رواية انا وابنتي لين الفصل الثالث 3 بقلم نوران
رواية انا وابنتي لين الجزء الثالث
رواية انا وابنتي لين البارت الثالث
رواية انا وابنتي لين الحلقة الثالثة
هند ببگاء :الحقني يا حازم لين ما.تت
حازم :ايي انتي بتقولي اي يا امي ..انا جاااي حاالاا
_______صلوا علي نيبنا محمد 🌺__________
هند بتحاول تهدي صفية :اهدي يحببتي دي امانه ربنا ورجعتله تااني
صفية بتعب ظااهر:ود…ودديني عند لين ياهند عاايزة اشوفها
حازم وصل ولاقهم قاعدين في الارض
حازم :قومي معايا ياخالتو
صفية بصتله بو.جع :حقك علبا يابني لو كنت جوزهالك مكانش حصل كل دا انت كنت بتحبها وانا اللي مرضتش اجوزهالك عش….
حازم بمقاطعة :ملوش لاوزم الكلام دا ياخالتو خلينا نطمن ناهد ونلحق نعمل اجراءات الد.فن
_____________
في بيت نااهد
جوزها (عبد الصمد)..داخل بصوت جهروي
:انتي في ياخااااااين.ة وديني لاكون قا.تلك يابنت”””’
تامر بزعيق :في اي ياعبد الصمد ماالك ياخويا دااخل عمال تزعق ليه كدااا في ايي
عبدالصمد :في ان بنتك سااابت البيت علشان حبيب القلب حازم باشا هي فيين
تامر : اخررس بنتي اشرف منك ومن الز .بالة اللي انت متجوزها هو دا اتفقنا ياعبد الصمد تتجوز عليهااا
عبد الصمد بسخرية :انت هتعملهم عليا ولا اي دا انت قابض تمنها وبزيادة وانت بنفسك مكنتش بتحبهااا الكلام دا تتضحك بيه علي اي حد مش انااا قولي هي فين الخط…..دي
تامر بغضب :متقوووولش كدااا علي بنتي يا زبا.لة انا هبلغ عنك وهتطلها غصب عنك وبنتي هتعيش معاايااا هناااا
عبد الصمد بخ.بث :مش هتلحق ياتامر وطلع مسد.س من جبيه وضرب طلقة صوتهااا في جميع اركان البيت يخرج معاها صووت عبد الصمد والطلقة كانت من..
___عايز تق.تل عمي يابن الك.لب وضربه طلقة جات في دراعه
(حازم يبقي ظابط شرطة وبيحب ناهد من لما كانوا صغيرين بس ابوها امه هي اللي رفضته هي وتامر)
وناده علي العسكري اللي واقف برا
:امسكوه ياعسكري وحط في ايده الكلبش
عبدالصمد حب يستفز حازم :هو انت بقي حازم اللي سابتني علشانه لا بجد طلعت تستاهل بس هي واحده خا.ينه وحق….
مكملش كلامه ولاقي بو.كس نازل في وشه
خدووه علي ابو.كس ياعسكرري
…..تمام يافندم
حازم وقف وقال لتامر اللي واقف بندم وحزن باين عليه
:حازم يابن….قاطعه حازم
عايزين نلحق ند.فن حفيدتك وتشوف بنتك اللي عمرك حسستها بحنيك عليهاا بنتك اللي حرمتني منها زمان وجوزتها لواحد قد ابوها
تامر بصد.مة:لييين انت بتقول اي
حازم سابه ومشي وطلع علي القسم وامر بحبس عبد الصمد بتهمة شروع في قت.ل تامر وغير ان اتجوز ناهد وهي قاصر
Flash
في المستشفى
حازم بهدوء :دلوقت ياغالي احكيلي اي اللي حصل بالظبط
صفية حكت من اول ماناهد كانت قاعدة مع بنتها لحد ماسعت صوت ابوها وانها شافته بيضر.بها وروحت علشان ابعده عنها لاقيت الجيران بيقولولي ان ان….وانفحرت في البگاء
حازم وقف وقال بتفكير : متقلقيش ياعمتي ان شاء الله خير
صفية بترجي :عاايزة اشوف بنتي ارجوگ ياحاازم
حازم :حااضر بس ورايا مشوار بسيط هخلصه وارجعلكوا علطول
حازم وصل عن بيت ناهد وراح للبقال اللي قصاد البيت
:ازيك ياعم حسن
عم حسن:اهلا ياسعادة البيه ازيك حضرتك والست هانم ..اني زعلت قوي علشان الست ناهد والبنت الصغيرة الله يجازي اللي كان السبب
حازم :لو سمحت ياعمي ممكن اشوف كاميرا المراقبة عندك
عم حسن :طبعا يبني اتفضل المحل كله تحت امرك
حازم :تسلم ياراجل ياطيب ….. وبدأ يشوف الكاميرات وشاف العربيه اللي جات وخبطت لين حاول يقرب الصورة اكتر بس الشخص كان لابس قناع حاول اكتر من محاولة وفشل
ولسة هيقفل الكاميرا عم حسن وقفه
عم حسن :حازم يبني رجع اللقطة دي تاني
حازم انتبه وعم حسن كمل كلامه وعمل زي ما قاله
بيت ناهد كان في وش المحل ظهرت ناهد وهي بتقع وشااف اللي زق ناهد واتصد.م لما شاف الشخص وكاان
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا وابنتي لين)