روايات

رواية انا الشريره الفصل الخامس عشر 15 بقلم نوران أحمد

رواية انا الشريره الفصل الخامس عشر 15 بقلم نوران أحمد

رواية انا الشريره الجزء الخامس عشر

رواية انا الشريره البارت الخامس عشر

انا الشريره
انا الشريره

رواية انا الشريره الحلقة الخامسة عشر

انا الشريره 15
بقلمي نوران احمد
وقفت مصدوم وقتها حاسيت أن روحي اتاخدت مني وكأني مشلول مش قادر اتحرك لحد ما سمعت واحده بتكلم صاحبتها وبتقول
البنت 1 : هو انا ليه مش شايفه البنت اللي كانت لابسه احمر في الحفله
البنت 2 : وانتي ليه مهتمه اكيد روحت ولا خرجت ولا اي حاجه كبري دماغك فكري هنعمل اي في شغلنا كدا بعد ما المكان اتحرق
البنت 1 : انا فاكراها كويس ومركزه معاها طلبت تدخل اوضه ابوها وخدت المفتاح عشان مفاجاه عملاها ليه وهو خرج اهو وكلهم خرجو الا هي لو كانت روحت كان اكيد ابوها هياخدها معاه مش هيمشي من غيرها يعني
سيف بخوف : لو سمحتي هي في اوضه كام بالضبط
قالتله وجري بسرعه جوه المكان يدور عليها
في اوضه الفندق
كانت جميله بتخبط علي باب الدولاب بعنف ودموع وصراخ : حد يساعدني افتحو الباب مش عايزه اروح دلوقتي لا بعد ما حياتي بقا ليها معني لا ساعدوني ارجوك افتح
بدأت أنفاسها تضيق وهنا بدات تحس انها النهايه وكانت اخر كلماتها اسمه سيف ومع نطقها لاسمه سمعت صوت تكسير الباب
سيف : جميله انتي فين انا معاكي انا جيت متخافيش بدأ يدور في المكان كله واستغرب ان في قفل علي الدولاب وبدأ يسمع خبط بسيط من جوه كسر القفل والباب وهنا لاقاها مغمي عليها شالها بسرعه وحاول يطلع بيها من المكان بكل الطريق وطلع علي المستشفى علي طول
سيف بعصبية : اي دكتور هنا يشوفها بسرعه اتحركو
دخلت اوضه وبدأ الدكتور يشوف نبضها
الدكتور : هي بخير متقلقش ممكن بس تروح تجيب اب عصير ولا اي حاجه هي هتفوق دلوقتي
مشي سيف وبدأت جميله تفتح عيونها وفي ثواني حطت ايديها علي وشها
الدكتور : يا انسه ممكن تقوليلي حاسه باي وجع وفين بالضبط ها
جميله : …….
الدكتور : ممكن تردي عليا عشان اقدر اساعدك حاسه باي وجع في اي مكان انتي سمعاني يا انسه
الممرضه : ارجوكي اتكلمي يا استاذه عشان الدكتور يقدر يساعدك قولي اي حاجه وسحبت ايدها من علي وشها وقتها شافو دموعها
الممرضه : انتي بتعيطي ليه بس طب حاسه باي وجع فين بالضبط شاوري بس
بدأت دموعها تزيد وتعيط بصوت عالي جدا زي الاطفال صعبت علي كل اللي في المكان
الممرضه بحزن : مالك بس فيكي اي شاوري بس علي مكان الوجع
قالت من بين دموعها وصرخاتها : الوجع هنا في قلبي بس
بدأ صوتها يعلي ودموعها تزيد وحطت ايدها علي وشها وصرخت بصوت عالي حاولو يهدوها بس كانت بتزيد اكتر لحد ما دخل سيف وهو مصدوم من حالتها وشكلها اول ما قرب منها حضنته وفضلت تعيط وتصرخ بصوت عالي
سيف بقلق : ممكن تسيبونا لوحدنا لو سمحتم اتفضلو
خرجو وبدأ يطبطب علي ضهرها وشعرها
سيف : اهدي انا معاكي احكيلي بس فيكي اي يا حبيبتي حصل اي انا معاكي خلاص متخافيش اهدي
كانت ماسكه في قميصه بخوف زي الاطفال وبتعيط زيهم بصوت عالي فضل يطبطب عليها لحد ما بدأت تهدأ و تبعد عنه بخجل
سيف : مالك بس حصل اي يا حبيبتي لو حاسه انك مش قادره تتكلمي خلاص مش مهم
جميله : لا انا عايزه اتكلم انا انا تعبت من زمان جدا معيطتش بالشكل ده دلوقتي بس اقدر اقول اني كويسه
سيف : اي اللي وصلك للاوضه دي وكنتي بتعملي اي في الدولاب
جميله : كان في ورق مهم لازم اخده ف دخلت اوضه ايهاب بيه ادور عليه ولما لقيته سمعت صوته داخل استخبيت في الدولاب ومعايا الورق ودخل وبدأ يتكلم مع منصور العدلي ويقنعه انه يموله بعد رفض طويل من منصور لاحظت صمت بصيت من خرم صغير كدا لقيت منصور بيقوله ان في حد في الاوضه وبيكتب ليه حاجه بس اللي فهمته انه شرحله اني بحاول اوقعه وكدا فتح الدولاب عليا واتصدم مني بس قال انه متاكد ان انا مش بنته وابتسم بشكل غريب وعلي طول قفل الباب حاولت افتحه بكل الطريق معرفتش لحد ما شوفته بنفسه بيولع في الاوضه ومعرفش اي حاجه وقتها بس بس انا انا متأكده انه عرفني حاسيت انه يعرفني بس ليه عمل فيا كل ده انا انا عملت فيه اي بس تعرف انا انا كنت ناويه اديله بس احساس ان كل حاجه اتسحبت منه واول ما يعتذر كنت كنت هرجع كل حاجه زي ما كانت مع ان كل ده المفروض ملكي من ورث امي وابويا بس عادي انا انا مش عايزه حاجه ياخد كل حاجه هو كان طول عمره كدا وانا اللي كنت عميه معقول طيب طيب تفتكر هو عرفني ولو معرفنيش ازاي يجيله قلب يخلص علي روح مهما عملت ومهما كان حاسيت اني رجعت عيله صغيره انا كنت خايفه اوي وبنادي عليك طول الوقت ليه اتاخرت عليا وبدأت تعيط وتضربه في كتفه حضنها سيف وحاول يهديها
سيف : انسي كل حاجه انسي كل اللي فات وابدئي من جديد معايا بس بعد الحاله اللي شوفتك فيها انا معاكي في اي حاجه
جميله : انا كلمت مازن وزين هينفذو ومعاهم تسجيلات الكاميرات لأنهم مهكرين كل حاجه ممكن اسجنه بس مش دلوقتي بعد ما اقهره علي كل أملاكه وكل حاجه تتهد فوق دماغه
سيف : مازن بتاعي ده ولا ده واحد تاني ومين اصلا انتي تعرفي رجاله وبتكلميهم كمان خيانه علنيه
جميله : خاينه اي بقا وزفت اي دول عيال صغيره 8 او 9 سنين بس اذكيه جدا وبنساعد بعد
سيف : طب اعملي حسابك بقا اني بغير وانسي اي كلام مع اي حد تعرفيه مفيش مشكله تكلمي العيال الصغيره دول هفهم قصتهم بعدين المهم انتي حاسه انك كويسه دلوقتي
جميله بابتسامه : اه انا كويسه الحمدلله بقيت احسن بس قلقانه علي رهف اوي
سيف : سيبك النهار ده من كل حاجه حصلت ومن الناس والدنيا وتعالي معايا هخرجك خروجه حلوه وانتي اللي هتختاري كمان
جميله بابتسامه : بجد امممم ممكن…..
نسيبهم ونروح مكان تاني في القصر
روح ايهاب علي اوضه بنته اللي كان باين عليها الإرهاق والمرض والتعب
ايهاب : شكلك اتحسنتي عن اخر مره شوفتك فيها تعرفي اني لو كنت اتاخرت كان زمانك دلوقتي مش موجوده في الدنيا
رهف بخوف وتعب : البركه فيك يا بابا حصل كل ده بسببك اصلا بس شكرا
ايهاب : بس الغريب ان إزاي في منك اتنين ها في نسخه تانيه شبهك شوفتها
بدأت معالم رهف يبان عليها التوتر والخوف
ايهاب بغضب : انتي تعرفي حاجه عن الموضوع ده يا حبيبتي ها انطقي وبدأ يضغط علي وجعها اكتر
رهف بتألم : انا انا هقولك هقولك علي كل حاجه ارجوك ابعد عني انا تعبانه اوي هقولك اللي انت عايزه والله
بعد ايهاب عنها وجاب كرسي وقعد : انا سامعك قولي مين دي وتعرفيها منين كل حاجه لازم اعرفها
رهف بخوف : ح حاضر دي تبقا ووو
كدا تكون خلصت حلقتنا استنونا في بارت جديد مع السلامه وهستنا رايكم وتعليقاتك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا الشريره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى