روايات

رواية انا الشريره الفصل السادس عشر 16 بقلم نوران أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية انا الشريره الفصل السادس عشر 16 بقلم نوران أحمد

رواية انا الشريره الجزء السادس عشر

رواية انا الشريره البارت السادس عشر

انا الشريره
انا الشريره

رواية انا الشريره الحلقة السادسة عشر

سيف : استني بس هعزمك النهار ده في اي مكان نفسك فيه اي رايك عايزه تروحي فين
جميله : الملاهي ومش بس كدا عايزه اروح مطعم كبير ومول اجيب حاجه ألبسها انا وانت و ايس كريم جاتوه أو الاتنين
سيف : اه شكلك جايه علي خراب المرتب ده انا هيطلع عيني في زعلك مش هزعلك تاني امشي حاسس اني ماشي جنب بنت اختي
سيف : اي شوفي انتي عايزه اي وبسرعه بقا عشان يومنا طويل ومش عايزين نتأخر
جميله : عايزه كل الحلويات اللي هنا والالعاب والعب في كل الملاهي دي كلها ممكن لو سمحت هز رأسه
وبعد ساعتين
سيف : دوختي امي وجيبي فضي يلا يا اختي أخري معاكي ايس كريم وخلاص تعالي نقعد شويه
بصي بقى انا كنت شريك لواحد في شركه واتسرقت واتهموني وسجنوني عشان كدة معرفش اشوف ابويا ولما أظهروا برائتي جيت علي طول وبقا ليا رسمي نص الشركه احكيلي بقا عنك
جميله : هنا تبقا بنت اخويا وعايزه انتقم منه فيها عشان كدا قربت منها
سيف : جميله انتي روحك اجمل من كدا بكتير انتي شايفه رهف تستاهل منك كدا اللي حصل هي ملهاش ذنب فيه انا بقولك كدا عشان متندميش والقوي هو اللي بيسامح مش في الاذيه ابدا
جميله : انا حبيت رهف بجد عشان كدا انا غيرت الخطه شويه وهتفق معاها علي شويه حاجات كدا اي ده بص كدا
زقته وقع في الميه وفضل تضحك طلع وجري وراها مسكها سابته وراحت تلعب مع اطفال
في القصر كانت بتعيط وهي بتقول
رهف : هو ده كل االي حصل يا بابا من ساعه ما شوفتها لحد ما جيت هنا و و ف فارس طلع غني علي فكره بس هو بيحب يكون نفسه بنفسه من غير مساعده عيلته
ايهاب بابتسامه خبث : يعني جميله رجعت من تاني حلو اوي شكل اللعب هيحلو وإنتي انسي الواد الصايع الضايع اللي تعرفيه ده لو هو غني مكنش ده بقا حاله هو ضحك عليكي عشان بس عبيطه وبتصدقي اي حاجه
بدأ الفون يرن عليه كتير لحد ما رد بعصبيه
ايهاب : نعم عايز اي من الصبح نازل زن هو اي يا جدع مش وراك غيري ولا اي …… انت انت بتقول اي ازاي هعلن افلاسي كل كل الاسهم معقول طب طب الطلبيه المطلوبه مننا ….. يعني كل حاجه راحت معقول لا لا مستحيل لا قفل السكه وقعد علي السرير يفكر ورهف بصاله بقلق حطت ايدها علي ايده بصلها وابتسم واتصل برقم
ايهاب : ايوه فادي بيه انت كنت عايز تتجوز بنتي رهف مش كدا انا موافق بس بشرط تمولني اخلص المشروعات اللي عليا وتبقا شريكي وهعتبر ده مهر بنتي اكيد طبعا هستناكم بكرا وهات معاك الماذون مفيش وقت مع الف سلامه
رهف بدموع : بابا انت مش هتعمل كدا فيا صح ارجوك متعملش كدا
سابها ومشي اتصلت بجميله تحكيلها كل حاجه وهي بتعيط
جميله : كفايه دموع خلاص متقلقيش بكرا هتصرف اه يعني بعتي رساله لفارس بكل حاجه تمام وفرتي عليا شرح كتير قفلت معاها واتصلت جميله بفارس
جميله : متعليش صوتك تعرف تبطل عصبيه شويه انت مش عيل صغير
فارس بعصبيه : ما هي شورتك الزفت اللي عملت فيا كدا حسبي الله ونعم الوكيل انا مش عارف اتصرف البت هتروح مني اعمل اي بصي انا مش هستناكي هروح بكرا مع حد من عيلتي واتقدم ليها ومش هخرج غير بيها سلام
جميله ببرود : مجنون ومعندوش عقل ولا بيفكر بربع جنيه
تاني يوم
كان القصر كله بيتجهز ورهف بدأت تبقا كويسه وجه الليل ومعاه جه الضيف
ايهاب : نورت نورت يا عثمان بيه ازيك يا فادي يا ابني اتفضلو انا فاتحت البنت والبيت كله مرحب الحقيقه وكلنا موافقين وان شاء الله علي بركه الله
عثمان : علي بركه الله أن شاء الله خير مش هنلاقي احسن منكم طبعا يا ايهاب امال فين عروستنا الحلوه
جميله : معلش بقا يا جماعه العروسه هربت يعني مش عايزه تتجوز وبتحب واحد تاني بس باباها بيغصب عليها ف سابت البيت ومشيت
ايهاب بصدمه : انتي إزاي…… اي اللي جابك هنا اي التخاريف اللي بتقوليها دي مشو الحثاله دي من هنا
جميله : في حد يطرد اخته بردو بنتك بتحب فارس وهربت معاه وبسبب اللي عملته فيا زمان الله اعلم دلوقتي عربيتهم فيها فرامل ولا لا
ايهاب : لا مستحيل ازاي انتي جميله اكيد عملتي عمليه تجميل ومش فارقه معايا بنتي عملتي فيها اي يا مجرمه
عثمان : واضح انك معرفتش تربي بنتك يا ايهاب وميلزمنيش واحده زي دي اللي توطي راس ابوها وتجيبله العار مش عايزينها يلا يا فادي
فادي بإعجاب : بس انا عجبتني المزه دي ما تيجي ناخدنا ماجبتش العار ولا ليها علاقه بالعيله الزباله دي الا من بعيد اي رايك يا قمر
سيف بغضب : محجوزه يا روح امك شوفلك غيرها واتفضل الباب يفوت جمل اي العته ده ياربي
فارس : مفيش حاجه من الكلام ده يا ايهاب بيه بنت حضرتك عمرها ما تقل منك قدام حد انا جاي وعايز اطلب ايد بنت حضرتك
رائف ابن عم فارس : يشرفنا ويسعدنا نناسب حضرتك ومتقلقش من اي حاجه خالص هتبقا شريك معانة في المصنع وكل حاجه محتاجنها عيلتنا هتتكفل بيها
ايهاب بتفاخر : شوفت يا عثمان بيه ما عاش ولا كان اللي يبوظ اسم العيله واهو الف واحد عايز بنتي واللي يدفع اكتر هوافق بيه
فارس : نعم هي بيعه وشروه هي هو في اي مستحيل ده يكون اب
جميله : مش عملت فزلوك وبوظت الخطه 1 شيل بقا يا معلم
سيف : انا ميشرفنيش احط ايدي في ايد الراجل ده وانا اللي كنت جاي اصلح بينكم واطلب ايدك منه يستاهل كل اللي بتعمليه
فارس : يعني ده معناه ان ليكي خطه تانيه ولا اي لو اه اتصرفي بسرعه
رائف : اي يا ابو الرجال مش هتقول حاجه علي حبيبتك اللي بيتعمل ليها مزاد دلوقتي ولا اي اي العيله الغريبه دي
فارس : بقولك اي ما انت مراتك عيلتها رد سجون
رائف : ما ده بسبب عيلتك اللي تشرف يا خويا واصلا كان ظلم
سيف : هتفضلو ترغو كتير والراجل جاب الماذون وهيكتبو دلوقتي
رهف بخوف : بابا لو سمحت تقبل رغبتي انا مش عايزه اتجوز غير فارس لو سمحت
ايهاب : ادخل يا شيخنا خلينا نكتب ونخلص ومحدش هيقدر يمنعني اللي عندكم هاتوه
جميله : أحب اعرفك ان كل ممتلكاتك دلوقتي بقت باسمي وللأسف سمعته عيلتك بقت في الأرض وفتحت الفون وجابت فيديو وورته … مش ده انت بردو اللي ولعت في الفندق والكاميرات جابتك كنت متحكمه بالكاميرات وكان ممكن احذف كل ده بس االي زيك لازم يتعاقب علي كل اللي عمله وانت بنفسك اللي لوثت اسم العيله اهل الضحايا اللي اتاذو في الحريق عايزين حقهم ودلوقتي مع السلامه هتوحشنا
دخلت الشرطه وقبضت عليه وسط ذهول الكل خرج عثمان وفادي وانهار رهف حزن علي ابوها
رائف : اعتقد اني دلوقتي لازم امشي اكيد هنتقابل مره تانيه في ظروف احسن من كدا وهمس لفارس دلوقتي بقا الحال من بعضه يا فتك
ومشي
سيف : بقولكم اي احنا ضيعنا وقت كتير في حاجات كتير ملهاش لازمه نسينا حياتنا وازاي نفرح ونستمتع بالحياه بسبب الانتقام وحاجات ملهاش لازمه ومن دلوقتي انا مش هسمح لحد فيكم انتم الاتنين يتأذى في حياته مره تانيه كل اللي جاي في حياتنا فرح بس
فارس : وعد مني يا رهف دموعك ما تنزل تاني انسي كل اللي فات وتعالي نعيش حياتنا بطريقتنا كل واحد لازم يتعاقب علي تصرفاته مهما كان المهم احنا دلوقتي نتعلم ازاي نحب ونسامح ونعيش مبسوطين
سيف : عشان كدا جهزو نفسكم انتم الاتنين فرحنا هيكون الاسبوع الجاي وهنسافر بعدها في كل مكان في مصر نتفسح وتشوفو حياه جديده
وفجاه البنات سمعو اغاني كتير وناس بلبس غريب داخله القصر واطفال كتير بيعملو فقاعات من الصابون وبنات كتير شايلين بلالين وناس بترقص حواليهم
ونزلو الاتنين علي ركبتهم وفتحوا علبه فيها خاتم جواز وقالو في يوم واحد
سيف فارس : تتجوزيني
فرحو البنات جدا ووافقو يومها اتغدو مع بعض وخرجو
وبدأت تجهيزاتهم للفرح
رهف وهي بتقعد علي السرير جنب جميله وبتحضنها
رهف : مش عارفه ليه عندي احساس غريب بالراحه والاطمئنان وحاسه اني اخترت صح وحياتي الجايه كلها هتكون حلوه
جميله : وانا كمان عندي احساس اني اتولدت من جديد
رهف : انا هبدا ادور علي السعاده في حياتي وبس
جميله : تعرفي أن مفهومنا طول العمر عن السعاده كان غلط
رهف : مش فاهمه ازاي يعني
جميله : السعاده يا رهف الملائكه لما جم يخبوها علشان الإنسان يتعب فس الوصول ليها ويحس بقيمتها لان طول ما الحاجه متاحه في حياتنا مبنحسش بقيمتها ابدا وقتها رد ملاك وقال نخبيها وسط البحر صعب الانسان يوصل لاعمق مكان في البحر والتاني قال لا نخليها فوق فوق اعلي قمه جبليه وقتها رد التالت وقال إنهم هيخبو السعاده جوه الإنسان السعاده طول عمرها بين ايدينا بس احنا اللي مبنحسش ومبنبصش للي معانا دايما ربطين السعاده باي حاجه نقدر نوصل ليها بس لو بصينا للي في ادينا ورضينا هنعيش كلنا في سعاده
رهف : انا بحبك اوي يا جميله اول مره احس احساس الأم
جميله : نامي بكرا فرحنا حاولي ترتاحي
جه يوم الفرح وكان احلي يوم بالنسبه للبنات
وبعد مرور سنه
جميله : ماجد عيب كدا بطل تعض لارا
فارس بعصبيه : بقولك اي ابنك لو قرب من بنتي تاني هبلعه وربنا اعلقهولك في الشجره دي
جميله : بس ياض اسكت خالص
رن فون جميله
مازن : ازيك جاهزه للمهمه الجديده
ابتسمت بخبث : اعتبره تم
تمت.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا الشريره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى