روايات

رواية انا الشريره الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوران أحمد

رواية انا الشريره الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوران أحمد

رواية انا الشريره الجزء الحادي عشر

رواية انا الشريره البارت الحادي عشر

انا الشريره
انا الشريره

رواية انا الشريره الحلقة الحادية عشر

بقلمي نوران احمد
سيف بصدمه : إزاي في منك اتنين مش معقول انتي معندكيش تؤام صح وانتي يا انسه إزاي معترضتيش وانا جايبك
رهف بخوف : ك كنت خايفه ا انا مش فاهمه ح حاجه انتم مين وعايزين مني اي وازاي في بنت شبهي اوي كدا
رانيا : اسفه للمقاطعه هوو انا اه مصدومه وكل حاجه بس عادي انا بشوف مع البت دي العجب ف متعوده سيف هو هو مازن مجاش معاك ليه ها
جميله باستغراب : هو انتي مش المفروض تكوني مخطوفه دلوقتي بتعملي اي هنا
رهف : انتي إزاي عرفتي اني كنت هتخطف فعلا هو اي اللي بيحصل هنا انتم عصابه صح
رانيا : اه هو شكلي كدا والله اعلم شفافه كملو كملو
سيف : لا اوعي تقوليلي انك ليكي يد في حوار أنها كانت هتتخطف ده ما تنطقي في اي
جميله : انت بوظت عليا تخطيط شهور يخربيت معرفتك
اتفتح الباب بعصبيه اتفزعو البنات وفجاه اتسحبت رهف وري فارس وبدأ فارس يضرب سيف بعصبيه
مازن وهو بياكل خيار من الكيس : يا صاحبي مش كدا بقا قولتلك عصبيتك غلط
رهف وهي بتحضن فارس بخوف : كويس انك جيت انا كنت خايفه بس انت عرفت مكاني منين
الكل بص لمازن
مازن : اي في اي لا بصو انا هحكيلكم حصل اي
فلاش باك
في المول
مازن : واد يا سيف ساحب مين وبتجري كدت استناني وانت يا كابتن بتجري وراهم ليه
فارس بغضب : صاحبك سحب خطيبتي وجري بيها هو مريض ولا انتم عصابه بقا
مازن : يا عم هتلاقي في سوء تفاهم بس انت مش عندك عربيه
فارس بعصبيه : اه واي دخل ده في اي حاجه اصلا انت عبيط يا عم انت
مازن : يا ابني متخليش عصبيتك تخليك غبي اركب خلينا نطلع وراه نشوفه رايح فين ونفهم الحوار منه اخلص بلاش لكاعه علي اخر الزمن ييجي اليوم اللي يبقا الواحد قاعد مع خطيبته وواحد ياخدها ويمشي بكل سهوله كدا رجاله اي دي ياربي امشي قدامي بلا وكسه
باك
مازن : بس فضلنا وراك لحد ما وصلنا هنا بس مش قادر افهم ازاي في اتنين من الكائن المتوحش ده ازيك يا رانيا ليكي وحشه والله يا بنتي حتي اسالي سيف
سيف وهو بيمسك مازن من قفاه : طبعا فضلت تسخن فيه طول الطريق عشان كدا اول ما وصل عمل كدا طبعا مبسوط انت
مازن بابتسامة : كان شكلك حلو اوي وانت بتضرب بصراحه يا صاحبي
رهف : بس كفايه رغي انا عايزه افهم اي اللي بيحصل هنا حالا
سيف : كل حاجه اتكشفت وخلاص ناويه تتكلمي دلوقتي ولا نستنا شويه
جميله بتنهيده : رهف تبقا بنت اخويا اللي حكيت عنه قبل كدا
حضنتها رهف بسرعه و بحب
رهف : كنتي فين كنت بدور عليكي كتير اوي وحشتيني كنتي صاحبتي الأولي والوحيده اختفيتي فين وازاي بقيتي كدا
جميله ببرود : انا صاحبتك اللي علي الفيس ودايما كنت بضللك وبقولك علي الغلط تعمليه ونادر ده واحد شغال عندي بيسمع كلامي وببعتله فلوس قولت ليه يوقعك في حبه وياخدك كباريه علي اساس اصورك هناك مع كام شاب حواليكي بس غبي واستعجل قبل ما يديكي حاجه تدوخك شويه عشان متعرفيش تتصرفي
بعدت رهف عنها بصدمه واتعصب فارس ولسه كان هيقرب منها مسكه سيف بغضب
رانيا : كملي يا اختي ده اي الدماغ دي
جميله : وانا اللي عرفت ابوكي موقعك فين وانك هربتي من البيت عشان تتاذي وياخد عنك انطباع وحش واشوف هيقدر ياذي بنته زي ما اذاني ولالا عملت عمليه تجميل واديت للدكتور صورتك وقولتله عايزه اكون شبهها اكتر منها نفسها ونفع كانت خطتي ان نادر يخطفها وانا اكون مكانها عشان اعرف أعلم ابوها الادب بس حته ده الغبي معرفش يعمله
رهف : مكنتش متوقعه منك كدا ابدا تدمريلي حياتي ليه انا ذنبي اي عملت فيكي اي لولا فارس كان زماني متبهدله دلوقتي
فارس : انا مصدوم ان في ناس بالبشاعه دس جواهم كل السواد ده تاذي بنت اخوكي ليه اي مبررك مفيش مبرر لعمايلك
سيف : يا جماعه انتم فاهمين غلط الموضوع وما فيه وبدأ يحكي قصتها وقال انا كنت متأكد انها مش هتاذيها ولو لاحظتم كلامها واضح وخطفها ده عشان تحميها وتخليها بعيد
فارس : ابوكي ده مش انسان ده اي ده جاحد
رهف : انا مصدومه اكتر منكم فيه هو مهووس فعلا بشكل العيله بس مش لدرجه دي يعني مافور اوي وانا مسامحاكي ارجعي بقا اختي وصاحبتي وحبيبتي
مازن : انا اللي محيرني ان إزاي حثاله زيك معاها كل الفلوس دي بتشتغلي،أي وحياه ابوكي خوديني معاكي
رانيا : يا شيخ اتوكس ده انت معرفتش عملت اي مع أهل القريه وهما جايين يشرحوها وبدأت تحكي اللي حصل
جميله : انا غنيه جدا في الحقيقة بس اتسرق مني كل حقوقي عشان كدا انا هرجع ارجع حقي واحسسهم احساس العار صح واخلي الناس كلها تتكلم عنهم مهما عملوا مش هيعجبو الناس عايزه اشوف هيهتمو باللي منهم وبيحبوهم فعلا ولا بالناس واسم العيله كل حاجه كانت من حقك يا سيف هرجعهالك وعد مني والدك غيرني خالص انا بقيت فعلا واحده تانيه
سيف : سيبك من الكلام ده انا مش هسيبك في المكان ده لوحدك مش علي طول هيصدقو الخدعه البصريه بتاعه الهلجرام مش هكون مطمن انتي امانه سابها ليا ابويا ومش هسيبك غير لما تحققي اللي عايزه وتكوني في مكان امان وكلنا هنكون مع بعض وايد واحده ونساعدك ولا اي يا شباب
واللي خلي جميله تستغرب فعلا هو موافقه الكل
جميله بابتسامه : شكرا بجد انت شبه ابوك اوي بس انت ليه كنت بعيد عنه كل الفتره دي ومش بتشوفه باباك كان حزين اوي كان نفسه يشوفك بس مكنش عايز يكون مصدر إزعاج
سيف : الناس كلها ظروفها تعبانه واكيد كان عندي سبب مهم خلاني مقدرش اجي ومش مضطر اني احكيلي
جميله : وانا مش عايزه اسمع تقدر تبات النهار ده في شقه رانيا انت والشباب وان شاء الله بكرا هنطلع علي القاهره هاجر شقه جنب شقتك ومش هكون حمل تقيل عليك متخفش نورت
رهف : مش هعرف مش هينفع انا لازم اروح البيت دلوقتي والا هتحصل مشكله كبيره اوي
رانيا : الا صحيح يا بت يا رهف عرفتي تهربي إزاي من الخطف
رهف بابتسامه وهي بتبص علي فارس : فارس ساعدني كالعاده وخدني مول اشرب حاجه تهدي اعصابي وراح يجيب ليها حاجه حلوه جه الاستاذ اخدني
سيف : لامؤاخده بقا انسو بصو خلينا نقعد شويه نتكلم هنعمل اي مش هتخططي من دماغك لواحدك كلنا هنكون معاكي
مازن بهمس : اقسم بالله انت بتحبها وواقع جدا كمان اي ياض الحنيه دي
في مكان تاني قدام جامعه رهف
ايهاب بغضب : ازاي اختفت انتم بتستهبلو امال انا مشغلكم معايا ليه يا اغبيه ساعتين بتدورو عليها ومش لاقيينها إزاي بنتي تيجي من تحت الارض انتم فاهمين
اسماعيل شاب من الجامعه : عمو انا شوفت عربيه سوده بتدخلها بالقوه وهي بتصوت متهيقلي كدا والله اعلم انها اتخطفت يا عمو
ايهاب بعصبيه وصدمه : متهيقلك يا روح عمو امشي من قدامي بدل ما اساويك بالأرض انت فاهم
يا تري انتم شايفين سيف بيحب جميله فعلا
واي افضل كابلز بالنسبه ليكم
ويا تري اي خطتهم الجايه ويا تري جميله اللي هتروح بدل رهف القصر
وإيهاب هيعمل اي عشان بنته اللي اتخطفت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا الشريره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى