا مش فاهمه حاجه
اسلام: انزلي وهتفهمي كل حاجه
رولان: ماشي
نزلوا دخلوا الاوتيل واتجهوا للطابق اللي فيه القاعة كل ده ورولان مش فاهمه اي اللي بيحصل لحد اول م دخلوا القاعة والورد نزل عليها من فوق ولقت شادي جاي نحيتهاا ومد ايدوا ليها بصت ل باباها هز راسوا بانها تروح معاه حطت ايدها ف ايدوا واخدها وطلعوا علي الاستيج طلع خاتم من جيبه وركع علي ركبته
شادي: انا معرفش شعورك اي نحيتي بس انا حبيتك من اول ما كنت هخب*طك بالعربية قلبي دق ليكي ومشاعري زادت نحيتك لما اتصاو*بت وانتي اللي كنتي بتهتمي بيا انا كلمت باباكي وهو قالي انه حاسس انك بتحبيني فانا حبيت اعملك مفاجأة وطلبت محدش يقولك رولا تقبلي تتجوزيني وتكوني شريك حياتي ونصي التاني
رولان: هزت راسها باه ودموعها نزلت
شادي لبسها الخاتم وقام شالها ولف بيها مع تصفيق حار من الموجودين
وانا كمان بحبك
شادي: قولتي اي
رولان: بحببببك
تمت..
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا وظابط)